Liigan siirtohuhut kaudelle 2013–2014

  • 5 212 372
  • 5 056

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin joo, varmasti :)

Kuprun kanssa juteltiin vapun tienoilla ja silloin kävi ilmi, että todella suuri Patasydän siellä Matin rinnassa sykkii. Katkeransuloinen hetki Matille tuo Ässien mestaruus, kun ei itse ollut mukana...

Ässät - Kalpa sarjan alla Sk:ssa tiedusteltiin Kuparisen suosikkia ja silloin "jos on pakko valita" oli Kalpa. Mutta en minä nyt tuon perusteella lähtisi miestä Kilpisydämeksi syyttämään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Toivottavasti ei ainakaan Lukkoon tule, nuo entiset ässäläiset kun eivät täällä Raumalla kertakaikkiaan ole vuosien saatossa toimineet. Tosin tuskin tulisikaan, jos kerran patasydän on niin iso kuin MustatKortit sanoo.

Niin, itse en ota näitä "sejasesydän rinnassa"- juttuja niin vakavasti, esim tähän Tähtisen lempinimeen "Juudaksena" suhtaudun lähinnä naureskellen.

Tälläkin palstalla moni (ymmärrettävästi) ajattelee tunteella, ja joskus tuntuukin, että menevät puurot ja vellit sekaisin näissä asioissa: sekoitetaan keskenään seurarakkaus ja talouspuoli.

Lienee esimerkiksi selvää, että Jesse Joensuulle SE seura tulee aina olemaan Ässät, vaikka änärissä on viime vuosin pelannutkin.

Samaten Karalahti voi ihan ylpeydellä esitellä Jokerien pukkarissa HIFK-tatuointiaan, kyllähän kaikki siellä ymmärtävät, että mahdollinen narri-pesti on vain raha-asioiden sanelema realiteetti.

Summa summarum: Kupru pelaa tietysti jossain muualla, mikäli asiat Ässien kanssa eivät lutviudu. Tällä ei ole mitään tekemistä Kuparisen Patasydämen kanssa.

edit. edit.
Ässät - Kalpa sarjan alla Sk:ssa tiedusteltiin Kuparisen suosikkia ja silloin "jos on pakko valita" oli Kalpa. Mutta en minä nyt tuon perusteella lähtisi miestä Kilpisydämeksi syyttämään.

Kyllä minä itsekin muista tuon jutun, mutta eiköhän asioiden oikea laita ole kuitenkin hieman erilainen. Itsekin olisin vastaavassa tilanteessa toiminut tällä lailla "poliittisesti", mielestäni siirto KalPaan oli Matille hyvä juttu aikoinaan koko uraa ajatellen.

Finaaleissa Kuparisen poppoo olikin tuttu näky hallilla ja erilaista rekvisiittaakin näytti olevan mukana.


Näin siis minun mielestäni. Sori ot.

edit2. lisätään nyt vielä sen verta lisää vettä huhumyllyyn, että Kuparinen treenaa tällä hetkellä Ässien kanssa. Tämä siis Ässä-osiosta bongattua.

Ja tämähän tarkoittaa yleensä varmaa sopimusta..hymiö.
 
Viimeksi muokattu:

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seura ei kait vielä ole tiedossa, mutta noin mies on asian ilmoittanut viime kauden seuralleen eli AHL:n Hershey Bearsille.

Mielenkiintoista. Varsin pätevä maalivahti kysymyksessä. Jonkin verran NHL-otteluita myös vyöllä. Pelaa hyvällä tasolla, tasainen suorittaja, iso ja peittävä maalivahti. HIFK? Toivottavasti.
 

Fordél

Jäsen
Itse en usko, että Ässät ovat Kuparisen perässä. Siellä on jo neljä laadukasta sentteriä eli Niemi-Kreps-Heino-Sillanpää. Siihen päälle Jeglic, joka aloittaa laidassa, mutta tuuraa tarvittaessa keskellä. Ei tähän palapeliin enää mahdu Kuparista enkä usko Toivolan lähtevän yhtäkkiä muuttamaan joukkueen kasaamisen filosofiaansa vaikka houkutteleva kala tulikin markkinoille.
 

Hogrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Danny Sabourin Twitteri ei oikein auttanut kun sitä on päivitetty viimeksi Lokakuussa.

Mielenkiintoinen tapaus tulee mies sitten minne tahansa.

Ketkäs vielä hakevat ykköstä Suomessa?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista. Varsin pätevä maalivahti kysymyksessä. Jonkin verran NHL-otteluita myös vyöllä. Pelaa hyvällä tasolla, tasainen suorittaja, iso ja peittävä maalivahti. HIFK? Toivottavasti.

Saa nähdä mihin päätyy. SM-Liigassa on tällä hetkellä kaksi jengiä virallisesti ilman ykkösveskaria, HIFK ja Kärpät, kaikilta muilta löytyy ykkönen. Jokereilla sellainen on jo Kilpeläisessä, mutta kuten kaikki varmaan tietää, niin sinne on huhuttu kanssa paljon uutta maalivahtia.

Käytännössä tuosta listasta voidaan jättää myös Kärpät pois, koska siellä odotetaan enää Rynnäksen kohtaloa ja se tarina tulee todennäköisesti päättymään positiivisesti Kärppien kohdalla.

HIFK vai Jokerit?
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
IFK toivottavasti. Pelannut koko uransa Pohjois-Amerikassa. Ei siis minkäänlaista tarttumapintaa Euroopan leveämmistä kaukaloista. Eipä nuo tilastotkaan järin vaikuttavia ole viime vuosilta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en usko, että Ässät ovat Kuparisen perässä. Siellä on jo neljä laadukasta sentteriä eli Niemi-Kreps-Heino-Sillanpää. Siihen päälle Jeglic, joka aloittaa laidassa, mutta tuuraa tarvittaessa keskellä. Ei tähän palapeliin enää mahdu Kuparista enkä usko Toivolan lähtevän yhtäkkiä muuttamaan joukkueen kasaamisen filosofiaansa vaikka houkutteleva kala tulikin markkinoille.
Minullakin on luotto, että Toivola ajattelee joukkueen kasaamista rationaalisesti, eikä sentimentaalisesti. Kuparinen on hieno mies, mutta tällä hetkellä ei ole yksinkertaisesti järkeä laittaa isoa rahatukkua sentteriin ihan vaan sen vuoksi, koska kyseessä on oma poika.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Käytännössä tuosta listasta voidaan jättää myös Kärpät pois, koska siellä odotetaan enää Rynnäksen kohtaloa ja se tarina tulee todennäköisesti päättymään positiivisesti Kärppien kohdalla.

HIFK vai Jokerit?

Ilves ensimmäinen vaihtoehto, kuten Kuparisenkin tapauksessa. Jos he eivät saa sopimusta Ilvekseen, niin sitten voi Rööperi-Krisuillakin olla jotain saumaa.

Suomen Mestari Jani Honkanen on muuten vielä vapaalla jalalla, onko Miliisillä vielä kysyntää liigassa?
 

444

Jäsen
Mielenkiintoista. Varsin pätevä maalivahti kysymyksessä. Jonkin verran NHL-otteluita myös vyöllä. Pelaa hyvällä tasolla, tasainen suorittaja, iso ja peittävä maalivahti. HIFK? Toivottavasti.

Tuskin edes itse Helsingin Valtias mr. Nybondas on niin kujalla, että raahaisi moisen toivotaantoivotaan-tapauksen ykkösveskaksi. Joo, Sabourin on pelannut ihan oikeaa NHL:ää (muullakin kuin pleikkarilla), mutta kuten joku jo sanoikin, niin on pelannut koko ikänsä Pohjois-Amerikan pienissä kaukaloissa ja on sivuittaisliikkeessä pelottavan hidas.
On varmasti olemassa huonompiakin hakuja ja veskoja, mutta tarvitseeko niitä ihan noin kaukaa hakea?

Ja muistetaan nyt, että Suomessa pelataan muutakin kuin SM-liigaa. ;)
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kuten joku jo sanoikin, niin on pelannut koko ikänsä Pohjois-Amerikan pienissä kaukaloissa ja on sivuittaisliikkeessä pelottavan hidas.
Ei yleensä 190cm pitkä maalivahti mikään raketti jaloistaan ole. Ison maalivahdin vahvuus on peittävyys. Enemmänhän maalivahdilla on aikaa Eurooppalaisessa kaukalossa, joten eikö tämä "puute" korostu enemmän nimenomaan Pohjois-Amerikassa?

On varmasti olemassa huonompiakin hakuja ja veskoja, mutta tarvitseeko niitä ihan noin kaukaa hakea?

Aikamoista lyttäystä....Itse näen kyllä erittäin hyvänä hakuna.

Ja muistetaan nyt, että Suomessa pelataan muutakin kuin SM-liigaa. ;)

Kuten mitä?
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikäli Kuparinen on oikeasti saanut kenkää Venäjältä niin en usko hänen vielä Suomeen tulevan. Looginen vaihtoehto on pysyä vielä ulkomaanreissullaan ja mennä Ruotsiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Millä tavalla se on loogisempi vaihtis kuin palata Suomeen?

Kuparinen ei ole vielä eläkerahojaan tienannut. Ruotsissa hän pääsee rahastoimaan tulojaan paremmin. Eiköhän hän Ruotsissa tai Sveitsissä pääse paremille tienesteille kuin Suomessa. Minä uskon, että Kuparisen ulkomaan matkustelu on vasta aluillaan. Jos hän päättää Suomeen tulla, voi KalPa ja Ässät hänet unohtaa. Tässä vaiheessa Kuparisen uraa raha puhuu. Uskoisimpa siis Jokereiden tai Kärppien kaivavan kuvettaan sentteripulassaan muita syvemmältä.
 

Fordél

Jäsen
Siis looginen ei loogisempi. Kuparinen on päässyt pois Suomesta niin, jos vaihtoehtoja on niin en usko hänen heti palaavan Suomeen.

Jotta se olisi looginen, Kuparisella pitäisi olla joku hinku päästä pois Suomesta. Itse en tunne Kuparista enkä ole tällaiseen hinkuun törmännyt, mutta voihan se pitää paikkaansa.

Kuparinen ei ole vielä eläkerahojaan tienannut. Ruotsissa hän pääsee rahastoimaan tulojaan paremmin. Eiköhän hän Ruotsissa tai Sveitsissä pääse paremille tienesteille kuin Suomessa. Minä uskon, että Kuparisen ulkomaan matkustelu on vasta aluillaan. Jos hän päättää Suomeen tulla, voi KalPa ja Ässät hänet unohtaa. Tässä vaiheessa Kuparisen uraa raha puhuu. Uskoisimpa siis Jokereiden tai Kärppien kaivavan kuvettaan sentteripulassaan muita syvemmältä.

Lukitsisin tämän näkemyksen jos kyse olisi jostain 32-vuotiaasta kiekkoilijasta. Kuparisella on kuitenkin edelleen mahdollisuus kehittyä. Voi siis olla, että hän valitsee seuraavan seuransa muilla perusteilla kuin vain palkan ja rahastointimahdollisuuden peusteella. Iso rooli, menestysmahdollisuudet ja kehittymismahdollisuudet voivat hyvinkin vaikuttaa päätökseen. Tässä vaiheessa uraa voi vielä hylätä rahakkaamman sopimuksen jos pääsee toisessa seurassa varmasti isoon rooliin ja hyvään valmennukseen. Se voi poikia kauden, jonka jälkeen ovet avautuvat vielä rahakkaampiin sopimuksiin.

Toki voihan se olla, että esim. Ruotsista tarjotaan kaikkia näitä elementtejä eli parasta palkkaa, isoa roolia, menestysmahdollisuuksia ja hyvää valmennusta, jolloin ulkomaanreissaaminen jatkuu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän HIFK myös ole valmis tarjoamaan isojakin summia 1. sentteristä, kun joukkueen ainoat ''varsinaiset'' sentterit ovat Nykopp ja Piiparinen.

Totta puhut. Jotenkin on vain sellainen tunnelma, että ulkomaalainen tulee olemaan HIFK:n sentterivahvistus. Eikös se Fatakin sinne sentteristatuksella jo hommattu?
 

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotta se olisi looginen, Kuparisella pitäisi olla joku hinku päästä pois Suomesta. Itse en tunne Kuparista enkä ole tällaiseen hinkuun törmännyt, mutta voihan se pitää paikkaansa.

Muistaakseni Kuparinen lähti Ässistä Kalpaan juuri sen vuoksi, että halusi päästä kokeilemaan ulkomaille. Hän näki silloin Kalpan paremmaksi pomppulaudaksi ulkomaille. Jälkiviisaana voi sanoa, että fiksu vetohan tuo silloin oli. Ässillä oli kuviot melko sekaisin ja hyvin sujunut Kuopion reissu auttoi miehen maailmalle.

Uskoisin siis miehen tavoittelevan paikkaa jossain muualla kuin Suomessa. Mikäli kuitenkin SM-liigaan palaisi, niin sekä Ässät että Kalpa varmaan kiinnostaa. Toki houkuttelevan tarjouksen perässä varmaan menisi muuallekin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eiköhän HIFK myös ole valmis tarjoamaan isojakin summia 1. sentteristä, kun joukkueen ainoat ''varsinaiset'' sentterit ovat Nykopp ja Piiparinen.

Eiköhän liigassa IFK ole se todennäköisin seura Suomeen tullessaan. Syynä yllä mainittu sentteripula ja se, että Kupru sopii niin Padan kuin IFK:n tyyliin kuin nyrkki silmään... Vähän olen siinä rajoilla, että en välttämättä tässä tilanteessa lähtisi Kuparisen perässä juoksemaan täällä Porin suunnalla. Hieno mies, mutta sopimus purettiin "meidän" kannaltamme huonoon aikaan. Paluu Poriin sitten joskus myöhemmin?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se Fatakin sinne sentteristatuksella jo hommattu?

Fata oltaisiin hommattu kuulemma ilmankin Mcleanin lähtöä ''laituri-sentteriksi'' tuomaan syvyyttä, joten HIFK on edelleen vähintään kahden sentterin perässä, joista molempien tulisi olla kärkitason pelaajia. Saa vain nähdä miten kahden ''kärkitason'' sentterin hankkiminen luonnostuu näillä markkinoilla ja näiden huhujen ympäröimänä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös