Lipunmyynti

• 254 272
  • 1 316

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hallin keskeltä lipunhinnat ovat kovia, koska niitä ei ole paljon myynnissä. Isolta osin ne ovat kausikorttilaisille myytyjä paikkoja. Noille paikoille kausikortin hinta oli n. 850€, en muista tarkasti. Se tekee ottelua kohti 28€. Olen onnellinen kausikorttilainen. Paikka parhaalta paikalta, sopuhintaan ja kätevästi. Ei tarvitse kauden aikana muuta kuin saapua paikalle.

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Hallin keskeltä lipunhinnat ovat kovia, koska niitä ei ole paljon myynnissä. Isolta osin ne ovat kausikorttilaisille myytyjä paikkoja. Noille paikoille kausikortin hinta oli n. 850€, en muista tarkasti. Se tekee ottelua kohti 28€. Olen onnellinen kausikorttilainen. Paikka parhaalta paikalta, sopuhintaan ja kätevästi. Ei tarvitse kauden aikana muuta kuin saapua paikalle.
Rahalla saa ja hevosella pääsee jne. Tuo 28€/peli ei mikään aivan mahoton rasti ole.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kaukana on ne ajat, kun 7,50 eurolla pääsi seisomaan..
Niin on, mutta toisaalta niin on vastaavat viihdetapahtumat muutenkin kallistuneet. Esim. leffalipun normihinta aikuisille on Finnkinolla 17,90 ja lastenliputkin taitaa olla sen 15e. Tähän päälle sitten jotkut popparit tai muut niin alkaa rahaa kulua siihenkin.

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Niin on, mutta toisaalta niin on vastaavat viihdetapahtumat muutenkin kallistuneet. Esim. leffalipun normihinta aikuisille on Finnkinolla 17,90 ja lastenliputkin taitaa olla sen 15e. Tähän päälle sitten jotkut popparit tai muut niin alkaa rahaa kulua siihenkin.
Äkkiä tosiaan 50e reissu tuokin, kun finnkinosta täytyy paikanpäältä ostaa herkut kohtuu jämäkällä hinnalla.

Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Täytyy selventää, kyse oli irtolippujen hinnoista ei kausikorttien. Kausikortilla tulee lippu tietenkin halvemmaksi.
Kausikortin hankkiminen ei kannata, jos esim. työn tai opiskelun takia jää otteluja väliin. Lapsiperheetkään tuskin laittelevat kausikortteja, mieluummin kuljetaan peleissä irtolipuilla.
Onko kausikortit halpoja määräytyy tietenkin ostajan varallisuuden mukaan. Osalle katsojista 850 € on pikku raha, toisille iso raha. Mediaanieläkkeet pyörivät alle 2000 €/ kk. 2000 € on jo hyvä eläke, silloin keskikatsomon kausikorttiin menee yli 40 % kuukauden eläkkeestä.
Jokainen voi laskea paljonko omasta netto palkasta on 40 % joka menisi kausikorttiin. Irtolipuissa sama asia. Pienituloista lipun hinta kirpaisee enemmän kuin suurituloista. Jääkiekosta on tulossa varakkaiden työssäkäyvien huvia.

Mielestäni Kärppien jäykkä irtolippujen hinnoittelu jättää paljon potentiaalisia katsojia hallin ulkopuolelle, nimenomaan kalliiden irtolippujen hintojen takia.
Voi olla , että seisoma kausikortilla pääsee peliin 7,66 €, mutta irtolipulla hinta on ottelusta riippuen 15.50-19.50€ €
Minulle ottelutapahtumassa ei ole musiikilla hirveästi merkitystä, nykyinen alku show on aivan riittävä.
Minulle parasta ottelutapahtumassa on yleisö, silloin kun paikalla on yleisöä katsomossa, tulee aivan eri fiilis kuin puolityhjässä hallissa.

Finnkinon lipuista sen verran. 4 kpl sarjalippu 59,80 € Arkipäivän sarjaliput ennen kello 17.00 alkaviin näytöksiin 5 kpl 45 €
Opiskelijoille, lapsille, eläkeläisille, varusmiehille lippuja 30% 20% 10% lippujen hinnoista pois, riippuen ajankohdasta.

Viimeksi muokattu:

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Kausikortin hankkiminen ei kannata, jos esim. työn tai opiskelun takia jää otteluja väliin. Lapsiperheetkään tuskin laittelevat kausikortteja, mieluummin kuljetaan peleissä irtolipuilla.

Mielestäni Kärppien jäykkä irtolippujen hinnoittelu jättää paljon potentiaalisia katsojia hallin ulkopuolelle, nimenomaan kalliiden irtolippujen hintojen takia.
Voi olla , että seisoma kausikortilla pääsee peliin 7,66 €, mutta irtolipulla hinta on ottelusta riippuen 15.50-19.50€ €
Minulle ottelutapahtumassa ei ole musiikilla hirveästi merkitystä, nykyinen alku show on aivan riittävä.
Minulle parasta ottelutapahtumassa on yleisö, silloin kun paikalla on yleisöä katsomossa, tulee aivan eri fiilis kuin puolityhjässä hallissa.
Täällä hep! Kausikorttia en juuri ylläolevan syyn takia raaski ostaa, koska ei oo taetta siitä, että jokaiseen peliin olisi mahdollisuus mennä. Mielellään kävisin paikan päällä katsomassa n. 10 peliä kaudessa, mutta ihan periaatteesta noiden korkeiden hintojen takia en sitä tee. Valitsen mieluummin kotikatsomon tai niihin 3 peliin, jotka käyn katsomassa, seisomakatsomon. Nopeella matikalla kai toi joitain satasia tekee kausitasolla.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kausikortit halpoja määräytyy tietenkin ostajan varallisuuden mukaan. Osalle katsojista 850 € on pikku raha, toisille iso raha. Mediaanieläkkeet pyörivät alle 2000 €/ kk. 2000 € on jo hyvä eläke, silloin keskikatsomon kausikorttiin menee yli 40 % kuukauden eläkkeestä.
Jokainen voi laskea paljonko omasta netto palkasta on 40 % joka menisi kausikorttiin. Irtolipuissa sama asia. Pienituloista lipun hinta kirpaisee enemmän kuin suurituloista. Jääkiekosta on tulossa varakkaiden työssäkäyvien huvia.
Onneksi on halvempiakin kausikortteja kuin 850€. Eikös sama päde vähän kaikessa, jotta varallisuuden mukaan päätetään, mitä ostetaan. En minä osta omakotitalon hintaista sähköautoa, joku muu ostaa ja se on hyvä niin.

Jos Kärpillä olisi enemmän tarjolla laadukkaita paikkoja, olisi varmasti järkevää hinnoittella toisin ja myydä myös eläkeläislippuja ja opiskelijalippuja. Raksilan vanha areena asettaa tässä suhteessa omat haasteensa.

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikkihan on suhteellista. Joo, irtoliput on kalliita ja on hintojen takia jäänyt itsellänikin pelejä välistä, koska jälkikasvun kanssa reissu olisi satkun luokkaa rahassa mitattuna. Mutta toisaalta Kärpät on syytön yleiseen, normaaliin inflaatioon ja/tai siihen, että esim. koronan aikaan käytössämme olevaa valuuttaa painettiin tyhjästä hirvittävät määrät lisää kiertoon, siis ihan poikkeuksellisesti enemmän kuin "normaaliolosuhteissa".

Toisaalta mulla on myös moottorikelkka pihassa, jonka vakuutukset on vuositasolla siellä 1200 € paikkeilla ja esim. viime talvena ajoin sillä noin 50 km. Eikä tuo kelkka itsessäänkään ollut ihan ilmainen. Tuohon verrattuna kausikortti taas olisi ollut halpaa harrastamista. Elämä on valintoja.

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kaikkihan on suhteellista. Joo, irtoliput on kalliita ja on hintojen takia jäänyt itsellänikin pelejä välistä, koska jälkikasvun kanssa reissu olisi satkun luokkaa rahassa mitattuna. Mutta toisaalta Kärpät on syytön yleiseen, normaaliin inflaatioon ja/tai siihen, että esim. koronan aikaan käytössämme olevaa valuuttaa painettiin tyhjästä hirvittävät määrät lisää kiertoon, siis ihan poikkeuksellisesti enemmän kuin "normaaliolosuhteissa".

Toisaalta mulla on myös moottorikelkka pihassa, jonka vakuutukset on vuositasolla siellä 1200 € paikkeilla ja esim. viime talvena ajoin sillä noin 50 km. Eikä tuo kelkka itsessäänkään ollut ihan ilmainen. Tuohon verrattuna kausikortti taas olisi ollut halpaa harrastamista. Elämä on valintoja.

Ihan offtopicina, mulla on kelkassa Fennialta vakuutus, jonka saa otettua käyttöön vaikka päiväksi. Muut kuin ajopäivät sit seisonnassa. Miksi maksat koko vuodesta, jos ajat noin vähän? :)

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Ihan offtopicina, mulla on kelkassa Fennialta vakuutus, jonka saa otettua käyttöön vaikka päiväksi. Muut kuin ajopäivät sit seisonnassa. Miksi maksat koko vuodesta, jos ajat noin vähän? :)
Tätä vakuutustahan ei enään uusiin kelkkoihin mun käsittääkseni saa. Vanhat olemassaolevat vakuutukset säilyvät. Muutos tuli tälle talvelle.

Tänään muuten Raksilaan. Lippu maksoi 45e. Nautitaan, näitä kertoja ei ainakaan tälle kaudelle enää tule.

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Fennialta mullakin, mutta ei ollut enää tuollaista tarjolla. Tulee silti halvemmaksi kuin aiempi Lähitapiolalta ollut oli.

Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Monenlaista näkökulmaa tähän lippujen hinnoitteluun. Itse en polta tupakkia, jos polttaisin kolme askia tupakkia viikossa se tekisi 3x 10 € /vk ..120 €/ kk.... 1440 € vuodessa. Mieluummin käytän tupakka rahat kausikorttiin.

Minua vaivaa eniten tässä lippujen hinnoittelussa Kärppien saamattomuus muokata erilaisia vaihtoehtoja eri elämäntilanteessa oleville katsojille.
Helsingissä Tampereella Turussa on isommat hallit, Porissa saman kokoinen ja muilla liiga paikkakunnilla pienemmät. Tämä, että Raksilan kapasiteetti ei anna mahdollisuutta erilaisiin lipun hintoihin ei päde monessa pienemmän kapasiteetin liiga paikkakunnilla, joilla vielä talous huonommassa hapessa kuin Oulussa.
Vaihtoehtoja löytyy pikaisella otannalla.

Miksi näin ? Ilmeisesti Kärppien talous on niin vahvalla pohjalla ettei Kärpät ole riippuvainen täysin yleisötuloista. Ei nähdä vaivaa kehittää lipun myyntiä, koska ei välttämätöntä.
Pienemmät liiga paikkakunnat ovat enemmän riippuvaisia yleisötuloista, joten hallille houkutellaan katsojia erilaisilla lippu vaihtoehdoilla.

Toivoisin kausikortteihin eri kategorioita, lippuihin eri kategorioita otteluihin esim. viikkopeleihin.
Mutta ei. Ensi kauden lippu systeemi on todennäköisesti nopeasti nuijittu läpi kabinetissa.
Se kestää kahvikupin ja pullan ajan. Jatketaan pojat samalla linjalla, nostetaan kausikorttien ja lipun hintaa muutamalla eurolla.

Edelleen ottelutapahtuman tärkein asia on yleisö paikalla, kaikki muu tilpehööri musiikki ja pyrot tulee siinä sivussa.

Lätkäisä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En näe yhtään syytä sille miksi tulisin hallille näillä lipun hinnoilla ja tällä valmennuksella. Nähdään hallilla sitten kun Havu saa kenkää!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy