Liigan siirtohuhut kaudella 2021–2022

  • 1 413 696
  • 3 636
Maccelli ja Maalahti ovat ainoat, keitä tulee ikävä. Lepaus, Kolppanen, Antonen, Rockwood, Väyrynen, Meskanen, Myttynen ja A.Salmela olivat enemmän tai vähemmän rasitteita joukkueelle. Antonen oli syksyllä hyvä, Väyrynen täytti roolinsa tyydyttävästi.

Hyvä sitten. Aika kaukana mistään all-innista ollaan silti jos minulta kysytään. Toki väitteen esittäjä oli Tappara-fani, joten...
 
Mikä all-in? Nuo huhutut ovat Kontiolaa, Lakatosta ja Sebokia lukuunottamatta tasoa nelosketju. Toistaiseksi menetykset vaikuttavat kovemmilla kuin (huhutut) hankinnat.

Hyvä sitten. Aika kaukana mistään all-innista ollaan silti jos minulta kysytään. Toki väitteen esittäjä oli Tappara-fani, joten...


Eiköhän täällä ole hassuteltu puolin ja toisin:

Jos palataan asiaan, niin..
Ilveksen ensikauden panostus on aivan ylimitoitettu Liigaan. Tavoitteena tod.näk. onkin myös CHL:n voittaminen.
Osakeanti on tulossa ja joukkueesta tulee varmasti yksi Liigahistorian kalleimmista, jollei jopa kallein.
Uudelle Uros-areenalle kasataan nyt sen tason joukkuetta, että vain mestaruus kelpaa, kaikki muu olisi valtaisa pettymys ja alisuorittaminen.

Luulisi, että himmeämpi mitalikin 21 vuoden kuivan putken jälkeen tuntuisi joltain....
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mutta ehkä se All-in-taktiikka tällä kertaa toimii....

Olettaen, että nimet osuvat

Kontiola - Ei kelvannut Tapparalle, Ilves saa edukkaasti
Sebok- Ei ehkä edullinen, mutta kai jostain pelaajasta pitää jotain maksaakin
Mingoia - Tuskin loukkaantumisen jälkeen hinta pilvissä

Jos Ilves mielii pelata välierissä, on hankintojen oltava vähintään tätä tasoa. Kyse ole kuitenkaan mistään KHL-tähdistä, vaan tasokkaista liigapelaajista.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Pelaajan kaveri on aika hyvä haku. Liigapelaajat ovat aika pieni ja tiivis yhteisö. Jos tuttavapiiriisi sattuu kuulumaan joku vähänkään pidempään liigassa jo pelannut pelaaja niin aika hyvin nuo ovat perillä toisissa joukkueissa pelaavien tuttujensa ja heidän joukkuekavereidensa seuraavista työnantajista. Minusta seurojen työntekijät pitävät näistä pelaajia enemmän suitaan supussa.

Aika usein näitä kuulee juuri näiltä pelaajien kavereilta ja tutuilta kun on pari kaljaa alla. Tietty se on sitten ihan oma päätös kirjoittaako näitä huhuja jatkoaikaan.

Itse olen tehnyt sellaisen päätöksen etten tänne kirjoita sellaisia huhuja joita kuulen pelaajien lähipiiriltä. Eikä niitä nyt turhan paljoa olisikaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olettaen, että nimet osuvat

Kontiola - Ei kelvannut Tapparalle, Ilves saa edukkaasti
Sebok- Ei ehkä edullinen, mutta kai jostain pelaajasta pitää jotain maksaakin
Mingoia - Tuskin loukkaantumisen jälkeen hinta pilvissä

Jos Ilves mielii pelata välierissä, on hankintojen oltava vähintään tätä tasoa. Kyse ole kuitenkaan mistään KHL-tähdistä, vaan tasokkaista liigapelaajista.

Yhtä kiekollista ja laukaisutaitoista pakkia huudetaan noiden päälle. Sen lisäksi voidaan joutua maalivahtikaupoille, jos Mäkiniemi lähtee AHL:n kautta yrittämään uran seuraavalle askelmalle kapuamlsta.

Ei tuo siltikään ole "all in", kun katsoo, paljonko suurehkon palkkakuitin omanneita pelaajia lähtee pois.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Hyvä sitten. Aika kaukana mistään all-innista ollaan silti jos minulta kysytään. Toki väitteen esittäjä oli Tappara-fani, joten...
Juu.. ei siinä mitään todellista ole, kuten ei Tapparan mestaruusmäärissä. Kyllä Jalo menee edelleen talous edellä.
Se on vaan pakko pelaajia hankkia, jos kerran lähtijöitäkin on paljon.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
kuten ei Tapparan mestaruusmäärissä.

Sää osaat kirjoitella paljon ihan asiaakin, mutta miksi liki jokaisessa viestissä pitää olla joku pieni provo tai tökköisy johonkin suuntaan. Sitten siihen tulee hetken päästä toisesta suunnasta vastine ja taas ihmetellään, kun ketju on jotain tyhjänpäiväistä pippelin mittailua täynnä. Pysyisit siellä asia linjalla, kun siihenkin olet ihan pätevä. Ja pahoittelut avautumisesta, mutta välillä vaan ärsytät mua. :D
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Sää osaat kirjoitella paljon ihan asiaakin, mutta miksi liki jokaisessa viestissä pitää olla joku pieni provo tai tökköisy johonkin suuntaan. Sitten siihen tulee hetken päästä toisesta suunnasta vastine ja taas ihmetellään, kun ketju on jotain tyhjänpäiväistä pippelin mittailua täynnä. Pysyisit siellä asia linjalla, kun siihenkin olet ihan pätevä. Ja pahoittelut avautumisesta, mutta välillä vaan ärsytät mua. :D
Ihon alle meneminen kuuluu niin sanotusti pelikirjaani ;) .. HV.. eli Hauskaa Vappua sinullekkin !
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Ilveksen tietotoimisto taisi viedä Kärppien vastaavaa tällä kertaa.. 1-0.
Nojaa. Kirjoitin itse Kärppä-osioon jo silloin kun Sebokia Ouluun huhuiltiin ja kirjoitin nytkin tämän varmistuttua, että en osaa ainakaan itse tästä "menetyksestä" olla kovin pahoillani, jos ja kun ei Kärppiin nyt tosiaan eksy. Ihan ok-tason liigapeluri, mutta en näe miehessä kyllä mitään erikoista. Tässä on nyt parin kauden aikana sen verta huonoja kokemuksia Mustosista ja Kristofeista ja olisin ainakin itse nähnyt Sebokin menevän aika pitkälti samaan kategoriaan noiden kahden em. herran kanssa. Toivottavasti Kärpillä on haussa kovempia, jo tasonsa todistaneita pelimiehiä, suoraan sanoen. Onnea Sebokille kuitenkin Ilvekseen ja toivottavasti ottaa sen seuraavan stepin sinne Liigan eturiviin. Ikää on kuitenkin jo sellainen 26-27 vuotta eli nyt Sebokin pelailee niitä prime-vuosiaan.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nojaa. Kirjoitin itse Kärppä-osioon jo silloin kun Sebokia Ouluun huhuiltiin ja kirjoitin nytkin tämän varmistuttua, että en osaa ainakaan itse tästä "menetyksestä" olla kovin pahoillani, jos ja kun ei Kärppiin nyt tosiaan eksy. Ihan ok-tason liigapeluri, mutta en näe miehessä kyllä mitään erikoista. Tässä on nyt parin kauden aikana sen verta huonoja kokemuksia Mustosista ja Kristofeista ja olisin ainakin itse nähnyt Sebokin menevän aika pitkälti samaan kategoriaan noiden kahden em. herran kanssa. Toivottavasti Kärpillä on haussa kovempia, jo tasonsa todistaneita pelimiehiä, suoraan sanoen.

Siitähän ei ollut kysymys, vaan niistä syväkurkuista.

Ipaan tämä sopii hyvin. Luisteluvoimainen, taitava peluri. Kontiola-Sebok-Saarela-Ikonen (Virtanen+Mieho) on valovuoden parempi kuin tämän loppukauden versio.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Ilvesfoorumilla tuo syväkurkku pitänyt visaa ja nähtävästi myös Trevor Mingoia olisi liittymässä Ilvekseen. Aikamoista mikäli pitää paikkansa.. Toki kunto vähän kysymysmerkki, mutta ihan tehokas ollut Liigassa.

E: Suomi - Kontiola - Mingoia ykkösessä. Kuulostaisi ihan kivalta.
 
Viimeksi muokattu:

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilvesfoorumilla tuo syväkurkku pitänyt visaa ja nähtävästi myös Trevor Mingoia olisi liittymässä Ilvekseen. Aikamoista mikäli pitää paikkansa.. Toki kunto vähän kysymysmerkki, mutta ihan tehokas ollut Liigassa.

E: Suomi - Kontiola - Mingoia ykkösessä. Kuulostaa ihan kivalta.

Kuulostaa myös jo liian hyvältä.

Suomi-Konna-Mingoia
Järventie-Sebok-Ikonen

Kyllä olisi kivat kärkiketjut, mutta vähän on jo sellaista "uskoo kun näkee" -luokkaa.
 

Knap

Jäsen
Kuulostaa myös jo liian hyvältä.

Suomi-Konna-Mingoia
Järventie-Sebok-Ikonen

Kyllä olisi kivat kärkiketjut, mutta vähän on jo sellaista "uskoo kun näkee" -luokkaa.
Ei nää mun mielestä mitenkään ihmeelliset ole. Tai siis tosi hyviä, mutta ei nyt ihan tätä ihmetystä ansaitse?

Ykköskenttä varmasti kilpailukykyinen (ja kallis) minkä tahansa kärkiketjun kanssa Liigassa, mutta kakkoskentässä taso on jo aika normaali kakkoskenttä. Tuon 2. kentän yhteispisteet esim. viime kaudella oli 78. Eli semmosia 25 pinnan miehiä keskiarvolta, ei nyt erikoinen suoritus kakkoselta?
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei nää mun mielestä mitenkään ihmeelliset ole. Tai siis tosi hyviä, mutta ei nyt ihan tätä ihmetystä ansaitse?

Ykköskenttä varmasti kilpailukykyinen (ja kallis) minkä tahansa kärkiketjun kanssa Liigassa, mutta kakkoskentässä taso on jo aika normaali kakkoskenttä. Tuon 2. kentän yhteispisteet esim. viime kaudella oli 78. Eli semmosia 25 pinnan miehiä keskiarvolta, ei nyt erikoinen suoritus kakkoselta?

Pistepörssin voittajan, Liigan aikalailla tehokkaimman laiturin ja toisen seuran ykkössentterin värvääminen ei ole normaalia Ilveksessä.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuon 2. kentän yhteispisteet esim. viime kaudella oli 78. Eli semmosia 25 pinnan miehiä keskiarvolta, ei nyt erikoinen suoritus kakkoselta?
Toisaalta tän kauden pisteissä on tulokaslaituri, sekä puolikautta telakalla ollut laituri.
Itselle kelpaa mainiosti, mutta ei tuota tosiaan kadehtia kantsi.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ei nää mun mielestä mitenkään ihmeelliset ole. Tai siis tosi hyviä, mutta ei nyt ihan tätä ihmetystä ansaitse?

Ykköskenttä varmasti kilpailukykyinen (ja kallis) minkä tahansa kärkiketjun kanssa Liigassa, mutta kakkoskentässä taso on jo aika normaali kakkoskenttä. Tuon 2. kentän yhteispisteet esim. viime kaudella oli 78. Eli semmosia 25 pinnan miehiä keskiarvolta, ei nyt erikoinen suoritus kakkoselta?
Ilveksen tämän kauden "kakkossentteri" teki viisi pistettä. Ainakin eteenpäin menoa tuosta.

Sebők noista ainut joka pelasi täyden kauden. Järventie tulokkaana lähes 30 pistettä ja hänelläkin jäi kausi hieman vajaaksi nuorten kisojen takia. Ensi kaudella sopii odottaa vähintään samaa. Ikonen taas pelasi käytännössä puolikkaan kauden. Ja Joona Ikosen tärkein anti joukkueelle ei ole tehopisteet, mutta niissäkin hän on aika tasaisen varma 30 pisteen hyökkääjä liigassa.

Jos tämä kuvitteellinen kakkosketju tekee ensikaudella 30 pistettä mieheen, niin olet oikeassa, ei sillä kuuhun vielä mennä. Mutta tällä kaudella vain Lukon ja HIFK:n "kakkosketjut" pääsivät tuohon. TPS:n, Tapparan ja Pelicansin pääsivät lähelle ja "tuohon ryhmään" Ilves varmasti ensi kaudella haluaa takaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös