Jollakin tavalla kyllä odotetun kaltainen matsi. Poolin rankkareista voidaan taasen käydä keskustelua, mutta tässä on kyllä sellainen jännä juttu esim. viime kauteen, että nyt Pool saa rankkareita, joita ei esim. viime kaudella tullut, vaikka olisi Poolin äijältä vedtty pää poikki, mutta nyt niitä tulee heppoisistakin tilanteista. Erikoista. Kerrassaan erikoista. Tuntuu siltä, että kun Pool nyt voittaa, niin dumarien vihellyksetkin on huomattavasti enemmän puolella. Salah kaatuu rankkualueella omiin nappiksen nauhoisinsa, niin siitäkin vihelletään pilkku. Uskomatonta, enkä ymmärrä, miten tämä voi mennä näin, mutta useamman kauden sitä toista puolta katselleena, niin antaa nyt sitten mennä vaan tätä rataa. Tahti varmaan muuttuu taas jossain vaiheessa tulevaisuudessa. Itse olen vitutuksissani huudellut toisten suuntaan, kun helppoja pilkkuja on tippunut, niin kai niitä huuteluita voi nyt sitten itse vastavuoroisesti kuunnella/lukea. Tämä peli tuskin noihin rankkareihin Arsun osalta kaatui, mutta ainakin numerot vaan kärjistyivät.
Bobbylle hienot onnistumiset ja varmaan myös tuhlari-Manelle maistui. Ihme, ettei vetänyt täysiä yli... Tekee hyvää noiden kahden itseluottamukselle. Bobbyn ekassa oli tuuria joo, mutta toisaalta Arsun puolustuksen sekoiluja on tässä viime aikoina nähty kai aiemminkin, ja nyt oli pientä painetta kuitenkin. Toisessa hyvä katko Manelta ja siitä kunniakuja Bobbylle. Järkyttävää toimintaa Arsun pakeilta, vaikka komeaa rintauintia olikin. Kolmannessa taas hyvä keso Robbolta juuri ja juuri linjassa ei paitsiossa olleelle Salahille, jolta komea jatko Manelle.
City-pelistä. Siinä on helvetin iso peli Poolin kannalta, jos haluavat mestaruudesta taistella. Voitolla City kaventaa eron vain neljään pisteeseen, sillä eihän City enää Sotoniin kompastu. Käsittääkseni oddsit ovat reilusti Cityn voiton puolella, tosin noi vammaset ulkomaiset kertoimien ilmaisut aina hämää, mutta silti City on ennakkosuosikki tuohon peliin. Sillä on kevään kannalta aika vitun iso merkitys, onko ero vain neljä pistettä, vai tasurilla seitsemän pistettä. Olen jo moneen kertaan sanonut, että katsotaan asetelmia isossa kuvassa tuon pelin jälkeen. Otteluohjelma on sikäli hyvä Poolin kannalta, että keväällä isoista vain Mouri-vapaa ManU on vieraissa ja sen tietää, että ManU tekee tuossa pelissä kaikkensa, ettei Pool mestaruutta vie. Spurs ja Chelski on Anfieldillä, mutta ei niihinkään voi rotsi auki lähteä peippailemaan, kuten ei muihinkaan peleihin. Niitä kommentteja en edelleenkään muuten ymmärrä, että Pool selvisi hyvin tähän asti kovasta joulukuun pelitahdista. Poolin tahti on ollut kevyempi kuin esim. Arsun, kun niillä oli EFL-Cup, josta Pool jättäytyi suosiolla jo aiemmin pois... Muutenkin tuntuu, että vuoden takainen tahti oli Poolin osalta pahempi kuin nyt. No, sama se, uudet haasteet odottaa edessä, ei menneissä peleissä.
Jotenkinen en vaan usko, että Pool tekisi yhtään hankintaa tammikuun ikkunassa, jos ei ole aivan pakko, ja juuri nyt ei siltä näytä. Morenon soppari loppuu kesällä, eikä Moreno uutta sopparia Pooliin enää allekirjoita, vaikka Pool on tätä käsittääkseni jo tarjonnut, jolloin myynti on taloudellisessa mielessä järkevä vaihtoehto. Clynen voi myydä kesällä. Sturrella loppuu myöskin tulevaan kesään soppari ja vaikka onkin jonkun tärkeän maalin tehnyt, niin edelleenkään mun mielestä Sturre ei vaan enää sovi millään muotoa Poolin pelitapaan. Sturren kohdalla ainoa vaihtoehto uudelle sopparille on todella merkittävä palkanalennus ja pelaajan ymmärrys siitä, että on vain täytemies. Lainoja luulen olevan tiedossa esim. Solankelle ja Rangersista palanneelle Ejarialle, jotka eivät ykkösissä pääse kuitenkaan pelaamaan. Tammikuussa monikaan ei varmasti ole edes halukas myymään ja toisaalta hinnat kohoavat niin övereiksi, ettei niitä ole mitään järkeä maksaa, kun millekään uudelle Virgilille ei ole nyt tarvetta.
Muutoin on helvetin vaikea nähdä, että Kloppo tekisi yhtään hankintaa, ihan vaan hankinnan takia, vaikka pitääkin lausunnollaan takaporttia auki. Hankinnan pitäisi olla tulevaisuuden pelaaja, ei lainkaan vaan tätä kevättä koskeva, ja koska nyt ei ole preseasonia, niin eihän tuo pelaaja pääsisi Poolissa edes pelaamaan keväällä käytännössä ollenkaan, kun ei pääse kuitenkaan Kloppon silmissä pelisysteemiin tarpeeksi sisälle. Fabinholla ja Keitalla oli koko kesä aikaa ja vähän saatanan nihkeää on ollut. Keita on taas istunut pari viimeistä peliä kokonaan penkillä.
Futusforumilta bongasin muutaman nippelitiedon Liverpoolin puolustuspelistä:
Van Dijkin tulon jälkeen (noin vuosi sitten) Valioliigassa Poolilla on enemmän nollapelejä (18) kuin päästettyjä maaleja (17).
Tuohon tilastoon sen verran, että olikohan tuo esitetty Valioliiga.com -sivustolla, mistä itse sen bongasin ja käsitin sen niin, että Virgilin pelaamisssa peleissä luvut olivat nuo. Ja koski ilmeisesti vain Valioliigaa. Ei siis kaikissa Poolin peleissä voi mitenkään mennä tuolla tilastolla, kun johan CL:ssa Roma ja Real teki kolmessa pelissä sen yhdeksän maalia Poolin verkkoon.
Vaihdetaan vuosi tässä välissä ja katsellaan sitten City-pelin jälkeen, miltä asetelmat näyttävät.