Itselleni on jäänyt vähän arvoitukseksi, millä tavalla Tappara on rahoittanut jo tämän kuluvan kauden jenginsä, joka on helkutisti kovempi kuin edelliskausien floppiporukat...
Minä taas olen ihmetellyt, miten Tappara ei ole pystynyt rahoittamaan kalliimpia joukkueita aiempina vuosina!
Tapparan katsojakeskiarvo on reilusti suurempi kuin esim. Jypillä, Kalpalla, Ässillä, HPK:lla, Pelicanseilla. Myös talousalue on suurempi (ja tod. näk. myös vauraampi). Siten on vain luonnollista, että Tapparan mahdollisuudet kerätä rahaa sidosryhmiltään ovat suuremmat kuin verrokkiryhmällä. Miksi tämä ei onnistunut 2-3 vuotta sitten? Sitä en tiedä.
Toisaalta vuosituhannen alussa rahan kerääminen onnistui myös hyvin kaudesta toiseen. Sitten vuosikymmenen lopulla tapahtui jotain, ja moni pienten katsojalukujen seura nousi rinnalle - tai jopa ohi. Minä sanoisin kuitenkin, että nyt on palattu normaaliuralle.
Huhuista on pakko todeta vielä se luonnollinen asia, joku tuntuu joskus unohtuvan: tietenkin seurat ovat yhteyksissä useampaankin pelaajaan. Jos huhuissa mainitaan vaikkapa 4 nimeä, niin hyvä jos kaksi niistä toteutuu. Eikä se tarkoita, että ne kaksi muuta ovat olleet automaattisesti vääriä huhuja. Niissä vain ei ole päästy sopimukseen, vaikka neuvoteltu olisikin. Ja toimitusjohtajan silmissä palkkapyyntö on vähintään yhtä relevantti tekijä kuin edelliskauden tehopisteet...