Tärpit
Jos jotain tärppejä katselee, kuten viime kierroksilla on katseltu, niin joukkueittain voisin parhaan tärpin kaikista listata, jotka itseäni kovasti kiehtovat.
Blues: Huhtala, 305k. On ollut viime aikoina hyvässä vireessä ja uskon näin olevan myös tauon jälkeen. Bluesissa melko hyvät hinta/laatusuhteet.
HIFK: Wirtanen, 355k. Myös viime aikoina iskussa, tehnyt tehoja. Ei hassumpi valinta tähän hintaan.
HPK: Tolvanen, 335k. Kerhosta hankala löytää tärppejä, yllätysnimenä ehkä Tolvanen. Laamanator ehkä toisena. Tolvanen on saanut vastuuta, ykkösvahti.
Ilves: Rajala, 350k. Moni ei varmaan pidä tärppinä, mutta olen muutaman pelin Rajalalta nähnyt ja maaleja voisi olla enemmänkin. Ilveksessä aika vähän tärppejä myös.
Jokerit: Hardt, 370k. Jos saa vastuuta ykkösketjussa, iskee pisteitä. Potentiaalia kyllä löytyy.
JYP: Tuppurainen, 375k. Viime kierrokselta 99 pistettä. Jatkanee siitä mihin jäi ennen taukoa.
KalPa: Kiiskinen, 395k. En olisi arvannut, että "Niiralan Maltsev" alittaisi 400k hinnan. Itse en silti ottanut, vaan otin Salmisen, kun jäi ylimääräistä.
Kärpät: Keränen, 225k. Helppo valinta. Viuhkolan ketjussa on alkanut pisteitä jonkin verran tulla. Hyvä valinta tuomaan myöskin kassaan ylimääräistä.
Lukko: Bomersback, 340k. Tekee pisteitä kohtuullisesti. Itse arvioisin hinnan olevan luokkaa 370-390k, joten kelpo valinta.
Pelicans: Hovinen, 420k. Tältä kaverilta saa saman verran pisteitä kuin Zaborskylta, joka on 50 tonnia kalliimpi. Vaikka maksaakin maalivahdiksi paljon, silti loistava valinta. Mutta onhan Pelicansissä myös noita Wärnejä ja Taveja...
SaiPa: Löfman, 350k. Yllättänyt monen odotukset, tuplannut jo viime kauden maalimääränsä. On mahdollista, että lento loppuu jossain vaiheessa kautta, mutta mahdollinen osuma ottajalleen.
Tappara: Barkov, 280k. Tapparassa ei taida olla yhtään kunnon tärppiä. Barkovkin siinä ja siinä. Kyllä hänetkin varmaan joku ottaa, mutta itse ehkä en.
TPS: Seppänen, 290k. Ei ole kyllä Tepsissäkään kovasti tärppejä, mutta Scalzon pakkiparina tehnyt pisteitä. Voi olla myös hutihankinta.
Ässät: Zaborsky, 475k. 15 häkkiä jo tällä kaudella. Miksi Granlund, Peltonen ja Lahti maksavat enemmän? Zabo maksaa paljon, mutta tekee myös paljon. Ellei lähde KHL:ään ennen jakson alkua, joka on siirtohuhuketjun mukaan mahdollista.
Siinäpä näitä, varmaan muilla samanlaisia tärppejä? Bluesista löytyy pari hyvää tärppiä seuraavalle jaksolle. Kunniamaininta listalle: Varakas, Koivisto, Somervuori, Fernholm, sekä oma yllätyskorttini Elmeri Kaksonen!