Boldaus oma. Varsinkaan tämmöinen tilanne, kun se oma kannattamani joukkue odottaa lähinnä niskalaukausta ottelusarjassa niin ei oo kovin häävejä tämmöset pari välipäivää otteluiden välillä. Aivan höpöhöpö-hommaa tosiaan tämä nykynen pudotuspelien ottelutahti/rytmitys.Joko Ruotsin playoffmalli, tai sitten Tsekin/Slovakian malli on se, jonka toivoisin Liigankin ottavan käyttöön.
Ruotsissa välieräparit pelaavat vuoropäivinä ja slaavimaissa taas toinen pari pelaa ensin kahtena perättäisenä päivänä, ja kahtena seuraavana päivänä taas toinen pari pelaa ja toinen lepää. Joka päivälle on kuitenkin molemmissa malleissa pelejä, niin kauan kun kumpikin sarja on käynnissä. Näin sen pitäisikin mennä.
Olisi myös mukava pystyä seuraamaan molempia välieräpareja intensiivisesti. Nyt kun pelataan aina samaan aikaan, se on tehty käytännössä mahdottomaksi. Lisäksi tämmönen pätkä jossa pelataan yhet pelit viiteen päivään kesken kevään kiimaisimpia kahinoita on sanalla sanoen, noh perseestä.
Kaljaliiga. Täys vitsi.Mitenkäs tämä otteluohjelma nyt lässähti odotteluksi yhtäkkiä? Parilla välipäivällä mennään yllättävän paljon? Olisi myös voinut vetää melkeimpä sarjoja vuoropäivinä, niin ehtisi seurata molempia.
Toisaalta mihin kaikkeen tv-oikeuksien omistaja tuotannossa osallistuu? Lyhyessä juoksussa tv-oikeuksien omistaja luo tuottoa kai nykyisellä laskutusmallilla yhtä paljon pelipäivistä riippumatta. Kun taas pelipäiviä lisäämällä olettaakseni kulut nousevat ja tienestit laskevat.Luulis että tv oikeuksien omistaja ois halunnut että parit pelaa eri päivinä että sais omalle tuotteelleen käyttäjiä. Voipi olla että tollanen näkyvyyden minimointi näkyy saatavassa hinnassa seuraavaa tv sopimusta neuvotellessa. Toivottavasti sitä kaljaa sitten viikonloppu peleissä menee reilusti.
Ennemmin kyselisin, että venataanko tässä nyt ihan oikeasti viikko vai voitasko millään jo aloittaa vaikka perjantaina? Vaikka ei se mitään käytännössä muuttaisi, paitsi sen, että nuo seurat haluaa pelata mahdollisimman paljon pe ja la pelejä.Mitenköhän finaalin pelipäivät menee, kun 27.4 Nokialla keikka ja merkitty 5.finaali?
Ot. Tsekeissä Kladno venailee karsintaan vastustajaa puoltoista kuukautta :D runkosarja loppui 3.3. ja karsinnat taitaa alkaaJa pronssista pellaillaan 23. päivä. Vittu 10 päivää ootella sitä. Ehtiipä treenata vielä.
Tätä olin tulossa kommentoimaan. Uskomatonta, että kevyt 10 päivän valmistautuminen pronssipeliin. :DKai tuota pronssipeliä nyt sentään aikaistetaan? Vai pitääkö Kärppien ja Kalpan kärvistellä yli viikko, että päästään pelaamaan yksi kiimanen pronssipeli?
Mä oon ymmärtäny että toivomus on tullu nimenomaan seuroilta itseltään, jotta halutaan pelata mahollisimman paljon perjantaisin ja lauantaisin. Ja sama homma noiden alkamisajankohtien kanssa, seurat itse on halunnu et pelit pelataan samaan aikaan. Vissiin et olis samat palautumisajat jengeillä.Pronssipelin (alustava ajankohta) on sentään saatu porrastettu eri päivälle kuin finaalit. Täysin mahdotonta tietysti sama oli välierissä.
Pudotuspelien otteluohjelmaan ei omasta mielestäni kuulu tuplapelit ollenkaan, ihan jo jatkoerämahdollisuuden takia. Saati sitten miksi kauden tärkeimpiä pelejä pitää sumputtaa samaan nippuun.
Mun matematiikalla tää tekee 14 päivää. Kaksi viikkoa.Ot. Tsekeissä Kladno venailee karsintaan vastustajaa puoltoista kuukautta :D runkosarja loppui 3.3. ja karsinnat taitaa alkaa 17.3. Toki tuolla eri tilanne kun pitää se paikallisen mestiksen voittaja selvittää, mutta onhan toi vähän koomista odotella melko reilukin pätkä.