Sama täällä. Kyllä mä voin ainakin avoimesti myöntää, että kun se ensimmäinen omakohtaisesti koettu mestaruus aikanaan tulee, niin tietynlainen paine purkautuu. Kyllä senkin jälkeen tulee varmasti peleissä käytyä ja kausari hommattua mikäli elämäntilanne sen mahdollistaa, mutta peleissä käyminen ei todellakaan ole enää yhtä kova prioriteetti kuin nyt. Eka kerta on kuitenkin aina eka kerta.
Omalta osalta voin todeta, että vaikka ensimmäinen itse koettu mestaruus on kova juttu ja JYPin tapauksessa se oli koko seurahistorian ensimmäinen, niin ei se omalla kohdalla latistanut kiinnostusta JYPiä tai peleissä käymistä kohtaan. Suhtautuminen muuttui vähän, kun ei ollut pelkästään sitä ensimmäisen mestaruuden metsästystä, mutta oikeastaan tuon mestaruuden kokeminen vain syventi tunteita JYPiä kohtaan.
Väitän, että aika harvalla se ensimmäinen itse koettu mestaruus aiheuttaa sellaisen "tämä on nähty" -fiiliksen. Aika usein tuo mestaruuden saavuttaminen on niin iso ja tunteikas asia, että suhde omaa seuraa kohtaan vain syvenee ja tunteiden voimakkuus ei siitä lopulta laske mihinkään.
Jokainen toki suhtautuu omalla tavallaan, eikä kukaan voi puhua kaikkien puolesta, mutta uskallan väittää, että ensimmäinen itse koettu mestaruus ja sen jälkeinen aika tuntuvat yleensä erilaiselta, kuin mitä on ehkä etukäteen ajatellut. Näin ainakin omalla kohdalla kävi ja sama koskee lähes kaikkia tuntemiani JYP-kannattajia.
Tapparan jatkuva menestys on toki oma juttunsa, mutta en vertaisi yhtä mestaruutta tähän Tapparan kannattajien nykytilanteeseen.