Liigan siirtohuhut kaudelle 2013–2014

  • 5 210 087
  • 5 056

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei muuta kuin puhelua Kimmolle - omat pojat kelpaa aina takaisin. Samanlainen diili kuin Kauppisesta, eli Hjallis maksaa osan palkasta, ja KalPa siihen roposet päälle. Kaikki voittaa.

Oliko todellakin näin? Mielenkiintoista, sillä Kauppinen kuitenkin profiilipakki Jokereissa - taisi koskea toi kustannuksiin osallistuminen vain yhtä kautta?
 

Ermundo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Päivitetääs aikaisemmin kertomaani huhua, eli Heino ei olekkaan vielä varma Lukon mies, vaan kisassa on mukana vahvasti mukana myös Hifk. Karalahden Jokeri siirto varmistu kuulema Hahlin jatkon myötä.
 

Naalinpaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeeenlinnan Pallokerho, Jon "Nasty" Mirasty
Karalahden Jokeri siirto varmistu kuulema Hahlin jatkon myötä.
Siis oliko Karalahden siirtymisen edellytys Jokereihin se, että Hahl jatkaa myös Jokereissa? :O
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä näin on! Nyt paitoja tilaukseen!
Ei välttämättä tarvitse tilata, sillä HIFK-henkisiltä voisi Jeren paitoja saada aika halvalla.

Mua kyllä kovasti kiinnostaisi mitä tekemistä Hahlin jatkolla muka olisi Karalahden tekemisten suhteen. Tuliko heistä 05 MM-kisoissa niin hyvät ystävykset, että tahtovat samaan joukkueeseen vielä ennen kuin Jergus lopettaa, vai mikä saatana siinä muka on taustalla?

Tiki väitti twitterissään muistaakseni toissapäivänä, ettei näissä jutuissa ole perää. Haluan luottaa häneen, sillä Karalahti ja Ruutu samassa paikallispelissä Jokeripaidassa olisi todennäköisesti kova pala sulattaa jokaiselle hallissaolijalle.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karalahti ja Ruutu yhtä aikaa Jokeripaidassa olisi varmasti erittäin kova kolaus niille Jokerifaneille, jotka ovat viime vuosina kovaan ääneen ylpeilleet Jokerimiehistön "jullittomuudella".
 

Naalinpaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeeenlinnan Pallokerho, Jon "Nasty" Mirasty
Kyllä oli, sitä en ikävä kyllä voi kertoa, että missä heistä on tullut niin hyvät kaverit.

Pyörii ilmeisesti samoilla talleilla, muuta en keksi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Myönnettäköön, että viime päivinä on tullut hassuteltua Jeren siirrolla Jokereihin, koska ajatuksena kyseinen siirto on täysin absurdi. Mutta, mutta... Jos se toteutuisi käytännössä...

Karalahti ja Ruutu yhtä aikaa Jokeripaidassa olisi varmasti erittäin kova kolaus niille Jokerifaneille, jotka ovat viime vuosina kovaan ääneen ylpeilleet Jokerimiehistön "jullittomuudella".

...niin olisihan tuossa tottavie sulateltavaa! Ruudun siirron nielin juuri ja juuri, mutta Karalahden IFK-leima on vielä monta astetta suurempi kuin Ruudun vastaava...

Jereä oltiin oikeasti tuomassa Sheddenin toimesta Jokereihin jo kesällä -07, silloin Hjallis torpedoi siirron. Luotetaan siihen, ettei Hjalmari ole löystynyt vuosien saatossa, jos tosiaan jotain Jeren ja Jokerien välistä yhteydenpitoa on ollut vireillä.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Luotetaan siihen, ettei Hjalmari ole löystynyt vuosien saatossa, jos tosiaan jotain Jeren ja Jokerien välistä yhteydenpitoa on ollut vireillä.

Toivotaan, että Hjallis ei puutu joukkueen rakentamiseen ja pelaajien valintaan mitenkään. Muuten luvassa on tuskaisia aikoja.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Niklas Hagmanin ensi kauden joukkue- ja ennen kaikkea maavalinnassa pitää ottaa huomioon hänen perheensä tilanne. Tuttavani työskentelee eräässä valtakunnallisessa lehdessä myös urheilupuolella, ja hänen mukaansa perheen etu olisi jäädä Suomeen, sillä Hagmanin pojalla on oppimisvaikeuksia kielen suhteen. Jo muutto Yhdysvalloista sekoitti pojan kielellistä osaamista, joten jatkuva muuttaminen ei sinänsä olisi hyvä vaihtoehto. Suomessa todennäköisin vaihtoehto olisi Ässät, sillä Niklaksen vaimo Piritta on ostanut Porista vastikään asunnon.

Tämä silti vielä huhun asteella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niklas Hagmanin ensi kauden joukkue- ja ennen kaikkea maavalinnassa pitää ottaa huomioon hänen perheensä tilanne. Tuttavani työskentelee eräässä valtakunnallisessa lehdessä myös urheilupuolella, ja hänen mukaansa perheen etu olisi jäädä Suomeen, sillä Hagmanin pojalla on oppimisvaikeuksia kielen suhteen. Jo muutto Yhdysvalloista sekoitti pojan kielellistä osaamista, joten jatkuva muuttaminen ei sinänsä olisi hyvä vaihtoehto. Suomessa todennäköisin vaihtoehto olisi Ässät, sillä Niklaksen vaimo Piritta on ostanut Porista vastikään asunnon.

Tätä juttua kommentoitiin muutama viikko sitten pitkään ja hartaasti eikä mikään ole missään nimessä varmaa saatikka edes todennäköistä. Ässien Toivola on sanonut ettei pidä Hagmania Ässissä realismina, toki nämä jutut muuttuvat tämän tästä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tätä juttua kommentoitiin muutama viikko sitten pitkään ja hartaasti eikä mikään ole missään nimessä varmaa saatikka edes todennäköistä. Ässien Toivola on sanonut ettei pidä Hagmania Ässissä realismina, toki nämä jutut muuttuvat tämän tästä.

Tiedän, ettei itse asia ole tapetilla kovin uusi. Voin kuitenkin vakuuttaa, että lähteeni arviot perustuvat tuoreisiin "tietoihin" ja keskusteluihin. Itse asiassa tilanne on koko ajan päällä ja viimeksi uusia arvioita on esitetty eilen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tiedän, ettei itse asia ole tapetilla kovin uusi. Voin kuitenkin vakuuttaa, että lähteeni arviot perustuvat tuoreisiin "tietoihin" ja keskusteluihin. Itse asiassa tilanne on koko ajan päällä ja viimeksi uusia arvioita on esitetty eilen.

Vastaavia sisäpiirijuttuja on ollut muitakin, raha on varmaan se suurin kysymys.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Vastaavia sisäpiirijuttuja on ollut muitakin, raha on varmaan se suurin kysymys.

Tämä lienee ainakin osittain totta, joskin Hagmaneilla on tuskin rahasta pulaa. Motiiveista, joiden tueksi ei voi esittää faktoihin pohjautuvia arvioita, puhutaan yleisesti arvailuina. Itse arvailen, että itse jääkiekkoon liittyvistä motiiveista suurin lienee pelillinen taso, joskin rahallisen korvauksen lienee Hagmanin kohdalla parempi olla joukkueen kovin tai ainakin hyvin lähellä sitä.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Suomessa todennäköisin vaihtoehto olisi Ässät, sillä Niklaksen vaimo Piritta on ostanut Porista vastikään asunnon.

Tämä silti vielä huhun asteella.

Mikä on vastikään? Eikös tuo talo ole ostettu tyyliin viime kesänä jo, kun perhe päätti muuttaa Poriin. Korjatkaa jos olen väärässä. Perheellä on talo myös Espoossa, joten tuo talokortti ei taida sinällään tarkoittaa yhtikäs mitään.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Mikä on vastikään? Eikös tuo talo ole ostettu tyyliin viime kesänä jo, kun perhe päätti muuttaa Poriin. Korjatkaa jos olen väärässä. Perheellä on talo myös Espoossa, joten tuo talokortti ei taida sinällään tarkoittaa yhtikäs mitään.

Jep talo ostettiin noin vuosi sitten. Ja Hakin vaimo on useassa otteessa sanonut, että ensi kaudella halutaan olla yhdessä, mutta paikka on vielä auki. Venäjä ei kuitenkaan ole enää vaihtoehto.

Hagmanilla on vientiä ainakin Sveitsissä Suomen lisäksi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Toivotaan, että Hjallis ei puutu joukkueen rakentamiseen ja pelaajien valintaan mitenkään. Muuten luvassa on tuskaisia aikoja.

Eikös Hjallis ole nyt lähiaikoina ruoskinut itseään kaikissa uutisissa, että "oma moka ollut koko juttu". Että ilmeisesti ainakin omasta mielestään on tiukasti joukkueen toiminnassa mukana.

Että silleen...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä lienee ainakin osittain totta, joskin Hagmaneilla on tuskin rahasta pulaa.

Tähän on paljon vedottu ettei rahasta ole pulaa, mutta Hagmanin kuluneen kauden miljoonan dollarin palkkaan verrattuna Ässien tarjoamat 200 keuroa (pelkkä heitto) voi olla aika vähän. Monelle pelaajalle on statusjuttu tienata niin paljon kuin mahdollista, harvempi tinkii palkastaan ilman todella hyvää syytä.

Itse olen Hagmanin kohdalla paljon miettinyt kannattaisiko häntä todella hankkia, mikä se sitoutumisen taso mahtaisi olla. Ylipäätään Ässissä on huonoja kokemuksia elämää suuremmista persoonallisuuksista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Eikös Hjallis ole nyt lähiaikoina ruoskinut itseään kaikissa uutisissa, että "oma moka ollut koko juttu". Että ilmeisesti ainakin omasta mielestään on tiukasti joukkueen toiminnassa mukana.

Että silleen...

Kaikissa uutisissa? Monet lehdet tarttuivat yhteen twiittiin, vai onko sieltä tullut jotain uudempaakin analyysiä? Toivottavasti tosiaan pysyy kaukana pelaajahankinnoista, koska muuten arviot alkavat taas perustua pelkkään hintalappuun ja tilastoihin.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Itse olen Hagmanin kohdalla paljon miettinyt kannattaisiko häntä todella hankkia, mikä se sitoutumisen taso mahtaisi olla. Ylipäätään Ässissä on huonoja kokemuksia elämää suuremmista persoonallisuuksista.

Hagmanin kohdalla olennainen kysymys lienee se, onko mies edelleen ykkösketjun ratkaisija vai kakkosketjun mies. Jos ensimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa, kannattaa minkä joukkueen hyvänsä Nikkeä tavoitella. Jos taas kakkosvaihtoehto on tosi, ei hankinta ole järkevä kuin rahaseuroille, joilla on varaa polttaa ykkösketjun palkkoja kakkosketjun (tai alempien) miehiin.

Persoonan koosta en usko tulevan ongelmia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös