Honkalehto on varmasti ansainnut paikkansa hall of shamessa.
Manngardin osuuden kyseenalaistan, sillä mies kantoi paljon rahaa Ilvekseen ja lopuksi antoi velat anteeksi. Hänen virheensä oli se, ettei joukkueeseen koskaan panostettu kylliksi, jotta menestys olisi ollut mahdollista. Mannngard oli kiduttaja ja nälkään näännyttäjä, mutta silti tarjosi olosuhteet joissa ylipäätään oli kiekkoa, mitä katsoa. Sekään ei ollut mikään itsestäänselvyys. Jos Saipalla olisi Manngard nyt, huolet olisi kertaluokkaa pienempiä.
Näistä Manngardin kaksista kasvoista olen tässä yhteydessä kyllä samaa mieltä. Itsekin olen täällä tuonut toistuvasti esille loppuvuosien (tai -vuosikymmenen) ongelmia kurssimateriaalina aiheesta "Seurajohdon katteettomat lupaukset ja kannattajien perusteeton optimismi", mutta VM omalta osaltaan kuitenkin pelasti seuran aikana, kun rahaa ei nykyisiä määriä liikkunut liigaseurojen ympärillä. Ilman hänen panostustaan me voisimme olla tänä päivänä "Pelicans" alkuperäisen "Kiekkoreippaan" sijaan.
Ne loppuvuosien ongelmat ja toiset kasvonsa ovat sitten maineensa tahranneet näin nyt jo sopivalta etäisyydeltä tarpeettomankin likaiseksi. Rahaa tuotiin sisään vain minimimäärä, luotettiin vääriin ihmisiin oikeista syistä (seuran kehittäminen) tai oikeisiin ihmisiin vääristä syistä (rahan saaminen seurasta ulos) ja mihinkään sanomaansa ei voinut luottaa. Kaikki muut tahot olivat vain keinoja saada omiaan seurasta takaisin.
Kyllä minä pistäisi listaan mielummin pikavippikuningas Sjöblomin, joka meinasi - tai ainakin halusi - päästä kiinni paitsi kiekko-OYn omistukseen, niin myöskin vanhan seuran logoon ja nimeen, ja pisti tosiaan tuulemaan jo ennen kuin oikeasti omisti mitään. Hän saapui paikalle pelastajana, jolla oli vakuuttavat puheet, mutta siitä ei sitten ollut loppujen lopuksi mitään muuta iloa kuin toivon palauttaminen siihen, että ehkä sopiva ryhmä saa seuran ostettua Manngardilta.
Jääskeläinen, Honkalehto ja kumppanit voisivat puolestani täyttää Horror Teamin johto- ja hallituspaikat. Siinä yhdistyisi epäpätevyys ja omien firmojen pitäminen seuran alihankkijoina tavalla, jota ei ole usein nähty.