Lisää miehiä?

• 667 132
  • 2 731
Tila
Viestiketju on suljettu.

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Mallia Helenius? Käviskö Sami Helenius? Ai käy, no hyvä.

No eikös se aika pretty-boy ole tuo Sami Helenius, eli mennee hyvin mallistakin. Eli siis kyllä ja tänne vaan a.s.a.p!

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Schantz on peruspakki joka virheitä vältellen pelaa minuutteja muille pakeille. valmiudet fyysiseen tai kiekolliseen peliin ovat melko rajalliset, mutta kenties Sheddenin alaisuudessa saisimme hänestä saman verran irti kuin Turusesta, joka pelaa hyvää alkukautta.

Katsotaan nyt ensiksi jos mies saa sopimuksen, tuomitaan/kehutaan sitten.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Aika mielenkiintoiselta kundilta tosiaan kuulostaa, jos ei pysty kumpaankaan. Taklaatko? "no en" Hyvät syötöt kuitenkin? "No ei" Laukaus? Maalintekotaidot? "No ei". Ahaa, no sittenhän saat toki sopparin heti.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Rebel&Brewer, voihan tuon noinkin tulkita..jos haluaa. Jätän nyt asian tähän, ei tästä(kään) mitään fiksua keskustelua aikaan saa.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Renegade kirjoitti:
Rebel&Brewer, voihan tuon noinkin tulkita..jos haluaa. Jätän nyt asian tähän, ei tästä(kään) mitään fiksua keskustelua aikaan saa.

Älä nyt ala möksöttää, kun olisit ihmeessä kertonut, että mitä hyötyä siitä kundista sitten on? Vitsillähän minä vain ton kirjoitin, mutta melkoisen hauskalta kaverilta kuulostaa, jos ei ole fyysiseen peliin eikä kiekolliseen kykenevä. Mielenkiinto vain herää tollaiseen mieheen, josta ei ole kentällä oikeastaan mihinkään. Siis jos ei voi putsata maalinedustaa, eikä siten toimia puolustavana puolustajana, eikä myöskään tuoda kiekkoa ylös, koska ei osaa, eikä siten toimia hyökkäävänä puolustajana. Itse muistan Schantzista vain nimen, joten olisi mielenkiintoista kuulla vähän enemmän tästä kundista. Koska tosiaan tietona on vain hockeydb ja sinun kertomasi lause tai kaksi.

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Renegade kirjoitti:
Schantz on peruspakki joka virheitä vältellen pelaa minuutteja muille pakeille. valmiudet fyysiseen tai kiekolliseen peliin ovat melko rajalliset, mutta kenties Sheddenin alaisuudessa saisimme hänestä saman verran irti kuin Turusesta, joka pelaa hyvää alkukautta.

Katsotaan nyt ensiksi jos mies saa sopimuksen, tuomitaan/kehutaan sitten.

Minulla ei oikeastaan ole mitään mielikuvaa Schantzista, mutta eikös häntä enemmänkin pidetä nimenomaan kiekollisesti ihan hyvänä, mutta fyysisesti ja mentaalisesti pehmeänä? Jatkoajan pelaajakortti kertoo myös seuraavaa:

Vahvuudet:
Liike ja kiekollinen osaaminen aivan Mestiksen kärkipäästä. Pystyy fyysiseenkin peliin ja on kullanarvoinen erikoistilanteissa.

Heikkoudet:
Mielialapelaaja. Sortuu toisinaan kiukutteluun ja tyhmiin jäähyihin turhautuessaan. Puolustuspeli kärsii ajoittain liiankin innokkaasta hyökkäämisestä.

Tätä kuvausta lukiessa, varsinkin kun olen kuullut fyysisyydestä täysin muuta, tulee mieleen, että onko Schantzista peruspakiksi. Mikäs siinä, jos sitä pystyy tosiaan pelaamaan, mutta tuntuu, että väärää miestä siinä istutettaisiin väärään rooliin.

Voihan se olla, että kehitystä on tapahtunut sitten noiden Vantaan vuosien. Kai se jotain kertoo, että "mammanpoikana" yleisesti pidetty Schantz edes yrittää Sheddenin joukkueeseen.

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Pluto kirjoitti:
Tätä kuvausta lukiessa, varsinkin kun olen kuullut fyysisyydestä täysin muuta, tulee mieleen, että onko Schantzista peruspakiksi. Mikäs siinä, jos sitä pystyy tosiaan pelaamaan, mutta tuntuu, että väärää miestä siinä istutettaisiin väärään rooliin. .

Mestiksessä kiekollinen osaaminen hyvää --> liigan peruspakki

Jos ajatellaan jotain liigan täysin rivipakkia ja istutettaisiin ukko mestikseen niin kaiken järjen mukaan olisi mestiksessä kiekollisesti selkeästi keskitason pakkia parempi. Jos halutaan peruspakki niin ei missään nimessä voida hakea mitään mestiksen peruspakkia sillä tämän kiekolliset ominaisuudet olisivat auttamatta liian heikot. Mutta jos tämä Schantz tosiaan on selkeästi keskitasoa parempi mestismies niin on varmasti hyvät mahdollisuudet että hänestä voisi olla juuri liigan peruspakiksi. Toistan varmasti itseäni mutta edelleenkin olen sitä mieltä että hyvä haku ja jos pystyy ottamaan edes pienet minuutit kuudentena-seitsemäntenä pakkina/olemaan reservinä, niin Schantzin hankinta on loistohomma.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Toistan varmasti itseäni mutta edelleenkin olen sitä mieltä että hyvä haku ja jos pystyy ottamaan edes pienet minuutit kuudentena-seitsemäntenä pakkina/olemaan reservinä, niin Schantzin hankinta on loistohomma."

Tätä yritin sanoa, mutta dumareiden osaavat sormet saapuivat paikalle helvetin nopeasti.

Zidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Renegade kirjoitti:
"Toistan varmasti itseäni mutta edelleenkin olen sitä mieltä että hyvä haku ja jos pystyy ottamaan edes pienet minuutit kuudentena-seitsemäntenä pakkina/olemaan reservinä, niin Schantzin hankinta on loistohomma."

Tätä yritin sanoa, mutta dumareiden osaavat sormet saapuivat paikalle helvetin nopeasti.

Schantzin ongelmat ovat olleet nimenomaan henkisellä puolella,kaverilla oli saumat ainakinL:Rantaan mut nopeasti pois.

Henk.kohtaisesti en haluais nähdä tätä kikkarapäätä pyörimääs punaisissa,Matias on enemmän Espoon/Kauniaisten näköinen....ei käyttöä

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Renegade kirjoitti:

Pyydän anteeksi, olen tosiaan täällä vain tuomitsemassa. En kyllä tiedä mitä olen tähän mennessä tuominnut, mutta ehkä ja kyllähän näin on.

Saa nyt nähdä, monta rautaa tuntuu olevan IFK:lla tulessa, toivottavasti nyt saataisiin hiljalleen sellaista rauhaa joukkueeseen, ettei jatkuvasti ole huhuissa 1-3 kundia tulossa ja saman verran menossa. Holmasta olen edelleen melko valmis luopumaan, mutta Hirsosta en oikeastaan mistään hinnasta.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Renegade kirjoitti:

Ei tarvitse vetää herneitä nenään. Jos ko. pelaaja on todellakin jo jonkun aikaa harjoitellut joukkueen mukana, varmasti moni haluaisi kuulla hänestä lisää. Ja itse kuulun todellakin siihen joukkoon joka epäilee voiko joku von Schanz tuoda yhtään enempää mitä esim. Hovinen tai sitten Seppänen junnuista, jotka ovat jo reserveissä käytettävissä.

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rebel kirjoitti:
Saa nyt nähdä, monta rautaa tuntuu olevan IFK:lla tulessa, toivottavasti nyt saataisiin hiljalleen sellaista rauhaa joukkueeseen, ettei jatkuvasti ole huhuissa 1-3 kundia tulossa ja saman verran menossa. Holmasta olen edelleen melko valmis luopumaan, mutta Hirsosta en oikeastaan mistään hinnasta.

Totta. Hyökkäys on niin hyvässä balansissa, että sinne ei tarvitse ketään ostaa eikä sieltä pidä pelaavista ketjuista missään tapauksessa ketään myydä. Ja koska Holma ei pelaaviin 4:ään ketjuun mahdu millään ilveellä, olisi miehen itsensäkin kannalta hyvä vaihtoehto löytää pelipaikka toisesta jengistä ja päästä kunnolla pelaamaan.

Suosikkijoukkue
HIFK
Schantz on hyvä haku. Pakkeja taitaa olla 7 + jokunen A-junnu. Laakso ei oikein ole vakuuttanut. Liikaa vastuuta? Tällä hetkellä rosteri kaipaa ihan peruskaveria, joka voi paikata loukkaantuneita.

Olen jokusen pelin nähnyt ja mestiksessä ihan hyvä pakki. Vähän kuitenkin mietityttää nämä nopeat lähdöt liigasta, käsittääkseni osa omasta tahdosta?

Mitään ei hävitä kokeilemalla.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johtuukohan otsikosta vai mistä, mutta tässä ketjussa viihdyn hyvin :)

Tapaus Hirso. Jotenkin aistii, ettei ole vielä näyttänyt lähellekään kaikkea mitä osaa. Jotenkin aistii myös, ettei sitä tule IFK:ssa tapahtumaankaan. Eilen keskustelin erätauolla (sen minkä Tselios-idolisoinniltani ehdin) erinäisten ihmisten kanssa, eikä kenelläkään tuntunut olevan varmaa yes/no- kantaa Kimistä. IFK:ssa useampi kuin yksi valmentaja on luottanut potentiaaliin, se lopullinen breakthrough on vain jäänyt tapahtumatta.

Käsitykseni mukaan kaveri on erittäin hyvä ellei täydellinen jääharjoituksissa, ja kesätreeneissä nostaa tasoaan ja parantaa suoritustaan voima- ja nopeusharjoitteissa. Siviilipersoonasta en tiedä, enkä pukukoppiominaisuuksista. Jääkö jotain kuitenkin paineettoman tilan suoritukseksi, koska osaaminen ei siirry harjoituksista ja tunnollisuudesta yksi-yhteen jäälle?

Tämä kaikki silläkin uhalla, että eilen oli hyvä peli. Luulen, että Kimille tekisi hyvää olla kukkulan kuningas jossakin pienemmällä paikkakunnalla.

Lisäksi on paljon mahdollista, että kyseessä on ainoa käypäinen kauppatavaramme.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kamraterna kirjoitti:
Totta. Hyökkäys on niin hyvässä balansissa, että sinne ei tarvitse ketään ostaa eikä sieltä pidä pelaavista ketjuista missään tapauksessa ketään myydä. Ja koska Holma ei pelaaviin 4:ään ketjuun mahdu millään ilveellä, olisi miehen itsensäkin kannalta hyvä vaihtoehto löytää pelipaikka toisesta jengistä ja päästä kunnolla pelaamaan.

Amen. Holma takaisin SaiPaan kehittymään, mielellään samaan ketjuun Viitaluoman ja Vihkon kanssa. Kaikki lyövät itsensä lopullisesti läpi ensi kaudella. Kun Salmelainen ja Luttinen sitten aikanaan lähtevät Pohjois-Amerikkaan ja Hauhtonen Sveitsiin, Pentti näyttää hauista ja ostaa SaiPalta takaisin valmiin ykkösketjun. PHK- ja LHS-ketjuja seuraa VHV-ketju, ja pistepörssi kuuluu jälleen omistukseemme.

Näin mä sen suunnittelin.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
tant gredulin kirjoitti:
Johtuukohan otsikosta vai mistä, mutta tässä ketjussa viihdyn hyvin :)

Tapaus Hirso. Jotenkin aistii, ettei ole vielä näyttänyt lähellekään kaikkea mitä osaa. Jotenkin aistii myös, ettei sitä tule IFK:ssa tapahtumaankaan. Eilen keskustelin erätauolla (sen minkä Tselios-idolisoinniltani ehdin) erinäisten ihmisten kanssa, eikä kenelläkään tuntunut olevan varmaa yes/no- kantaa Kimistä. IFK:ssa useampi kuin yksi valmentaja on luottanut potentiaaliin, se lopullinen breakthrough on vain jäänyt tapahtumatta.

Käsitykseni mukaan kaveri on erittäin hyvä ellei täydellinen jääharjoituksissa, ja kesätreeneissä nostaa tasoaan ja parantaa suoritustaan voima- ja nopeusharjoitteissa. Siviilipersoonasta en tiedä, enkä pukukoppiominaisuuksista. Jääkö jotain kuitenkin paineettoman tilan suoritukseksi, koska osaaminen ei siirry harjoituksista ja tunnollisuudesta yksi-yhteen jäälle?

Tämä kaikki silläkin uhalla, että eilen oli hyvä peli. Luulen, että Kimille tekisi hyvää olla kukkulan kuningas jossakin pienemmällä paikkakunnalla.

Lisäksi on paljon mahdollista, että kyseessä on ainoa käypäinen kauppatavaramme.

Minun mielestäni meidän ei pitäisi luopua Kimistä. Kaverihan silminnähden tsemppaa tosissaan. Eilenkin hyvä esitys. Holma pihalle.

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bates kirjoitti:
Mestiksessä kiekollinen osaaminen hyvää --> liigan peruspakki

Jos ajatellaan jotain liigan täysin rivipakkia ja istutettaisiin ukko mestikseen niin kaiken järjen mukaan olisi mestiksessä kiekollisesti selkeästi keskitason pakkia parempi. Jos halutaan peruspakki niin ei missään nimessä voida hakea mitään mestiksen peruspakkia sillä tämän kiekolliset ominaisuudet olisivat auttamatta liian heikot. Mutta jos tämä Schantz tosiaan on selkeästi keskitasoa parempi mestismies niin on varmasti hyvät mahdollisuudet että hänestä voisi olla juuri liigan peruspakiksi. Toistan varmasti itseäni mutta edelleenkin olen sitä mieltä että hyvä haku ja jos pystyy ottamaan edes pienet minuutit kuudentena-seitsemäntenä pakkina/olemaan reservinä, niin Schantzin hankinta on loistohomma.

Ei minulla mitään Schantzia vastaan ole, jos kaveri todellakin pystyy hoitamaan ruutunsa pienillä minuuteilla. Meidän pakkikalustomme on tällä hetkellä sen verran kapea, ettei pahitteeksi olisi perusvarmalle pakille, joka pystyy tasaiseen suoritukseen pienillä minuuteilla. Kärpilläkin on tällä hetkellä kentällisen verran avainpelaajia ulkona, joten ei sitä senkään puoleen ikinä tiedä koska todellinen tarve tulee lisämiehitykselle. Hovisesta ei tällä hetkellä ainakaan taida liigamieheksi olla, mielummin antaisin vaikkapa minuutteja Seppäselle.

Schantzin tapauksessa kysymys on ainoastaan siitä, että pystyykö hän pelaamaan perusvarmaa puolustuspeliä ja vastaamaan liigan fyysiseen haasteeseen. Jos tähän pystyy, niin ei muuta kuin tervetuloa. Tilastojen perusteella tähän mennessä Schantz on häipynyt kuvioista siinä vaiheessa, kun peli on mennyt kovemmaksi (runkosarja/playoffs). Kiekollisesti varmasti pärjää rivimiehenä, mutta epäilykseni kohdistuvat nimenomaan tähän: pehmeäksi sanottu divarissa ----> pehmeämpi liigassa.

Yleensä näillä hyvillä kiekollisilla mestispakeilla on joku syy mikseivät ne ole/pärjää liigassa ja se on puolustuspään hoitaminen. Nyt Schantzilla on tilaisuus näyttää epäilyt vääräksi ja toivottavasti sen myös hoitaa.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli oikein muistan, niin mm Vili Viitaluoma pelasi joskus junioriaikanaan pakkina ja taisipa liigassakin joskus tuurata. Miten on laita Häppölän? Raameja olisi, ja on valmiiksi profiloitunut puolustavaksi hyökkääjäksi.

scholl

Jäsen
Itsekin olen sitä mieltä, että pakkeja voisi ottaa lisää, koska a) loukkaantumisia voi tulla ja b) osa pakeista pelaa nyt huolestuttavan isoja minuutteja illasta toiseen. Eli jos löytyy peruspakkeja, jotka pelaisivat jämäminuutteja normaalimatseissa ja jopa enemmän kämäjengejä vastaan niin hyvä, mutta Hirsoa ei saa siinä hommassa uhrata.

En usko, että peruspakin hankkiminen on muutenkaan niin kallista, että siinä ketään pitää uhrata. Onhan meillä perusjätkiä muutenkin (Holma & Co.) vaikka kuinka, eikä kukaan niistä mitään maksa. Lisäksi jos loukkaantumissuma tulee niin voihan sitä silloinkin vielä reagoida. Tammikuussa alkaa vapautua sarjataulukon häntäpäästä pelaajia ja samanaikaisesti ennen siirtoikkunan sulkeutumista tullee saatavaksi myös ulkomailla flopanneita pelaajia. 1/3 runkosarjastakaan ei ole vielä pelattu ja täällä ollaan valmiita hätäilemään.

Sen verran vielä, että luulen von Schantzin sopivan hyvin IFK:hon. Aatelismiehenä oli varmasti vaikeuksia sopeutua jokereiden itävantaameininkiin pukukopissa. Tuskin myöskään oli kovin paljon juteltavaa Jantusen kanssa.

En toki tarkoita, että koko ajan menisi näin hyvin. IFK:lla tullee vielä heikompiakin hetkiä, mutta silti homma on varmastikin hallinnassa.

L.I.N.K.K.U.

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K.
Itse en hirveästi liputtaisi minkään Schantzin puolesta, koska en jaksa usko että kaverin rahkeet riittää liigassa kiekolliseksi pakiksi ja fyysisyys ei riitä Sheddenin joukkueessa millään.

Jos herrat isot herrat on sitä mieltä, että puolustuspää kaipaa syvyyttä, niin mielestäni Antti-Pekka Lamberg hoitaisi tämän ruudun Schantzia huomattavasti paremmin. Kaverilla on kumminkin n.130 peliä jo liigassa takana, eikä ihan mikkihiiren mitoissakaan. Viime kausi Pelsuissa 54 peliä 2+5 ja 89 pim, joten mielestäni vois sopeutua Sheddenin ryhmään hoitamaan pientä roolia ja tuomaan sitä syvyyttä.

Tietysti kaverin saatavuudesta ei ole hajuakaan, mutta pelaa tällä hetkellä HC Vsetin joukkueessa, joka rämpii Tshekin liigan jumbona. Uusimman kiekkolehden mukaan joku venäläinen yritys on juuri ostanut joukkueen ja muutoksia on todennäköisesti tulossa. Tarkemmin sanottuna venäläisiä on todennäköisesti tulossa sisään ja ulkomaalaiskiintiön ylittyessä jotkut nykyisistä ulkomaalaisista saavat pakata laukkunsa.

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
L.I.N.K.K.U. kirjoitti:
Jos herrat isot herrat on sitä mieltä, että puolustuspää kaipaa syvyyttä, niin mielestäni Antti-Pekka Lamberg hoitaisi tämän ruudun Schantzia huomattavasti paremmin. Kaverilla on kumminkin n.130 peliä jo liigassa takana, eikä ihan mikkihiiren mitoissakaan. Viime kausi Pelsuissa 54 peliä 2+5 ja 89 pim, joten mielestäni vois sopeutua Sheddenin ryhmään hoitamaan pientä roolia ja tuomaan sitä syvyyttä.

Tietysti kaverin saatavuudesta ei ole hajuakaan, mutta pelaa tällä hetkellä HC Vsetin joukkueessa, joka rämpii Tshekin liigan jumbona. Uusimman kiekkolehden mukaan joku venäläinen yritys ovat juuri ostanut joukkueen ja muutoksia on todennäköisesti tulossa. Tarkemmin sanottuna venäläisiä on todennäköisesti tulossa sisään ja ulkomaalaiskiintiön ylittyessä jotkut nykyisistä ulkomaalaisista saavat pakata laukkunsa.

Itse olin kirjoittelemassa juuri samasta aiheesta, kunnes huomasin sinun ehtineen ensin. Viime kausi Pelicansissa oli tosiaan ihan mukiin menevä ja ihmettelin itsekkin, ettei joukkuetta löytynyt tälle kaudelle. Mielestäni täyttää hyvin peruspakin määritelmän ja olisi varmasti parhaita potentiaalisia ehdokkaita materiaalin laajenukseen. Kokoa löytyy riittävästi ja ainakin viime kaudella pystyi näkemässäni peleissä tasaisiin suorituksiin. Plussana tietysti vielä aiempi HIFK-historia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.