Täällä on ollut ihan hyvää pohdintaa, enkä ymmärrä miksi joku ottaa nokkiinsa siitä että TPS toiminnasta vähän kuittaillaan. Tässä on nyt menty päin itseään jo usea vuosi, ja tämä vuosi on ollut todellinen rimanalitus, kyllä tässä sietää turkuun vähän naljailla.
Yleistää ei silti muiden kannata, tämä oli ensimmäinen kausi kun oikeasti lähdettiin isolla budjetilla, kyllä tässä on pitkään koottu jengejä pienellä rahalla, päin persettä toki silti. Itse olen silti iloinen jos Perrin ja Spina tänne saapuu, mutta he eivät saa olla meidän ykköskenttä jonkun yhden ulkomaan ihmeen kanssa. Heidät ja pari muuta kokenutta, ei näin hintavaa kovempaa tekijää on ripoteltava tasaisesti neljään kenttään muuteman meidän parhaan junnun ja muuteman muun eteenpäin pyrkivän, tai parhaassa iässä olevan pelimannin kanssa.
Meille on huhuttu esim Ahtola ja J.Virtanen, jonka lisäksi esim Pikkarainen, Vainiola ja Kume saattavat olla sellaisia joista osasta olisi rungoksi tulevaisuuteen. Tuossa on vielä kovin vähän, pari kolme junnua pitää vielä saada kasvatettua runkopelaajiksi tuleville vuosille. Mikäli tehdään laskutoimitusta jää vielä uupumaan aika monta pelaajaa tuosta ns rungosta, eli pitäisi saada laadukkaita pelaajia niille tonteille tulevaisuutta ajatellen, esim huhuttu Marko Anttila olisi sellainen, Spinan ja Perrinin tapaiset hankinnat ovat hyviä, mutta kiintiö sellaisten suhteen alkaa olla noiden kahden tultua jo täynnä.
Turkulaisten kannattaisi ottaa ihan nöyrästi kritiikki vastaan, Rosterilla ei voiteta mitään. Esim Kalpa on pelannut hyvän kauden ja joukkue koostuu äkkimuistamisella muutemalla kotimaisella runkopelaajalla, höystettynä täsmävahvistuksilla ja usealla lahjakkaalla nuorella, joista pari omaa suurenkin potentiaalin. Mikäli siis esim Kalpan toimintaa aktiivisesti seuranneet tulevat sanomaan että Turussa on joukkueen rakennuksessa vähän miettimistä, kannattasi ennemmin kuunnella kuin vastata toteamalla, "laske viirit". Mikään ei ole niin kuvottavaa kuin rakentaa suurella rahalla täysin väärin joukke, tätä esim Jokerit teki usean vuoden ja tämä vuosi tätä tehtiin Turussa.
Virran tulosta tepsiin ja hänen palkasta voi spekuloida, en silti pidä suurtkaan palkkaa utopistisena. Kalpa maksoi aikanaan Lehkosesta paljon, mutta hyötyi silti moninkerroin, jo pelaajan varaus tuo kassaan rahaa, ja luulen että Virtakin on draftissa korkealla.