Hieno saavutus Atrolta. Todella mautonta Porilaisilta viheltää suoritukselle. Itse olisin ainakin antanut aplodit.Atro Leppänen pitää nyt hallussaan puolustajien yhden liigakauden piste-ennätystä 54 pisteellä! Aikamoista pitkään odotettua Liigahistoriaa tähän väliin.
Hämmentävää sinällään, että tuo ennätys oli voimassa melkein 50 vuotta. Tässä välissä ottelumäärä on kuitenkin kasvanut 67%.Atro Leppänen pitää nyt hallussaan puolustajien yhden liigakauden piste-ennätystä 54 pisteellä! Aikamoista pitkään odotettua Liigahistoriaa tähän väliin.
Bobby Orria alkaa jo jännittämään.Leppänen on kyllä huikea kaveri.
Tällä hetkellä pitää siis hallussaan sekä Mestiksen että Liigan puolustajien piste-ennätystä.
Mitä seuraavaksi? SHL:n ennätys?
Itse ainakin annoin aplodit enkä ollut ainoa.Hieno saavutus Atrolta. Todella mautonta Porilaisilta viheltää suoritukselle. Itse olisin ainakin antanut aplodit.
Tämä pitää kuitenkin muistaa että ennenaikaan pisteiden lasku meni niin että käytännössä jokainen kentällä ollut sai syöttöpisteen poislukien maalintekijä.Hämmentävää sinällään, että tuo ennätys oli voimassa melkein 50 vuotta. Tässä välissä ottelumäärä on kuitenkin kasvanut 67%.
Vihelsivät varmaan kun juuri Rautakallio oli se kuka piti ennätystä hallussaan. Hieno tarina että tämä tapahtui juuri Porissa, hallissa jossa Rautakallion paita roikkuu katossa. Mieletön temppu Leppäseltä ja mitä tarinaa mies on kirjoittamassa. Aina kannattaa uskoa itseensä ja unelmiinsa.Hieno saavutus Atrolta. Todella mautonta Porilaisilta viheltää suoritukselle. Itse olisin ainakin antanut aplodit.
Helsingissäkin buuattiin Javanaiselle silloin kun hän siirtyi Hagmanin ohi kaikkien aikojen pistepörssin kärkeen.Hieno saavutus Atrolta. Todella mautonta Porilaisilta viheltää suoritukselle. Itse olisin ainakin antanut aplodit.
Hieno saavutus Atrolta. Todella mautonta Porilaisilta viheltää suoritukselle. Itse olisin ainakin antanut aplodit.
Menee vähän off topic, mutta klaaraisi samalla NHL:n tulokkaiden ennätyksen ja olisi kaikkien aikojen piste-ennätys suomalaisista.Bobby Orria alkaa jo jännittämään.
Korjatkaa, jos olen totaalisen väärässä, mutta eikö asia ole mennyt juuri päinvastoin? Lähetyksessäkin puhuivat asiasta eli Rautakallion ennätyskaudella ei jaettu kuin yksi syöttöpiste per maali.Tämä pitää kuitenkin muistaa että ennenaikaan pisteiden lasku meni niin että käytännössä jokainen kentällä ollut sai syöttöpisteen poislukien maalintekijä.
Javanainen saavutti vuosien 1975-1994 aikana Ässien ja TPS:n paidassa 668 runkosarjaottelussaan tehopisteet 462+330=792. Ojanen tarvitsi ennätykseensä 865 ottelua.
Vertailua Javanaisen ja Ojasen välillä vaikeuttaa se, että pisteiden laskutapa on vuosien varrella hieman muuttunut. Mukaan on tullut kakkossyötöstä annettava piste ja muitakin muutoksia.
- Esimerkiksi reboundista ei tullut ikinä syöttöä, mutta maaleja tehdään tällä hetkellä vähemmän. Maalit ovat nyt kovemman homman takana. Mahdotontahan niitä on verrata, mutta kaikki pisteet lasketaan, Javanainen puntaroi.
Tämä pitää kuitenkin muistaa että ennenaikaan pisteiden lasku meni niin että käytännössä jokainen kentällä ollut sai syöttöpisteen poislukien maalintekijä.
Koko Liigan pistepörssin voitto..Leppänen on kyllä huikea kaveri.
Tällä hetkellä pitää siis hallussaan sekä Mestiksen että Liigan puolustajien piste-ennätystä.
Mitä seuraavaksi? SHL:n ennätys?
Rautakallioon vertailu alkaa olla aika väsynyttä.Onnea Leppäselle! Mutta kiinnostaisi tietää paljonko Rautakalliolla oli pisteitä kun oli pelannut 53 peliä. Ihan mielenkiinnosta. Hieman naurattaa että Matinmikko ja Leppänen taisi tehdä aika samat tehot mestiksessä ja nyt toinen tekee liigassa samanverran ja rikkoi ennätyksen ja toinen on aivan turisti liigatasolla.
Tämä. Yhtään Leppäseltä pois, mutta pelimäärä isompi.Hämmentävää sinällään, että tuo ennätys oli voimassa melkein 50 vuotta. Tässä välissä ottelumäärä on kuitenkin kasvanut 67%.
Yhtä lailla kiinnostaisi tietää mitä nyky-Atro olisi tehnyt pisteitä tuon aikakauden liigassa? Nämä utopistisia vertailuja ja kovia herroja on molemmat. Tuota ennätystä on moni koittanut rikkoa kuten esim Brian Rafalski, marek Zidlicky jneOnnea Leppäselle! Mutta kiinnostaisi tietää paljonko Rautakalliolla oli pisteitä kun oli pelannut 53 peliä. Ihan mielenkiinnosta. Hieman naurattaa että Matinmikko ja Leppänen taisi tehdä aika samat tehot mestiksessä ja nyt toinen tekee liigassa samanverran ja rikkoi ennätyksen ja toinen on aivan turisti liigatasolla.
On on mutta Rautakallio oli aika paljon vielä kovempi vaikka Leppänen ennätyksen rikkoikin. Ei ole silti lähelläkään niin hyvä mitä Rautakallio oli urallaan. Aika näyttää mihin Atron rahkeet lopulta riittää.kovia herroja on molemmat.