Olenko väärässä jos väitän, että jokaisessa liigasopimuksessa on NHL-pykälä?
Tämän käsityksen olen itsekin saanut.
Mutta jotenkin en itse jaksa uskoa tuohon LOFINin neloskohtaan. Toinen syy siis se, että kyllä sitä nyt NHL:ään pääsee lähtemään, jos paikka tulee, joukkueesta kuin joukkueesta, mutta en ole hirveän huolissani NHL:n suhteen, kun kyse on Azevedosta. En vaan jaksa uskoa, että mies lähtisi vain yhden Eurooppa-vuoden jälkeen takaisin rapakon taa kaksisuuntaisella sopimuksella. Helvetin harva pelaaja on breikannut tuollaisen kaavan jälkeen (Lasch on täydellinen esimerkki siitä, ei onnistunut ja pelaa taas Euroopassa.) ja Azevedo on tosiaan helvetin heiveröinen pelaaja tuohon sarjaan, joten riski olisi suuri. Täältä saa parempaa palkkaa kuin AHL:stä, enkä usko, että miehelle tulisi eteen mitään yksisuuntaista tarjousta, sehän olisi selvä, että jos tuollainen tulisi, lähtisi Azevedo saman tien sinne. Mutta not gonna happen like that.
KHL:n olettaisin siis olevan suurempi riski, mutta Azevedon innostus Venäjää kohtaan saattaa hyvinkin olla samaa tasoa kuin esim. Lockella. Luulisi toki, että ruplia olisi tarjolla, mutta loppukädessä pelaajan omat mieltymykset ratkaisevat ja onhan noita nähty, että pohjois-amerikkalainen pelaaja ei ole halunnut lähteä itänaapurin valloitukselle.
Ei saa kyllä nuolaista ennen kuin tipahtaa, mutta onhan tässä tsäänssit.
E: Pikkasen hidas olin, mutta tulipahan pohdittua.