Tämä koskee aiempien kausien Paajasta. Tämän kauden Paajasesta ei ota selvää, onko lintu vai kala. Tällä kaudella Paajanen on ollut pitkän pätkän kokoonpanossa vanhojen näyttöjensä ansiosta ja siksi, ettei hänellä ole HIFK:ssa ollut kilpailua pelipaikasta. Vuodenvaihteen jälkeen otteet ovat parantuneet, mutta siltikään ei ole ollut ”se tuttu Patti” kuin muutamassa pelissä ja otanta on vajaat 50 peliä. Käytännössä jokaisella Paajasen laidassa pelanneella on jäänyt pahasti piippuun ja otteet parantuneet muissa ketjuissa, joten onko sekään puhdasta sattumaa?
Mutta kevät kaiken voi muuttaa voi ja toivotaan, että niin tapahtuukin. Ja ensi kausi on taas uusi kausi. Mutta itse en laskisi Paajasen varaan ensi kaudeksi läheskään niin paljon kuin laskin viime kauden perusteella tämän kauden varaan. Onko Liigan pelinopeus Paajaselle liikaa? En tiedä, mutta siltä se ainakin on näyttänyt. Toki kesäharjoitteluakin voi aina muuttaa, jos siellä on tehty virheitä, eikä tämä kausi kerro kuin tästä kaudesta. Kokemusta ja henkistä johtajuutta kukaan ei voi Paajasen osalta kiistää, eikä viedä pois, mutta ainakaan mua se ei kauheasti ole tällä kaudella lohduttanut ja mä sentään annan ison arvon muillekin asioille kuin pelkille tehopisteille.
Enkä kirjoita tätä nyt lausuntoani nyt lainkaan mielelläni.