Kertakaikkisen hieno juttu, että sarja avataan. Itse olen kyllä aidosti onnellinen tästä päätöksestä. Kiitos Liiga!
En keksi äkkiseltään isoja valituksen aiheita, vaan nyt on aika katsoa mielenkiintoisempaan tulevaisuuteen vilpittömän positiivisella mielellä.
Joo, ei tämäkään varmaan kaikilta osin täydellinen tule olemaan. 16 joukkuetta on toki liikaa, mutta vielähän sen toteutuminen ei ole varmaa. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, jos joku seura luopuu vapaaehtoisesti ja K-Espoon hakemus evätäänkin, niin meillä on ensi kaudella 14 joukkueen avoin sarja, mikä olisi jo lähellä ideaalia. Se todennäköinen 16 joukkuettakin olisi parillisena määränä jopa parempi kuin nykyinen 15.
Ok, pelkkä urheilullinen menestys ei riitä, vaan muidenkin lisenssikriteerien pitää täyttyä. Tähän olin varautunut, eikä se tuottanut siksi pettymystä. Ne kriteerit ovat kuitenkin sellaisia, että ne voidaan olosuhteita ja organisaatiota kehittämällä saavuttaa teoriassa lähes missä tahansa. Urheilulliset karsinnat antavat sen näkymän, että siihen kehitystyöhön on mielekästä panostaa.
Ilolla tervehdin myös sitä, että luonnollisen poistuman sattuessa ei tilalle oteta seuraa, jolloin mahdollisuus sarjan supistumisellekin on olemassa.
Mutta tosiaan, varsinkin odotuksiin nähden, niin eipä tässä voi olla muuta kuin hyvin tyytyväinen. Historiallinen päivä. Fiilis on jotenkin vapautunut, kun sarja on auki. Vuosien aikana kasvanut turhautuminen pääsee hellittämään.
Jään mielenkiinnolla seuraamaan sarjamallin yksityiskohtien tarkentumista ja Espoon hakemuksen käsittelyä.