Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2023–2024

  • 585 290
  • 2 348

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Bietigheim Steelers on se joukkue joka putosi pääsarjasta

Livetulosten mukaan Bietigheimin lisäksi Augsburg tippui (eli olisi kaksi tippujaa), onko tämä informaatio sitten väärin?

edit; edellä olikin jo vastaus mikä selittänee myös livetulosten informaatiovirheen.
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaavatko siis Anrein kanssa ensi kaudella DEL2 -liigaa vai oonko ymmärtänyt jotain väärin? Livetulosten mukaan Augsburgin joukkue tippunut tämän kauden päätteeksi.
No nyt on pakko pahoitella! Lähdin vain olettamaan että on DEL-joukkue kyseessä joten olisi tarvinnut taas tarkistaa faktat... Kiitos oikaisusta!
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
No nyt on pakko pahoitella! Lähdin vain olettamaan että on DEL-joukkue kyseessä joten olisi tarvinnut taas tarkistaa faktat... Kiitos oikaisusta!

Hahahah, ei vaan mä tässä väärässä olin! Augsburgin olisi pitänyt tippua tämän kauden päätteeksi, mutta DEL2:n "nousijakandidaateista" toinen ei ollut hakenut DEL-lisenssiä jonka myötä Augsburg säilyy sarjassa, vaikka urheilullisin perustein olisi pitänyt tippua. Melkoinen sirkus.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahahah, ei vaan mä tässä väärässä olin! Augsburgin olisi pitänyt tippua tämän kauden päätteeksi, mutta DEL2:n "nousijakandidaateista" toinen ei ollut hakenut DEL-lisenssiä jonka myötä Augsburg säilyy sarjassa, vaikka urheilullisin perustein olisi pitänyt tippua. Melkoinen sirkus.
Äh! Noniin no kävi siis tuuri minulla tällä kertaa :)
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suosikkijoukkue
Oulu
Michal Jordán Pelicansiin kahden vuoden sopimuksella.

Kovat selitykset siitä miten oli vaikeuksia päästä pois Venäjältä, mutta samalla toiminut joukkueen kapteenina. Vähintään kyseenalainen hankinta.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Tsekin liiga on nyt vetänyt puoleensa hyvin liigassa viime kaudella pelanneita. Ainakin Moses, Aaltonen, Kangasniemi, M. Järvinen ja McCoshen ovat siirtyneet tuonne. Kaikki vielä ihan hyvän tasoisia pelaajia.

Tsekissä on ilmeisesti maksukyky kohdillaan ja varmasti vapaampi pelityyli houkuttaa liigassa useamman vuoden pelanneita.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tsekin liiga on nyt vetänyt puoleensa hyvin liigassa viime kaudella pelanneita. Ainakin Moses, Aaltonen, Kangasniemi, M. Järvinen ja McCoshen ovat siirtyneet tuonne. Kaikki vielä ihan hyvän tasoisia pelaajia.

Tsekissä on ilmeisesti maksukyky kohdillaan ja varmasti vapaampi pelityyli houkuttaa liigassa useamman vuoden pelanneita.

Kaikki nuo ovat vielä toki SM-liigatasoisia pelaajia, mutta täällä eivät mahtuisi vastuurooleihin.

SM-liiga näyttää puolestaan houkuttelevan tsekkiliigan parhaimmistoa eli liikenne sarjojen välillä on SM-liigan eduksi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
SM-liiga näyttää puolestaan houkuttelevan tsekkiliigan parhaimmistoa eli liikenne sarjojen välillä on SM-liigan eduksi.
Ei se kyllä ihan näinkään mene. Saman tason pelaajia tänne takaisin päin tulee mitä Tshekkeihin menee. En minä kyllä näe taikka koe mitenkään että Extraligan parhaimmistoa olisi enää vuosiin siirtynyt Liigaan.

Austin ja ehkä Skalicky ihan lähivuosina. Muutoin on hiljaista ollut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se kyllä ihan näinkään mene. Saman tason pelaajia tänne takaisin päin tulee mitä Tshekkeihin menee. En minä kyllä näe taikka koe mitenkään että Extraligan parhaimmistoa olisi enää vuosiin siirtynyt Liigaan.

Austin ja ehkä Skalicky ihan lähivuosina. Muutoin on hiljaista ollut.
Eikös juuri JYPin riveihin siirtyneen Estephanin voisi laskea? Litvinovin pörssikärki toissakaudelta ja kakkonen viime kaudelta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös juuri JYPin riveihin siirtyneen Estephanin voisi laskea? Litvinovin pörssikärki toissakaudelta ja kakkonen viime kaudelta.
Jos puhutaan parhaimmistosta, niin en minä kyllä siihen Estephania rankkaisi. Ainakin omissa papereissani sitä parhaimmistoa ovat Nestralisit, Danot, Gernatit, Hudacekit ja kumppanit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos puhutaan parhaimmistosta, niin en minä kyllä siihen Estephania rankkaisi. Ainakin omissa papereissani sitä parhaimmistoa ovat Nestralisit, Danot, Gernatit, Hudacekit ja kumppanit.
Mielestäni vertautuu mainitsemiisi kahteen nimeen, jonka vuoksi tuon mainitsin. Jos on yksittäisen joukkueen paras pistemies, niin lasken kyllä silloin yleensä sarjan parhaimmistoon.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni vertautuu mainitsemiisi kahteen nimeen, jonka vuoksi tuon mainitsin. Jos on yksittäisen joukkueen paras pistemies, niin lasken kyllä silloin yleensä sarjan parhaimmistoon.
Olihan Aleksi Rekonenkin Plzenin paras pistemies ja yhden pisteen perässä Estephania, mutta en kyllä silti sanoisi, että Rekonen olisi Extraligan parhaimmistoa.

Mielipidekysymyksiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olihan Aleksi Rekonenkin Plzenin paras pistemies ja yhden pisteen perässä Estephania, mutta en kyllä silti sanoisi, että Rekonen olisi Extraligan parhaimmistoa.

Mielipidekysymyksiä.
En minäkään. Eikä olisi myöskään Estephan pelkästään viime kauden perusteella.

Mutta jos lasket Skalickyn, niin minun on vaikea nähdä miksei Estephan menisi samaan lokeroon.

Skalicky kaudella 19-20: 51. 18+27=45
Estephan kaudella 21-22: 56. 18+30=48

Vaikka nyt jollain logiikalla Estephania ei laskisi koko liigan parhaimmistoon, niin kauaksi ei siitä jää. Joka tapauksessa kovimpia siirtoja sieltä suunnalta kotoiseen Liigaan, mitä on moneen vuoteen nähty.
 

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki nuo ovat vielä toki SM-liigatasoisia pelaajia, mutta täällä eivät mahtuisi vastuurooleihin.

SM-liiga näyttää puolestaan houkuttelevan tsekkiliigan parhaimmistoa eli liikenne sarjojen välillä on SM-liigan eduksi.
Varmaan astun miinaan kun sanon, että Kangasniemi kyllä mahtuisi melkein mihin vaan joukkueeseen vastuurooliin. 28v 348 peliä liigaa ja 247 pistettä = 0,71p / peli... Kyllä tuolla pääsee vastuurooliin mun mielestä. Ehkä pl. Tappara.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Varmaan astun miinaan kun sanon, että Kangasniemi kyllä mahtuisi melkein mihin vaan joukkueeseen vastuurooliin. 28v 348 peliä liigaa ja 247 pistettä = 0,71p / peli... Kyllä tuolla pääsee vastuurooliin mun mielestä. Ehkä pl. Tappara.
Kangasniemi noista tosiaankin on vielä uransa parhaissa vuosissa toisin kuin vaikka Aaltonen tai Moses.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
En mä näe sitä yhtään erikoisena, että Kangasniemi menee Tsekkiin. Hieno maa, hyvä palkka, hieno kiekkokulttuuri ja saa olla yksi sarjan parhaista pelaajista. Varmaan kaikki pelaajat jossain vaiheessa uraa haluaa nähdä ulkomaita ja eiköhän Iikka ihan lähivuosina palaa Liigaankin. Olen hieman ihmetellytkin miksi suomalaiset niin harvoin lähtevät Tsekkiin pelaamaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
En minä kyllä näe taikka koe mitenkään että Extraligan parhaimmistoa olisi enää vuosiin siirtynyt Liigaan.

Austin ja ehkä Skalicky ihan lähivuosina. Muutoin on hiljaista ollut.
Kyllä SaiPaan tullut Lakatos oli myös statukseltaan tsekkiliigan parhaimmistoa, vaikka ei Suomessa onnistunutkaan. Oli kuitenkin maajoukkuepelaaja ja liigan maalipörssin vitonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös