Liigan siirtohuhut kaudelle 2022–2023

  • 1 781 206
  • 5 139

Kukko

Jäsen
No kyllä nykypäivänä olisi kaikkien hyvä osata peruskommunikaatio englanniksi, jos meinaa elämässä pärjätä muuallakin kuin omassa lähiössä, oli urheilija tai ei.

Ja ei näköjään tuo palo kiekkomaailman huipulle ole riittävän kova, jos ei jaksa linja-autossa pelireissuja tehdä.. Kai se on sitä pullamössö-sukupolvea.. Jos tosiaan on jo nyt luovuttamassa.
Ok, mielestäsi siis Anton Levchi on pullamössö sukupolvea? ei pärjää elämässään? Varmastikkin itse omaat vähintään 500.000€ vuositulot, että kykenet puhumaan yksilöistä noinkin alentavaan sävyyn?

Kyllähän tämä Ilves fanien saalistus, Tappara värejä kohtaa rupeaa jo olemaan kaikin puolin noloa. Mikään ihme, että osa omistakin häpeää kirjoituksia jo.
 

Hockeycorpse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt
Offtopic.

Itse olen kovin sanoin Puljujärvi ketjussa kritisoinut kieliasiaa vuosia sitten. Nyt ajattelen asiaa eri kannalta.

Olen seurannut läheltä tuttavani lapsen taistelua englannin opiskelun kanssa. Ei vaan tartu kieli millään vaikka käy valmennuskursseilla ja motivaatiosta ei ole kiinni. Muu koulu sujuu erittäin hyvin.
Meillä 11 ja 12 vuotiaat tytöt vetää kymppejä Enkusta ja ruattista. Intohimoisia Xbox ja PC pelaajia. Lisäksi näitä supertubettajia ovat seuranneet muutaman vuoden. Siis jotain jenkkejä. En tiedä vaikuttaako nuo em asiat mitenkään oikeasti kielen oppimiseen. Väitän että Lontoon kielisen Heavy musiikin ja Sky Channelin seuraaminen itsellä teki saman :). Mystisiä juttuja nämä että vaikka kuinka motivaatiota on niin ei tartu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ok, mielestäsi siis Anton Levchi on pullamössö sukupolvea? ei pärjää elämässään? Varmastikkin itse omaat vähintään 500.000€ vuositulot, että kykenet puhumaan yksilöistä noinkin alentavaan sävyyn?
Ei minulle kuulu, mutta kommentoin silti. Pystyn pitkänlinjan erityisopettajana ymmärtämään kielten oppimiseen liittyvän erityisvaikeuden. Sitä kuitenkin ihmettelen, että rahan kautta lähdit tässä vertaamaan ihmisiä ja heidän kyvykkyyttään. Erikoinen lähestymistapa sulla tähän asiaan.

***
Huhuilen Kärppiin laadukasta kansainvälisen tason maalivahtia jo tosiaan täksi kaudeksi kera pidemmän sopimuksen.
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Meillä 11 ja 12 vuotiaat tytöt vetää kymppejä Enkusta ja ruattista. Intohimoisia Xbox ja PC pelaajia. Lisäksi näitä supertubettajia ovat seuranneet muutaman vuoden. Siis jotain jenkkejä. En tiedä vaikuttaako nuo em asiat mitenkään oikeasti kielen oppimiseen. Väitän että Lontoon kielisen Heavy musiikin ja Sky Channelin seuraaminen itsellä teki saman :). Mystisiä juttuja nämä että vaikka kuinka motivaatiota on niin ei tartu.
Mystistä on myös, että kaikista ei tule edes Mestis-tason kiekkoilijoita vaikka käyvät kaikki mahdolliset kesäleirit ja ottavat luistelu ja laukaisu tunteja useilla tuhansilla euroilla vuodessa.

Huhuna vielä että Tapparasta käy myös liikettä ulospäin. Kannattaa katsoa U20 joukkueen kokoonpanoa, ainakin ketjullinen pelaajista mahtuu liigan jopa keskikastin kokoonpanoihin. Mahdollisia lainoja ja sopimuksen purkuja voi olla edessä.
 
Viimeksi muokattu:

Hockeycorpse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt
Mystistä on myös, että kaikista ei tule edes Mestis-tason kiekkoilijoita vaikka käyvät kaikki mahdolliset kesäleirit ja ottavat luistelu ja laukaisu tunteja useilla tuhansilla euroilla vuodessa.
Ei kyllä huippumuusikoitakaan synny vaikka kuinka tunneilla käy. Mystisyyttä ei tuo ole. Saattaa Coverit sujua, mutta säveltää ei osaa. Pelkkä taito ja hyvä luistelu ei varmaan enää riitä Liigaan.
 

Kukko

Jäsen
Ei minulle kuulu, mutta kommentoin silti. Pystyn pitkänlinjan erityisopettajana ymmärtämään kielten oppimiseen liittyvän erityisvaikeuden. Sitä kuitenkin ihmettelen, että rahan kautta lähdit tässä vertaamaan ihmisiä ja heidän kyvykkyyttään. Erikoinen lähestymistapa sulla tähän asiaan.

***
Huhuilen Kärppiin laadukasta kansainvälisen tason maalivahtia jo tosiaan täksi kaudeksi kera pidemmän sopimuksen.

Pystyn myös erittäin hyvin ymmärtämään kielten oppimisen liittyvät haasteet. Mikäli yksilöllä on näitä haasteita, niin etkö kykene näkemään heidän selviämistä elämässä erityisen hyvänä asiana?
 

Hockeycorpse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt
Mystistä on myös, että kaikista ei tule edes Mestis-tason kiekkoilijoita vaikka käyvät kaikki mahdolliset kesäleirit ja ottavat luistelu ja laukaisu tunteja useilla tuhansilla euroilla vuodessa.

Huhuna vielä että Tapparasta käy myös liikettä ulospäin. Kannattaa katsoa U20 joukkueen kokoonpanoa, ainakin ketjullinen pelaajista mahtuu liigan jopa keskikastin kokoonpanoihin. Mahdollisia lainoja ja sopimuksen purkuja voi olla edessä.
Olit lisännyt Tapparan ulospäinsuuntautuvaa liikettä koskevan osion. Näin Sport kannattajana Tappara U20 tuskin on RDn kiikarissa. Varmaan hyvää jamppaa tarjolla, mutta kovin on nuoria Ristolle. Jarno Koskiranta saattaisi kiinnostaa iän puolesta. Toki kallis ja kassa tyhjä.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Jotenkin en henkilökohtaisesti ymmärrä näitä suomalaisia lätkäjätkiä, että miksi hyvänen aika ei voida opiskella sitä yhtä maailman puhutuimmista kielistä, jos tavoite on joskus pelata jossain muualla, kuin äidin helmoissa kotona? Englantia kuitenkin tuutataan joka tuutista jatkuvasti, niin sen ylläpitokin on aika helppoa. Jotenkin vähän liian helppo syy olla pärjäämättä ulkomailla, kun sanoo: ”en osaa englantia”. Ensiksi treenaat koko ikäsi lajia ja sitten jätät tuollaisen kohtuullisen olennaisen osan täysin tekemättä. Kaippa se vanha viisaus pätee edelleen, että lätkäjätkät on keskivertoa simppelimpää sakkia.

Ja Levtchi huhuun, niin olisihan tuo kova hankinta Tapparalle, mikäli vanha kunnon maitojuna kurvaisi Floridasta Tampereelle.
Tätä samaa oon ihmetelly. Jos se tosiaan kielitaidon puutteesta on kiinni niin mitähän toi levtchi oikein ajatteli ennen pamerikkaan lähtöä. ”En minä nyt mitää englantii aio oppia, kyllä siellä suomen kielellä pärjää hyvin”.
 

Hockeycorpse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt
Taisi olla sarkastinen kommentti liittyen ihmisten erilaisiin lahjakkuuksiin.
Juu. Aina ei voi tietää
Tätä samaa oon ihmetelly. Jos se tosiaan kielitaidon puutteesta on kiinni niin mitähän toi levtchi oikein ajatteli ennen pamerikkaan lähtöä. ”En minä nyt mitää englantii aio oppia, kyllä siellä suomen kielellä pärjää hyvin”.
Riskan veljekset on hyvä esimerkki kuinka lätkäjätkän kandee vetää.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Ok, mielestäsi siis Anton Levchi on pullamössö sukupolvea? ei pärjää elämässään? Varmastikkin itse omaat vähintään 500.000€ vuositulot, että kykenet puhumaan yksilöistä noinkin alentavaan sävyyn?

Kyllähän tämä Ilves fanien saalistus, Tappara värejä kohtaa rupeaa jo olemaan kaikin puolin noloa. Mikään ihme, että osa omistakin häpeää kirjoituksia jo.

En tiedä mitä tulotaso tähän liittyy, mutta varmaan on pienemmät tulot kuin Levtchillä..

Mutta jos parin kuukautta pidempään ei pysty uraa ulkomailla tekemään, kun ei saa olla mukavuusalueella niin hiukan ihmetyttää että millainen ammattilainen on kyseesssä.. Toki Tapparassa pelilliset kyvyt tullut selväksi.

Älä ainakaan minua Ilvekseen liitä. Heidän toimintaan en minä liity millään tapaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ok, mielestäsi siis Anton Levchi on pullamössö sukupolvea? ei pärjää elämässään? Varmastikkin itse omaat vähintään 500.000€ vuositulot, että kykenet puhumaan yksilöistä noinkin alentavaan sävyyn?

Kyllähän tämä Ilves fanien saalistus, Tappara värejä kohtaa rupeaa jo olemaan kaikin puolin noloa. Mikään ihme, että osa omistakin häpeää kirjoituksia jo.

Hauskoja lainauksia sitä joutuu näkemään näiltä ajat sitten ignoreen laitetuilta nimimerkeiltä, kun muut nostelee kommentteja näkyviin. Tuskin olen menettänyt mitään.
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Huhuna vielä että Tapparasta käy myös liikettä ulospäin. Kannattaa katsoa U20 joukkueen kokoonpanoa, ainakin ketjullinen pelaajista mahtuu liigan jopa keskikastin kokoonpanoihin. Mahdollisia lainoja ja sopimuksen purkuja voi olla edessä.

Kun katsoo tuota kokoonpanoa millä löylyttivät IFK:n niin kai sen voisi joku nähdä vähän turhan "nimekkäänä" nykypäivän U20 sarjaan..
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Henrik Haapalalla oli aikanaan käytännössä sama kuvio kaudella 2017-2018, jolloin hän sekä debytoi Panthersissa että palasi Tapparaan.
Kyllä mutta taisi Haapala olla silloin(kin) loukkaantumisten vaivaama.

Jos tämä pitää paikkansa, niin Levtchin luovuttaminen ennen kuin edes kunnolla yritti on lähinnä surkuhupaisaa.

Jos kieliä ei osaa edes Pulju tasoisesti, niin Tapparaan suoraa 10v pahvi. Ei tarvi miettiä muualle lähtöä.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Ok, mielestäsi siis Anton Levchi on pullamössö sukupolvea? ei pärjää elämässään? Varmastikkin itse omaat vähintään 500.000€ vuositulot, että kykenet puhumaan yksilöistä noinkin alentavaan sävyyn?

Kyllähän tämä Ilves fanien saalistus, Tappara värejä kohtaa rupeaa jo olemaan kaikin puolin noloa. Mikään ihme, että osa omistakin häpeää kirjoituksia jo.

Jos nyt minuakin tarkoitat, niin ei kyllä mitää tekemistä tuolla minun tekstillä Tapparan kanssa. Kunhan yleisesti nyt satuin pohtimaan tätä asiaa, kun jälleen kerran nousi pinnalle, että joku pelaaja ei osaa englantia ja se kuulemma vaikeuttaa läpimurtoa ulkomailla. Meikäläistä ei voisi vähempää kiinnostaa joku ”saalistus Tappara värejä kohtaan”. Yleensäkin puhunut suurimmaksi osaksi mielestäni ihan kunnioittavaan sävyyn tällä palstalla Tapparasta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Kyllä mutta taisi Haapala olla silloin(kin) loukkaantumisten vaivaama.

Jos tämä pitää paikkansa, niin Levtchin luovuttaminen ennen kuin edes kunnolla yritti on lähinnä surkuhupaisaa.

Jos kieliä ei osaa edes Pulju tasoisesti, niin Tapparaan suoraa 10v pahvi. Ei tarvi miettiä muualle lähtöä.

Pistä nyt parit esimerkit ensiksi eurooppalaisista pelaajista, jotka ovat varaamattomina jääneet grindaamaan AHL:n puolelle, kun ikää on +26 vuotta ensimmäisellä yritykselle tarunhohtoiseen ja läpimurto tehtynä jo muualla, jos tuo Levtchin tilanne vaikuttaa surkuhupaisalta?
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pistä nyt parit esimerkit ensiksi eurooppalaisista pelaajista, jotka ovat varaamattomina jääneet grindaamaan AHL:n puolelle, kun ikää on +26 vuotta ensimmäisellä yritykselle tarunhohtoiseen ja läpimurto tehtynä jo muualla, jos tuo Levtchin tilanne vaikuttaa surkuhupaisalta?
Minä en kutsuisi yhden kauden pelaamista AHL:ssä grindaamiseksi, mutta kukin tavallaan... Varsinkin kun on päässyt jo NHL:ssäkin pelaamaan. Toki voihan olla, että Levtchi noissa NHL-peleissä huomasi, että taitotaso, pelinopeus tai luistelu eivät vain riitä NHL:n, ja siksi on palaamassa pois AHL:stä. Tällöin siirto on mielestäni fiksu, eikä kyse ole "kunnianhimon puutteesta". Jos ei vaan riitä, niin sitten ei riitä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Samaa mieltä edellisen kanssa. Aika selvää ollut kaikille, että Levtsi ei NHL:ssä tule pärjäämään. Turha se on farmissa pelata, kun Liigasta saa hyvän palkan ja homma tuntuu muutenkin itselle sopivalta.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Samaa mieltä edellisen kanssa. Aika selvää ollut kaikille, että Levtsi ei NHL:ssä tule pärjäämään. Turha se on farmissa pelata, kun Liigasta saa hyvän palkan ja homma tuntuu muutenkin itselle sopivalta.
Kiva, jos siellä on tämä tunne. Eilinen ja kauden paras ei ihan osu samaan lauseeseen. Ja kun ei ole Jolya, niin näin siinä käy.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pistä nyt parit esimerkit ensiksi eurooppalaisista pelaajista, jotka ovat varaamattomina jääneet grindaamaan AHL:n puolelle, kun ikää on +26 vuotta ensimmäisellä yritykselle tarunhohtoiseen ja läpimurto tehtynä jo muualla, jos tuo Levtchin tilanne vaikuttaa surkuhupaisalta?
Arttu Ruotsalainen (ei onnistunut), Jani Hakanpää (onnistui), Antti Suomela (ei onnistunut) ja vaikkapa Otto Leskinen (yrittää edelleen)

Ja joo Hakanpää varattu 2010, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.

Jos ei riitä, niin ei riitä. Mutta yrittää voisi yli puoli kautta, johan se Liigassakin menee välillä ulkkareilla pidempään päästä pelin sisään.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kyllähän tämä Ilves fanien saalistus, Tappara värejä kohtaa rupeaa jo olemaan kaikin puolin noloa. Mikään ihme, että osa omistakin häpeää kirjoituksia jo.
Ilves menee niin ihon alle jo että jokaisesta negatekstistä syytetään Ilvesfania vaikka tässäkin tilanteessa kirjoitushistorian mukaan tyyppi on Saipalainen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei minulle kuulu, mutta kommentoin silti. Pystyn pitkänlinjan erityisopettajana ymmärtämään kielten oppimiseen liittyvän erityisvaikeuden. Sitä kuitenkin ihmettelen, että rahan kautta lähdit tässä vertaamaan ihmisiä ja heidän kyvykkyyttään. Erikoinen lähestymistapa sulla tähän asiaan.

***
Huhuilen Kärppiin laadukasta kansainvälisen tason maalivahtia jo tosiaan täksi kaudeksi kera pidemmän sopimuksen.
Mikä Westerholmista tekee ”laadukkaan kansainvälisen tason” maalivahdin? Kaksi pelattua A-maaottelua?

Westerholm on yhdellä kaudella urallaan päässyt liigassa yli 90%:n torjuntaprosenttiin. Toistaiseksi ihan hyvä veskari heikossa joukkueessa mutta steppi laadukkaaksi kansainvälisen tason veskariksi on vielä ottamatta. Sitä hän toki hamuaa jos ja kun Ouluun siirtyy. Automaatio se ei tule olemaan.

Olisi muuten jossain toisessa kontekstissa mielenkiintoista kuulla törmääkö työssäsi nykyään digitalisoitumisen ja rajattomien ruutuaikojen aikakaudella oppimisvaikeuksien lisäksi jo myös kuinka paljon puhtaaseen laiskuuteen ja jonkinlaiseen oppimis haluttomuuteen.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en kutsuisi yhden kauden pelaamista AHL:ssä grindaamiseksi, mutta kukin tavallaan... Varsinkin kun on päässyt jo NHL:ssäkin pelaamaan. Toki voihan olla, että Levtchi noissa NHL-peleissä huomasi, että taitotaso, pelinopeus tai luistelu eivät vain riitä NHL:n, ja siksi on palaamassa pois AHL:stä. Tällöin siirto on mielestäni fiksu, eikä kyse ole "kunnianhimon puutteesta". Jos ei vaan riitä, niin sitten ei riitä.
Levtchi on hiukan väliinputoaja Pohjois-Amerikan markkinoille. Ei tainnut olla yksi tai kaksi henkilöä, kun jo kesällä kyseenalaistivat Levtchin pelityylin istumisen pieneen kaukaloon. Ei se viime kaudella Liigassa dominoinut Levtchi suoraan voinut peliään siirtää Pohjois-Amerikkaan, liikaa ison kaukalon kaartelua oli herran pelissä. Levtchi on vähän niitä pelaajia, että paikan pitäisi löytyä tulosketjuista, jos herrasta tahdotaan paras irti. Sen paikan ottaminen NHL:ssä taitaa valitettavasti olla Levtchille liikaa...

Pidemmän kehityspolun rotaation ja nelosketjun kautta Levtchi kulki läpi jo päästäkseen Liigassa johtavan pelaajan rooliin. Hienoahan se olisi nähdä Levtchin samaan tyyliin taistelevan unelmasta myös shown puolella, mutta ei ole samanlaiseen kehityskaareen oikein aikaa enää. Siksi en nyt hirveänä ihmeenä pitäisi, jos tässä vaiheessa uraansa Levtchi mieluummin "tyytyy" kärkirooleihin Euroopan kaukaloissa. Ei se AHL:ssä grindaaminen niin herkkua liene. Todellisuus on, että tämän kauden Panthers on siinä määrin ohut joukkue, että sieltä se paikka pitäisi pystyä lunastamaan, jos shown puolella tahtoo tuloksellista uraa luoda. Saa siinä jonkinlaista reality checkiä siitä, missä mennään.

Mutta katsellaan, mihin suuntaan herran tie vie. Viihdyttävä pelaaja seurata, niin ei hänen näkemisensä Liigassakaan huono olisi.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Mutta katsellaan, mihin suuntaan herran tie vie. Viihdyttävä pelaaja seurata, niin ei hänen näkemisensä Liigassakaan huono olisi.
Liigan taso nousi jo täksi kaudeksi, eikä mikään olisi sarjan kannalta parempaa kuin näiden Levtchin tyylisten pelaajien paluu. Samanlaisia seinään törmääjiä tuolta löytyy vaikka kuinka. Kilpailu on äärimmäisen kovaa, ja paikka on vaikeasti saavutettavissa. Aiemmin nämä seinään törmääjät ovat palanneet muualle, nyt toivottavasti enemmissä määrin myös tänne.
Levtchin jos joku tekisi hyvää tuolla taitopaketilla suhteellisen harmaalle sarjalle, vaikka väärässä joukkueessa pelaisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös