Liigan siirtohuhut kaudelle 2013–2014

  • 5 212 436
  • 5 056

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
jos heittelee asioita faktoina.

Ja sinä tiedät, mikä on HPK:lle kohtuuton summa ja mikä ei. On se nyt perkele...jäähallilta kuulin huhun, jonka mukaan Kerälän kuluissa olisi jotain sellaista, johon HPK ei suoralta kädeltä suostu. Voin puhelimen logeista kaivaa tarkan ajan ja päivämäärän jolloin tämä henkilö mulle asiasta soitti. Valitettavasti en ole nauhoittanut keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mites olisi vaikka palkkavelvoitteen siirtyminen nykyisen liksan mukaisesti HPK:lle? Mitä se on...vitustako minä tiedän. Kato verotiedoista. En mä ainakaan Kerälälle maksaisi mitään ykköskorin ukon summia.

EDIT: Voin helpottaa sen verran jos Googlen käyttö hankalaa -> IS ker katso lista! - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Helpotan vielä sen verran jos selaimen hakutoiminto ei ole käytössä -> Kerälä Antti 53 051

Linkki vie Iltasanomien sivuille.
Kerroit Kalpan pyytävän Kerälästä "ryöstösummaa". Paljonko se on? En halua tietää mitään viime vuoden verotietoja, vaan sen "ryöstösumman" mitä Kalpa Kerälästä pyytää. Yksinkertaista, eikö vain?
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Kerroit Kalpan pyytävän Kerälästä "ryöstösummaa". Paljonko se on? En halua tietää mitään viime vuoden verotietoja, vaan sen "ryöstösumman" mitä Kalpa Kerälästä pyytää. Yksinkertaista, eikö vain?

Mun käsityken mukaan "rystösumma" on se, mitä Kerälälle maksetaan Kalpassa palkkaa tämän kauden aikana. Ei kuitenkaan ole kysymys sen luokan sepästä, että Kerhon pitäis maksaa edes Kalpan sopimuksen mukainen palkka loppuun vaan löydettävä joku komporimissi siirrolle; tämän kauden tehothan ovat suorastaan jäätävät. Jos Kerälä on Kerhoon siirtymässä niin todennäköisesti siitä neuvotellaan, mikä viivan alle jää.

Miksi Kerälä ei ole löytänyt uutta työnantajaa?
 
Viimeksi muokattu:
Mun käsityken mukaan "rystösumma" on se, mitä Kerälälle maksetaan Kalpassa palkkaa tämän kauden aikana.

Miten nuo vuoden 2012 verotiedot sitten liittyvät tähän asiaan? Jos Kerälän nykyisen sopimuksen kausiliksa olisi tuon 50 kiloeuroa ja kautta on noin kaksi kolmannesta jäljellä, niin eikö silloin loogisesti ajateltuna Kerholle jäisi maksettavaksi noin kaksi kolmasosaa summasta eli vuoden 2012 verotietoihin peilaten noin 30 tuhatta euroa. Onko se sitten ryöstösumma? Minusta ei kun puhutaan ammattilaisurheilusta, jossa joukkueiden pelaajabudjetit ovat yli miljoonan vuodessa, joillain useita miljooniakin.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Miten nuo vuoden 2012 verotiedot sitten liittyvät tähän asiaan? Jos Kerälän nykyisen sopimuksen kausiliksa olisi tuon 50 kiloeuroa ja kautta on noin kaksi kolmannesta jäljellä, niin eikö silloin loogisesti ajateltuna Kerholle jäisi maksettavaksi noin kaksi kolmasosaa summasta eli vuoden 2012 verotietoihin peilaten noin 30 tuhatta euroa. Onko se sitten ryöstösumma? Minusta ei kun puhutaan ammattilaisurheilusta, jossa joukkueiden pelaajabudjetit ovat yli miljoonan vuodessa, joillain useita miljooniakin.

No mitenkähän ne liittyy? Onko sulla antaa tämän vuoden palkkatietoja? Mistä mä näen ne saadakseni jonkinlaisen arvion Kerälän liksasta? Laita linkkiä.

Jos ei 30 000 eurolla loppukaudesta saa muuta kun 0+1 ukon niin eihän siinä sitten mitään. Ei muuta kun lappua räpylään, lapa jäähän ja nimi lehteen.

Samalla mua ihmetyttää, miksi Antti Kerälällä ei ole jo uutta jengiä, vaikka hyökkääjätarvetta taitaa olla muuallakin. Kalpa uutisoi yli kolme viikkoo sitten, että Kerälä ei jatka. Eikö kysyntä ja tarjonta kohtaa vai mikä tässä nyt mättää? Joukkueita Suomi ja Eurooppa täynnä. Jos ei taso riitä niin muissakin kun maiden pääsarjoissa on joukkueita.
 
Viimeksi muokattu:

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mitenkähän ne liittyy? Onko sulla antaa tämän vuoden palkkatietoja? Mistä mä näen ne saadakseni jonkinlaisen arvion Kerälän liksasta? Laita linkkiä.

Jos ei 30 000 eurolla loppukaudesta saa muuta kun 0+1 ukon niin eihän siinä sitten mitään. Ei muuta kun lappua räpylään, lapa jäähän ja nimi lehteen.

Samalla mua ihmetyttää, miksi Antti Kerälällä ei ole jo uutta jengiä, vaikka hyökkääjätarvetta taitaa olla muuallakin. Kalpa uutisoi yli kolme viikkoo sitten, että Kerälä ei jatka. Eikö kysyntä ja tarjonta kohtaa vai mikä tässä nyt mättää? Joukkueita Suomi ja Eurooppa täynnä. Jos ei taso riitä niin muissakin kun maiden pääsarjoissa on joukkueita.

Niin. Kertoisit nyt vaan sen "ryöstösumman" minkä Kalpa Kerälästä vaatii. Summa kehiin. Ei tarvitse ihmetellä miksi ei ole löytänyt uutta seuraa tai paljonko hän tienasi viime kaudella. Pelkkä summa.

Vai kävikö tässä nyt niin, että heitit vaan ihan päästäsi että "toivottavasti Kalpa on viilannut ehdot kuntoon eikä vaadi enää ryöstösummia Kerälästä"?
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Niin. Kertoisit nyt vaan sen "ryöstösumman" minkä Kalpa Kerälästä vaatii. Summa kehiin. Ei tarvitse ihmetellä miksi ei ole löytänyt uutta seuraa tai paljonko hän tienasi viime kaudella. Pelkkä summa.

Vai kävikö tässä nyt niin, että heitit vaan ihan päästäsi että "toivottavasti Kalpa on viilannut ehdot kuntoon eikä vaadi enää ryöstösummia Kerälästä"?

Ei näemmä mene vieläkään jakeluun, että mä kuulin tällaisen huhun; Kalpan ja HPK:n intressit velvotteista eivät kohdanneet ainakaan vielä muutama viikko sitten. Kyseessä siis huhu, jonka paikkansa pitävyyttä en ole missään vaiheessa väittänyt faktaksi. Kannattaa varmaan jutella jonkun kanssa jos sana ryöstösumma pahoitti mielen. Soita vaikka Pekka Saurille tai Suosikin Ekille.

Kyllähän se Kerälä haiskahtaa kerhomaiselta hankinnalta mutta menee mun mielestä kastiin nicoaaltonen.

Kerälä on väritön, hajuton jne. Eihän sitä rahaa ole, mutta silti sitä odotaisi jotain muuta kuin Kerälää. Yksi kova kausi pisteiden valossa: liekö siinä ketjukavereilla olleen mitään tekemistä...?

Kenen kirjoittama teksti? Ylläolevan kirjoittaja voi varmaan selittää, miksi on yhtäkkiä täällä suu vaahdossa jauhamassa pelaajasta, jota ei näemmä pidä juuri minään. Tekstin kirjoittajan ei luulisi olevan valmis maksamaan Antti Kerälälle esimerkiksi aiemmin esillä ollutta 30000 euroa loppukaudesta (=n. 5-6 kuukautta). Vai miten tää nyt menee? Kerälä on mallia nicoaaltonen, mutta esim 30000 olisi ihan ok. Tuu nyt jo itse selittään.
 
Viimeksi muokattu:

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei näemmä mene vieläkään jakeluun, että mä kuulin tällaisen huhun; Kalpan ja HPK:n intressit velvotteista eivät kohdanneet ainakaan vielä muutama viikko sitten. Kyseessä siis huhu, jonka paikkansa pitävyyttä en ole missään vaiheessa väittänyt faktaksi. Kannattaa varmaan jutella jonkun kanssa jos sana ryöstösumma pahoitti mielen. Soita vaikka Pekka Saurille tai Suosikin Ekille.
Mitä väliä sillä on mitä mieltä minä olen Kerälästä pelaajana? Siitäkö tässä olikin kyse? Kyse ei myöskään ollut siitä mitä minä olisin valmis maksamaan Kerälälle loppukaudesta. Mistä oikein puhut?

Jos et todellakaan tajua mikä tämän vänkäyksen pointti on niin sitten ei kyllä voi mitään.

Mua ainakin vituttaa tuollaiset höpöhöpökirjoitukset missä ei ole mitään totuuspohjaa. Heitetään vaan jotain ihme juttuja eikä voida edes myöntää ettei oikeasti tiedä ko. asiasta yhtään mitään.

Kuulin muuten hallilta semmoisen huhun.....
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Mitä väliä sillä on mitä mieltä minä olen Kerälästä pelaajana? Siitäkö tässä olikin kyse? Kyse ei myöskään ollut siitä mitä minä olisin valmis maksamaan Kerälälle loppukaudesta. Mistä oikein puhut?

Jos et todellakaan tajua mikä tämän vänkäyksen pointti on niin sitten ei kyllä voi mitään.

Mua ainakin vituttaa tuollaiset höpöhöpökirjoitukset missä ei ole mitään totuuspohjaa. Heitetään vaan jotain ihme juttuja eikä voida edes myöntää ettei oikeasti tiedä ko. asiasta yhtään mitään.

Kuulin muuten hallilta semmoisen huhun.....

Osaatko sä lukea ensinnäkään mikä on tämän ketjun aihe "SM-liigan SiirtoHUHUT kaudelle 2013-2014". Mun käsitykseni mukaan tämä foorumi on just niitä hallilta tai vaikka legendaarisesta Sokoksen kahviosta kuultuja huhuja varten. Jos ei kiinnosta niin älä lue. Mitä vittua sä väännät jostain huhusta ja summista ja samaan aikaan toisaalla sössötät, että "onpas se Kerälä paska pelaaja". Mitä helvettiä se sua edes pitäis millään tasolla kiinnostaa. Luulis vaan olevan tyytyväinen jos Kerho ei tuhlaa vähäisiä rahojaan pelaajaan, joka on sun mielestäs aivan paska ja "nicoaaltonen". Sun mielipitees perusteella jokainen Antti Kerälään upotettu euro pitäis olla ryöstösumma ja liikaa jos arvostus pelaajaa kohtaan on tota tasoo.

Mä en edelleenkään ole esittänyt asiaa faktana, vaan ketjun aiheen mukaisena huhuna. Tässä ketjussa on ollut aika paljon "hurjempiakin" huhuja kun Antti Kerälä. Mun osalta tämä on tässä, koska tiedän etteivät muiden joukkueiden kannattajat jaksa tällaista vitun jankutusta sivukaupalla lukea. Pahoittelut muille offtopicista.

Sitten vähän asiaakin:

Matias Strozyk twiittasi seuraavaa:

"Huomenna kriisitiedottamista todennäköisesti sekä #HCTPS:ltä että #KalPa:lta."

Eli varmaankin pelaajaliikennettä tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
No mitenkähän ne liittyy? Onko sulla antaa tämän vuoden palkkatietoja? Mistä mä näen ne saadakseni jonkinlaisen arvion Kerälän liksasta? Laita linkkiä.

Jos ei 30 000 eurolla loppukaudesta saa muuta kun 0+1 ukon niin eihän siinä sitten mitään. Ei muuta kun lappua räpylään, lapa jäähän ja nimi lehteen.

Yllättävää kyllä, mutta ei, minulla ei ole antaa Kerälän tämän kauden palkasta tarkempia lukuja. Lähinnä aloin pohtimaan tätä keissiä siltä kantilta, että kirjoitit Kalpan pyytävän ryöstösummaa. Se kirvoitti minut (ja nähtävästi pari muutakin) pohtimaan, että mikä voisi olla tuollainen summa. Myöhemmin tämä ryöstösumma tarkentui Kerälän jäljelläolevan sopimuksen arvoksi. Tämä arvo määriteltiin sittemmin omasta toimesta sinun esittämien vuoden 2012 verotietojen ja jäljellä olevan kauden pituuden perusteella noin 30 000 euroon. Lähinnä edelleenkin mietin, että onko tuollainen summa tosiaan ryöstösumma mille tahansa tai edes jollekin liigaseuralle? Eihän se voi olla jos ihan järjellä ajattelee. Toisin sanoen jos esimerkiksi Kerholla ei ole pistää tuollaista summaa vahvistaakseen keskushyökkääjäosastoaan kaikilla mittarilla liigatason sentterillä, niin sitten eivät pistä. Toisaalta jos tilanne on tämä, niin HPK-fanien on turha kai odottaa mahdolliselta tulevalta vahvistukselta ihmeitä jos tuollainen summakin on liikaa.

Lisäksi sanoit, että et ainakaan itse maksaisi Kerälän tasoisesta pelaajasta ykköskorin pelaajan summia. En minäkään maksaisi, mutta mistä tuollainen ajatus edes lähti. Eihän tuollainen 50 000 euron kausiliksa ole lähelläkään ykköskorin pelaajan palkkaa. Liigan keskipalkka taitaa olla jossakin 80 000 euron tienoilla. Ykköskorin pelaajat saavat sitten pitkälti yli 100 000, parhaat yli neljännesmiljoonan.

Aihe ei ole niin kiinnostava, että jaksaisin vääntää aiheesta viesti- tai sivukaupalla, joten minunkin puolestani antaa olla. Kaksi viestiä aiheesta riitti ja väsyttäisikin jo.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Jep, kirjotin ton "ykköskorin summa" ennenkun löysin 2012 palkkatiedot ja editoin postia. Se nyt sitten jäi sinne. Lähinnä nyt vaan mietityttää se, että eivät välttämättä käyttäisi vähäisiä resurssejaan kaveriin, jolla tämän kauden tehot 0+1. Sille rahalle voisi sitten saada ehkä paremmankin vastineen, mutta toisaalta markkinat ovat tyhjät ja muutkin ovat pelaajien perässä. Kerho ei nykyisellään ole se houkuttelevin vaihtoehto.

Mutta jees....katotaan, mitä Kalpan ja Tepsin huomiset tiedotteet tuovat tullessaan. Varmaan ollaan ennen ensi tiistaita viisaampia. Sieltähän voi nyt Tepsistäkin sitten vapautua pelaajia markkinoille. Nähtäväksi jää myös se, mihin Marko Anttila menee. Turku lienee yksi vaihtoehto.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
KalPa on kaupitellut AINAKIN Ossi Saarista ympäri liigaa ja kuulemma Jokerit on tiedustellut Adam Masuhrin saatavuudesta ilmeisesti lähinnä ensi kautta koskien. Vaikka koko organisaatio onkin aivan helvetin sekaisin en mitenkään jaksa uskoa, että Masuhrista luovuttaisiin ilman tuntuvaa siirtokorvausta. Jos olen väärässä niin saavat puolestani pitää tunkkinsa.
 

Fordél

Jäsen
Ihmeellisesti KalPa tuntuu reagoivan menestymättömyyteen. Siis että näin vahvasti haetaan muutoksia pelaajistoon, mutta samaan aikaan valmennus ja seurajohto jatkavat nykyisellään. Ihan kuin nyt Masuhr tai Saarinen olisivat tämän joukkueen ongelmakohtia. Mielestäni tulevaisuutta ajatellen olisi tärkempää saada osaava valmennus ja seurajohto. Toki kyse on siitä, että pitää saada resursseja uusiin vahvistuksiin, mutta silti näillä toimenpideillä ei korjata itse ongelmaa. Siksi tuntuvat älyvapaalta ja näennäiseltä toiminnalta.
 
Vähän omituiselta tuntuisi että Jokerit luopuu Nordlundista pakkien ylitarjonnan takia mutta olisi hankkimassa Masuhria.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulostaa kummalliselta. Miksi Lasch olisi palaamassa Pelicansiin, kun on kuitenkin tehnyt SHL:ssä 19 otteluun 12 tehopinnaa?
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Samaa tässä itsekkin pähkäillyt ja ei kyllä löydy mitään muuta syytä kuin lahtelainen tyttöystävä. Itse pidän myös epävarmana kyseistä siirtoa ja veikkaan, että tuo on vaan poimittu jonkun pelsufanin haaveista. Mielelläni olen kyllä väärässä tässä asiassa.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Kuulostaa kummalliselta. Miksi Lasch olisi palaamassa Pelicansiin, kun on kuitenkin tehnyt SHL:ssä 19 otteluun 12 tehopinnaa?
Radek teki ~samaan tahtiin tehoja viime kaudella Ruotsissa, eikä hän silti viihtynyt sielä.

Laschin naikkonen on asuu Lahessa, joten siinä on varmasti yksi syy, sen enempää asiaa perkaamatta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkemmin asiaa pohdittuani tulin omassa päässä siihen johtopäätökseen, että koskisiko tuo neuvotteleminen ensi kautta? IS kuullut, että neuvottelut menossa ja vedetty Smolenakin siirrosta johtopäätökset, että koskee tätä kautta?
 

scholl

Jäsen
Kuulostaa kummalliselta. Miksi Lasch olisi palaamassa Pelicansiin, kun on kuitenkin tehnyt SHL:ssä 19 otteluun 12 tehopinnaa?

kaikki eivät viihdy kaikilla paikkakunnilla. Kävin kerran Linköpingissä. Se vaikutti aika kämäiseltä kaupungilta, jossa voisi kuvitella ajan käyvän pitkäksi. Silti Norrena viihtyi siellä pitkään, joku toinen ei olisi ehkä viihtynyt. Nämä ovat sellaisia asioita, joita ei voi ennakoida.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Laitetaan nyt vaikka tänne siirtohuhuihin, että Ilta-Sanomien mukaan KalPa olisi ihan oikeasti hakemassa Adam Masuhrille uutta seuraa. Soppari on ensi kaudestakin, ja 220 000 euron vuosikorvaus olisi IS:n mukaan KalPalle liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös