Jotenkin huvittavaa, että Kärppien kannattajilta tulee tämän kaltaisia puolustuspuheita, joissa samaan aikaan yritetään väittää, ettei kiinnosta mitä muut ajattelevat. Tuntuu kiinnostavan.
Ylipäätään on outoa ensin jauhaa siitä miten pelaajien valintoihin vaikuttavat kaikki muutkin asiat, mutta heti perään todetaan, että varmasti maksetaankin kovimpia palkkoja - "ja hyvä niin".
Aika herkällä siellä ollaan tämän asian suhteen, vaikka yritetään itselle muuta todistella. En ymmärrä miksi ollaan noin herkällä. Itse olisin helvetin tyytyväinen, jos JYP kykenisi houkuttelemaan pelaajia rahalla, sekä hankkimaan sellaisia pelaajia, jotka ovat saaneet rahakkaita tarjouksia ulkomailta (kuten Gardiner).
Ehdin jo poistaa tuon viestin, kun tajusin että ei se tuo mitään lisäarvoa ketjuun.
Mutta kommentoidaan tätä viestiäsi nyt kuitenkin, kun siihen tartuit:
- missä olen sanonut, että ei kiinnosta mitä muut ajattelevat? Enkait muuten keskustelupalstalla olisi ollut käyttäjänä n. 20 vuotta? Sanottakoon varmuuden vuoksi, että minua kiinnostaa kovasti mitä Kärpistä ja joukkueesta jääkiekkomaailmassa ajatellaan.
- Olen iloinen, että seurallani on palkanmaksukykyä, mutta olen sitä mieltä, että on laiskaa sanoa että pelaaja siirtyy vain sinne, mistä saa eniten rahaa. Mikä tuossa on mielestäsi outoa?
- Minä olen todella iloinen, jos Gardiner tulee Ouluun. Kärppien houkuttelevuus kauttaltaan on tässä tilanteessa selkeästi parempi kuin JYP:n, muutenhan hän ei tänne olisi tulossa. Raha varmasti todella merkittävä tekijä tässä.
- Kirjoitat näin:
Ihan turha lähteä vänkäämään ja puolustelemaan, että ei se raha ole ainoa syy seuravalintaan. Jokainen tietää, että ei se ole ainoa syy, mutta helvetin iso merkitys sillä on.
Ja minä kirjoitin näin: "Jokainen pelaaja tekee aina päätöksensä kokonaisuuden myötä - ja kyllä, raha on valtava osa tuota kokonaisuutta, ymmärrettävästi". Minun mielestäni tuossa ei ole ristiriitaa - onko sinun mielestäsi?
Koen, että viestini ajatus ei ehkä välittynyt, ja samalla koen, että saatat olla tarpeettoman pahalla päällä näin aamutuimaan. Kahvia koneeseen ja eteenpäin.