Liigan siirtohuhut kaudelle 2025–2026

• 135 323
  • 351

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Tietämättä tapauksesta mitään, en pidä täysin mahdottomana, että nuori ihminen haluaa muuttaa Tampereelta Helsinkiin. Vaikka Tapparassa menestys on taattua, niin ei se manse mikään Stadi oo.
Oli nuori tai vanha niin ei sinne Stadiin läheskään kaikki halua muuttaa. Itse asiassa aika moni nimenomaan ei halua.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Oli nuori tai vanha niin ei sinne Stadiin läheskään kaikki halua muuttaa. Itse asiassa aika moni nimenomaan ei halua.
Juuri näin. Itse en ymmärrä millään muotoa tuota Stadin vetovoimaa. Kiva käydä mutta vielä kivempi lähteä pois. Sama pätee kaikkiin suurempiin paikkoihin. Itse en näe mitään lisäarvoa näissä suuremmissa kaupungeissa.

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Juuri näin. Itse en ymmärrä millään muotoa tuota Stadin vetovoimaa. Kiva käydä mutta vielä kivempi lähteä pois. Sama pätee kaikkiin suurempiin paikkoihin. Itse en näe mitään lisäarvoa näissä suuremmissa kaupungeissa.
Juuri näin. En oikein keksi mitään syytä, mikä voisi houkutella asumaan Stadiin. Työntäviä tekijöitä on niin paljon, ettei oikein mikään työpaikkakaan riitä, kun niitä töitä on muuallakin.

Suomalaisia on niin vähän tässä maailmassa, ja syntyvyyskin surkea. Ja sitten viimeiset suomalaiset kerääntyy pariin-kolmeen keskukseen. Nyt järki käteen ja asuttamaan Suomea tasaisemmin. Esim. itärajan läheisyydessä pitää olla asukkaita kaakosta Lappiin saakka. Kyse on turvallisuuspolitiikasta. Ei pidä kaikkien muuttaa Stadiin tai Manseen. Pitää ajatella asioita kymmenien vuosien perspektiivillä.

Tämä tietysti av. eli aiheen vierestä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kyllä käy näin ulkopuolisen silmin mitenkään järkeen kumpikaan, etenkään tuo Leskisen siirto.
Miten niin ei käy järkeen? Puhakan tilanteessa pelaaja palaisi kasvattajaseuraansa. Hyvin usein se menee juuri näin. Pelaaja käy kasvamassa korkoa muualla ennen kuin palaa. Kärpät oli Puhakan perässä jo ennen tätä nykyistä Tappara-sopimusta. Oisko nyt osunut ja uponnut.

Leskinen sen sijaan olisi jatkumoa Lehterälle. Ensin Tapparasta siirtyi Helsinkiin sarjan paras hyökkääjä ja nyt on sarjan parhaan puolustajan vuoro.

Grealish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naiskiekko
Ei tietenkään halua, mutta se voi olla silti houkutteleva tekijä ihmisille, vaikkei se itselle sellaiselta tuntuisikaan.

Helsingissä nyt sattuu kuitenkin asumaan 3x enemmän jengiä kuin vaikkapa Tampereella. Se avaa erilaisia mahdollisuuksia, piti kaupungista tai ei.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Miten niin ei käy järkeen? Puhakan tilanteessa pelaaja palaisi kasvattajaseuraansa. Hyvin usein se menee juuri näin. Pelaaja käy kasvamassa korkoa muualla ennen kuin palaa. Kärpät oli Puhakan perässä jo ennen tätä nykyistä Tappara-sopimusta. Oisko nyt osunut ja uponnut.

Leskinen sen sijaan olisi jatkumoa Lehterälle. Ensin Tapparasta siirtyi Helsinkiin sarjan paras hyökkääjä ja nyt on sarjan parhaan puolustajan vuoro.

Että mitä että? Leskisen käyrä on kausi kaudelta laskenut vain Tapparassa, eikä todellakaan ole lähelläkään sarjan parhaan puolustajan titteliä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Että mitä että? Leskisen käyrä on kausi kaudelta laskenut vain Tapparassa, eikä todellakaan ole lähelläkään sarjan parhaan puolustajan titteliä.
Ok. Sitten huhussa on entistä vähemmän ihmettelemistä, kun Sveitsi ja Ruotsi eivät ole mahdollisia.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Veikkaisin ulkomaille, mutta riittäisikö kakkosveskarin rooliin johonkin liigaseuraan.

Tämä on väärä ketju mutta kun ei Ässissä halunnut olla penkkivahtina niin miksi haluaisi olla muussakaan Liigajengissä

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
@ValkMan huomasitko tämä on "Liigan siirtohuhut kaudelle 2025–2026"

Pitäisi olla vähintään 2024-2025 ketjussa, koska tämä kausi on vielä kesken...

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ok. Sitten huhussa on entistä vähemmän ihmettelemistä, kun Sveitsi ja Ruotsi eivät ole mahdollisia.

Ja miten nämä eivät ole mahdollisia? Kyllähän ainakin Ruotsiin on mennyt keskinkertaistakin pelaajaa välillä, että ei ne nyt ihan poissuljettu ole yhden heikomman kauden jälkeen.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Sen verran otan tähän kantaa, että mielelläni toivotan Leskisen tervetulleeksi HIFK:hon, jos on tullakseen.

Mutta sarjan paras puolustaja hän ei ole. Edelle menee omasta mielestä ainakin Leppänen ja Lindroth, Björk ja muutama muukin.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja miten nämä eivät ole mahdollisia? Kyllähän ainakin Ruotsiin on mennyt keskinkertaistakin pelaajaa välillä, että ei ne nyt ihan poissuljettu ole yhden heikomman kauden jälkeen.
Kyllä SHL ja NL ovat sellaisia sarjoja, että sinne menevät Liigan kärkitasoa edustavat pelaajat. Poikkeukset ovat todella harvassa. Minä en ole @Juteeni nimimerkin kanssa aivan samaa mieltä Leskisen tasosta. Jos kuitenkin hänen näkemyksellä mennään eli laskeva trendi, eikä lähelläkään Liigan parasta puolustajaa, eivät SHL:n ja NL:n ovet aukea Leskiselle.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
SHLssä pelaavat tällä hetkellä seuraavat suomalaiset puolustajat pistepörssi-järjestyksessä:

Robin Salo, Lassi Thompson, Peetro Seppälä, Alex Rindell, Rasmus Rissanen, Joonas Lyytinen, Tobias Winberg, Teemu Kivihalme, Oskari Laaksonen, Kristian Näkyvä, Mikael Seppälä, Oliwer Kaski, Arttu Tuhkala

Nuista en kyllä yhtäkään laskisi edes tämän hetken TOP5 puolustajiin Liigassakaan. Että kyllä siellä ihan hyvin on tilaa laskusuunnassa olevaan Leskiseenkin, herran näin halutessaan. No ehkä varauksin Robin Salon.

Mutta voi olla, että Leskinen haluaa pelata Suomessa ja luultavasti isointa rahatukkoa saa tuolta Helsingin suunnasta. Sekä sieltä on helppo lähteä sitten reissunpäälle esim. maailmallekkin. Ja no. Onhan IFK aina IFK.

Aapee79

Jäsen
Kyllä SHL ja NL ovat sellaisia sarjoja, että sinne menevät Liigan kärkitasoa edustavat pelaajat. Poikkeukset ovat todella harvassa. Minä en ole @Juteeni nimimerkin kanssa aivan samaa mieltä Leskisen tasosta. Jos kuitenkin hänen näkemyksellä mennään eli laskeva trendi, eikä lähelläkään Liigan parasta puolustajaa, eivät SHL:n ja NL:n ovet aukea Leskiselle.
On kyllä nyt taas aikamoista höpöä, kun vertaa Leskistä esim. tällä kaudella Ruotsissa pelaaviin suomalaisiin puolustajiin. Hyvin riittää Leskisen laskevakin taso.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On kyllä nyt taas aikamoista höpöä, kun vertaa Leskistä esim. tällä kaudella Ruotsissa pelaaviin suomalaisiin puolustajiin. Hyvin riittää Leskisen laskevakin taso.
Et tainnut nyt oikein saada kiinni viestini ytimestä. Minä luulen, että Leskisellä voi olla kysyntää Euroopan isoissa sarjoissa. @Juteeni nimimerkin näkemyksen kautta peilasin tuota tilannetta.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onhan IFK aina IFK.
Joo, on. Jotkuthan ovat sanoneet mestaruuden HIFK:ssa olevan kovempi suoritus kuin jossain muussa suurseurassa. Oikeassahan he siinä periaatteessa ovat, koska sen saavuttaminen on meillä huomattavasti epätodennäköisempää. Taitaa Leskisen pelaajaurakin loppua jo paljon ennen seuraavaa HIFK:n mestaruutta.

Aapee79

Jäsen
Et tainnut nyt oikein saada kiinni viestini ytimestä. Minä luulen, että Leskisellä voi olla kysyntää Euroopan isoissa sarjoissa. @Juteeni nimimerkin näkemyksen kautta peilasin tuota tilannetta.
Ymmärsin täysin. Ensin väitit Leskistä sarjan parhaaksi puolustajaksi ja sitten väitit, että jos taso onkin kerta laskenut, ei hän pääse SHL:ään. Molemmat väitteet ovat minun mielestäni ihan täyttä höpöä.

Alice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat K-Espoo

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olisipa pommi toteutuessaan. Joko Raumalla revitään pelihousuja?

Sellaista se on, kun iso ja rahakas seura tulee ja ottaa haluamansa. Ei mitään uutta Liigataivaan alla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy