Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2024–2025

• 707 282
  • 2 959

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tämän lempinimen juuret vievät paikalliseen S-Marketiin ja Maddenin käytökseen kun hyllystä ei löytynyt sopivaa cheddaria. True story.
Eikö kyse ollutkaan siitä kerrasta, kun lounasbuffetissa ei riittänyt ruoka lähes 180 kiloiselle Maddenille?

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Larsen 2026 asti ulottuvalla diilillä Stadiin, äsken julkaistiin HIFK:n bättre folk jäsenille.

Ei kyllä aukea minulle tämä HIFK:n hankintapolitiikka. Muiden Liigajoukkueiden jämiä ja divaripakkeja Ruotsista. Onko siellä scouttausosasto ihan retuperällä?

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ei kyllä aukea minulle tämä HIFK:n hankintapolitiikka. Muiden Liigajoukkueiden jämiä ja divaripakkeja Ruotsista. Onko siellä scouttausosasto ihan retuperällä?
Oliver Larsen on sulle jämäpakki? Se, ettei näkemykset kohdanneet KalPan valmennuksen kanssa ei tee hänestä jämää, on nytkin matkalla 30 pisteen kauteen.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oliver Larsen on sulle jämäpakki? Se, ettei näkemykset kohdanneet KalPan valmennuksen kanssa ei tee hänestä jämää, on nytkin matkalla 30 pisteen kauteen.

No ainakin muitten jämä, kuten kirjoitin. Kuitenkin pelaaja josta KalPa oli valmis luopumaan kesken kauden. Mielestäni HIFK:ssa rima tulisi olla nähtyä korkeammalla. Ainakin jos vertaa vaikka samantasoisella budjetilla operoivan Lukon hankintoihin.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tämän lempinimen juuret vievät paikalliseen S-Marketiin ja Maddenin käytökseen kun hyllystä ei löytynyt sopivaa cheddaria. True story.
Siksikö se hohdokkaan, parin pelin mittaisen, HIFK-stintin ajan näytti siltä että oli syönyt kaupan kaikki goudat?

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No ainakin muitten jämä, kuten kirjoitin. Kuitenkin pelaaja josta KalPa oli valmis luopumaan kesken kauden. Mielestäni HIFK:ssa rima tulisi olla nähtyä korkeammalla. Ainakin jos vertaa vaikka samantasoisella budjetilla operoivan Lukon hankintoihin.
Tällä logiikalla te olette viime kausien aikana hankkineet muun muassa SaiPan ja Sveitsin liigan jumbon jämiä, joista seurat olivat valmiina luopumaan, toisesta jopa kesken kauden. Mielestäni Lukossa rima tulisi olla nähtyä korkeammalla.

Vakavasti: en saa yhtään pointistasi kiinni. Jos Liigan sisällä vapautuu tasonsa osoittanut, 30 pisteen tahdissa oleva rightin kiekollinen pakki, jolla on vielä huippuvuodet edessä ja saat sen ensi kaudenkin diilillä, niin en keksi yhtään syytä olla tarttumatta tilaisuuteen.

KalPan valmennuksen ja Larsenin näkemys pelistä ei yksinkertaisesti kohdannut. Näitä sattuu välillä. Ei se tee Larsenista KalPan jämää. Vapauttivat budejttia, jotta saavat omaan sapluunaansa paremmin sopivan pelaajan tilalle.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä logiikalla te olette viime kausien aikana hankkineet muun muassa SaiPan ja Sveitsin liigan jumbon jämiä, joista seurat olivat valmiina luopumaan, toisesta jopa kesken kauden. Mielestäni Lukossa rima tulisi olla nähtyä korkeammalla.

Vakavasti: en saa yhtään pointistasi kiinni. Jos Liigan sisällä vapautuu tasonsa osoittanut, 30 pisteen tahdissa oleva rightin kiekollinen pakki, jolla on vielä huippuvuodet edessä ja saat sen ensi kaudenkin diilillä, niin en keksi yhtään syytä olla tarttumatta tilaisuuteen.

KalPan valmennuksen ja Larsenin näkemys pelistä ei yksinkertaisesti kohdannut. Näitä sattuu välillä. Ei se tee Larsenista KalPan jämää. Vapauttivat budejttia, jotta saavat omaan sapluunaansa paremmin sopivan pelaajan tilalle.

Hmm, en nyt saa kiinni ketä Sveitsin liigan pelaajaa tarkoitat? Jos nyt kyseessä on Gelinas niin eihän tuo vertaudu tähän tilanteeseen millään tapaa. Eikä kyllä Morandkaan josta SaiPa luopui tyhjennysmyynneissä taloudellisen tilanteen takia, eikä siksi ettei nähnyt pelaajalle käyttöä.

Muutenkin kyse oli tämän kauden hankintapolitiikasta jota ihmettelen. Esimerkiksi Marleau oli viime kaudella oikein hyvä scouttaus ja hankinta HIFKiltä kesken kauden. Tällä kaudella sinne on siirtynyt Tapparan hylkäämä Somppi, KalPan hylkäämä Larsen ja se pakki Ruotsin alasarjoista jonka nimeä en edes muista.

Toki nuo asiat voi nähdä monella tapaa Larsenin ja Sompin kohdalla, mutta minä näen ne enemmän niin ettei seuroilla ollut käyttöä pelaajille ja sitten sopimuspurun jälkeen HIFK hankki heidät riveihinsä.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Sanotaanko näin, että ilmeisesti palkka + suoritukset eivät kohdanneet. Huhujen mukaan saattoi olla jopa KalPan kallein pelaaja. Silti puolustusvelvoitteet sekä suoritukset kentällä olivat välillä mitä oli. Haettiin alakertaan pelaajaa, joka nimenomaan _puolustaa_, mutta voisi tehdä myös pisteitä. No YVllä ei pisteitä paljon tullut ja viimeinen naula-arkkuun olisi Pakariselle jätetty jättösyöttö josta syntyi AV-maali.

Silti. Jo 4 kausi Suomessa menossa ja semmoinen 30-pisteen mies. Ei voine puhua mistään jämäpelaajasta. Tällä kertaa vain eivät pelaajan ja seuran intressit kohdanneet/natsanneet. Se ei välttämättä tarkoita, etteikö mies täyttäisi ruutuaan IFKssa.

KalPa sai kallispalkkaisen pelaajan ulos (sekä palkan verran säästöä myös ensi kauden budjettiin). Sekä IFK sai pakkivajanaisuuteensa uuden pelaajan, joka on jo osoittanut tasonsa Liigassa. Sekä pelaaja pääsi irti sieltä, missä homma ei toiminut sekä saa samalla uuden mahdollisuuden. Aika täydellinen kuvio Win-Win-Win-tilanteesta

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Muutenkin kyse oli tämän kauden hankintapolitiikasta jota ihmettelen. Esimerkiksi Marleau oli viime kaudella oikein hyvä scouttaus ja hankinta HIFKiltä kesken kauden. Tällä kaudella sinne on siirtynyt Tapparan hylkäämä Somppi, KalPan hylkäämä Larsen ja se pakki Ruotsin alasarjoista jonka nimeä en edes muista.

Toki nuo asiat voi nähdä monella tapaa Larsenin ja Sompin kohdalla, mutta minä näen ne enemmän niin ettei seuroilla ollut käyttöä pelaajille ja sitten sopimuspurun jälkeen HIFK hankki heidät riveihinsä.
Eli jos pelaaja Larsen ei ole istunut KalPan pelitapaan, niin IFK:n ei pitäisi häntä hankkia? Miksi? Statuksen vuoksi? Kuulostaa aivan järkyttävän idioottimaiselta, ettei hankittaisi laadukasta pelaajaa sen vuoksi, ettei sopinut toisen jengin pelitapaan.

Ihan se ja sama, tuleeko vahvistus ECHL:stä, NHL:stä, Tapparan viltistä, KalPasta, Mestiksestä tai Sveitsin Liigasta, jos on selkeästi vahvistus ja laadukas pelaaja.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli jos pelaaja Larsen ei ole istunut KalPan pelitapaan, niin IFK:n ei pitäisi häntä hankkia? Miksi? Statuksen vuoksi? Kuulostaa aivan järkyttävän idioottimaiselta, ettei hankittaisi laadukasta pelaajaa sen vuoksi, ettei sopinut toisen jengin pelitapaan.

Ihan se ja sama, tuleeko vahvistus ECHL:stä, NHL:stä, Tapparan viltistä, KalPasta, Mestiksestä tai Sveitsin Liigasta, jos on selkeästi vahvistus ja laadukas pelaaja.

Mun mielestä Somppi, Larsen ja se ruotsalainen ei ole se taso jolla tuon budjetin seuran tulisi vahvistaa rivejään kesken kauden jos oikeasti on tarkoitus menestyä. Mun puolesta voit olla tyytyväinen noihin, mutta itse en olisi.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkea sitä saa taas lukea...vittu Larsen ja Somppi on hyviä pelaajia ja kelpaa tasan tarkkaan melkeinpä joka joukkueeseen, mutta kaikille kirjoittajille ei. Onnea Hifk ja tämä vaan meni nyt näin ja homma sakkasi KalPan kanssa.

No vittu! Älä nyt pelihousujasi revi. Somppi ei ainakaan kelvannut Tapparaan eikä Larsen KalPaan.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mun mielestä Somppi, Larsen ja se ruotsalainen ei ole se taso jolla tuon budjetin seuran tulisi vahvistaa rivejään kesken kauden jos oikeasti on tarkoitus menestyä. Mun puolesta voit olla tyytyväinen noihin, mutta itse en olisi.
Somppi ja Larsen ovat erinomaisia hakuja ja rakennetta myös tulevaisuuteen. Älä sekota Granbergia heihin. Eli itse et olisi Lukkoon ottanut kumpaakaan em. pelaajista?

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Tällä kaudella sinne on siirtynyt Tapparan hylkäämä Somppi, KalPan hylkäämä Larsen ja se pakki Ruotsin alasarjoista jonka nimeä en edes muista.
Tuo "hylkääminen" on aika rajusti sanottu Sompista ja Larsenista. Molemmat varmasti pelillisesti vahvistaisivat myös entisiä joukkueitaan. Sompin kohdalla ongelmaksi taisi Tapparassa muodostua rooli tällä kaudella, mikä ei miellyttänyt pelaajaa. Mattila ja Räsänen veivät Sompilta peliaikaa, eikä Tappara halunnut pitää tyytymätöntä pelaajaa joukkueessa. Larsenin kohdalla myös rooli jäi kaavailtua pienemmäksi.

Onhan IFK:lta tullut viime vuosien aikana myös aika erikoisia hankintoja, mutta näistä kahdesta on vaikea löytää kritisoitavaa. Hyviä pelaajia, jotka molemmat halusivat vaihtaa urakehityksensä takia joukkuetta ja olisivat varmasti molemmat kelvanneet lähes jokaiseen liigajoukkueeseen.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Somppi ja Larsen ovat erinomaisia hakuja ja rakennetta myös tulevaisuuteen. Älä sekota Granbergia heihin. Eli itse et olisi Lukkoon ottanut kumpaakaan em. pelaajista?

Larsen olisi hyvin mennyt kolmosparissa, Somppi voisi korvata Kainulaisen nelosen keskellä. Somppia olen kyllä kauden verran Lukossa nähnyt enkä ole takaisin ikävöinyt.

Tästä päästäänkin siihen että noihin rooleihin kumpikaan ei varmasti olisi ollut Lukossa tyytyväinen, ja heidän hakemiin rooleihin ei olisi mahtunut.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Tästä päästäänkin siihen että noihin rooleihin kumpikaan ei varmasti olisi ollut Lukossa tyytyväinen, ja heidän hakemiin rooleihin ei olisi mahtunut.
Niin, näin välillä käy, ja silloin pelaaja hakee uuden seuran. IFK:ssa Sompille on tarjolla kolmossentterin rooli Lehterän ja Kodytekin takana, johon itse ainakin koen Sompin täysin sopivaksi kaveriksi. Eli olisi pitänyt jättää hankkimatta, kun kohdalle tuli erinomaisesti rosteriin sopiva pelaaja? Okei.

Ensi kaudeksi taas IFK:n puolustuksen kärki on rakentumassa Sundin ja huhutun Otto Leskisen ympärille. Heidän päälleen on puolustavampia kavereita (Lindbohm, Knot, Luhanka etc.) ja sitten nuorta verta ala Nykyri, Kiviharju ja Jalasti. Mutta se, mikä IFK:sta on jo monena vuotena puuttunut täysin on toinen laadukas kiekollinen pakki sen kärkijätkän (nyt Martin) takaa. Eli tähänhän Larsen istuu aivan täydellisesti. Mutta olisi pitänyt jättää hankkimatta, kun kohdalla tuli erinomaisesti rosteriin sopiva pelaaja. Okei.

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Niin, näin välillä käy, ja silloin pelaaja hakee uuden seuran. IFK:ssa Sompille on tarjolla kolmossentterin rooli Lehterän ja Kodytekin takana, johon itse ainakin koen Sompin täysin sopivaksi kaveriksi. Eli olisi pitänyt jättää hankkimatta, kun kohdalle tuli erinomaisesti rosteriin sopiva pelaaja? Okei.

Ensi kaudeksi taas IFK:n puolustuksen kärki on rakentumassa Sundin ja huhutun Otto Leskisen ympärille. Heidän päälleen on puolustavampia kavereita (Lindbohm, Knot, Luhanka etc.) ja sitten nuorta verta ala Nykyri, Kiviharju ja Jalasti. Mutta se, mikä IFK:sta on jo monena vuotena puuttunut täysin on toinen laadukas kiekollinen pakki sen kärkijätkän (nyt Martin) takaa. Eli tähänhän Larsen istuu aivan täydellisesti. Mutta olisi pitänyt jättää hankkimatta, kun kohdalla tuli erinomaisesti rosteriin sopiva pelaaja. Okei.
Tässä veli SJK10 tarkoittanee, että ison pahan IFK:n tulee ryöstää tähtipelaajat isolla setelinipulla köyhiltä ja viattomilta maakuntaseuroilta. Se on brändin näköistä toimintaa. Ei tällainen hylättyjen, B-luokan pelurien värvääminen ole mistään kotoisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy