Vähän samaa oon tässä pohdiskellut. Keskikentältä häipyivät Bolo ja Luis Garcia. Molemmat pelasivat kuitenkin viime kaudella merkittävän määrän pelejä. Tätä kaksikkoa varmaankin paikataan. Niin ja Harry Kewell on kuitenkin lasaretissa koko kauden. Tosin keskikentän keskustaan on mun mielestä jo valmiiksi liikaa pelaajia. StevieG, Xabi, Momo, Masche, siinä alkaa minuutit olla tiukilla. Niin ja Lucasillekin varmaan pitäisi jostain minuutteja antaa jo ensi kaudella. Rafa varmaankin näkee Yossissa rotaatiopelaajan laiturin tontille
Ihan hyvää pohdintaa. Itse uskon Liverpoolin pelityylin muuttuvan ensi kaudella 4-5-1/4-3-3 systeemiin, riippuen täysin vastustajasta ja pelaajista ketä on heittää laidoille (loukkaantumisia tulee avauksen miehille joka tapauksessa). 4-3-3 systeemiä käytettäessä Yossille löytyy paikka joko oikealta tai vasemmalta laidalta vähän kärjen alapuolelta. Sieltä voi sitten leikata sisään ja luoda tilanteita hienoilla oivalluksillaan mitä nähtiin West Hamissakin ensimmäisellä kaudella. Viime kausi meni juurikin yhtä hyvin kuin muullakin joukkueella, ei niin loisteliaasti.
Tuo 4-3-3 tai sitten 4-5-1 muodostelma antaa myös enemmän mahdollisuuksia peluuttaa keskikentän keskustan pelaajia. Lucasilla ensi kausi on kuitenkin enemmän totuttelua, jos nyt 5-10 peliä saisi avauksessa niin hyvä. Paitsi jos peli kulkee oikeinkin mallikkaasti niin enemmän vastuuta vaan.
Näin itse näkisin ensi kaudella pääosin pelattavan (toisaalta Rafa nyt varmaan peluuttaa 3-5-2 kun itse menen jakelemaan loistoideoita täällä)
--------------------Torres----------------------
----Kewell-------------------------Kuyt/Babel/Benayoun/Quaresma?
-----------------Gerrard---------------------
--------Mascherano----Alonso-----------------
Tai sitten yksi vaihtoehto (oikeasti näitä voisi piirrellä vaikka koko yön, pistän nyt vain pari omasta mielestäni todennäköisintä vaihtoehtoa)
--------------------Torres---------------------
----Kewell-------------------------Babel-------
--------------Alonso----Gerrard----------------
-------------Mascherano/Sissoko/Leiva---------
Tuossa nyt pari esimerkkiä. Nimiä nyt voi vaihdella ihan miten haluaa, mutta juuri tämän kaltaisessa muodostelmassa Benayoun on erittäin kätevä olla kokoonpanossa. Pystyy pelaamaan alemmassa "kuvassa" keskikentän kumpaa vaan paikkaa, sekä myös noita laiturin paikkoja. Voronin on myös kätevä rotaatiopelaaja molemmissa vaihtoehdoissa, sillä mies pystyy pelaamaan juurikin noita laitoja sekä myös piikkiä. Kuytilla sama homma mutta itse näkisin miehen ennemmin kärkenä kuin laidalta sisään leikkaavana pelaajana.
Tulipa paljon turhaa mutta pääasia on, että Benayoun ei kovin suurta osaa peleistä tule todennäköisesti aloittamaan, riippuen tietysti loukkaantumisista kauden mittaan, mutta erittäin kätevä pelaaja olla joukkueessa ja taitoahan Yossilla on, sitä ei voi kukaan kiistää.
Ps. Olen ostamassa Liverpoolin tulevan kauden vieraspaitaa...nimiehdotuksia otetaan vastaan. Täytyy kyllä sanoa, että Benayoun tuntuu yllättävänkin houkuttelevalta nimeltä selässä ;)