Liigan pre-season 2018–2019

  • 27 339
  • 70

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kyllähän tuo Sportin hyökkäys on paperilla ihan kelpo luokkaa, ei ollenkaan pöllömpi. Ainut mikä siinä pistää silmään, on tuo, että ulkomaalaisilta pitää myös odottaa aika paljon tulosta. Ykköskenttä Ainali-Kalapudas-Kiviranta saa tulosta aikaan, mutta tuhottoman paljon soi myös omissa. Mistä päästäänkin sitten siihen ehkä suurimpaan ongelmaan.

Puolustus ja maalivahti pelaaminen on sitten selkeästi Liigan heikoimpien joukossa. Paljon on puolustuksessa taas kiinni siitä kuuluisasta potentiaalista. Maalivahtiosastolla Järä on välillä maaginen, mutta samassa pelissä voi imasta useamman helpohkon vedon. Aittokallio on ihan ok mokke, mutta ei kärkimaalivahteja tähän sarjaan.

Suurin kysymysmerkki Sportilla on kuitenkin valmennus. Useampi pelaaja taantui aikalailla Tomekin valtakauden aikana. Uusi koutsi ja ilmeisesti erilainen systeemi niin voi viedä aikaa ennen kuin homma on jiirissään. Tähän päälle vaasalaisten "meille heti tulos tai ulos" mentaliteetti niin varmasti on koutsilla vaikea urakka edessään.

Mutta turha näistä harkkapeleistä on tosiaan mitään ennakoita vielä vetää. Ässät taisivat hävitä mestaruuskaudellaan kaikki harkkapelit. Tappara oli viime kaudella aivan huikea harkkapeleissä+CHLssä mutta sitten kun kausi starttasi niin tuli taantumaa. Silti toki suoritti riittävällä tasolla ja pelasi jälleen finaaleissa. Osa pääsee pelaamaan ns. parhaalla jengillään, mutta osa taas antaa junnuille roolia ja näytönpaikkoja. Peli kerkeää myös kehittymään vielä isoja askeleita _vasta_ kuukauden päästä alkavaan runkosarjaan mennessä.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan mielenkiinnosta... pidätkö siis Sportin rosteria lähtökohtaisesti HIFK:in jengiä laadukkaampana, vai mikä tämän lauseen pointti oli?
En todellakaan pidä Hifkiä huonompana. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Sportin pelaajisto on mielestäni erinomainen käytettävissä oleviin puupenneihin nähden. Se että rahaseurojen kannattajat mollaavat köyhiä kiekoseuroja ei ole mitenkään asiallista. Kaikilla köyhillä, joilla ei sugardaddyjä, tai muutoin hilloa ole liikaa, niin säätämään joutuu.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En todellakaan pidä Hifkiä huonompana. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Sportin pelaajisto on mielestäni erinomainen käytettävissä oleviin puupenneihin nähden. Se että rahaseurojen kannattajat mollaavat köyhiä kiekoseuroja ei ole mitenkään asiallista. Kaikilla köyhillä, joilla ei sugardaddyjä, tai muutoin hilloa ole liikaa, niin säätämään joutuu.

Ei Sportia kukaan ole mielestäni mollannut. Todennut vaan että kevyttä tavaraa Liigaan, kuten realiteetit taloudessa ja vetovoimassa antaa olettaa.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ei Sportia kukaan ole mielestäni mollannut. Todennut vaan että kevyttä tavaraa Liigaan, kuten realiteetit taloudessa ja vetovoimassa antaa olettaa.
No itse olen kokenut ainakin osan kommernteista jopa halventavina, ja ivallisina Sportia, ja nousijoita kohtaan. Kun scrollaa taakkeppäi niin kyllä sitä hihittelyä löytyy köyhien rostereita kohtaan. Niin ja enemmänkin kevyeksi kamaksi mollaaminen osuu itse pelaajiin, jotka monet lukevat näitä kommentteja.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No itse olen kokenut ainakin osan kommernteista jopa halventavina, ja ivallisina Sportia, ja nousijoita kohtaan. Kun scrollaa taakkeppäi niin kyllä sitä hihittelyä löytyy köyhien rostereita kohtaan. Niin ja enemmänkin kevyeksi kamaksi mollaaminen osuu itse pelaajiin, jotka monet lukevat näitä kommentteja.

Minä olen nähnyt Sportia ja muita taannoisia nousijoita kohtaan varsin objektiivisia ja realistisia odotuksia. Mitä sitten jos pelaajat lukevat? Jos olisin nousijajengin pelaaja, en selaisi netin keskustelupalstoja kovin aktiivisesti.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Minä olen nähnyt Sportia ja muita taannoisia nousijoita kohtaan varsin objektiivisia ja realistisia odotuksia. Mitä sitten jos pelaajat lukevat? Jos olisin nousijajengin pelaaja, en selaisi netin keskustelupalstoja kovin aktiivisesti.
No en minäkään selaisi, mutta kun tuppaavat olemaan nuoria ja someporukkaa. Nämä nuoremmat pelaajat jotka eivät saa rajoitteista johtuen diiliä Tapparaan tai Kärppiin esimerkiksi valitsevat helposti vaikkapa Sportin. Vanhemman liiton pelaajat eivät ole todellakaan kiinnostuneita mitä heistä jossain netissä puhutaan tai siis kirjoitetaan. Näillä nuorilla liigapelureilla on monesti kaikki somekanavat käytössä, tai sitten ei ollenkaan. Ehkäpä paras vaihtoehto on olla pimennossa ja vain pelata kiekkoa. ;)
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No itse olen kokenut ainakin osan kommernteista jopa halventavina, ja ivallisina Sportia, ja nousijoita kohtaan. Kun scrollaa taakkeppäi niin kyllä sitä hihittelyä löytyy köyhien rostereita kohtaan. Niin ja enemmänkin kevyeksi kamaksi mollaaminen osuu itse pelaajiin, jotka monet lukevat näitä kommentteja.
Niin. Se, että puhutaan yhdestäkään liigaseurasta esim. sinun käyttämääsi termiä "sugardaddy" on enemmän mollaamista, kun mitä Sportia on tässä ketjussa kukaan halveksinut. Kritiikki ei aina omaa seuraa vastaan ole mitään henkilökohtaista hyökkäystä. Hienoa, että omiin luottoa löytyy, mutta ei siitä kannata itseensä ottaa.

Ja täällä puhuu myös sen "pikkuseuran" eli HPK:n-fani. Realiteetit joukkuetta kohtaan on tosin hyvin tiedossa. Tuota samaa en aina tiedä siltä suunnalta.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Niin. Se, että puhutaan yhdestäkään liigaseurasta esim. sinun käyttämääsi termiä "sugardaddy" on enemmän mollaamista, kun mitä Sportia on tässä ketjussa kukaan halveksinut. Kritiikki ei aina omaa seuraa vastaan ole mitään henkilökohtaista hyökkäystä. Hienoa, että omiin luottoa löytyy, mutta ei siitä kannata itseensä ottaa.

Ja täällä puhuu myös sen "pikkuseuran" eli HPK:n-fani. Realiteetit joukkuetta kohtaan on tosin hyvin tiedossa. Tuota samaa en aina tiedä siltä suunnalta.
No joo HPK on kuitenkin perinteinen vanhanliiton liigajengi, mutta en sano että rahaa olisi liikaa. HPK ei ole saanut sellaista kökkömyrskyä ja huomiota kuin vaikkapa Jukurit. Vai onko? Reaaliteetit on mullakin hanskassa, mutta Vegasit on aina mulla mielessä. Nimittäin aina ne on mahdollisia toteutua myös Suomessa. Ei välttämättä mestaruuden muodossa, mutta edes säälien muodosssa.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuohon, että lukeeko pelaajat näitä foorumeita, niin varmasti osa lukee. Mutta on se myös niin, että silloin kun sulle maksetaan siitä pelaamisesta ja fanit maksaa sen katsomisesta, niin kyllä silloin se arvostelu pitää myös kestää. Olit sitten nuori tai vanha. Ja jos sitä ei kestä, niin parempi sitten olla lukematta.
 

TeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat menee kaakonkulmalle
17.-18.8. Imatralla pelatun Bauer Imatra -turnauksen maalikoosteet, sekä pelaaja- ja valmentajahaastattelut löytyvät täältä
(Linkki vie Ketterän YouTube-kanavalle)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No itse olen kokenut ainakin osan kommernteista jopa halventavina, ja ivallisina Sportia, ja nousijoita kohtaan. Kun scrollaa taakkeppäi niin kyllä sitä hihittelyä löytyy köyhien rostereita kohtaan. Niin ja enemmänkin kevyeksi kamaksi mollaaminen osuu itse pelaajiin, jotka monet lukevat näitä kommentteja.
Jos pelaaja uskoo itseensä ja on tosiammattilainen, niin nämä "kevyet kamat" otetaan lähinnä siltä kannalta, että näytetään epäilijöille mihin meistä oikeasti on. Jos tuollaisten puheiden antaa lannistaa, niin ei ehkä ole ainesta ammattikiekkoilijaksi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos pelaaja uskoo itseensä ja on tosiammattilainen, niin nämä "kevyet kamat" otetaan lähinnä siltä kannalta, että näytetään epäilijöille mihin meistä oikeasti on. Jos tuollaisten puheiden antaa lannistaa, niin ei ehkä ole ainesta ammattikiekkoilijaksi.

Juuri näin. Jokainen terveellä ja normaalilla itsetunnolla varustettu kiekkoilija (joita nyt suurin osa kuitenkin varmaan on) haistattaa paskat jos heitä foorumeilla epäillään, ja haluaa vain entistä enemmän näyttää.. älä @Outpost siitä huoli

Tosin en minäkään ole havainnut mitään sen kummempaa "dissailua" Sportin suuntaan, stadilaiset nyt tunnetusti ilmaisevat itseään röyhkeän hyökkäävästi ja ylimielisesti :D itsekin olen pitänyt ja pidän nimenomaan Sportin hyökkäystä mielenkiintoisena ja tuloksenteko kykyisenä. Ainali-Kalapudas-Kiviranta on kova ketju liigaan, siinä on kolme jopa 40 pisteen (ainakin nyt lähelle, Kiviranta teki sen jo melkein viime kaudella) tekijää alkavalle kaudelle, etenkin kun ovat pelanneet jo kauan yhdessä. Vauhkonen taas on takuuvarma suorittaja nykyliigassa, eikä liene sellaista joukkuetta liigassa johon hän ei kelpaisi. Sutterin taas luulisi kaiken järjen mukaan kykenevän tekemään tulosta liigassa (onhan hän nyt kiistatta lähtökohtaisesti ihan eri tason pelaaja kuin vaikkapa KooKoon eilen julkaisema O'Donnell), jos nyt ei mikään mahdoton kulttuurishokki iske..

Sportin kauden kokonaisuuden ja hyökkäyksen kannalta vaa'ankieli asemaan nousevat ensinnäkin ulkkarit Foster ja Rapuzzi, joilta täytyy voida odottaa enemmän kuin näiltä perustason körköiltä ja paukuilta. Mutta heitäkin enemmän ratkaisevaan rooliin nousee Kallelan ja Talajan onnistuminen: näiltä liigan paluumuuttajilta on nyt tultava niitä onnistumisia ja sitä isoa tulitukea, jota heiltä voi myös odottaa
 

444

Jäsen
stadilaiset nyt tunnetusti ilmaisevat itseään röyhkeän hyökkäävästi ja ylimielisesti :D
Tarkoitatko mahdollisesti esimerkiksi tämänhetkistä kampanjaamme, jossa Stadin bussipysäkkejä koristaa IFK:n logo sekä teksti ”Bättre folk”?
Mutta joo, kyllähän stadilainen ylimielisyys on ihan oikea juttu, joskin se toisinaan läikkyy joiltain vähän yli.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun osa joukkueista siirtyy pelaamaan CHL:ää, niin pieni sarjataulukon pohja treenipelien perusteella.


1. Tappara 3/9 3,0pts
2. Saipa 3/9 3,0pts
3. Kärpät 2/6 3,0pts
4. Ilves 4/9 2,25pts
5. JYP 3/6 2,0pts
6. HIFK 3/6 2,0pts
7. TPS 2/3 1,5pts
8. HPK 2/3 1,5pts
9. Ässät 3/3 1,0pts
10. Lukko 3/3 1,0pts
11. Sport 3/3 1,0pts
12. Pelicans 4/2 0,5pts
13. Kookoo 2/1 0,5pts
14. Jukurit 2/0 0,0pts
15. Kalpa 3/0 0,0ps


Eli taulukossa laskettuna keskinäiset ja täydellä peliajalla pelatut ottelut.
Pelattu ottelumäärä/pisteet, ja siitä pistekeskiarvo.
 

Vuonna 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun osa joukkueista siirtyy pelaamaan CHL:ää, niin pieni sarjataulukon pohja treenipelien perusteella.


1. Tappara 3/9 3,0pts
2. Saipa 3/9 3,0pts
3. Kärpät 2/6 3,0pts
4. Ilves 4/9 2,25pts
5. JYP 3/6 2,0pts
6. HIFK 3/6 2,0pts
7. TPS 2/3 1,5pts
8. HPK 2/3 1,5pts
9. Ässät 3/3 1,0pts
10. Lukko 3/3 1,0pts
11. Sport 3/3 1,0pts
12. Pelicans 4/2 0,5pts
13. Kookoo 2/1 0,5pts
14. Jukurit 2/0 0,0pts
15. Kalpa 3/0 0,0ps


Eli taulukossa laskettuna keskinäiset ja täydellä peliajalla pelatut ottelut.
Pelattu ottelumäärä/pisteet, ja siitä pistekeskiarvo.

Tappara hävisi perjantaina Växjölle 2-0, jos se lasketaan mukaan.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tappara hävisi perjantaina Växjölle 2-0, jos se lasketaan mukaan.
Ja Kärpät voitti Luulajan joskus kuun puolen välin paikkeilla 4-0. Jos siis lasketaan mukaan.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Tästä voidaan päätellä, että SaiPa taistelee tosissaan kannusta alkavalla kaudella :D
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
1. Tappara 3/9 3,00
2. Saipa 3/9 3,00
3. Kärpät 2/6 3,00
4. Ilves 5/11 2,20
5. JYP 3/6 2,00
6. HIFK 3/6 2,00
7. HPK 4/7 1,75
8. Ässät 4/6 1,50
9. TPS 2/3 1,50
10. Sport 4/6 1,50
11. Jukurit 4/3 0,75
12. Lukko 4/3 0,75
13. Kookoo 2/1 0,50
14. Pelicans 5/2 0,40
15. Kalpa 4/0 0,00


Eli taulukossa laskettuna keskinäiset ja täydellä peliajalla pelatut ottelut.
Pelattu ottelumäärä/pisteet, ja siitä pistekeskiarvo

Päivitetty viikon 35 ottelut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös