Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2024–2025

  • 172 182
  • 811

Šatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse en arvosta Oulu/Rauma jääkiekkoilua niin korkealle, koska itse jääkiekko toiminnasta saatava raha ei oikein elätä itseään.

Saatava menestys on siis jääkiekkoilun ulkopuolisella rahalla saavutettua. Ns. Likaista rahaa. Ainoa puhdas raha on kiekkopelejen lihapiirakka raha. Puhdasta neitseellistä mestaruutta ei kyetä saavuttamaan muulla rahalla.
Mitä vittua mä just luin.
Taidetaan olla kateellisia kun Raumalla on onnistuttu muussakin kuin jääkiekkobisneksessä? Tehkää perässä.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Mitä vittua mä just luin.
Taidetaan olla kateellisia kun Raumalla on onnistuttu muussakin kuin jääkiekkobisneksessä? Tehkää perässä.
Catch a fishin rusahdus kuului naapurikuntaan asti.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Itse en arvosta Oulu/Rauma jääkiekkoilua niin korkealle, koska itse jääkiekko toiminnasta saatava raha ei oikein elätä itseään.

Saatava menestys on siis jääkiekkoilun ulkopuolisella rahalla saavutettua. Ns. Likaista rahaa. Ainoa puhdas raha on kiekkopelejen lihapiirakka raha. Puhdasta neitseellistä mestaruutta ei kyetä saavuttamaan muulla rahalla.
Rapala, mutta tartun; RTK-Palvelu perustettiin tukemaan kiekkoa. Ihan itsetarkoituksenaan.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Mitä vittua mä just luin.
Taidetaan olla kateellisia kun Raumalla on onnistuttu muussakin kuin jääkiekkobisneksessä? Tehkää perässä.
Ja eikös se ylipäätään ole positiivista, että sitä bisnestä laajennetaan ja lompsaa kasvatetaan muutenki, ku niillä lihisrahoilla. Näkee hyvin ketkä pelaa lihisrahoilla ja ketkä tekee bisnestä. Jollaki multimiljonääri omistajaa tms, idiotismiahan se on, jos oletetaan, että pelkillä lätkäpeleillä ja muuan fanipaidalla tekee rahaa.

Aiempaan pörinään Kärppien pärjäämisestä tai pärjäämättömyydestä, niin onhan siellä rahaa käytetty viime vuosinaki, se on vaan käytetty päin vittua, se rahan määrä ei noita kausia ole kussu, vaan se rahan järkyttävän huono sijoittaminen.
 

Kukko

Jäsen
Rapala, mutta tartun; RTK-Palvelu perustettiin tukemaan kiekkoa. Ihan itsetarkoituksenaan.
Kyllä tiedän.

Olisi se silti hienoa, jos kykenisi voittamaan mestaruuden pelkästään omilla junioreillaan. Mielellään nämä saisivat pelata pienellä palkkiolla ja puumailoilla.

Kuvastaa vain tätä keskustelun typeryyttä. Kukaan ei tarkkoja toteutuneita pelaajabudjetteja tiedä tai eihän ne olisi edes keskenään vertailtavissa. Toinen laskee pelaajan autoedun, asuntoedun jne budjettiin, toinen ei. jne.

Lisäksi asiaan vaikuttaa saavutettu menestys, eli jos menestyt niin maksat todennäköisesti bonuksia.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itse en arvosta Oulu/Rauma jääkiekkoilua niin korkealle, koska itse jääkiekko toiminnasta saatava raha ei oikein elätä itseään.

Saatava menestys on siis jääkiekkoilun ulkopuolisella rahalla saavutettua. Ns. Likaista rahaa. Ainoa puhdas raha on kiekkopelejen lihapiirakka raha. Puhdasta neitseellistä mestaruutta ei kyetä saavuttamaan muulla rahalla.

Höpsistäkeikkaa.

Kärpät on rakentanut nykyisen yritysimperiuminsa tekemällä noin 20 vuotta jääkiekkoon pohjautuvaa, suomalaisessa urheilussa ainutlaatuisen voitollista liiketoimintaa edelläkävijän ottein ja ostamalla viivan alle jääneellä rahalla muita yrityksiä. Tuon työn hedelmistä nautitaan tänä päivänä silloin, kun hallissa ei ole myyty tarpeeksi lihapiirakkaa.

Toki jos ymmärrys oululaisesta jääkiekosta rajoittuu noin 1-2 vuoteen taaksepäin, tämän näkemyksen ymmärtää.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Rapala, mutta tartun; RTK-Palvelu perustettiin tukemaan kiekkoa. Ihan itsetarkoituksenaan.

Nyt sulle naureskellaan ja hekotellaan. @Kukko nimimerkille kuitenkin vastataan ja yritetään oikaista väittämiä.

Moni luulee/ei tiedä miten Kärppien taloutta on aiemmmin hoidettu. Kärpät pärjäsi aivan uskomattomalla suoritusvarmuudella pelkällä jääkiekolla. Kärpistä on lähtenyt eniten pelaajia NHL:ään, mestaruuksia tuli joka toinen kausi sekä Aaro Kivilinnan muistopalkinto voitettiin lähemmäs 10 kertaa.

Vielä kun katsoo Kärppien tilikauden tulokset ennen Qstockia, ennen ravintolaiiketoimintojen ostoja.. moni voi yllättyä ja jääkiekolla tehty liiketoiminta kantoi päällänsä 17 vuotta( 2000 - 2017 ) ja ylivertaista, aivan ylivertaista tulosta mihinkään toiseen liigaseuraan suhteutettuna.
 

Mettis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
4. 14 joukkuetta pääsarjassa

Ruotsissa melkein 2 kertainen määrä asukkaita = tupla potentiaali pelaajissa. Kun pelataan lähes yhtä monella joukkueella pääsarjaa on pelin taso tärkein kautta matalampi = vähemmän kiinnostava.

Kärjistäen:

Liiga on kasvatus sarja tästä johtuen. Liigan ja Mestiksen välinen taso ero on niin suuri että mestiksestä ei löydy potentiaalia olla liiga pelaajan kasvatus sarja. Tämä taasen edelleen vie Suomalaisen kiekon tasoa alemmas.
No ei meillä olisi siltikään parempi tilanne, vaikka olisi 8 joukkueen pääsarja. Siellä liikkuisi vielä vähemmän rahaa joukkueilla ja mainostuksessa.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Itse en arvosta Oulu/Rauma jääkiekkoilua niin korkealle, koska itse jääkiekko toiminnasta saatava raha ei oikein elätä itseään.

Saatava menestys on siis jääkiekkoilun ulkopuolisella rahalla saavutettua. Ns. Likaista rahaa. Ainoa puhdas raha on kiekkopelejen lihapiirakka raha. Puhdasta neitseellistä mestaruutta ei kyetä saavuttamaan muulla rahalla.
Et varmaan sitten arvosta kovin monen muunkaan joukkueen mestaruuksia, kuten et myöskään Tapparan. Jopa SaiPalla on jääkiekon ulkopuolista bisnestä.

Tamhockey Oy:n konserniin kuuluu Tampereen Talopalvelut Oy (kiinteistöhuoltoyhtiö). Jos et Tapparan kannattajana tätä tiennyt (oletan näin historian perusteella).

Rapala napsahti suuhun ja syljettiin koukkuineen takaisin Tampereelle.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
No ei meillä olisi siltikään parempi tilanne, vaikka olisi 8 joukkueen pääsarja. Siellä liikkuisi vielä vähemmän rahaa joukkueilla ja mainostuksessa.
Pelin laadulla ei ilmeisesti ole merkitystä näihin asioihin?

Liigan sisällä on liian isot tasoerot ja tätä kautta pelataan mielipiteestä riippuen 3-4 joukkuetta vastaan joiden ei pitäisi olla liigassa. 12 joukkuetta ja keskimääräinen pelintaso nousisi huomattavasti. Pelin tason nousun kautta enemmän katsojia, myyntiä, kiinnostavampi sponsorointi kohde kokonaisuudessaan.

Offtopic loppukoon.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tappara toivotti hyvää matkaa Vittasmäelle ja Kulonummelle sekä Kemiläiselle. Näistä kaksi viimeistä oli tiedossa mutta nyt varmistui se ettei Vittasmäki jatka Tapparassa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oliko puolimottipäinen summa? Räsänen tulee saamaan kokomottipäisen, liki 0,5 miljoonaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sen verran mottipäinen, ettei ollut varaa optioihin eikä useamman vuoden diiliin.

Vellulle tehdään kans joka vuosi uus soppari ku on eka voitettu mestaruus. Sit ku putki katkee,ni voidaan heivata äijä johkin muualle.
Toistaiseksi on onnistunut joka vuosi. Ja eikös Vellu jossain haastattelussa heittäny, et oli Mikilt kysyny montako mestaruutta haluat voittaa
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tappara hahmottumassa:

Tanus - Mattila - XXX
Somppi - Helenius - XXX
Puhakka - Keskinen - Halloran
Savinainen - Rauhala - Granath
---------
Luoto - Rautiainen

Leskinen - XXX
XXX - Juolevi
Tuulola - XXX
XXX

G Metsola
G Kohonen
G Karppinen

Rightin pelaajia kiitos hyökkäykseen ja puolustukseen. Niistä puutteita.
 

Ränse

Jäsen
Tappara voitti mestaruuden keskikertaisellakin sentteriosastolla tänä vuonna. Ensi vuonna sitäkään ei näköjään jätetä sattuman varaan. Ennakkoasetelma pitää edelleen, Tappara on aivan valtaisan iso suosikki ensi kaudella, huomattavasti suurempi kuin tälle kaudelle. Aivan sama mitä hankintoja muut vielä tekevät.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ennakkoasetelma pitää edelleen, Tappara on aivan valtaisan iso suosikki ensi kaudella, huomattavasti suurempi kuin tälle kaudelle. Aivan sama mitä hankintoja muut vielä tekevät.

Kärpät on hommaamassa niin tulivoimaista porukkaa, että saa Tapparakin pistää parastaan jotta heidät kepittää
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös