Liigan siirtohuhut kaudelle 2013–2014

  • 5 212 505
  • 5 056

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikko Knutas Twitterissä:"Henri Heino on ensi kaudella #HIFK:n mies."
Lienee arvailut Heinon seurasta loppua

Näihin voisi laittaa sellaisen pikkuasian, kuten kuka tällainen twiittaaja on. Varsinkin, kun ei todellakaan ole mikään yleisesti hirveän tunnettu nimi. Eli kuka helvetti on Mikko Knutas?
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh, haluatko miettiä tuota tekstiäsi vielä? Tämän kauden Tapparalla ja Pelicansilla ei ole mitään muuta yhteistä kuin sama sarja, jossa pelaavat.

En oikeastaan halua. Koko teksti oli lähinnä kuittia ultrasille tuosta "suuri ja mahtava Tampereen Tappara" -sonnasta, jota joka ketjuun on pakko suoltaa, hieman karrikoidusti kirjoitin ehkä.
Ja eikö muka mitään yhteistä? Viimekaudet pohjamudissa ollut joukkue suoraan vakuuttavasti finaaleihin ja kärkipelaajia viedään huhuissa pois. Ehkä Tappara onnistuu hankinnoissa paremmin ja runko säilyttää tasonsa, ei Pelicans ihan paskalta vaikuttanut kauden kynnyksellä.
En usko Tapparan oikeasti ensi kaudella sukeltavan mitenkään kummallisesti, mutta jos Tapparasta lähtee edes Nieminen, niin lovi on mahdoton paikata. Ainakin henkisellä tasolla. Siitä vielä Metsola, Koskiranta ja Barkov, niin itseäni ei paljon miljoonakorvaukset lämmittäisi.

Itse en uskonut Tapparaan ennen tätä kautta ja olin vähän väärässä. Yleensä olen.


Ja jos se Puustinen ei Tapparalle kelpaa, niin kai Ässissä voisi kokeilla. Loogisuudesta en tiedä.
 

Hench

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Näihin voisi laittaa sellaisen pikkuasian, kuten kuka tällainen twiittaaja on. Varsinkin, kun ei todellakaan ole mikään yleisesti hirveän tunnettu nimi. Eli kuka helvetti on Mikko Knutas?

Pitää jatkossa paremmin taustoittaa. Knutas työskentelee Radio Helsingissä ja seuraa aktiivisesti jääkiekkoa (HIFKiä), joten lienee asioista kartalla.
 

timosusi

Jäsen
Uskomatonta miten moneen ketjuun riittää joku mielensä pahoittanut Ässä-fani määkimään kun joku on kehdannut sanoa että Ässät saattaa hävitä finaalit paremmalleen.

Jos lapsekkaasti oletetaan huhuilun olevan edes oikean suuntaista, niin Tapparan tilannehan tulee olemaan loistava. Meinaan että ei tarvita senttereitä. Josko Barkov sitten pelaisi vielä ensi kaudella Tampereella. Siinä on kuitenkin sellainen kala että Tapparan katiskalla ei likimainkaan vastaavia siirtovesiltä kalastella. Kaikki muut ovat korvattavissa, mutta kehityksen jatkuessa ensi kauden SM-liigan paras pelaaja ei. Eli lisää laiturihuhuja vaan ilmoille kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Puhumattakaan siitä että Tappara saattaa hävitä finaalit itselleen.

Me ollaan siitä kuuluisia...jos hävitään niin suurin syypää on aina peilikuva, sillä olemmehan...no joo kaikki tähän syntyneet tietävät, ainakin jos ovat syntyneet 60-luvulla. Lauletaanhan meiän viisussakin, jotta muut tulee kaukaa perästä, ihan vitun kaukaa!
Aamulla roskapussia viedessä kuulin naapurinpennun haukkuvan toista kakka-akaksi...ehkä olen täytellyt liikaa ristikoita, mutta tuli samantein eräs Ässä-peluri mieleen..siis nimeltään. ;)
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
En oikeastaan halua. Koko teksti oli lähinnä kuittia ultrasille tuosta "suuri ja mahtava Tampereen Tappara" -sonnasta, jota joka ketjuun on pakko suoltaa, hieman karrikoidusti kirjoitin ehkä.
Ja eikö muka mitään yhteistä? Viimekaudet pohjamudissa ollut joukkue suoraan vakuuttavasti finaaleihin ja kärkipelaajia viedään huhuissa pois. Ehkä Tappara onnistuu hankinnoissa paremmin ja runko säilyttää tasonsa, ei Pelicans ihan paskalta vaikuttanut kauden kynnyksellä.
Kyllähän Pelicans kauden alussa paskalta vaikutti. Joukkue menetti kärjen ja paikkasi avainpaikat viimeiset kolme vuotta hajalla olleella Timo Pärssisellä, arpakortti Angelo Espositolla, arpakortti Ryan O'Marralla ja näiden lisäksi ilman lockout vahvistuksia maalinsuulla oli kavereita jotka eivät ole tällä hetkellä menestyvän liigajoukkueen maalivahteja. Ei minua ainakaan yllättänyt Pelicansin konttaus.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hagman taitaa sittenkin olla vielä realistinen vaihtoehto ensi kauden patapaitaan. Itse en uskonut mutta päivän SK:ssa mainitsee mies itse näin; "perhe viihtyy Porissa ja täytyy myöntää, että niin minäkin. Ässissä pelaaminen ei ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto". Toki ratkaisu syntyy vasta mm-kisojen jälkeen. Olisi kuitenkin ensi kauden nippuun loistava vahvistus. Ei kuitenkaan aiheuta mitään älytöntä pettymystä, jos näin ei käy. Tämän luokan vahvistuksia ei Ässissä yleensä kovinkaan helpolla nähdä.
 

Poffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikko Knutas Twitterissä:"Henri Heino on ensi kaudella #HIFK:n mies."
Lienee arvailut Heinon seurasta loppua

Jos tämä pitää paikkaansa, niin kyllä on Helsingin voimasuhteet raiteillaan. Naapuri saa enää ne ketkä ei Jokereille kelpaa. Tämä siis mitenkään Heinoa aliarvioimatta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuskin kukaan uskoo, että Raanta ensi kaudella IFK:ssa pelaa.
Sen verran olen kuullut juttua että Hifkin toimistolla on kova luotto siihen että Raanta heillä ensi kaudella pelaa. Itsekkin aluksi ihmettelin asiaa kun tuntuisi niin pomminvarmalta asialta että KHL kaapaisi sm-liigan parhaan veskan, joten en pienessä päässäni keksinyt muuta syytä kuin että Raanta tai hänen eukkonsa ei halua lähteä Venäjälle asumaan. Onhan tietenkin vielä noita ihmisiä joille raha ei ole kaikki kaikessa.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Minä en kyllä löydä mitään pointtia. Toinen oli tuollainen one hit wonder, joka tyhjeni kuin pajatso kauden päätteeksi. Toinen on organisaatio, joka rakentaa menestyvää organisaatiota useaksi vuodeksi eteenpäin pelaaja- ja valmentajasopimusten kautta. Siinä missä Pelicansille oli kuolinisku menettää Lasch, Hodgman ja Hovinen, ei Tappara kaadu Metsolan, Koskirannan ja Niemisen menetyksiin. Ja siinä missä Pelicans joutui hankkimaan korvaavat pelaajat ulkomaan arpoina, pystyy Tappara hankkimaan kovan tason liigapelaajia. Lisäksi toisella näistä joukkueista on olemassa selkeä visio siitä mihin suuntaan organisaatiota kehitetään, toisesta en olisi kovinkaan varma. Toisen joukkueen menestystä ei voida myöskään pitää minkään sortin yllätyksenä kun taas toisen joukkueen finaalipaikka oli kaikkea muuta kuin odotettu.

Mitä dynastiaa ja suurseuraa täällä ollaan Tapparassa rakentamassa? Tässä vähän kiviä taskuun.

Tapparan nousu hänniltä mahdolliseksi mestariksi on jonkinasteinen yllätys, vaikka runkosarja toki antoikin viitteitä menestysmahdollisuuksista. Pelicans oli Tapparan tavoin viime kauden runkosarjan kakkonen, joten ei lahtelaistenkaan finaalipaikka tullut puskista.

Tapparan pajatso taas pysyy kasassa tasan niin kauan, kuin Poju heittää rahaa Rautakorven kalliisiin hankintoihin. Tapparan normaali liiketoimintahan ei missään nimessä antaisi tähän edes mahdollisuuksia, mutta toivotaan Pojun jaksavan innostua Tapparasta vielä pitkään. Pelaajabudjetiltaan ja varsinkin liikevaihdoltaan Pelicans on kuitenkin "suurempi seura" kuin Tappara, joten olisin aika varovainen näiden "one hit wondereiden" kanssa.

Niemisten ja kumppaneiden poistumiset varmasti vaikeuttaisivat Tapparan ensi kauden menestysmahdollisuuksia, sillä rakennustyö alkaisi keskeisimpien pelaajien osalta alusta. Niemisen merkitys on lisäksi valtava joukkueelle henkisellä puolella, eikä sitä mitkään Jormakat ja Kuuselat korvaa.

Tapparan visio on menestyä nyt, kun Poju heittää rahaa j Rautakorpi polttaa sitä. Usein Rautakorpi on jättänyt taakseen savuavia raunioita (lisätiedot Hämeenlinnasta), mutta tässä tapauksessa riski on pienempi, sillä Poju kuittaa viulut. Muuten Tappara ei tässä tilanteessa edes olisi.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Sen verran olen kuullut juttua että Hifkin toimistolla on kova luotto siihen että Raanta heillä ensi kaudella pelaa. Itsekkin aluksi ihmettelin asiaa kun tuntuisi niin pomminvarmalta asialta että KHL kaapaisi sm-liigan parhaan veskan, joten en pienessä päässäni keksinyt muuta syytä kuin että Raanta tai hänen eukkonsa ei halua lähteä Venäjälle asumaan. Onhan tietenkin vielä noita ihmisiä joille raha ei ole kaikki kaikessa.

Olen melko varma että Raantaa kyllä kosiskellaan myös NHL:n puolelle näillä otteilla. Kovasti erikoista olisi jos ei sinne lähtisi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos tämä pitää paikkaansa, niin kyllä on Helsingin voimasuhteet raiteillaan. Naapuri saa enää ne ketkä ei Jokereille kelpaa. Tämä siis mitenkään Heinoa aliarvioimatta.

Kyllä nyt on kelkka kääntynyt, jos tämä edustaa Jokeri-fanien kollektiivista mielipidettä Heinon siirtymisestä pois Ilmalasta.

Ei tarvitse mennä ajassa kovin paljoa taaksepäin, kun Heino löytyi liki jokaisen Jokeri-fanin papereista, kun etsittiin liigan parasta alaketjujen sentteriä tai "aliarvostetuinta pelaajaa". Yksi Jokeri-fani väitti minulle tällä kaudella Hartwall-areenalla, että Heino on kokonaisvaltaisempi ja parempi omassa roolissaan, kuin muuan Aki Uusikartano, jolla on muuten näyttää vähän meriittejäkin osaamisestaan.

Toisaalta ei mikään ihme, muuttuihan "ihmisjäte-Ruutukin" aikanaan "meidän Jakeksi".
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen melko varma että Raantaa kyllä kosiskellaan myös NHL:n puolelle näillä otteilla. Kovasti erikoista olisi jos ei sinne lähtisi.

Itse olen kuullut huhun, että olisi saanut tarjouksen jo kahdelta eri NHL- seuralta. Seurojen nimistä ei itselläni ole tietoa.
 
Mitä dynastiaa ja suurseuraa täällä ollaan Tapparassa rakentamassa? Tässä vähän kiviä taskuun.

...

Tapparan visio on menestyä nyt, kun Poju heittää rahaa j Rautakorpi polttaa sitä. Usein Rautakorpi on jättänyt taakseen savuavia raunioita (lisätiedot Hämeenlinnasta), mutta tässä tapauksessa riski on pienempi, sillä Poju kuittaa viulut. Muuten Tappara ei tässä tilanteessa edes olisi.
Olihan siellä hallituksen jäsenet pistäneet myös omasta pussistaan lisää. Nimenomaan, suurseuraa ja dynastiaa ollaan takuuvarmasti rakentamassa. Rahaakin käytetään saletisti. Homman pointtinahan on kuitenkin se, että paskasti menestyvällä joukkueella ei kannata lähteä uuteen isoon halliin, samat 4500-5500 ihmistä silloin sielläkin kävisi. Mutta nyt pari menestyksekästä vuotta alle ja sitten uuteen halliin isommalla katsojakeskiarvolla. Lisäksi kun toinen tamperelainen sukeltaa ankarasti, niin Tapparalla on hyvä sauma haalia sponsseja ja liikkuvia katsojia omaan huomaansa.

Barkov ei varmastikaan lähde mihinkään vielä ensi kaudeksi, enkä jaksa Koskirannankaan lähtöön uskoa. Nieminen saattaa lähteä ja kyllä sen pelillisen aukon Jormakka & Kuusela paikkaa. Eri tavalla toki. Uskoisin, että pelaajamuutoksissa haetaan lisää liikkuvuutta ja pelaavuutta.
Metsolan lähtiessä korvaaja voisi hyvinkin olla Säteri tai Noronen.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä nyt on kelkka kääntynyt, jos tämä edustaa Jokeri-fanien kollektiivista mielipidettä Heinon siirtymisestä pois Ilmalasta.

Ei tarvitse mennä ajassa kovin paljoa taaksepäin, kun Heino löytyi liki jokaisen Jokeri-fanin papereista, kun etsittiin liigan parasta alaketjujen sentteriä tai "aliarvostetuinta pelaajaa". Yksi Jokeri-fani väitti minulle tällä kaudella Hartwall-areenalla, että Heino on kokonaisvaltaisempi ja parempi omassa roolissaan, kuin muuan Aki Uusikartano, jolla on muuten näyttää vähän meriittejäkin osaamisestaan.

Toisaalta ei mikään ihme, muuttuihan "ihmisjäte-Ruutukin" aikanaan "meidän Jakeksi".

Sekoitit nyt kaksi asiaa. Jokerit ei halunnut tehdä Heinolle jatkosopimusta. Se on eri asia mitä fanit toivovat.

Itse olen aina ihmetetellyt Heino-hypeä ja laitoinkin hänet tuonne yliarvostetuimmat-ketjuun. Hieno mies ja hyvä nelossentteri, mutta ei todellakaan mitään spesiaalia. Mieluummin näen Saku Salmisen siinä tontilla. IFK:lle kuitenkin erinomainen vahvistus.
 

Fordél

Jäsen
Jos tämä pitää paikkaansa, niin kyllä on Helsingin voimasuhteet raiteillaan. Naapuri saa enää ne ketkä ei Jokereille kelpaa. Tämä siis mitenkään Heinoa aliarvioimatta.

Veikkaan, että Jokerit olisi mieluusti pitänyt Heinon, mutta ei pystynyt tarjoamaan tälle riittävän suurta roolia. Luvassa olisi varmasti ollut taas neloskentän luotsaaminen. HIFK:ssa luvassa lienee tonttia kolmoskentän ja astetta laadukkaampien laitureiden keskeltä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Veikkaan, että Jokerit olisi mieluusti pitänyt Heinon, mutta ei pystynyt tarjoamaan tälle riittävän suurta roolia. Luvassa olisi varmasti ollut taas neloskentän luotsaaminen. HIFK:ssa luvassa lienee tonttia kolmoskentän ja astetta laadukkaampien laitureiden keskeltä.

Tästä nyt on väännetty jo tuolla Jokerien puolella ihan tarpeeksi, ja syväkurkkujen mukaan asia ei näin ole. Itsekin kyllä veikkasin tätä episodia. Jokerit ei vain halunnut ilmeisesti pitää Heinoa. Mua kyllä harmittaa Heinon lähtö, ja etenkin IFK:hon.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
HIFK on valmis maksamaan Heinolle enemmän kuin Jokerit, rooli säilynee vastaavana myös HIFK:ssa. Eli tällä hetkellä HIFK on se rahaseura ja Jokerit on se pieni ja sympaattinen kakkosjengi ainakin rahan osalta. Tai sitten käyttävät rahansa mielummin muihin kuin nelosketjun senttereihin.

Saa nähdä huutaako Eteläpääty ensimmäisessä paikallisessa "Henri Heino on vain huora"-chanttia, kuten nämä fiksut teinit toimivat Mikko Jokelan HIFK:hon siirtymisen jälkeen tämän osalta. Molemmat kuitenkin olivat pidettyjä pelaajia niin joukkueen kuin fanienkin keskuudessa Jokereissa pelatessaan.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Pakko myöntää, että omaan Pelicansiin Heino olisi ollut todella tervetullut ja Heinolle olisi voinut Lahdessa tarjota roolia esim. 2. ketjun sentterinä. Olisi ollut oma mies ja mielummin kakkossentterin roolissa Heino, kuin Saarenheimo! Varmasti hinnakas Lahtelaisella mittarilla, mutta hei siis Saarenheimo!
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saa nähdä huutaako Eteläpääty ensimmäisessä paikallisessa "Henri Heino on vain huora"-chanttia, kuten nämä fiksut teinit toimivat Mikko Jokelan HIFK:hon siirtymisen jälkeen tämän osalta. Molemmat kuitenkin olivat pidettyjä pelaajia niin joukkueen kuin fanienkin keskuudessa Jokereissa pelatessaan.

En nyt ihan ymmärrä miksi huutaisi. Kaksi ihan erilaista tapausta. Jokela oli puhunut, että jos palaa Suomeen, niin joukkue on Jokerit. Sitten kun palasi, niin valitsikin IFK:n. Heino taas ei saanut Jokereilta jatkopahvia ja jossain on pakko pelata.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laitetaan nyt tännekin: huhujen mukaan JM Aaltosen vaihtoehdot ensi kaudeksi ovat joko NHL yksisuuntaisella sopimuksella tai Kärpät.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Laitetaan nyt tännekin: huhujen mukaan JM Aaltosen vaihtoehdot ensi kaudeksi ovat joko NHL yksisuuntaisella sopimuksella tai Kärpät.

Jos nuo on vaihtoehdot niin onnea Kärpät, JMA ei änäriin nimittäin yksisuuntaista paperia saa ja tämän voi ottaa talteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös