En varmaankaan tarpeeksi tarkasti, tai sitten en osaa vain lukea sitä. Etsin myös tuosta omasta tekstistäni kohtaa "varma julistus", mutta en sitä löytänyt. Täytynee tutkia sanakirjaa vielä tarkemmin, josko esim. kohta "nyt näyttääpi vielä siltä" täyttäisi kriteerit.
Olet oikeassa. Tulkitsin tuon väärin. Sain sellaisen kuvan, että uskot Evertonin olevan Poolia korkeammalla kauden lopussa. Tämän muutin päässäni, että pidät tätä varmana, vaikket niin sanonutkaan.
Mutta uskotko siis siihen, että Everton hoitelee nuo kaikki vastustajansa, vaikka heidän vieraspeleistä kerätty pistekeskiarvonsa on 1,29 pistettä, ja joukossa on siis jo ollut niitä helpompia vastustajia? Ja muista nuo Fellainin sekä Pienaarin 2 ottelun pelikiellot. Tätä taustaa vasten se, että mielestäsi Evertonin lyöminen vaatii sekä voiton Spursista että voitot näistä kaikista ns. helpommista matseista, on perusteltua, mutta edelleen ihmettelen uskoasi Evertoniin.
Kaikki on auki Poolin ja Evertonin taistelussa Valjun kuudennesta sijasta, mutta Everton lähtee tähän skabaan etumatkalta. Se etumatka voi olla kuusi pistettä Evertonin voittaessa kotona Stoken. Otteluissa tasatahtiin jengit menevät kyllä vasta Evertonin Arsu-pelin jälkeen. Merseysiden derby Anfieldillä on suuressa roolissa tässä kilpajuoksussa.
Lopulta ne suoritukset siellä kentällä ratkaisevat, ei setit paperilla. Ne helpotkin pelit on pelattava ja voitettava.
Tästä me olemme täysin samaa mieltä. Everton voi ottaa pisteitä yli pistekeskiarvonsa, mutta niin voi Liverpoolkin. Sanoisin, että jos Pool pelaa sillä tasolla, jolla joulukuun alusta alkaen on menty, niin Pool on vähintään kuudes. Uskon tähän, enkä häpeä sitä myöntää. Tämä kirjoitus voidaan kaivaa esiin toukokuun loppupuolella, kun homma on selvä.
Valjun, CL:n tai EL:n mestaruus olisi vasta se seuraava suurempi menestyksen merkkiipaalu Poolille. Olisihan tieteysti se FA Cupin voitto aina Poolille hieno juttu.
Itse nostan FA-cupin korkeammalle kuin Eurooppa-liigan, mutta nämä ovat makuasioita. On totta, ettei Liiga-cup ole arvostuksessa lähelläkään CL:n tai PL:n tasoa. Ei lähelläkään! Mutta pokaali se on sekin, ja luulen, että maistuisi myös Goodisonilla.
Eteenpäin Pool on kyllä mennyt, mutta näin oli kyllä tapahduttava koko organisaation uskottavuuden kannalta. Poolin kannalta täytyy toivoa, että King Jeremy on oikeassa ja esim. nuo mainitut pelaajat todella kehittyvät edelleen. Joskus sitä on jossain joiltain kehitystä toivottu ja uskottu näin tapahtuvan, mutta aina se ei ole mennyt toiveiden mukaan. Nyt ei siis uskota mihinkään lopahduksiin. Ja samalla toivotaan, että Pool kehittyy kokonaisuutena enemmän kuin kilpailijat.
Niitä suurinumeroisia lyttäyksiä odotellessa.
Etkö sinä usko, että pelaajat kehittyvät? Jos näin on, mikset usko? Onko jossain todettu, että pelaaja on keskimäärin parhaimmillaan n. 20-vuotiaana? Se, miksi pelaajien kehittymisestä ei ole päästy nauttimaan viime vuosina, johtuu mielestäni siitä, että seura on ollut joka tasolla melkoisessa turbulenssissa. Managereita on vaihdettu, johtokin on mennyt uusiksi. Nyt Rodgersille on annettu aikaa, ja kuten IS Veikkaajassakin hyvin todettiin, tuo muutos kestää yllättävän kauan. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että tämä kortti on nyt katsottava loppuun, ja itse asiassa tulokset ovat sellaiset, että olisi tyhmää olla niitä loppuun katsomatta. Pool pelaa parhaimmillaan oikein hyvää palloa, mutta tasaisuus puuttuu. Tämä on juuri raakileen, jolla on kuitenkin talenttia, perusominaisuus.
Olen keskustellut tästä melko monen ihmisen kanssa (siis lajia ymmärtävän), ja kaikki, seura"fetisseistä" huolimatta, ovat olleet sitä mieltä, että Pool on mennyt oikeaan suuntaan. Se suunta ei välttämättä tuo ensi kaudeltakaan pokaaleja, mutta uskon siihen, että Pool taistelee ensi kaudella mestarien liigan paikasta ihan tosissaan. Nythän se on ollut koko ajan enemmänkin haaveilua.
Ja vielä noista lyttäyksistä lista (siis 1.12.2012 jälkeen tapahtuneet):
22.12.2013 Pool - Fulham 4-0
30.12. QPR - Pool 0-3
2.1.2013 Pool - S'land 3-0
19.1. Pool - Norwich 5-0
17.2. Pool - Swansea 5-0
2.3. Wigan - Pool 0-4