Liigan tilastokummajaiset ja erikoiset ennätykset

  • 1 443 764
  • 6 226

Ralph

Jäsen
Onko SaiPan tämä kausi saavuttamassa tällä tahdilla Liigan historian huonointa kautta?
Tällä aikakaudella, jolloin voitosta on voinut saada kolme pistettä, huonoin on ollut KalPan kausi 2005-06. Keräsivät tuolloin 32 pistettä 56 ottelussa. Vaikka SaiPa ei saisi tällä kaudella enää pistettäkään olisi niillä silti parempi pistekeskiarvo kuin mitä KalPalla tuolloin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, ei oo kyllä tämän kauden SaiPalla mitään palaa päästä mitalipallille kun otetaan käsittelyyn "Liigahistorian huonoimmat kaudet", tuskin kelpaisi edes kymmenen joukkoon näillä näytöillä.

Mutta saas nähdä yltääkö SaiPa liigahistoriaan kategoriassa: Pisimmät tappioputket jatkoaikaottelut mukaanlukien.
Tällä hetkellä ennätystä jakavat kauden 04-05 Pelicans ja kauden 05-06 KalPa, molemmilla joukkueilla suht vakuuttavat 21 tappiota putkeen.

SaiPalla siis nyt allaan yhdeksän tappiota ja pelejä jäljellä neljätoista.
Joten saas nähdä kuinka käy..?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, ei oo kyllä tämän kauden SaiPalla mitään palaa päästä mitalipallille kun otetaan käsittelyyn "Liigahistorian huonoimmat kaudet", tuskin kelpaisi edes kymmenen joukkoon näillä näytöillä.

Mutta saas nähdä yltääkö SaiPa liigahistoriaan kategoriassa: Pisimmät tappioputket jatkoaikaottelut mukaanlukien.
Tällä hetkellä ennätystä jakavat kauden 04-05 Pelicans ja kauden 05-06 KalPa, molemmilla joukkueilla suht vakuuttavat 21 tappiota putkeen.

SaiPalla siis nyt allaan yhdeksän tappiota ja pelejä jäljellä neljätoista.
Joten saas nähdä kuinka käy..?
Ja kehtaavat vielä väittää ettei suljetussa liigassa ole häntäpään jengeillä jännitettävää loppukaudesta!
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Tällä aikakaudella, jolloin voitosta on voinut saada kolme pistettä, huonoin on ollut KalPan kausi 2005-06. Keräsivät tuolloin 32 pistettä 56 ottelussa. Vaikka SaiPa ei saisi tällä kaudella enää pistettäkään olisi niillä silti parempi pistekeskiarvo kuin mitä KalPalla tuolloin.
Oli hienoa aikaa!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Lukon kannattajat eivät ehkä muista niitä Liiga-kausia kun Lukko pelasi itse divarissa.

Divarista puheenollen niin kun itse olen lätkää alkanut seuraan vuodesta 1985 alkaen niin kaikki muut seurat ovat olleet porrasta alempana vähintään kauden paitsi Tappara, Ilves, HIFK ja TPS. Tamperelaiset tosin ovat kummatkin olleet liigakarsinnassa.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otso Rantakari vetänyt tällä hetkellä 13 matsia putkeen niin, että tehotilasto plussalla joka pelissä. Tammikuussa 11 peliä, to Lukko peli +2 ja tänään Tapparaa vastaan +1
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
On ihan mahdollisuuksien rajoissa, että JYPin joukkueesta löytyy sekä pistepörssin, että maalipörssin, että myös puolustajien pistepörssin voittaja. Samaan aikaan kun joukkue ei pääse edes sääleihin. Tässä toki jokunen kierros jäljellä, eli tilanne elää, mutta onko vastaavaa tapahtunut aiemmin? Mun google-fu ei ainakaan riitä tämän ratkaisemiseksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko tosiaan näin muutettu Liigan säännöissä, ettei juuri 10 minuutin käytösrangaistuksia jaeta? Enemmän toki käytöskakkosesta tulee harmia, kun joukkue saa alivoiman.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Ei kolistella ennätyksiä, mutta hyville sijoille ollaan päätymässä.

SaiPalla on varteenotettavat mahdollisuudet olla ensimmäinen joukkue sitten kauden 2005-06, jolloin joukkue päätyy maalisuhteessa vähintään sata maalia pakkaselle. Tuolloin ikiylpeytemme KalPa tekaisi 56 peliin suhteellisen vaikuttavan saldon -136. SaiPa etenee tällä hetkellä 47 pelin jälkeen luvussa -74, joten sataseen on hyvät mahdollisuudet - edellyttää vain keskimäärin kahden maalin tappiota per peli.

Liigakärkeä pitää Pelicans (Reipas Lahti) kaudelta 1993-94, jolloin lopputulemana 48 peliin sangen rapea -163. Tuotakin huomattavasti parempaa tahtia pitivät liigan alkuaikoina esimerkiksi kauden 1979-80 KooVee (36 peliä, -149) sekä kauden 1975-76 Sport (36 peliä, -145).

Kärkeen ei siis SaiPalla mitään asiaa, mutta satanen vielä mahdollisuuksien rajoissa!

Yleisesti ottaen Lahti ja Kuopio pärjäävät tuossa tilastossa varsin hyvin. Hurraa!
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko tosiaan näin muutettu Liigan säännöissä, ettei juuri 10 minuutin käytösrangaistuksia jaeta? Enemmän toki käytöskakkosesta tulee harmia, kun joukkue saa alivoiman.
Kyllä niitä kymppejäkin vielä jaetaan, mutta varmaan ovat nykyään harvinaisempia.
Esim. 27.1.23 KalPa-Jukurit pelissä KalPan Oliver Kapanen sai kympin epäurheilijamaisesta käytöksestä ja vieläpä samalla kun juhli juuri tekemäänsä maalia. Tämä maalintekijä suoraan jäähyboxiin ei myöskään kovin yleinen tapaus taida olla.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lukon kannattajat eivät ehkä muista niitä Liiga-kausia kun Lukko pelasi itse divarissa.

Niitä kausia tuskin muistaa kukaan muukaan, sillä Lukko on pelannut divarissa (I-divisioona) ainoastaan yhden kauden.

Divarista puheenollen niin kun itse olen lätkää alkanut seuraan vuodesta 1985 alkaen niin kaikki muut seurat ovat olleet porrasta alempana vähintään kauden paitsi Tappara, Ilves, HIFK ja TPS. Tamperelaiset tosin ovat kummatkin olleet liigakarsinnassa.

Vuodesta 1985 alkaen Lukko kuuluu kylläkin tuohon tauotta liigassa pelanneiden ryhmään. Nuo listaamasi eivät ole divaria (I-divisioona) pelanneet koskaan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Niitä kausia tuskin muistaa kukaan muukaan, sillä Lukko on pelannut divarissa (I-divisioona) ainoastaan yhden kauden.



Vuodesta 1985 alkaen Lukko kuuluu kylläkin tuohon tauotta liigassa pelanneiden ryhmään. Nuo listaamasi eivät ole divaria (I-divisioona) pelanneet koskaan.

Sorry, muistin väärin että Lukkokin olisi tehnyt visiitin alempana mut se olikin Ässät vaan. Mut joku muistikuva mulla oli että Lukko on pelannut divaria jossain vaiheessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös