goldenass kirjoitti:Ja kyseinen yhtyehän soitti keikoillaan hakaristilakanan edessä ja aiheutti sillä
aikamoista paheksuntaa hyvinkin ymmärrettävästi.
Jääkaappipakastin kirjoitti:Slovenialainen Laibach versio ko. kappaleen ja tämä Laibach on taas tunnettu siitä että käyttää mainoksissaan, esiintymisessään ja musiikissaan kansallis-sosialistisia ja myös sosialistisia vaikutteita.
goldenass kirjoitti:Ja laulullahan on sellainen tausta että sekä Ilves ja Tappara halusivat sen omakseen. Sovittiin että se joka ehtii sen eka soittaa, saa sen.
Ja kyseinen yhtyehän soitti keikoillaan hakaristilakanan edessä ja aiheutti sillä aikamoista paheksuntaa hyvinkin ymmärrettävästi.
Tappara #27 kirjoitti:Muistelin että aikoinaan molemmat joukkueet halusivat kyseisen biisin maalilauluksi. Mutta eikös se sovittu niin, että kumpi Tampere Cupissa (jonain vuonna) tekee enemmän maaleja, saa sen. Ja Tapparahan teki. Tuossa Tre Cupissa biisiä soitettiin niin ilveksen kuin tapparankin teehdessä maalin.
Anteeksi sekaantumiseni, mutta eikös asia jokseenkin noin ollut. Eikös siellä ollut jokin auto-onnettomuus missä oli mukana joitain Tapparan "suuria" miehiä tyyliin Valkeapää????. Minun mieleeni on piirtynyt että kappaleen olisi valinnut joku huoltaja? jonka muistolle homma olisi sitten rakentunut.janneojanenonjumala kirjoitti:Muistaakseni kappale on alunperin omistettu erään Tappara-läheisen lääkärin muistolle tms. ->siis Tapparan jälitoimesta ei Opuksen ;)
Roman kirjoitti:Anteeksi sekaantumiseni, mutta eikös asia jokseenkin noin ollut. Eikös siellä ollut jokin auto-onnettomuus missä oli mukana joitain Tapparan "suuria" miehiä tyyliin Valkeapää????. Minun mieleeni on piirtynyt että kappaleen olisi valinnut joku huoltaja? jonka muistolle homma olisi sitten rakentunut.
Korjatkaa toki tietäjät asia. Te sen varmasti paremmin tiedätte.
Roman kirjoitti:Minun mieleeni on piirtynyt että kappaleen olisi valinnut joku huoltaja?
Noin minä asian muistaisin. Jotenkin tuo kyseinen huoltaja olisi ollut mukana tuota kappaletta valitsemassa ja siitä se olisi siis jäänyt muitoksi.krobbe kirjoitti:Tapparan silloinen huoltaja (Paavola) tosiaan kuoli tuossa kolarissa, jossa Seppo Ahokainen loukkaantui. Siitä ei muistikuvaa olisiko tuo kappale omistettu juuri Paavolalle.