Liigan siirtohuhut kaudelle 2022–2023

  • 1 781 074
  • 5 139

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Aika mielenkiintoista ettei näissä pelaajasopimuksissa ole ollut riittävää force majeurea mukana. Lehtosella kaiketi yksi mittavimmista korvauspykälistä nimenomaan pelaaja-seura-suuntaan, mutta pidän varsin erikoisena että juuri Venäjälle pelaamaan lähtiessä tätä ei kyseenalaisteta yleisellä tasolla. Mikon kohdalla olen itse kääntänyt kelkkani, alunperin olin samaa mieltä käyttäjän @Trick9 yllä olevan viestin kanssa.

TPS on Lehtosen palveluksista erittäin kiinnostunut ja olen ymmärtänyt että juhlakauteen lähdetään hyvillä panostuksilla, joten yhden vuoden hyvä lappu (Suomi-mittaristolla) huippunäytöt tiskiin mestaruudesta kilvoittelevassa oman kylän joukkueessa ja pytty ilmaan keväällä 2023 - lienee edes vähän ginosteleva kokonaisuus.

Tuon ohella TPS on neuvitteluyhteydessä myös Tarmo Reunasen pilttuuseen. Tämä on varma tieto.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Aika mielenkiintoista ettei näissä pelaajasopimuksissa ole ollut riittävää force majeurea mukana. Lehtosella kaiketi yksi mittavimmista korvauspykälistä nimenomaan pelaaja-seura-suuntaan, mutta pidän varsin erikoisena että juuri Venäjälle pelaamaan lähtiessä tätä ei kyseenalaisteta yleisellä tasolla. Mikon kohdalla olen itse kääntänyt kelkkani, alunperin olin samaa mieltä käyttäjän @Trick9 yllä olevan viestin kanssa.
Edelleen vaan arvaan, mutta olisiko nämä korvauspykälät rakennettu sillä perusteella, ettei pelaaja kesken sopimuksen karkaisi NHL:ään? Ainakaan ilman korvausta.

Nytkin puheissa olleiden pelaajien palveluksista on saanut maksaa pitkän ruplakasan ja silloin kilpailevasta dollarikasasta on varmaan haluttu tehdä vaikeampi hyväksyä isolla sopimussakolla.

Nyt sitä sitten sovelletaankin siihen, että muutaman päivän marssista Kiovaan tuli mitä tuli.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Päättääköhän Leksa uransa Pelicansissa, Ässissä vai Sportissa?
Leksa on tunnetusti koko urastaan kiitollisuudenvelassa Porin Ässille, siinä missä myös Savinainen ja Kuusela, jotka kaikki nimet ovat olleet ässäosiossa esillä puheissa/huhuissa. Että siitä ei muuta kuin Kerttula poimii ensi kauden joukkueeseen ne kypsät marjat, jotka nöyrimmin osaavat madella, että pääsisivät kuittaamaan tämän velkansa..
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kannattaa muistaa Lehtosen kohdalla myös se, että jos olisi lähtenyt yksipuolisesti, ska olisi voinut tehdä varsinkin Lehtoselle kiusaa ja Lehtonen olisi voinut olla pelaamatta kolme kautta sopimuksensa takia
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Kannattaa muistaa Lehtosen kohdalla myös se, että jos olisi lähtenyt yksipuolisesti, ska olisi voinut tehdä varsinkin Lehtoselle kiusaa ja Lehtonen olisi voinut olla pelaamatta kolme kautta sopimuksensa takia
Ai miten Ska olis sen estänyt? Konkeettisesti ottanut armeijan panttivangiks ja teljennyt tyrmään?

Tarvittaessa kyllä IIHF mitätöisi KHL-seuran pelaajasopimuksen ja myöntäisi uuden peliluvan toisaalle eikä siinä venäläisten pullikointi ja uhkailu paljoa painais.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai miten Ska olis sen estänyt? Konkeettisesti ottanut armeijan panttivangiks ja teljennyt tyrmään?

Tarvittaessa kyllä IIHF mitätöisi KHL-seuran pelaajasopimuksen ja myöntäisi uuden peliluvan toisaalle eikä siinä venäläisten pullikointi ja uhkailu paljoa painais.

Sopimus on sopimus ja totta kai siinä on keinot mitätöidä ne. Tässä tapauksessa se oli, että maksat sakot tai pelaat kauden loppuun, jonka jälkeen sopimus mitätöidään.

Liitothan pesi kätensä pois noista ja jätti homman pelaajalle itselleen.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Liitothan pesi kätensä pois noista ja jätti homman pelaajalle itselleen.
Niin, ennakkoon litot antoi tuollaisen "päätöksen", koska tietenkin toivoivat pelaajan hoitavan itse "ongelmansa". Jos pelaaja tästä huolimatta ois halunnu katsoa homman "all in" loppuun saakka, niin takuuvarmasti jälkikäteen liitot olisivat järjestäneet peliluvan ja sopimuksen mitätöinnin.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, ennakkoon litot antoi tuollaisen "päätöksen", koska tietenkin toivoivat pelaajan hoitavan itse "ongelmansa". Jos pelaaja tästä huolimatta ois halunnu katsoa homman "all in" loppuun saakka, niin takuuvarmasti jälkikäteen liitot olisivat järjestäneet peliluvan ja sopimuksen mitätöinnin.
Ja näin pelaaja teki, joten missä ongelma? Miten liitto pystyisi vaikuttamaan ulkomailla tehdyn sopimuksen mitätöintiin muulla kuin rahalla? Sopimuksissa on pykäliä, joita tulee noudattaa tai sitten kärsitään sanktiot.

Kun sanktiot maksaa, tässä tapauksessa vajaa 2 miljoonaa euroa, niin on vapaa tekemään mitä haluaa..
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Uskon kaikkien Liiga-joukkueiden olevan ensi kaudella tätä kautta nimekkäämpiä. Syykin on selvä. Pelaajamarkkinoilla on paljon kovempaa seppää tarjolla. Sarjan taso tulee nousemaan.
Tästä tullaankin siihen oleellisimpaan ja varmasti eri joukkueiden kannattajia eniten kiinnostavaan pohdintaan:

Mitkä joukkueet heikkenevät paperilla eniten suhteessa toisiinsa?
Onko sellaisia seuroja, jotka EIVÄT nosta pelaajabudjettia ens kaudeksi?

No, vähän väärän ketjun asiaa jo, mutta välillisesti liittyy myös tuleviin siirtohuhuihin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sopimuksissa on pykäliä, joita tulee noudattaa tai sitten kärsitään sanktiot.
Tällä hetkellä mitään sopimuksia ei Venäjän suuntaan tarvitse noudattaa ja kukaan länsimaassa ei tuomitse, jos jättää noudattamatta jotain KHL-sopimusta. Varmasti olisi uuden sopimuksen muuhun sarjaan pystynyt tekemään sekä olemaan maksamatta mitään sopimuksen purkurahoja.

Toki ymmärrän tilanteen olleen hyvin vittumainen, vaikea ja surullinen.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voimasuhteiden arviointi voi mennä tosiaankin kimurantiksi ja myöhään syksyyn asti voi olla tarjolla pelaajia, joillaisia vuosi pari sitten ei tässä sarjassa uskottu nähtävän.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tällä hetkellä mitään sopimuksia ei Venäjän suuntaan tarvitse noudattaa ja kukaan länsimaassa ei tuomitse, jos jättää noudattamatta jotain KHL-sopimusta. Varmasti olisi uuden sopimuksen muuhun sarjaan pystynyt tekemään sekä olemaan maksamatta mitään sopimuksen purkurahoja.

Toki ymmärrän tilanteen olleen hyvin vittumainen, vaikea ja surullinen.
Paitsi että ei olisi voinut pelata missään muussa sarjassa SKA sopimuksen ollessa voimassa. Tästä oli juttua myös, että soppari venäjältä pitää saada poikki ennenkuin voi muissa sarjoissa pelata.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Vinkkeinä oli, että pelityyliltään ja kooltaan kärppämäinen. Josta ensimmäisenä tuli mieleen O’neill, kun koko 175cm.
Kertokaa mulle yksikin syy miksi O'neill suuntaisi Oulun Kärppiin? Kovia pelaajia tulossa Suomeen, se on päivän selvää, mutta että O'neill.. Eiköhän jostain Bernistä irtoa se 600-700K ja Euroopan parhaat puitteet sekä urheilukulttuuri.

Tuntuu muutenkin, että jengi on vähän sokaistunut näistä pelaajamarkkinoista.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällä hetkellä mitään sopimuksia ei Venäjän suuntaan tarvitse noudattaa ja kukaan länsimaassa ei tuomitse, jos jättää noudattamatta jotain KHL-sopimusta. Varmasti olisi uuden sopimuksen muuhun sarjaan pystynyt tekemään sekä olemaan maksamatta mitään sopimuksen purkurahoja.

Toki ymmärrän tilanteen olleen hyvin vittumainen, vaikea ja surullinen.

Varmasti näinkin, mutta kannattaa muistaa, että venäjästä ei ikinä tiedä. Esim oliko Malkin aikanaan, kun loikkasi NHL:ään, kun oli pelaamassa harjotusottelua Suomessa.

On helppo sanoa, että soppareita ei tarvitse noudattaa, epäilen että päässä liikkua monenlaista, kun ryssä päättää astua rajan yli ja kyseessä kuitenkin Putinin imagon kiillotus liiga. Siinä on helppo varmaan heittää heipat ja vaan lähtee, kun itse niin päättää.

Muutenkin ihme vatvomista, asia on hoidettu ja sopparista eroon päästy.

Ite ainakin tyytyväinen, että äijät on liigasta päässy lähteen. Asia mun osalta tässä.
 
Mtkä joukkueet heikkenevät paperilla eniten suhteessa toisiinsa?
Onko sellaisia seuroja, jotka EIVÄT nosta pelaajabudjettia ens kaudeksi?
KalPa ei ole ainakaan nostamassa pelaajabudjettia viime kaudesta. Nimekkäitä pelaajia on nostanut kytkintä, kun mm. Nousiainen, Järvinen ja Pitkänen vaihtoi maisemaa ja Kilpeläinen ilmeisesti lyömässä hokkarit naulaan.

Sisäänpäinkään ei ole isoja kaloja ainakaan tiedossa, varmistunut ainoastaan Sissons Allsvenskanista ja huhuissa pyörivä Machovsky ja Teemu Hartikainen pohtii seuraavaa liikettään, mutta neuvotteluyhteys ilmeisesti on. Tällä hetkellä KalPa on ainakin heikentynyt viime kaudesta.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kertokaa mulle yksikin syy miksi O'neill suuntaisi Oulun Kärppiin? Kovia pelaajia tulossa Suomeen, se on päivän selvää, mutta että O'neill.. Eiköhän jostain Bernistä irtoa se 600-700K ja Euroopan parhaat puitteet sekä urheilukulttuuri.

Tuntuu muutenkin, että jengi on vähän sokaistunut näistä pelaajamarkkinoista.
En kyllä minäkään löydä mitään muuta syytä kuin se että odottaa liian pitkään ja Sweitsin paikat ehtii täyttyä.

Nyt on kerrankin työnantajan markkinat ainakin hetken.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En kyllä minäkään löydä mitään muuta syytä kuin se että odottaa liian pitkään ja Sweitsin paikat ehtii täyttyä.

Nyt on kerrankin työnantajan markkinat ainakin hetken.
Niin ainoa selittävä tekijä voisi olla, että on päättänyt tehdä Suomesta perheensä pysyvän kodin ja pelaa ensi vuoden Kärpissä ennen kuin palaa oikeaan ”kotiinsa” eli Jokereihin kaudella 23-24? IFK varmasti pystyy palkan puolesta ihan samaan kuin Kärpät, mutta IFKta voi häiritä tuo ”rental-ajatus”, kun Jokerit edelleen se vihollinen numero yksi. Marjamäki nyt tuskin on se suurin syy. Tämähän on nyt ihan omaa tajunnanvirtaa, eikä mitään tietoa ole, eikä @McTorso myöskään missään väittänyt kyseisen huhuilun pelaajan olevan O’Neill.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kertokaa mulle yksikin syy miksi O'neill suuntaisi Oulun Kärppiin? Kovia pelaajia tulossa Suomeen, se on päivän selvää, mutta että O'neill.. Eiköhän jostain Bernistä irtoa se 600-700K ja Euroopan parhaat puitteet sekä urheilukulttuuri.

Tuntuu muutenkin, että jengi on vähän sokaistunut näistä pelaajamarkkinoista.
Noh tietenkään ei voi olla varma, että se on O’neill mutta ilmeisesti haluaa lapsensa kasvattaa Suomessa. Ja hänen mukaansa vaimo päättää. Ja onhan hänellä entisiä joukkuekavereita ja tuttu valmentaja,
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
No siiiiinä tapauksessa jos vaimo päättää hänen työnantajansa, niin perun puheeni..
Vaimo siis kotoisin Oulun alueelta ja tammikuussa perheeseen syntyi lapsi niin saattaa siinä painaa äidinkin mielipide että pelaako mies Sveitsissä vai Suomessa. Suomessa seuroja kenellä varaa hommata O'neill on vaan kourallinen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaimo siis kotoisin Oulun alueelta ja tammikuussa perheeseen syntyi lapsi niin saattaa siinä painaa äidinkin mielipide että pelaako mies Sveitsissä vai Suomessa. Suomessa seuroja kenellä varaa hommata O'neill on vaan kourallinen.
Niin ja ilman tätä Suomi-kytköstä Suomessa olisi tasan nolla seuraa joilla on varaa hommata O'Neill. Verirahoin tuo on alunperin tänne saatu ja ilmeisesti nyt sitten vaimo pitää miehen Suomessa, jos siis tänne olisi jäämässä. Itse epäilen suunnaksi Sveitsiä kun palkka olisi sama mitä se oli narreissa ja kaunis maa ja lyhyet pelimatkat jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös