Bobby kyseessähän on puhtaasti veikkausketju, joten en ymmärrä, mitä merkitystä sillä edes on, onko siinä Pelicans sijoitettu top 10 vai ei. Lopultahan veikkaukset ei välttämättä mene edes sinnepäin. Viime vuonna TPS taisi löytyä lähes kaikilta top 3:sta, mutta mitä vielä, eihän ne päässeet edes playoffeihin.
Jos taas AJATELLAAN perusteltuja voimasuhteita EIKÄ veikkausketjua (huom!) niin silloin tuo Pelicansin jättäminen top 10 ulkopuolelle vaatiikin ehkä jo jotain perustelua. Voin esittää vaan omia perusteluja, joten anteeksi, ne on vaan mielipiteitä. Suoraa sijoitusveikkausta enemmän tykkään laittaa joukkueet vaikka kolmeen laatikkoon: vahvat, keskitasoiset ja heikot.
Mun mielestä ns. vahvoihin kuuluvat:
HIFK, Kärpät, Lukko, Tappara ja JYP
Keskitasolle mielestäni kuuluvat:
TPS, Kalpa, Ilves, Blues, Ässät, Pelicans
Heikkoihin mielestäni kuuluvat:
KooKoo, Sport, Saipa, HPK
Mun mielestä on aivan sama, miten näitä joukkueita pyörittelee niin joku mielestäni selvästi "top 10:n" kuuluva joukkue jäänee sen ulkopuolelle. Samoin kuin esitit noita perusteluja tuolla omassa viestissäsi, voidaan myös miettiä, että miten esim. Blues, Ässät tai Ilves ovat noissa mainituissa kategorioissa heikompia kuin Pelicans. Mua ei henk.koht. vaan esim. Pelicansin puolustus vakuuta yhtään ja hyökkäyksestäkin puuttuu mielestäni terävintä kärkeä.
Täytyy muistaa myös, että Ilves, Blues tai Ässät eivät myöskään ole mitään heikosti valmennettuja jengejä ja TPS on ainakin kärjeltään terävämpi kuin Pelicans.
Tapparan sijoitin itsekin kovin korkealle, mutta jos otan toiveajattelun pois niin mun ajatuksissa Tappara hankkii vielä pari hyvää laituria ennen kauden alkua, koska tällä hetkellä ainoastaan puolustus on Tapparalla selkeästi top 6 ja sentteristö. Oikeastaan noista "vahvoista" epävarmin on nimenomaan Tappara, joka menee käytännössä lähes kokonaan uusiksi.
Yhtä hyvin Tapparan voisi sijoittaa 11. ja Pelicansin 5. Yhtä epävarmoja molemmat. Tapparalla ja Kärpillä on luonnollisesti parin viimeisen kauden perusteella aina vähän sellaista ekstraa päällä, että kuvitellaan, että automaattisesti onnistuttaisiin, kun ollaan onnistuttu nyt muutama kausi putkeen. Tappara todennäköisesti ainakin tulee alaspäin viimeiseltä kolmelta kaudelta.