Liigan yleisömäärät kaudella 2023–2024

  • 212 139
  • 1 311
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
En ole käynyt omalla autolla Nokialla kertaakaan, käytännössä aina tuolla Nysse-lipulla (saatetaan toki välillä mennä autolla ensin ratikkareitin varrelle). Mielestäni täysin ylivoimainen vaihtoehto mennä julkisilla. Siihen nähden on itse asiassa aika vähän jos matsien ennätykset tuossa 4200-4500 välissä - nimittäin tämähän ei (kai?) tarkoita sitä että noin moni olisi tullut matsiin julkisilla.

Kannattaa nyt huomata, että Tampereen suurimmassa "lähiössä" eli postinumeroalue 33100 aka keskustassa, asuu yli 50k ihmistä. Noista jotka peliin tulee, tulee kävellen.. Itse lähes aina nyssellä, mutta kyllä määkin hyvilläkeleillä kävelen (kolmevarttia about) tai monasti suoraan töistä, jolloin vaan toinensuunta tulee käyttöön.

EDIT: jo yli 60k ihmistä tilastollisella Keskusta-alueella... ja kaupungin omassa Keskusta-aluemäärityksessä nyt jo yli 70k
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: exau

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinkahan iso osa pääsee matsiin ihan vaan kävellen? Tuskin ihan hirveän moni kuitenkaan. Eli onko tosiaan niin että puolet tulee edelleen matsiin omalla autolla.

Moni pääsee kävellen ja sulaan aikaan pyörällä tai sähkölaudalla. Monella vakituisesti julkisia käyttävillä on kuukausi- tai vuosikortti, jolloin varmaankin käyttävät sitä pelilipun sijaan. Sitten iso porukka peleissä on yritysvieraat, jotka eivät bussilla tai ratikalla kulje. Matkatkin firman piikkiin eli taksi tai joku muu yhteiskuljetus, jolleivat kävele lähitoimistolta.
 

PH7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoisia lukuja! Itse taas yllätyn toiseen suuntaan. En ole käynyt omalla autolla Nokialla kertaakaan, käytännössä aina tuolla Nysse-lipulla (saatetaan toki välillä mennä autolla ensin ratikkareitin varrelle). Mielestäni täysin ylivoimainen vaihtoehto mennä julkisilla. Siihen nähden on itse asiassa aika vähän jos matsien ennätykset tuossa 4200-4500 välissä - nimittäin tämähän ei (kai?) tarkoita sitä että noin moni olisi tullut matsiin julkisilla. Vaan suurin piirtein puolet tuosta, koska useimmille tulee sekä meno- että paluumatka. esim paikallispelissä jos ollut 4300 / 12700 niin sehän on vain noin kolmannes. Kuinkahan iso osa pääsee matsiin ihan vaan kävellen? Tuskin ihan hirveän moni kuitenkaan. Eli onko tosiaan niin että puolet tulee edelleen matsiin omalla autolla.
Itse yllätyin toistepäin, johtuen varmaan siittä kun itse kävelen tai skuuttilla. Pari kertaa mennyt ratikalla muutaman pysäkin ja omalla autolla taisin käydä kerran kun tulin suoraan töistä. Uskoisin että ne joilla kuukausi/vuosilippu vilauttavat mielummin sitä kun yrittävät osua sillä viivakoodilla laitteeseen. Tuossa oli kuitenkin 115k matkaa joista lähes 70k erillisellä lipulla.

Maksaakohan Ilves ja Tappara näistä jotain? siitä en löytänyt äkkiseltään tietoa mistään.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, siis sekoilin tuossa hieman, eli pointtihan oli se, että jos 4300 matkaa = 2150 edestakaista matkaa per 12700 - se on vain noin kuudesosa kävijöistä. Mielestäni se on vähän. Tokihan moni asuu alueella, josta pääsee kätsästi kävellen, skuutilla tai pyörällä. Mutta kyllä Tampereen kaupunkialueen asukkaista suurin osa tulee kuitenkin vähän kauempaa.

Tietoa noista ei kai ole, mutta lähtökohtaisesti itse olettais että yksi matka = samalla lipulla menty kokonaisuus (vaihtoajan sisällä). Ja olettais myös, että näistä jotain Nysselle maksetaan - se ei toki paljoa voi olla.

Tämä on tietysti totta että kausilipulla matkustava varmaan ei sitä tapahtumalippua leimaa. Mutta vaikka kausilipulla tulisi matsiin yhtä moni kuin tapahtumalipulla, olisi julkisten osuus silti siis se noin kolmasosa... Jotenkin olisin itse odottanu, että osuus olisi ollut isompi. Toisaalta, Hakametsään verrattuna julkisten osuus silti räjähdysmäisesti kasvanut.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika paljon on laskettu joo julkisten varaan, mutta kyllähän tohon aika helppo on omallakin autolla tulla? Parkkitilaa on lähistöllä kyllä aika paljon, eli ei sen pitäisi olla ongelma...
Mutta kun se parkkitila on maksullista. Hakametsän hiekkakenttä puolestaan ei maksanut mitään, eli kyllä ennen oli kaikki paremmin. Olin eilen pelissä autolla, ja maksua näkyy menneen peräti 11,55 €, koska joukkueet ajattelemattomasti venyttivät pelin aina voittolaukauksiin asti. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta siitä, että autolta areenan tuloaulaan pääsee muutaman kerroksen hissikyydillä, mutta varmasti kohtuutonta niiden mielestä, jotka kokevat keskustan olevan ylipäätään pilalla, koska ilmaisia parkkipaikkoja ei ole tarjolla.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
(1)
  • Tykkää
Reactions: GNR

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Sarjan toisiksi huonoimmalla kotiyleisökeskiarvolla aika mielenkiintoinen heitto, mutta mikä minä olen tuomitsemaan.
Pienin halli, pitkä matka hallille ja ennen kaikkea kaupungin asukaslukuun nähden tuo on erittäin hienoa! Eikös Mikkelissä ole prosentuaalisesti se korkein täyttöluku hallissa?
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Meneekö 2000 rikki Kuopiossa? Aivan älyttömän tyhjää
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

En ymmärrä tätä. Tällaiset tapahtumathan ovat juuri sellaisia, missä lapsillekin on elämyksiä pelin lisäksi kannatustoiminnasta. Porin viime vuoden reissuhan meni hyvin asiallisesti ja vierasjoukkueelta tuli lähinnä kiitoksia hienosta tapahtumasta.

Ei tuonne mitään rähinöitä ole kukaan ole järjestämässä (ainakaan vierailijoiden toimesta).
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä vähän outo viesti Sportilta. Todellisuudessa taidetaan haluta suojella herkkiä vanhempia (ja pelätä heidän mahdollisia negatiivisia reaktioita) enemmän kuin itse lapsia; olen ihan pikkuskidistä asti ollut kausikorttilainen ja kyllä ne kuumat – niin kentällä kuin katsomossa – ottelut olivat juuri niitä, mitkä kiehtoivat, synnyttivät (näillä näkymin) elinikäisen kiinnostuksen IFK:ta ja lajia kohtaan ja joista on jäänyt muistikuvia tähän päivään saakka.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

En ymmärrä tätä. Tällaiset tapahtumathan ovat juuri sellaisia, missä lapsillekin on elämyksiä pelin lisäksi kannatustoiminnasta. Porin viime vuoden reissuhan meni hyvin asiallisesti ja vierasjoukkueelta tuli lähinnä kiitoksia hienosta tapahtumasta.

Ei tuonne mitään rähinöitä ole kukaan ole järjestämässä (ainakaan vierailijoiden toimesta).

Aika outo viesti? Olisihan tuo nyt varsin tyhmää alkaa mihkään iskujen vaihtoon
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Jos olisin vaasalainen kiekkojuniori, niin totta helvetissä haluaisin mennä matsiin missä ensimmäistä kertaa näkisi oman areenan täpötäynnä ja metelin korkeimmillaan. Ettei vaan olisi ovelaa markkinointia?
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse asiassa tuossa taidetaan varoitella siitä, että hallissa on ruuhkaa ja normaalista poikkeavia kulkujärjestelyjä. En usko, että tilaisuudessa nähdään mitään väkivaltaa tms. faniryhmien välillä, koska se ei ole (onneksi) saanut jalansijaa jääkiekon fanituksessa. Kaikkia juttuja ei kannata apinoida futiksesta.

Porilaisilta kavereilta tuli viime vuoden invaasiosta viestejä, miten lapset olivat olleet täpinöissään vierasjoukkueen fanien "showsta" sadetakkeineen ja marsseineen. Siis nimenomaan siitä, miten kannattajat näyttivät hyvää esimerkkiä, eikä toiminta ollut mitään kirosanojen huutelun maratonia.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Arvio Ilves-fanien määrästä on noin 1700. Tuonne olisi saatu varmasti satoja enemmänkin, ellei hallin kapasiteetti olisi tullut vastaan.

Loppuunmyyty lauantai edessä.

Edit. korjattu arvio yleisömäärästä Ilveksen twiitin mukaiseksi
 
Viimeksi muokattu:

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä vähän outo viesti Sportilta. Todellisuudessa taidetaan haluta suojella herkkiä vanhempia (ja pelätä heidän mahdollisia negatiivisia reaktioita) enemmän kuin itse lapsia; olen ihan pikkuskidistä asti ollut kausikorttilainen ja kyllä ne kuumat – niin kentällä kuin katsomossa – ottelut olivat juuri niitä, mitkä kiehtoivat, synnyttivät (näillä näkymin) elinikäisen kiinnostuksen IFK:ta ja lajia kohtaan ja joista on jäänyt muistikuvia tähän päivään saakka.

Juuri näin. Mitä enemmän tiesi paikalle tulevan vierasjoukkueen faneja, sitä isompi ympyrä piirrettiin kalenteriin. Nuo olivat niitä pelejä, mitä ei saanut missata.
 

Kyle

Jäsen
Tuossa Sportin tiedotteessa lienee oleellisin kohta: ”Siitä syystä laitoimme vanhemmille viestiä, että tiedoksi vain, että tähän peliin on tulossa tosi paljon porukkaa ja ainakin harkitkaa esimerkiksi 8–10-vuotiaan lapsen kohdalla, että kannattaako... Siis, että tiedoksi vain, että tällainen tilanne on, että saatte itse päättää, kannattaako lapsi laittaa sinne yksin. Ihan vastuullisuuskysymys”, hän jatkaa.

Ehkä tuohon otteluun on tehty jonkinlainen riskianalyysi ja sen pohjalta on mietitty, että ehkä lienee hyvä antaa kotio jonkinlainen tiedote alakoululaisen vanhemmille että tulevana lauantaina on tavallista ruuhkaisempaa, vaikka lapset normaalisti pärjäisivätikin yksin hallilla.

....

Toki kun Ultras06 chantit / kannatuslauseet on ollut luokaa "milloin susta on tullut noin paska" tai "tervetuloa helvettiin" niin jos ne pistää juhlaottelun kunniaksi pistää vielä enemmän parastaan niin lienee myös tarpeellista varoitella etukäteen pienten lasten vanhempia. * hymiö*
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös