Niin mun mielestä leveys tarkoittaa sitä, että joukkue ei ole vain sen 11 avaavan pelaajan onnistumisten varassa, vaan heidän lisäksi materiaalista löytyy muuta ratkaisuvoimaa.
Näinhän se menee. Ja aina välillä se avaus on muodostunut vähän eri pelaajista. Mä en vaan ymmärrä, miksi sitä ratkaisuvoimaa pitää väkisin etsiä pelaajista, joista toisella on parikin pahaa loukkaantumista alla, ja joka vasta hakee formiaan näiden jäljiltä, sekä pelaajasta, jonka tiedetään palaavan kehiin pahan takareisivamman jälijltä mahdollisesti vasta joulukuussa. Se on kyllä totta, että nämä jantterit eivät tarjonneet lähes koko syyskaudella yhtään ratkaisuvoimaa, mutta jos ei ole edes kokoonpanossa, niin se voi selitää jo jotain.
Mun mielestä pelkästään noissa kolmikoissa on erittäin hyvä osoitus siitä, mistä asiassa on konkreettisesti kyse.
Jaa. Jotenkin toi vaan kuulostaa äärettömän oudolta. Lallana & Ings vs. Keita & Shaq. Eli vammaiset vs. terveet. Olkoon sitten niin. En vain pysty tuota näkemystä mitenkään ymmärtämään. Sturren vertaan siis itseensä ja Solankeen. Solanken tulevaisuus ei ole Poolissa, jos tällainen sivukommentti sallitaan.
Kun siis viime kaudella esim. Milner ja Ox ovat kumpikin hypänneet penkiltä kehiin yhteensä 21 kertaa, niin oletan, että heidän edellään myös avauksessa on ollut jotkut pelaajat, varmaankin ihan kohtalaiset, joiden tilalle heidät on vaihdettu. Esim. tämä ei siis näköjään ole millään tavalla konkreettista tässä kohtaa.
Toisaalta itse näen tuon leveyden kannalta olennaisena myös sen, että pelaaja pystyy aloittamaan ja pelaamaan vaikka koko peli, jolloin kenties se toinen pelaaja, joka on oletettavasti jengille vähän tärkeämpi, saisi myös kunnolla huilia tässä muodossa, ei pelkästään niiden HV-minuuttien muodossa pelin lopussa, jolloin oikein kukaan ei ole pystynyt tuomaan mitään oleellista muutosta sen pelin kulkuun Poolin osalta, jos vaikka sellaista olisi tarvittu.
Tämä on myös kummallinen väite tuon em. vertailun pohjalta, kun Kloppo ei uskalla edes peluuttaa koko kaveria, niin silti on tuonut leveyttä? WTF?! Joo, tiedetään, on vasta oppimassa uutta ja sopeutumassa, mutta mielestäni tähän mennessä Fabinho ei ole tuonut leveyttä pätkääkään, eikä parempaa laatua johonkin edelliseen verrattuna. Tai no, varmaankin sitten niiden CL:ssa pelatun 14 minuutin verran. Tulevasta en osaa sanoa, mutta huomattavasti parempaa olettaisi jossain kohtaa jannusta irtoavan.
Oleelista näissä pelaajien vertailuissa ja arvioinneissa on se, että viime kaudesta on käytettävissä koko kausi ja tästä kaudesta vain pelatut pelit tähän asti. Joskus tulevaisuudessa tilanne voi olla täysin toinen, mutta minä en näe tulevaisuuteen, joten en yritä veikkailla liikaa niillä mahdollisilla otteilla, varsinkaan niiden pelaajien osalta, joiden otteita en ole liiemmin nähnyt. Odotukset tulevat siitä, minkä arvoiseksi Pool on pelaajan arvottanut ja mitä hänestä on kirjoitettu. Highlightsit voi myös katsoa, mutta se kertoo ehkä vain muutamista kymmenistä sekunneista pariin minuuttiin koko kaudesta.
Ja jos pelaajia vertaillaan, niin aika oleellista on tällöin se, kehen jotain pelaajaa verrataan.
Olisiko kuitenkin viime kauden ja tämän kauden Sturrella otteissa pikkaisen eroa?
On. Nimenomaan pikkaisen. Ainakin vielä.
tosin sulta ei ole taidettu edes nähdä kunnon perusteluyrityksiä sille, miksi materiaali ei olisi leventynyt.
Jos näin onnettomasti on päässyt käymään, tai niitä täkyjä ei ole aiemmista kirjoituksista sattunut silmään, niin koitan lyhyesti avata. Alisson on täysi selviö, tämä ei kai liene edes minkään keskuskelun aihe. Tai sen voin kyllä myöntää, että olin Alissonin suhteen väärässä. Epäilin tuota Alissonin saatanan kovaa hintaa liian isoksi, kun näyttöjä oli tasan tuon viime kauden verran Euroopan kentiltä ja AS Romasta. Onhan toi nyt ollut jäätävän hyvä ja rauhallinen. Alla muuten perusteluina vertailu poislähteneisiin ja tulleisiin(ylennyksen ottaneisiin). Flannoja ja randalleita en ala kaikkia listaamaan, ei mitään syytä.
Veskat muuten Alissonin takana:
Karius,
Bogdan,
Ward =
Kelleher,
Grabara
Klavan <
Gomez, Gomez on ottanut paikan topparina hienosti, kauden suurin yllättäjä, tähän mennessä. Toivottavasti säilyy ehjänä
Can >
Fabinho, Fabinho on vielä aivan yössä, en arvostele vielä tulevaa, merkin suunta voi muuttua jatkossa, jos Fabinho alkaa vastaamaan odotuksiin
Ings <
Shaq, Shaqille lievä edge yleisestä energisyydestä, terveydestä ja siitä vaparista. Ovat kylläkin eri paikkojen pelaajia, kun Shaq mielletään kkpelaajaksi ja Ings kärjeksi, mutta Shaq on kllä huseerannut aika vapaassa roolissa, kun on kentälle vaihdettu. Chelskiä vastaankin vaihdettiin Salahiin, mutta myöhemmin kentälle vaihdettiin sitten Sturre Milnerin tilalle, joten eläväinen on tuo Shaqin rooli. Todettakoot kuriositeettinä, että isommassa roolissa paskassa Sotonissa Ingsillä on jo 3 maali Valjussa
Ox,
Couts >
Keita, Couts ja Ox ovat mukana, koska Couts pelasi kuitenkin puolikkaan kauden Poolissa ja Ox taas sen takia, että hyvin todennäköisesti tämän kauden oikeastaan kokonaan sivussa loukkaantumisen takia, joten jättää osaltaan tyhjän aukon kk:lle. Couts pelasi ihan mukavilla tehoilla syyskuun puolesta välistä joulukuun lopulle. Ox otti hiljaisen startin ja totuttelun kauteen, mutta nousi viimeistään Coutsin lähdön aikoihin isoon rooliin ja sai lopulta vähän tehojakin sekä teki muuten paljon hyvää duunia. Keitan positio vastaa aika hyvin näiden kahden vastaavia, ehkä lähtökohtaisesti enemmän Coutsin. Keita ei ole pelannut järkyttävän huonosti, mutta muutamaa pilkahdusta lukuun ottamatta ei ole juurikaan näyttänyt niitä elementtejä, joiden takia Pool hänet hankki.
Muiden, ns. vanhojen poolilaisten, osalta koen, että parantuneiden otteiden taustalla on joukkueen pelitavallinen muutos. Tässä ryhmässä on esim. Gini. Tuosta pelitavan muutoksesta ja vaikutuksesta kirjoitti eilen viimeksi
@Andi ja olen ainakin tuohon Andin aiempaan samasta aiheestakirjoittamaan viestiin ottanut kantaa, että pelitavan puolesta olen samoilla linjoilla. Esim. Sturren roolia on mielestäni muokattu viime kaudesta siten, että nyt pallottomana Sturre ei ole ikään kuin Firminon tontilla piikissä, vaan tuossa vaiheessa ja muodostelmassa Sturre valuu toiseen laitaan ja Salah tai Mane menee piikkiin. Näin olen ollut huomaavinani. Jossain pelissä olin näkevinäni Sturrella työhaalarit, mutta jossain toisessa niitä ei taas viime kauden tyyliin ollut. Muutoin selkeä plussa ainoastaan siitä upeasta tasurimaalista Chelskiä vastaan. Ehjänä pysymisestä Sturrelle myös pientä plussaa.
Edelleen siis pointtina se, että nykyisiä tämän kauden nähtyjä otteita on verrattu viime kauden toisten suoritteisiin. Tuleva on tulevaa, sitä en pysty vielä vertaamaan mihinkään. Nuolten merkkien suunnat voivat muuttua, jos tulevaisuudessa otteet antavat siihen oikeutuksen. Tämä arvio/perustelu kuvaa tilannetta nyt, reflektoituna menneeseen.
En siis millään näe tuon perusteella, että Poolissa olisi juuri nyt tällä hetkellä
ihan eri tavalla leveyttä. Ei määrällisesti, eikä laadullisesti. En tosin tiedä, miten tämä ihan eri tavalla pitäisi määritellä, tai mitä se muille merkitsee, mutta minulle se merkkaa nyt näin nopeasti kuvailtuna, että leveyttä on oikeasti huomattavasti paljon enemmän kuin viime kaudella. Tai jos ei nyt huomattavasti paljon enemmän, niin paljon enemmän. Kuten olen jo aiemmin todennut, Alisson tuo paljon plussa kyllä Poolin pelaamiseen, mutta tämän jälkeen kenttäpelaajiston osalta ne plussat jäävät oikeastaan Gomezin ja Ginin otteisiin ja pientä edgeä Shaqistä ja Sturresta. Tämän totesin jo siinä ekassa aihetta käsittelevässä viestissäni. Tuosta ei silti saa mielettömästi lisää leveyttä.
Olkoon tuo aihe nyt minun osaltani tuossa. Enempää en jaksa sitä vängätä, mutta omaa kantaani en muuta! Olkoon sitten vaikka kuinka vitun väärässä tahansa!
Tänään on ollut liikkeellä Daily Telegraphin levittämiä huhuja, joiden mukaan Milner joutuisi olemaan takareitensä takia sivussa n. kuukauden päivät. Onneksi ne 3 ekaa majutauon jälkeistä peliä eivät ole niitä kaikkein haastavimpia, kun kk:lle on tällöin käytettävissä Hendo, Gini, Keita, Fabinho ja Shaq, joista Shaq ei ole ainakaan kaikkein tunnetuin puolustusosaamisestaan. Jos Milner ei ole kunnossa vielä Arsua vastaan, niin tällöin ainoa vaihtoehto kk:n muodostelmaksi tuohon peliin on tuo ensin mainittu kolmikko. Alla jotain linkkiä tuosta huhusta.
Key injury to Liverpool starter means two players need to step up