Lippujen hinnat nousussa

  • 34 693
  • 151

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Hyvä vaan

Minä ainakin pidän hyvänä sitä että lippujen hinnat nousevat, koska eiköhän Ässät saa siitä enemmän rahaa. En kuitenkaan usko että joku jättää menemättä otteluun vähän yli euron takia. Minä ainakin maksan mielelläni enemmän tuosta tiketistä.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Saako noihin lippuihin alennusta s-etukortilla myös ensi kaudella?
 

JanJ

Jäsen
Nouskoon vaan.
Saadaan parempaa viihdettä kun talous kohenee.
 

Aina Pata

Jäsen
Nouskoon vaan kuten JanJ sanoi. Kaikki vieraspeleissä käyneet tietävät, että Porissa on ollut todella halvat liput. Eivätkä ne tämän jälkeenkään ole kalliita.

Hinnankorotuksen vaikutusta yleisömäärään tulee olemaan vaikea arvioida. Tuskinpa se hallille menemiseen vaikuttaa, ehkä pelissä jää toisilta sitten yksi kalja juomatta. Ainakaan omaan peleissä käymiseeni ei vaikuta mitenkään.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nousiko opiskelija-lippu seisomaan 1€:n vai 2€:tä???

Jostain syystä en muista maksoinko viime vuonna 5 vai 6€..


Mutta ei ole väliä parin egen kans, itse menen aina kun kerkiän lipun hinnasta ruinaamatta...

Ässillehän ne rahat menee, joten parempaan kuin kolehti... :-)
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Minä maksoin lipusta viime kaudella joka kerta 4 €, siis silloin kun maksoin. Ehkä pitäisi maksaa se täysi hinta lipusta, kun kuitenkin olen yli 15 vuotta, mutta lipunmyyjiä on helppo huijata. :)

Ihan hyvä vaan, että hinnat nousevat. Minua se ei haittaa, kun todennäköisesti saan taas joulun aikoihin kausikortin käyttöön.
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lipuista

Onko kenelläkään tietoa,onko opiskelijan mahdollista ostaa itselleen pääsyliput jokaiseen peliin kausikortin muodossa ennen kauden alkua (siis 7€ per peli)?Olis vaan mukava ostaa ne liput näin kesällä,kun talvella sitä rahaa ei aina liiemmälti ole.

Anteeksi,mutta mun on nyt pakko kehua raumalaisia.Lukon kotipeleihin SAMKn opiskelija pääsee ilmaiseksi opiskelijahaalareissa.Mun mielestä ihan hyvä käytäntö,koska näitä katsojia on yleensä paljon ja he tuovat mukavasti ääntä halliin.Viime kaudella Tamilta tiedusteltiin,olisiko samanlainen käytäntö Porissa mahdollinen.Kysymys tyrmättiin samantien.Mitähän uusi johtaja ois mieltä? Porissahan kuitenkin opiskelee aika paljon porukkaa nykyään.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Onko kenelläkään tietoa,onko opiskelijan mahdollista ostaa itselleen pääsyliput jokaiseen peliin kausikortin muodossa ennen kauden alkua (siis 7€ per peli)?Olis vaan mukava ostaa ne liput näin kesällä,kun talvella sitä rahaa ei aina liiemmälti ole.

Seisomakausikortti maksaa ensi kaudella 170 euroa, joten taitaa tulla halvemmaksi ostaa noin kuin yksittäin opiskelijalippuja peleihin. Tuon hintahan on tippunut kokonaista 60,00 euroa viime vuodesta jolloin oli 230,00, kai tää porkkana on sitten tarkoitettu noille opiskelijoille ja seisomakatsomon vakkari kävijöille.

Muuten kausikorttien hinnat ovat:
Istumaan, päädyt 350,00 €
Istumaan, sivukatsomot 425,00 €
Seisomaan 170,00 €
Vip 700,00 €
 

Tuamas

Jäsen
Re: Lipuista

Viestin lähetti Ässät #12
Anteeksi,mutta mun on nyt pakko kehua raumalaisia.Lukon kotipeleihin SAMKn opiskelija pääsee ilmaiseksi opiskelijahaalareissa.Mun mielestä ihan hyvä käytäntö,koska näitä katsojia on yleensä paljon ja he tuovat mukavasti ääntä halliin.Viime kaudella Tamilta tiedusteltiin,olisiko samanlainen käytäntö Porissa mahdollinen.Kysymys tyrmättiin samantien.Mitähän uusi johtaja ois mieltä? Porissahan kuitenkin opiskelee aika paljon porukkaa nykyään.

- Ei Ässillä ole varaa, eikä tarvetta tällaisille tarjouksille, tai ainakaan ilmaiseen sisäänpääsyyn.
Miksikö? Ässien peleissä tunnelma on usein jo riittävän hyvä, Ässien talous perustuu enemmän pääsylipputuloihin, kuin Lukon talous, jota paikalliset yritykset tukevat varsin avokätisesti ja Ässillä ei ole Rtk-palvelun kaltaista rahasampoa, josta voi sitten lypsää tappiollisen kauden iskiessä.
Eihän Ässillä olisi penniäkään velkaa, jos olisi tuollainen turvapuskuri olemassa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Re: Lipuista

Viestin lähetti Ässät #12

Anteeksi,mutta mun on nyt pakko kehua raumalaisia.Lukon kotipeleihin SAMKn opiskelija pääsee ilmaiseksi opiskelijahaalareissa.Mun mielestä ihan hyvä käytäntö,koska näitä katsojia on yleensä paljon ja he tuovat mukavasti ääntä halliin.Viime kaudella Tamilta tiedusteltiin,olisiko samanlainen käytäntö Porissa mahdollinen.Kysymys tyrmättiin samantien.Mitähän uusi johtaja ois mieltä? Porissahan kuitenkin opiskelee aika paljon porukkaa nykyään.

Minä taas pidän tuota käytäntöä huonona. Onhan se opiskelijoiden kannalta kiva, mutta jonkin verran jää rahaa myös saamatta. Itse olen sitä mieltä, että kiekon pitää kiinnostaa sen opiskelijalipun verran, muuten ei tartte tulla hallille. Hirveitä tulonmenetystä tuosta tuskin seuraisi, mutta en pidä siltikään raumalaisten mallia järkevänä.

Raumallahan tilanne itseasiassa pääsi puolivahingossa tuollaiseksi. Näin ainakin muistaakseni, paremmin tietävät korjatkoon. Muistaakseni alussa deali oli että Rauman OKL:ssä opiskelevat pääsivät ilmaiseksi, mutta sittemmin valitusten jälkeen ilmaisuus laadittiin koskemaan kaikkia haalaripäisiä. Tuntien porilaisen nokkeluuden olisi samaisella järjestelmällä Porissa tukku Outokummun työmiehiä jonossa marssimassa sisään duunihaalarit päällä.

Kunnon kannattaja maksaa lipustaan, kunhan summat pysyvät järkevinä. Ja näin Helsingissä asuvana voin kertoa että Porissa lippujen hinnat ovat erittäin järkeviä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Haalaripukuinen opiskelija kuitenkin ostaa lähes poikkeuksetta vähintään sen yhden tuopin ja tuo vähän rahaa seuran kassaan, vaikka ei muuten kiekkoa menisikään katsomaan maksua vastaan. Tietenkin niiden kanssa on jonkin verran väärinkäyttöä, kun haalareita käyttävät myös ei-opiskelijat. Kaverilta vaan lainaksi ja sitten ilmaiseksi halliin.

Mielestäni silti moinen käytäntö ei ole tarpeen. Jos ottelu kiinnostaa, niin se lippu on varaa ostaa. Hinnat sinänsä saisivat kauttaaltaan olla edullisemmat, etenkin nykyisellä ottelumäärällä kun parhaimmillaan kolmekin kotipeliä on yhden viikon aikana.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Viestin lähetti Jande
Seisomakausikortti maksaa ensi kaudella 170 euroa, joten taitaa tulla halvemmaksi ostaa noin kuin yksittäin opiskelijalippuja peleihin. Tuon hintahan on tippunut kokonaista 60,00 euroa viime vuodesta jolloin oli 230,00, kai tää porkkana on sitten tarkoitettu noille opiskelijoille ja seisomakatsomon vakkari kävijöille.

Erona tuohon hintaan viime kauteen nähden, oli se, että tuon kausikortin lisäksi sai pelipaidan.
Mielestäni ihan järkevä veto, voihan sen paidan ostaa erikseen ne, joilla on siihen varaa. Ja monelle tuo 60€ saattoi viime kaudella olla juuri se ero, että kausikortti jäi ostamatta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti teemu73
Haalaripukuinen opiskelija kuitenkin ostaa lähes poikkeuksetta vähintään sen yhden tuopin ja tuo vähän rahaa seuran kassaan, vaikka ei muuten kiekkoa menisikään katsomaan maksua vastaan. Tietenkin niiden kanssa on jonkin verran väärinkäyttöä, kun haalareita käyttävät myös ei-opiskelijat. Kaverilta vaan lainaksi ja sitten ilmaiseksi halliin.

Kyllä niiltä munkäsittääkseni ovella tsekataan se OKL:n tai mikäpiru onkaan opiskelijakortti.(ihan kuvallinen). Näin olen ymmärtänyt, ettei pelkät haalarit riitä. Olis meinaan Aker finnyardsin rättivarasto äkkiätyhjä, samoin kun Porissa olis se Outokummun vastaava.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Viestin lähetti Corbucci
Erona tuohon hintaan viime kauteen nähden, oli se, että tuon kausikortin lisäksi sai pelipaidan.
Mielestäni ihan järkevä veto, voihan sen paidan ostaa erikseen ne, joilla on siihen varaa. Ja monelle tuo 60€ saattoi viime kaudella olla juuri se ero, että kausikortti jäi ostamatta.

Viime vuonna seisomakortti ja paita nimellä ja numerolla maksoivat 290,00 euroa, itse tuollaisen setin ostin silloin. Nyt siis tuon pelkän seisomakortin hinta on laskenut sen 60 euroa. Hinta ilman paitaa oli 230 euroa, kun nyt 170 euroa. Tuskin kuitenkaan lippujen hinnat per/peli laskevat, vaan kyseessä on vain kausikortin alennus, tai tiedä häntä millaisia temppuja Hirsimäki koittaa..
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Viestin lähetti Jande
Viime vuonna seisomakortti ja paita nimellä ja numerolla maksoivat 290,00 euroa, itse tuollaisen setin ostin silloin. Nyt siis tuon pelkän seisomakortin hinta on laskenut sen 60 euroa. Hinta ilman paitaa oli 230 euroa, kun nyt 170 euroa. Tuskin kuitenkaan lippujen hinnat per/peli laskevat, vaan kyseessä on vain kausikortin alennus, tai tiedä häntä millaisia temppuja Hirsimäki koittaa..

Tämä on mennyt täysin ohi meikäläiseltä.
Hyvä kun korjasit. Oli sellainen mielikuva, että olisi ollut hieman toisin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti Jande
Viime vuonna seisomakortti ja paita nimellä ja numerolla maksoivat 290,00 euroa, itse tuollaisen setin ostin silloin. Nyt siis tuon pelkän seisomakortin hinta on laskenut sen 60 euroa. Hinta ilman paitaa oli 230 euroa, kun nyt 170 euroa. Tuskin kuitenkaan lippujen hinnat per/peli laskevat, vaan kyseessä on vain kausikortin alennus, tai tiedä häntä millaisia temppuja Hirsimäki koittaa..

Mulla ainakin maksoi viime kauden kausari+pelipaita 275 €.
Seisomakatsomoon oikeuttava lippunivaska oli 230 € ja paita 45 €, Korpisalon nimellä ja numerolla varustettuna.

Mutta nykyinen 170 egeä kuulostaa tosi hyvältä, tekee ainoastaan reilut 6 eypoa ottelua kohden. Lieneekö tavoitteena saada seisomakatsomo mukaan jokaiseen otteluun, tuomaan edes ripaus sitä vanhaa tunnelmaa...
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lippuhöpinää

Olkku on oikeessa,mukana pitää olla kuvallinen ja leimattu kortti.


Tuo 170 ekua kuulostaa kyllä mukavalta hinnalta,pitää kai käydä hakemassa seisomakausari itelle.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Re: Re: Lipuista

Viestin lähetti .jarska
Minä taas pidän tuota käytäntöä huonona. Onhan se opiskelijoiden kannalta kiva, mutta jonkin verran jää rahaa myös saamatta. Itse olen sitä mieltä, että kiekon pitää kiinnostaa sen opiskelijalipun verran, muuten ei tartte tulla hallille. Hirveitä tulonmenetystä tuosta tuskin seuraisi, mutta en pidä siltikään raumalaisten mallia järkevänä.
Enpä usko että rahaa jää juurikaan Raumalla saamatta tämän käytännön vuoksi. Haalaripukuisista opiskelijoista on noin 90% sellaisia jotka eivät tulisi otteluun, mikäli joutuisivat lipusta maksamaan(7€). Sen sijaan nämä haalarihemmot tuovat muutaman euron Lukon kassaan oluen ostolla. Eli uskoisin että tilanne olisi aika sama taloudellisesti, päästää Lukko haalaripukuiset halliin ilmaiseksi tai ei.

Lukon puolelta asiaa on kommentoitu niin että tämä on osittain kiitosta hyvin sujuvasta yhteistyöstä eri koulujen ja oppilaitosten kanssa, sekä antavan elämyksiä "ei niin fanaattisille"-katsojille. Ehkäpä edes joku näistä saa kiekkokärpäsen pureman takalistoonsa ja alkaa seuraamaan kiekkoa vakavammin.
Santala totesi myöskin Rauman olevan niin hiljainen kaupunki talvisin, joten tämä on myös Lukon panos tähän nuorten aktiviteettien kehittämiseen.

Tällä ei ole todellakaan mitään tekemistä Lukon sponsoreiden kanssa, tai jopa RTK:n kanssa. Kyllä Raumalaisessa jääkiekkoilussa pystytään tekemään edes jotain ilman Ydinvoimaa ja Siivousfirmaa. Mutta saatiinpahan sekin kortti vedettyä tähänkin soppaan.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Re: Re: Re: Lipuista

Viestin lähetti Walton
Enpä usko että rahaa jää juurikaan Raumalla saamatta tämän käytännön vuoksi. Haalaripukuisista opiskelijoista on noin 90% sellaisia jotka eivät tulisi otteluun, mikäli joutuisivat lipusta maksamaan(7€). Sen sijaan nämä haalarihemmot tuovat muutaman euron Lukon kassaan oluen ostolla. Eli uskoisin että tilanne olisi aika sama taloudellisesti, päästää Lukko haalaripukuiset halliin ilmaiseksi tai ei.

Mutta tässä pitääkin muistaa se, että pääsylipusta ei seuran tarvitse maksaa mitään nk. toímimaksuja. Kun taas olutta ei saa ilmaiseksi. Tuskin siitä Lukko nyt kauheita rahoja kääri, jos opiskelijat ostavat yhden oluen pelissä(n.4-5€), eikä siitäkään jää käteen kaikkea.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan uteliaisuuttani kysyn että mitäpä Porissa maksavat kausikortit istumapaikoille?

