Liigan tilastokummajaiset ja erikoiset ennätykset

  • 1 425 921
  • 6 144
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itse perun sanomisiani että ei riitä liigaan, hyvä Vilho.

Yhdenlaisella matematiikalla sellaiset 173 minuuttia pelannut nyt putkeen Liigaa päästämättä maalia selkänsä taakse. Ei tässä varmaan mitään oikeaa nollaputkienkkaa päästä haastamaan, kun tuolla on tyhjiin tehtyjä pari kpl ja Heljanko pelannut välissä. Sellainen puhdas nollaputki 120 min.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Marko Leppänen nosti Liigalautasellaan esille Waltteri Merelän, joka on viettänyt lyhyellä Liiga-urallaan jo seitsemän kahden maalin iltaa ja taistelee toista kauttaan maalipörssin voitosta, mutta hattutemppua ei ole vielä syntynyt. Kenellähän on urallaan eniten kahden maalin iltoja tai ylipäätään maaleja ilman hattutemppua?

 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Marko Leppänen nosti Liigalautasellaan esille Waltteri Merelän, joka on viettänyt lyhyellä Liiga-urallaan jo seitsemän kahden maalin iltaa ja taistelee toista kauttaan maalipörssin voitosta, mutta hattutemppua ei ole vielä syntynyt. Kenellähän on urallaan eniten kahden maalin iltoja tai ylipäätään maaleja ilman hattutemppua?


Kahden maalin peleistä en osaa sanoa, mutta Liiga-ajalla (kaudesta 1975-76 alkaen) eniten maaleja ilman hattutemppua on Jari Kauppilalla, 150.
 
Osaako joku sanoa, että milloin viimeksi on ollut ottelu (SM-Liigassa tai NHL:ssä tai missään), jossa ottelun ainoa maali on tehty rankkarista ja nimenomaan ei rankkarikisassa? Tänään Pelicans - HIFK ja edellinen kerta oli...?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
IFK ja kahdeksasta vieraspelistä täydet kaksi pinnaa. Kun tietää miten kallis joukkue Stadissa on taas niin onhan tämä jo tilastokummajainen. Siihen päälle vielä sarjan paskinta ylivoimaa. Morjens!
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Osaako joku sanoa, että milloin viimeksi on ollut ottelu (SM-Liigassa tai NHL:ssä tai missään), jossa ottelun ainoa maali on tehty rankkarista ja nimenomaan ei rankkarikisassa? Tänään Pelicans - HIFK ja edellinen kerta oli...?
Ei ole Liigassa ainakaan tapahtunut viime tai edelliskaudella. En jaksa nyt enempää etsiä.

Aloin nyt katsoa sittenkin kautta 2019/2020. Sellainen kummajaisuus, että Samuli Piipponen (tunnettu maalitykki :D) on tehnyt tuolla kaudella kahdesti pelin ainoan maalin.

Ei ole muuten tapahtunut kolmeen neljään kauteen tuota Suomen Liigassa.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa, että milloin viimeksi on ollut ottelu (SM-Liigassa tai NHL:ssä tai missään), jossa ottelun ainoa maali on tehty rankkarista ja nimenomaan ei rankkarikisassa? Tänään Pelicans - HIFK ja edellinen kerta oli...?
NHL:ssä tapahtunut kuulemma neljästi:
Bert Connelly Jan. 16/1936
Chad Kilger Mar. 19/2006
Brian Gionta Apr. 12/2014
Bryan Little Dec. 27/2015
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menee varmasti tilastokummajaisiin tämäkin, että HPK:ta vastaan Kärppien 5 pelaajaa sai miinus-merkinnän tehotilastoon, vaikka Kärpät pelasi hyvän aikaa neljällä pelaajalla.

Peter Tiivola tuli vaihtoon ja kukaan ei mennyt tilalle. HPK teki maalin ja Tiivola sai miinuksen, vaikka oli jo tovin ollut penkillä. Liigan sivut tuskin taipuu siihen, että neljälle olisi merkitty kun peliä kuitenkin pelattiin 5vs5.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ennätys, mutta erikoiseksi tämän tilastokummajaisen tekee Jatkoaika.comin uutisen laskuvirhe. Eli Vilho Heikkisen nollapeliputki:

"Vilho Heikkisen nollaputki alkoi lokakuun 1. päivänä Lahdessa, missä Pelicans teki maalin ajassa 7.10. Muita maaleja Heikkinen ei päästänyt, koska Pelicans teki loput 3–0-voittoon päättyneen ottelun osumat tyhjään maaliin Tapparan yrittäessä tasoitusta kuudella kenttäpelaajalla. Pelicansin maalin jälkeen Heikkinen pelasi ottelussa 56 minuuttia 50 sekuntia."

Jos Pelicans tekee maalin ajassa 7.10 ja voittaa 3-0 eli ottelu ei mene jatkoajalle, niin miten helvetissä Heikkinen on voinut pelata ottelussa Pelicansin maalin jälkeen 56 min 50 sek? Eli Heikkinen pelasi 60 minuuttia kestäneessä ottelussa yhteensä 64 min ja Pelicans painoi vielä 2 maaliakin Heikkisen ollessa vaihtopenkillä. Tämä on vissiin jotain yliopistomatematiikkaa?
 

hmmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdin Salisudet
Heikkisen nollaputkesta kirjoittamaani uutiseen oli tosiaan eksynyt tekstiosaan kirjoitusvirhe. Pelicans-ottelussa Heikkinen piti nollan 50 minuuttia 50 sekuntia ja tämä korjattiinkin jo eilen illalla itse juttuun. Itse nollaputken pituus on kuitenkin oikein ja virhe oli vain tekstissä (50:50 + 0:33 + 60:00 + 60:00 + 54:25 = 225:48).

Itse data on otettu suoraan jääkiekkoliiton tulospalvelusta mm. juuri siksi ettei Liigan nykysivuista ole tilastopuolella juuri mihinkään. Noiden maalivahtien nollaputkien laskemiseen olen itse asiassa kirjoittanut oman ohjelmansa.

Edellinen Jatkoaikaan kirjoittamani juttu muuten kertoikin juuri siitä miten laukausten tilastointi on muuttunut. Muuta kritisointiani Liigan sivustoa kohtaan voi lukea twittertililtäni @smliigadata. Samalla tilillä julkaisen myös erilaista muuta tilastoihin liittyvää dataa.
 

axe

Jäsen
Mää oon vähän puritaani, mutta en osaa ajatella nollaputkena tuollaista, kun ne pelit eivät ole peräkkäin vaan välissä pelaa toinenkin maalivahti. Sellainenhan altistaa enkkamanipuloinnillekin, kun molari pelaisi vain kaikki "varmat nollapelit" ja toinen ottaa kovat joukkueet.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Mikä on pisin maaliton putki jollain joukkueella?
 

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heikkisen nollaputkesta kirjoittamaani uutiseen oli tosiaan eksynyt tekstiosaan kirjoitusvirhe. Pelicans-ottelussa Heikkinen piti nollan 50 minuuttia 50 sekuntia ja tämä korjattiinkin jo eilen illalla itse juttuun. Itse nollaputken pituus on kuitenkin oikein ja virhe oli vain tekstissä (50:50 + 0:33 + 60:00 + 60:00 + 54:25 = 225:48).

Itse data on otettu suoraan jääkiekkoliiton tulospalvelusta mm. juuri siksi ettei Liigan nykysivuista ole tilastopuolella juuri mihinkään. Noiden maalivahtien nollaputkien laskemiseen olen itse asiassa kirjoittanut oman ohjelmansa.

Edellinen Jatkoaikaan kirjoittamani juttu muuten kertoikin juuri siitä miten laukausten tilastointi on muuttunut. Muuta kritisointiani Liigan sivustoa kohtaan voi lukea twittertililtäni @smliigadata. Samalla tilillä julkaisen myös erilaista muuta tilastoihin liittyvää dataa.
Kenen toimittajan mukaan putki jatkui vielä tänäänkin??

https://www.jatkoaika.com/LIIGA/Otteluraportti/Jukurit-Tappara/Vilho-Heikkisen-nollapeliputki-päättyi-Michal-Kovařč%C3%ADkin-maaliin-–-Jukurit-katkaisi-Tapparan-viiden-ottelun-voittoputken/246281
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mikä on pisin maaliton putki jollain joukkueella.
Liigassa pisimmän maalittoman putken on kellottanut JYP vuonna 2005, jolloin nollaputki kesti yhteensä 298.18 minuuttia.

Täydennetään vielä sen verran, että putken katkaisseen maalin teki Jaakko Uhlbäck ja tarinan mukaan Uhlbäck sai sakkokassasta henkilökohtaisen "stipendin".

 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Se että IFK on tehnyt yhden maalin viimeseen neljään peliin on jo itsessään tilastokummajainen mutta se että sen ainoan maalin teki Micke-Max "Muuli" Åsten on vähintään yhtä erikoista.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Jos pitäis ruotsalaisista arvata, niin keväällä 98 Ilves laittoi puolivälierien avaukseen SaiPaa vastaan kasaan ketjun Larsson-Åhlund-Burakovsky. Peli päättyi 10-2, niin siinä voisi olla potentiaalia jos joku vaan löytää pelin tarkemmat tilastot.
-meillä oli myös ennen Burakovskyä ja Åhlundia ketju Larsson-Berndtsson-Sjögren joka oli sen kauden parhaita koostumuksia. Löytynee siis jo yhtä kautta aiempaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tämä oli jo Tommi Niemelän Pelicansin kuudes viiden pelin voittoputki, joka jäi viiteen peliin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HPK on tällä hetkellä koko sarjan kolmanneksi heikoin kotijoukkue, mutta maaliero on +2 (18-16).

Samalla HPK on sarjan kolmanneksi paras vierasjoukkue, mutta maaliero on -6 (23-29).
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää oon vähän puritaani, mutta en osaa ajatella nollaputkena tuollaista, kun ne pelit eivät ole peräkkäin vaan välissä pelaa toinenkin maalivahti. Sellainenhan altistaa enkkamanipuloinnillekin, kun molari pelaisi vain kaikki "varmat nollapelit" ja toinen ottaa kovat joukkueet.
Vieläkös nollapeliin riittää se, että pelaa yli 30min ottelusta? Näitähän tulee joskus, että aloittava veskari hooveroi urakalla alkuun ja maalivahti vaihdetaan ennen pelin puoltaväliä. Sitten vastustajallakin suurin into on jo lopahtanut ja vaihdettu maalivahti kerää tilastoihinsa nollapelin, vaikka omalle porukalle tuli muuten rumasti turpaan.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös