Yön Kärppä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
En haluaisi tällaista ketjua avata, mutta haluan oikeasti suurta muutosta.
Oulun Kärppien peli on ollut sekaisin. Se on sekaisin jo pitkän aikaan. Tätä kymmenlukua on kestänyt jo kolme vuotta, ja oikeastaan Kärpät on ollut sekaisin ja keskitasonjoukkue sen ajan. Manner oli yhden kauden liian pitkään peräsimessä, Mikkola oli aivan väärä mies peräsimeen sekä Marjamäen pelikirja on aivan liian kehno 2020-luvun Liiga-lätkään.
Tällä kaudella Kärpät on ollut suhteessa materiaaliin eniten sekaisin 2020-luvulla. Joukkueeseen tuotiin isoja nimiä Marko Anttilasta lähtien. Sen piti olla hyvin selkeä ennakkosuosikki voittamaan runkosarja. Ensimmäinen kuukausi sujui tuloksellisesti loistavasti. Ensimmäiset 11 ottelua meni näppärästi pistekeskiarvon ollessa n. 2,2 pistettä per peli. Toki mukaan mahtui myös huonoja otteluita, kuten HIFK-tappio tai Jukurit-voitto. Pelillisesti homma ei näyttänyt hyvältä, mutta ei vielä tarvinnutkaan. Kausihan oli vasta alussa ja voittoja kuitenkin tuli hyvin. Kauden yhdestoista ottelu oli Kouvolassa KooKoota vastaan, josta napattiin kolme pistettä.
Sen jälkeen vastaan tuli Lappeenrannassa SaiPa, joka oli juuri vaihtanut päävalmentajaa. Kenties tuosta saatu ylimääräinen energia siivitti SaiPan yllätysvoittoon aneemisesta Kärpistä. Nolla pistettä matkaan sieltä. Tuosta SaiPa-ottelusta lähti liikkeelle surullinen pitkän matkan taaperrus. Voitokkaan KooKoo-ottelun jälkeen Kärpät on pelannut 28 ottelua joista on tarttunut matkaan vaivaiset 36 pistettä. Näin ollen pistekeskiarvo on umpisurkea 1,28. Ilman siis tuota alkukauden hyvää virettä Kärpät olisi tällä hetkellä Liigassa sijalla 13.! Syitä tähän on monia, kuten esimerkiksi: ylivoima falskaa pahasti, alivoima vuotaa, Meriläinen päästää silloin tällöin helppoja maaleja, maalin tekeminen on todella vaikeaa.
Oulun Kärpät Oy myy tuotetta Oulun Kärpät. Tuote ei ole millään tavalla kunnossa. Jos aloitetaan ihan ensiksi ei-pelillisellä asialla. Meille rakas kotikaukalo Oulun jäähalli on tullut tiensä päähän. Keväällä jouduttiin nolosti siirtämään pudotuspeliottelu toiselle päivälle, kun jää ei kestänyt. Sama meinasi käydä syksyllä Jukurit-ottelussa. Toinen ei-pelillinen asia on Kärppien suhtautuminen faneihin. Tuntuu ettei faneja kuunnella ja me olemme aina väärässä, kuten Marko Anttilan jatkosopimuksesta syntynyt mediakohu osoitti. Suurin syy tuotteen huonoudelle on kuitenkin itse peli. Tulos ja viihdyttävyys ovat kateissa. Kärpät häviää otteluita liikaa kotona, tänään turpaan tuli puolentoista millin Ässistä lauantaina. Tuon surullisen SaiPa-ottelun jälkeen Kärpillä on ollut kahdeksan kotiottelua lauantaina, joka on tottakai paras viikonpäivä mennä katsomaan jääkiekkoa. Noista otteluista tuloksena on vain yksi kolmen pisteen voitto ja yhteensä vaivaiset kahdeksan pistettä. Mukaan mahtuu mm. sarjajumbo-SaiPasta jatkoaikatappio.
Miksi yllä mainittua meininkiä pitäisi tukea? Joukkuetta tulee tukea huonoillakin ajanjaksoilla. Näinhän se usein menee, mutta tässä piilee myös riski. Kun fanit jatkavat lippujen ostamista peleihin, on seurajohto onnistunut päätavoitteessaan eli saamaan lisää asiakkaita ja täten rahaa. Tällöin mitään muutosta on turha odottaa. Kun katsojat vähenevät, ymmärtää myös seurajohto että he ovat epäonnistuneet. Tällöin seurajohto ymmärtää, että on pakko tehdä muutos. Sama ajatusmalli toimii mielestäni myös muihin yrityksiin. Mikäli Adidas alkaisi tekemään laaduttomia vaatteita ja kenkiä, niin ei kai kukaan vaadi että juuri huonoja vaatteita tulisi erityisesti ostaa, jotta voisimme tukea yritystä?
Itse en maksa enää tällä kaudella lipuista tai oheistuotteista. Mikäli jostain ilmaislipun saan, niin aion sen käyttää. Rahaa en halua tuotteelle antaa niin kauan kuin tuote ei vastaa millään tavalla tarpeitani. Haastan sinut mukaan tähän. Emme anna rahaa Oulun Kärpät Oy:lle niin kauan kuin tuote on näin surkea. Tämä ei tarkoita, ettei voisi katsoa telkkarista Kärppien pelejä ja kannustaa heitä. Ei myös sitä, että käy Kärppien vierasotteluissa kannustamassa Kärppiä. Pikemminkin vierasottelut ovat niitä paikkoja, joissa oikeasti tuetaan joukkuetta.
Seisomokatsomon viesti tänään hävityn ottelun jälkeen oli "Selittelyjen aika on ohi". NÄIN ON!
Oulun Kärppien peli on ollut sekaisin. Se on sekaisin jo pitkän aikaan. Tätä kymmenlukua on kestänyt jo kolme vuotta, ja oikeastaan Kärpät on ollut sekaisin ja keskitasonjoukkue sen ajan. Manner oli yhden kauden liian pitkään peräsimessä, Mikkola oli aivan väärä mies peräsimeen sekä Marjamäen pelikirja on aivan liian kehno 2020-luvun Liiga-lätkään.
Tällä kaudella Kärpät on ollut suhteessa materiaaliin eniten sekaisin 2020-luvulla. Joukkueeseen tuotiin isoja nimiä Marko Anttilasta lähtien. Sen piti olla hyvin selkeä ennakkosuosikki voittamaan runkosarja. Ensimmäinen kuukausi sujui tuloksellisesti loistavasti. Ensimmäiset 11 ottelua meni näppärästi pistekeskiarvon ollessa n. 2,2 pistettä per peli. Toki mukaan mahtui myös huonoja otteluita, kuten HIFK-tappio tai Jukurit-voitto. Pelillisesti homma ei näyttänyt hyvältä, mutta ei vielä tarvinnutkaan. Kausihan oli vasta alussa ja voittoja kuitenkin tuli hyvin. Kauden yhdestoista ottelu oli Kouvolassa KooKoota vastaan, josta napattiin kolme pistettä.
Sen jälkeen vastaan tuli Lappeenrannassa SaiPa, joka oli juuri vaihtanut päävalmentajaa. Kenties tuosta saatu ylimääräinen energia siivitti SaiPan yllätysvoittoon aneemisesta Kärpistä. Nolla pistettä matkaan sieltä. Tuosta SaiPa-ottelusta lähti liikkeelle surullinen pitkän matkan taaperrus. Voitokkaan KooKoo-ottelun jälkeen Kärpät on pelannut 28 ottelua joista on tarttunut matkaan vaivaiset 36 pistettä. Näin ollen pistekeskiarvo on umpisurkea 1,28. Ilman siis tuota alkukauden hyvää virettä Kärpät olisi tällä hetkellä Liigassa sijalla 13.! Syitä tähän on monia, kuten esimerkiksi: ylivoima falskaa pahasti, alivoima vuotaa, Meriläinen päästää silloin tällöin helppoja maaleja, maalin tekeminen on todella vaikeaa.
Oulun Kärpät Oy myy tuotetta Oulun Kärpät. Tuote ei ole millään tavalla kunnossa. Jos aloitetaan ihan ensiksi ei-pelillisellä asialla. Meille rakas kotikaukalo Oulun jäähalli on tullut tiensä päähän. Keväällä jouduttiin nolosti siirtämään pudotuspeliottelu toiselle päivälle, kun jää ei kestänyt. Sama meinasi käydä syksyllä Jukurit-ottelussa. Toinen ei-pelillinen asia on Kärppien suhtautuminen faneihin. Tuntuu ettei faneja kuunnella ja me olemme aina väärässä, kuten Marko Anttilan jatkosopimuksesta syntynyt mediakohu osoitti. Suurin syy tuotteen huonoudelle on kuitenkin itse peli. Tulos ja viihdyttävyys ovat kateissa. Kärpät häviää otteluita liikaa kotona, tänään turpaan tuli puolentoista millin Ässistä lauantaina. Tuon surullisen SaiPa-ottelun jälkeen Kärpillä on ollut kahdeksan kotiottelua lauantaina, joka on tottakai paras viikonpäivä mennä katsomaan jääkiekkoa. Noista otteluista tuloksena on vain yksi kolmen pisteen voitto ja yhteensä vaivaiset kahdeksan pistettä. Mukaan mahtuu mm. sarjajumbo-SaiPasta jatkoaikatappio.
Miksi yllä mainittua meininkiä pitäisi tukea? Joukkuetta tulee tukea huonoillakin ajanjaksoilla. Näinhän se usein menee, mutta tässä piilee myös riski. Kun fanit jatkavat lippujen ostamista peleihin, on seurajohto onnistunut päätavoitteessaan eli saamaan lisää asiakkaita ja täten rahaa. Tällöin mitään muutosta on turha odottaa. Kun katsojat vähenevät, ymmärtää myös seurajohto että he ovat epäonnistuneet. Tällöin seurajohto ymmärtää, että on pakko tehdä muutos. Sama ajatusmalli toimii mielestäni myös muihin yrityksiin. Mikäli Adidas alkaisi tekemään laaduttomia vaatteita ja kenkiä, niin ei kai kukaan vaadi että juuri huonoja vaatteita tulisi erityisesti ostaa, jotta voisimme tukea yritystä?
Itse en maksa enää tällä kaudella lipuista tai oheistuotteista. Mikäli jostain ilmaislipun saan, niin aion sen käyttää. Rahaa en halua tuotteelle antaa niin kauan kuin tuote ei vastaa millään tavalla tarpeitani. Haastan sinut mukaan tähän. Emme anna rahaa Oulun Kärpät Oy:lle niin kauan kuin tuote on näin surkea. Tämä ei tarkoita, ettei voisi katsoa telkkarista Kärppien pelejä ja kannustaa heitä. Ei myös sitä, että käy Kärppien vierasotteluissa kannustamassa Kärppiä. Pikemminkin vierasottelut ovat niitä paikkoja, joissa oikeasti tuetaan joukkuetta.
Seisomokatsomon viesti tänään hävityn ottelun jälkeen oli "Selittelyjen aika on ohi". NÄIN ON!