Itselläni kausikortti maksoi A1-katsomoon Äijänsuolle 390 €uroa. Nousua oli viime vuodesta 40 juuroa.

Jaa niin, lukihan ne hinnat tuossa ylhäällä...

Eli hiukan halvempia nuo näyttäisivät Raumalla olevan, nuo pääkatsomon paikat.
 
Viimeksi muokattu:

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Re: Re: Re: Re: Lipuista

Viestin lähetti Corbucci
Tuskin siitä Lukko nyt kauheita rahoja kääri, jos opiskelijat ostavat yhden oluen pelissä(n.4-5€), eikä siitäkään jää käteen kaikkea.
Ei käärikkään, enkä niin väittänytkään että tämä opiskelijoiden oluen juominen mikään rahasampo olisikaan. Mutta jos opiskelijat ostavat pari olutta(ei tietenkään kaikki), niin se on kuitenkin todennäköisesti enemmän kuin se että vain pieni osa opiskelijoista todellakin ostaisi pääsylipun.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Walton jo oikeastaan sanoi kaiken oleellisen noista opiskelijoiden ilmasesta pääsystä.

Niin kuin Corbucci asian ilmaisi tuskin moinen järjestely on mikään rahasampo. Kuitenkin veikkaan, että tällä järjestelyllä päästään parempaan lopputulokseen kuin maksullisilla opiskelijalipuilla.

Toisin kuitenkin sen seikan esiin, että homman juoni on juuri siinä että saadaan nuo ei raumalaiset kiinnostumaan Lukon peleistä. Tämä saattaa sitten tulevaisuudessa poikia uusia fanejakin. Varsinkin seuduilta joilla ei omaa liigajoukkuetta ole.

Jos nyt yhtään oikein muistan, niin porkkanaksi opiskelijoille tarjotaan halvempaa olutta ennen ottelua(alkaen n. 1,5 h ennen matsia).

Esim. viimekauden viimeisessä JYP matsissa ainakin jyväskyläläiset opiskelijat olivat kohtuullisella joukolla mukana ja hallin antimiakin oli kiitettävästi maiseltu.

Niin ja sitä ei tietenkään sovi unohtaa, että tässä seura tekee kaupungille vastapalveluksen. Kaupunki tukee seuraa ja antamalla nuorille "ilmaisen" mahdollisuuden harrastukseen seura antaa vastapalveluksen(kohottaa välillisesti myös kaupungin imagoa).

Suosittelisin vastaavanlaisen kokeilua myös Porissa. Jos nyt ihan suteen menee niin voihan homman aina lopettaa. Veikkaisin, että pitkällä juoksulla homma kantaisi hedelmää, sillä sen verran paljon noita ei paikkakuntalaisia opiskelijoita Porissa jo on.
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Opiskelijaelämää

Näitä hallien palvelujen eroa on kiva seurata kun asuu Porissa ja käy Raumalla päivittäin koulussa.Jos kaljahuurut ei tajuntaani ole hämärtäneet,niin ainakin lukko-ässät peleissä ollessani tooppi maksoi 2,5€ koko pelin ajan.Siinä mielessä tää käytäntö on mulle ainakin hyvä,että saan katsoa ässien vierailut äijänsuolla ilmaiseksi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Opiskelijaelämää

Viestin lähetti Ässät #12
Näitä hallien palvelujen eroa on kiva seurata kun asuu Porissa ja käy Raumalla päivittäin koulussa.Jos kaljahuurut ei tajuntaani ole hämärtäneet,niin ainakin lukko-ässät peleissä ollessani tooppi maksoi 2,5€ koko pelin ajan.

Jep, pelin ajan on saman hintainen. Mutta käsittääkseni juuri mainitsemani ajankohta peliä ennen, tarjoaa nuo mahdolisuudet halvempan kaljaan. Tiedä häntä, voin olla täysinkin väärässä kun nuo opiskelut on jo jätetty vuosikymmeniä sitten takse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös