Linnanmäki

  • 6 221
  • 23
Mikäs on teiän lempilaite Lintsillä?Itse tykkään eniten Rainbowsista eli Sateenkaaresta.Space Shot on kans aika hurja.
Lintsillä on myös hyvät ruokalat ja peliluolat on aika mahtavia.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Oon käynyt Lintsillä viimeksi yli 10 vuotta sitten. On tainnut tulla jonkin verran uusia laitteita?
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Linnanmäki oli mun suosikkipaikka (noita huvipuistoja ajatellen), mut menetti täysin hohtonsa, kun pääsin käymään tuolla Göteborgissa ollessani siellä pohjoismaiden suurimmassa huvipuistossa, Lisebergissä. Oli KOHTALAISEN julmia laitteita osa, etten sanoisi. Hangover vei vähäks aikaa jalat kyllä veteläks, kokiko kukaan muu samaa?:)
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole ikinä ollut mikään kauhea hurjapää, ja lisäksi alan vielä voimaan aivan älyttömön herkästi huonosti kaikissa kieputuksissa. :( Linnanmäen Space Shot oli kuitenkin jotain ihanan veret seisauttavaa, vaikka aluksi hirvitti aivan kamalasti. Loistava laite. :)
Ja nyt keväällä jälleen Linnanmäen suuntaan..!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Statistiikkaa Linnanmäkeä käsitellen

Viestin lähetti Diamond
Oon käynyt Lintsillä viimeksi yli 10 vuotta sitten. On tainnut tulla jonkin verran uusia laitteita?
Juu, on. Tässä tulleet laitteet v. 1990 eteenpäin:

City Express, 1990
Rummut, 1991
Hokkus Pokkus, 1993
Top Spin, 1994
Rekkaralli, 1995
Virtuaaliteatteri, 1996
High Chaparral, 1996
Around the World, 1997
Pallokaruselli, 1997
Hurja Kuru, 1998
Dragon, 1998
Space Shot, 1999
Space Express, 2000
HipHop, 2000
Vonkaputous, 2001
Kahvikupit, 2002

Ja tässä Lintsiltä pois lähteneet laitteet 90- luvulta eteenpäin:

Formula-rata, 1968 - 1995
Enterprise, 1975 - 1998
Lasten maailmanpyörä, 1979 - 1995
Safari, 1983 - 1999
Apollo 1986 - 1997
Breakdance, 1988-2001
Katapultti, 1992-1993
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Rosenströmmi
Minne unohtui Katapultti?Sehän oli pari vuotta ja poistettiin,kun joku meinasi kuolla siinä.
Hups, jäi pois ja nyt sen lisäsin... ;) Muuten lista pitäs olla täydellinen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta katapultista pystyn päättelemään, että viimeksi olen käynyt Lintsillä joko 92 tai 93. Vuosikymmen on siis päässyt vierähtämään.

Onko ne jumankekkula vieneet yhden suosikkilaitteistani eli Breakdancen pois? Ehkäpä sekin on päätynyt Linnanmäen viralliselle kaatopaikalle Tykkimäelle.

Tuo katapulttijuttu oli kai sellainen, että jonkun matkustajan kohdalta putosi se olkapäiden yli mennyt turvakaari pois eteenpäin suuntautuneet kiepin aikana ja kaverille tuli sitten tukalat paikat kun vehje heitti lenkin ympäri takaperin. Vehkeessä ei ollut edes mitään hätäpysäytintä, joten koneenkäyttäjät joutuivat kädet ristissä vain katsomaan mitä tapahtuu. Aika uskomatonta, että sellainen on ollut mahdollista vielä 1990-luvulla.

Laitteen turvakaaret joutuivat ilmeisesti juuri sen takaperin kiepin aikana liian koville. Itsekin muistan, että turvakaareen tuli lähes refleksinomaisesti nojattua koko painollaan, vaikka niin ei varmaan olisi saanut tehdä.

Itse en ole kovin herkkä kieputtimille, mutta kerran minulta lensi laatta hemmetin kuumana kesäpäivänä Rainbown jälkeen. Rainbow kuuluu myös suosikkilaitteisiini ja tuo laatanlento saattoikin olla auringonpistosta, sillä oksensin vielä kotiinpäästyäni pari kertaa uudestaan. Noloa oli, onneksi tuli vasta laitteesta pois päästyä...
 

Lint

Jäsen
Hattaraa ei saa unohtaa jos Lintsillä piipahtaa.
Sitä on joka kerta pakko mussuttaa sormet tahmassa ja parta vaahdossa. Sen maustahan ei voi kukaan tykätä... Siis sehän ei ees maistu miltään.
Mutta sen syöminen on traditio josta pidetään kiinni.
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
huoh. BrakeDance viety pois... mitä sitä enää lintsille lähtemään. Vuoristoratakin on mitä on ja pienempänä sekin oli paljon tehokkaampi. ja Enterprisekin kuului suosikkeihini...

Hurjakurukin on ihan naurettava. Jäimme toissakesänä serkun kanssa n. 5 minuutiksi sinne alas pyörimään... työnnettiin sitten seinästä vauhtia että päästiin sitten pois. Kun tultiin poiskäynnille, valvojat valittavat "ei saa nousta seisomaan siellä laitteessa"...

ei ole lintsikään niinkuin ennen.
 

Voittaja

Jäsen
Diamond on sentään käynyt siellä ihan lähimenneisyydessä. Itse olen käynyt Lintsillä viimeksi joskus 80-luvun loppupuolella, ainoa laite minkä nimen muistan on yllätys, yllätys, vuoristorata:D
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En yhtään muista millon oon viimeksi ollut, mutta Safari oli huikee:cool:

Se on muka poistunu? Nihkeetä.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
jaa... ei ookkaan tullu vähään aikaan lintsillä käytyä, mutta tota noin sen verran muistan viime kerrasta, että oksensin aivan helvetisti... tiedä sitte mistä moinen johtui, mutta kuitenkin... suosikkini on ehdottomasti vuodesta toiseen satoi tai paistoi: vuoristorata...
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Kyllähän ne peliluolat on lempilaite...:cool: Niissä ainakin palaa eniten aikaa...:(
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huih! Break Dance ei enää kuvioissa? Se on siis lähtenyt viime kesän jälkeen, silloin se vielä siellä oli.
Linnanmäki on aina Linnanmäki, ei siellä tarvitse munmielestä olla aina uusimpia ja hienoimpia laitteita.
Esim. vaikka varmasti Särkänniemessä olisikin nykyään parempia laitteita, niin silti munmielestä Lintsin kaltaista tunnelmaa siellä ei ole. Minullakin, kuten näköjään monilla muilla suosikkilaite on vuoristorata. Siellä vuoristoradassahan on ne aina yhtä kivat jarrumiehet.;)

Lintsillä tulee hengattua yleensä kerran kesässä.

Safari tosiaan lähti pois uuden Space Expressin myötä, joka muuten on aika hyvä laite. Toivottavasti legendaarisia laitteita ei nyt Lintsiltä enää paljoa pois vietäis.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Vanhana työntekijänä

Vanhana työntekijänä voin valoittaa omaa lempilaitettani. Paras laite taukojen kannalta on ehdottomasti Viking. Kun jarrutuksen aloittaa vähän ajoissa ja on antanut kunnon vauhdin, niin laiva nytkähtää kivan tuntuisesti ja yleensä saattaa irrottaa, jonkun makkaraperunat maata kiertävälle radalle ja näin saa muutaman kymmenen minuutin tauon, kun siivoojat ryntäävät paikalle.

Toisena lempilaitteena pidän Helsinkipyörää, missä on tietyt miehistä nautintoa kohottavat edut (ei en kerro) ja sitten laittaa monipuolisuus. Siinä pitää olla tarkkana, miten sinne ihmisiä laittaa huonon moottorin takia. Aivan loistava laite.

Linnanmäellä käyn nykyään kerran kesässä ennen, melkein jokapäivä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minun suosikkipaikkani on Lintsin pääportin sisäämenojono. Se liikkuu sopivan hitaasti, eikä se aiheuta pahoinvointia eikä happamia röyhtäyksiä...
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Viestin lähetti jyp17
Linnanmäki oli mun suosikkipaikka (noita huvipuistoja ajatellen), mut menetti täysin hohtonsa, kun pääsin käymään tuolla Göteborgissa ollessani siellä pohjoismaiden suurimmassa huvipuistossa, Lisebergissä. Oli KOHTALAISEN julmia laitteita osa, etten sanoisi. Hangover vei vähäks aikaa jalat kyllä veteläks, kokiko kukaan muu samaa?:)

Oli peräti niin julmia etten silloin uskaltanut kaikkein hurjimpiin mennä. Olin siellä v. 94 joten ties vaikka sinnekkin on tullut niitä hurjia laitteita lisää.

Mut kyllä seuraavalla Helsingin reissulla pitää Linnanmäellä poiketa. Särkänniemi on hyvä paikka mutta siellä on käyty niin monta kertaa että vaihtelu välillä virkistää. Varsinkin kun Lintsin huippulaitteet on kokematta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Vekkula. Eikun peliluolat, kieputtimet pistää vain pakin sekaisin.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Top Spin

Kyllä se on ihan ykköslaite, kieputtaa pään varmasti sekaisin!

Yksi huono puoli siinä on, turvakaaret painavat ihan sairaasti reisiin! Tietysti se on turvallisuus syistä että ne ovat tiukalla, mutta kuitenkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tifla on ykkönen !

Tifla eli ravintola Tivoli on Lintsin ykkönen. Onkohan sitä muuten enää, anyone ?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viime kesänä tuli vain ja ainoastaan yhden ainoan kerran käytyä Linnanmäellä, tänä kesänä virhe on korjattava ja käytävä sekoittamassa pää siellä useammankin kerran.

Laitteista kolme kohoaa ylitse muiden, eli Space Shot, Top Spin ja tietty Vuoristorata.

Huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

vlad#16.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Niin, asutaan vapaassa markkinataloudessa ja monopolilintsi aukeaa lauantaina KLO 13!!!
Melkein tekisi mieli jo tuon takia jättää väliin, mutta on tullut nuorisolle luvattua reissu, joten tässä sitä koputellaan pöytään ja venataan, että joku joskus vaivautuisi avaamaan portit.

Enterprise oli suosikkini. Nykyjään se pimeässä menevä avaruusrata on ok, tosin liian lyhyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös