Liigakarsinta 2009: Ässät – Sport

  • 283 759
  • 915

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tämä Suhosesta ole kiinni, vaan siitä materiaalista, jonka Porissa kuviteltiin olevan monta kilometriä jotain Mestistä parempaa, mutta totuus on karua, koska ei se nimittäin ole, ei sitten yhtään...

En ole Porista, mutta kuuluun niihin jääräpäihin jotka tänäänkin
"kuvittelee" Ässien materiaalin olevan paljon parempi kuin Sportin. Epäilen että Sportin joukkue olisi ottanut tämän kauden liigassa korkeintaan puolet Ässien pistesaaliista.

Urheilussa on monta lainalaisuutta ja yksi merkittävimmistä on henkinen puoli. Kun joku asia on pakko, tulee siitä monta astetta vaikeampaa. Tässä ottelusarjassa on juuri siitä kyse. Toinen on päässyt ja toinen joutunut tuohon sarjaan. En epäile Ässäpakan asennetta tippaakaan. Asetelma vain on pahin mahdollinen mihin kiekkoilija voi joutua. Uskon kuitenkin että lopulta parempi joukkue, eli Ässät tuon sarjan vie. Mikäli toisin kävisi, pidän sitä erittäin valitettavana asiana, koska tällöin liigassa pelaa? näistä kahdesta se jolla edellytykset ovat huonommat. Samalla saatetaan tuhota merkittävä pala suomalaista kiekkohistoriaa. Tästä syystä en pidä liigan avaamista edelleenkään kovin hyvänä asiana.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Mikäli toisin kävisi, pidän sitä erittäin valitettavana asiana, koska tällöin liigassa pelaa? näistä kahdesta se jolla edellytykset ovat huonommat. Samalla saatetaan tuhota merkittävä pala suomalaista kiekkohistoriaa. Tästä syystä en pidä liigan avaamista edelleenkään kovin hyvänä asiana.
Tästä olemme vääntäneet ennenkin, ja lopulta tunnustit että mielipiteesi voisi olla toinen jos SaiPa olisi suljetun liigan ulkopuolella. Eli kyse on siitä, että pidät toisen paikkakunnan kiekkohistoriaa-ja kulttuuria parempana kuin toisen. Ja koska näin mielestäsi on, tälle toiselle ei saa antaa edes mahdollisuutta oman kiekkokulttuurinsa ja -historiansa 'parantamiseen', koska se voisi tuhota toisen vastaavan. En voi muuta kuin sanoa että olen täysin eri mieltä, mutta jokaisella on tietysti täysi oikeus mielipiteisiinsä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli kyse on siitä, että pidät toisen paikkakunnan kiekkohistoriaa-ja kulttuuria parempana kuin toisen. Ja koska näin mielestäsi on, tälle toiselle ei saa antaa edes mahdollisuutta oman kiekkokulttuurinsa ja -historiansa 'parantamiseen', koska se voisi tuhota toisen vastaavan.

Ihan tuota en luonnollisesti tarkoittanut, vaan sitä että se kiekkohistoria voidaan tuhota turhaan. Turhaan siksi että mielestäni nousijan ainoa lisäarvo liigalle olisi uutuusarvo. Epäilen ettei Sport kykene seuraavalla kaudella, eikä sen jälkeenkään rakentamaan yhtä kilpailukykyistä joukkuetta kuin Ässät. Tässä taloustilanteessa missä koko maa sekä itse asiassa koko maailma menee, ei tuo budjetin kurominen liigatasolle ole ihan helppo juttu.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Epäilen ettei Sport kykene seuraavalla kaudella, eikä sen jälkeenkään rakentamaan yhtä kilpailukykyistä joukkuetta kuin Ässät. Tässä taloustilanteessa missä koko maa sekä itse asiassa koko maailma menee, ei tuo budjetin kurominen liigatasolle ole ihan helppo juttu.

Mutta sehän tässä nimenomaan on hauskaa, että mikäli Sport sattuisi nousemaan, se saisi koittaa sitä asiaa ihan itse. Mikäli eivät pärjää, hakevat sitten varmaan taas vauhtia Mestiksestä. Ja Ässät yrittää tulla ylös ja näyttää pärjäävänsä paremmin.

Näin toimitaan urheilussa, joka nyt on onneksi palautettu myös liigan häntäpäähän. On se Jokeritkin vauhtia hakenut ja se teki pelkästään hyvää.
 

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Kylläpä jos Sport tiistaina voittaa, olen aikamoisen äimistynyt, nytkin olen jonkun verran. Suhonen taitaa olla niitä valmentajia, jotka antavat paljon vastuuta pelaajille,toisin sanoen olettaa, että kun yleiset työkalut on annettu pelaaja tajuaa itse pelata tilanteen vaatimalla tavalla. Sohvalta käsin arvelen tämän systeemin hyvässä tapauksessa tuovan pelaajasta enemmän esiin kuin kovan psyykkauksen ja tiukan ohjauksen. Luulen siis, että pelaajan on löydettävä se pelaaminen itsestään. Nyt tämä kohta taitaa olla hakusessa Ässillä. Pitkällä tähtäimellä arvelen tämän Suhostyylin toimivan urheilun ja ihmisen hyväksi. Nyt on kyllä aikamoista uhkapeliä turvautua pelkästään tähän. Juuri nyt eivät pelaa historiat taikka tulevaisuudet, vaan Ässät ja Sport liigapaikasta. Tami ja Vaasafolk kyllä virittävät Sportin pelaamaan kuin "viimeistä päivää". Tami varmaankin luottaa joukkueeseensa kuin vuoreen itsensä ja koutsaamisensa kautta. Suhonen pelaajiensa kautta. Siis luulen näin. Saas nähä kuin käy. Voittaako "kotkakuningas" vai "patademari"?
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Tässä taloustilanteessa missä koko maa sekä itse asiassa koko maailma menee, ei tuo budjetin kurominen liigatasolle ole ihan helppo juttu.
En tiedä mitä tarkoitat liigatason budjetilla. Riittääkö esimerkiksi SaiPan taso? Sportin tj Saari on luonnostellut kaksi budjettimallia ensi kautta varten, toinen on Mestiksessä jatkoa varten ja toinen sitten siinä tilanteessa jos satuttaisiinkin nousemaan. Tuo liigabudjetti olisi 4,0-4,2 miljoonaa euroa jos muistan oikein. Se olisi kaiketi liigan pienimpien joukossa mutta kuitenkin. Ja siis kokonaisbudjetista puhutaan.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
En ole Porista, mutta kuuluun niihin jääräpäihin jotka tänäänkin
"kuvittelee" Ässien materiaalin olevan paljon parempi kuin Sportin. Epäilen että Sportin joukkue olisi ottanut tämän kauden liigassa korkeintaan puolet Ässien pistesaaliista.
...
Samalla saatetaan tuhota merkittävä pala suomalaista kiekkohistoriaa. Tästä syystä en pidä liigan avaamista edelleenkään kovin hyvänä asiana.

Sinä se jaksat hakata päätäsi seinään aina vaan ja hetkestä toiseen. No, huvinsa kullakin.

Sanon vain tästä historian tuhoamisesta, että sellaista on urheilu. Jos joku seura tuhoutuu siihen, että se tippuu, niin sitten se tuhoutuu. So fucking what jumalauta? Täällä on nähty kaksi konkurssia ja taasen ollaan menossa parempaa kohti. Miksi ihmeessä sen takia, että joku ei osaa hoitaa asioitaan, pitää sijaiskärsijäksi laittaa koko laji? Mua ei hetkauta yhtään eikä ketään muutakaan isommassa kuvassa se, jos joku seura hakee vauhtia paria sarjaporrasta alempaa. Katso nyt vaikkapa KalPaa? Tuhoutuiko Kuopion kiekkohistoria mitähäh? Pitäisikö mestaruudetkin alkaa jakamaan jollain muilla perusteilla, kuin pelaamalla? Toki historian puolesta olisi mukavampi jos SaiPa olisi putoamassa, mutta ehkäpä se on sitten ensi kauden asioita. En voi mitään muuta todeta, kuin sen että toi sun ajatuksenkulku jaksaa mykistyttää kerta toisensa jälkeen, eikä kovin positiivisessa mielessä.

Eläköön karsinnat! Eläköön urheilullisuus! Parempi voittakoon!
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan tuota en luonnollisesti tarkoittanut, vaan sitä että se kiekkohistoria voidaan tuhota turhaan. Turhaan siksi että mielestäni nousijan ainoa lisäarvo liigalle olisi uutuusarvo.

Kyllä SM-liiga saa paljon enempi kuin menettää, jos Sport nousee. Enkä tarkoita joukkuiden vaihtumista vaan liigakarsintojen paluuta. Liigajoukkueen tippuminen tämän kauden päätteeksi olisi melkoinen lottovoitto koko Suomen jääkiekkoilulle. Sportin nousu pakottaisi SM-liigan avautumaan oikeasti: Ässiä ei taatusti haluta sulkea liigan ulkopuolelle pysyvästi. Liigan sulkeminen on tuhonnut suomalaista kiekkokulttuuria enempi kuin minkään yksittäisen seuran tippuminen voi sitä ikinä tuhota.

SM-liigan häntäpäässä toiminta on ollut melkoisen väljähtänyttä karsintojen puuttuessa. Sen luulisi Saipa-kannattajankin havainneen..
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
En ole Porista, mutta kuuluun niihin jääräpäihin jotka tänäänkin
"kuvittelee" Ässien materiaalin olevan paljon parempi kuin Sportin. Epäilen että Sportin joukkue olisi ottanut tämän kauden liigassa korkeintaan puolet Ässien pistesaaliista.
Eroa on kyllä reippaasti. Sportin hyökkäykset ei oikein vakuuttaneet, ja puolustuksen pääsi kiertämään puolivaloillakin. Tosin tämä riittää Ässiä vastaan, ei tarvi pelata kunnolla jos ei haluu...

Josko sitä tiistaina sitten pelattaisiin niinkuin "liigajoukkueelta" sopisi odottaa. Nöyryyttä siihen touhuun, Padan on turha lähteä leijumaan mitään joukkuetta vastaan.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinä se jaksat hakata päätäsi seinään aina vaan ja hetkestä toiseen. No, huvinsa kullakin.

En voi mitään muuta todeta, kuin sen että toi sun ajatuksenkulku jaksaa mykistyttää kerta toisensa jälkeen, eikä kovin positiivisessa mielessä.

Parempi voittakoon!

Elä nyt hyvä mies hermostu. Kyseessä on vain mielipiteet. Ilman erilaisia mielipiteitä ei synny keskustelua. Tiedän että kuulun tässä asiassa mielipiteeni kanssa vähemmistöön, enkä missään vaiheessa ole väittänyt, enkä myöskään väitä kirjoittamaani absoluuttiseksi totuuudeksi. Yritän vain tuoda esiin näkökulman, jonka mukaan liigakiekko on urheilun lisäksi liiketoimintaa ja niiden lainlalaisuuksien kanssa on elettävä. On ikävää jos mielipiteeni takia uhkaa syntyä riitaa keskustelun sijaan. Se ei ole tarkoitukseni, joten en lähde "vastahyökkäykseen".

Tuohon viimeiseen lausahdukseen voin yhtyä ja olen jopa ihan varma että se kumpi on parempi ottelusarjassa tulee sarjan viemään. Neljää voittoa ei oteta vahingossa.

Haluan vielä korostaa että vaikken olekaan karsintasarjan kannattaja ei se tarkoita etten kunnioittaisi peliä tai sen sääntöjä. Liiga ja liitto ovat yhdessä päättäneet että tällä sekä seuraavalla kaudella pelataan karsintasarjaa. Ja tämänkin ottelusarjan lopputulosta kunnioitan riippumatta onko se minun toiveiden mukainen.
 
Viimeksi muokattu:

Vousku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Soprt
Josko sitä tiistaina sitten pelattaisiin niinkuin "liigajoukkueelta" sopisi odottaa. Nöyryyttä siihen touhuun, Padan on turha lähteä leijumaan mitään joukkuetta vastaan.

Toivottavasti ainakin loppuu se sukeltaminen. Itse näin neljä selkeää hyppyä, parista tuli jäähy, ja yksi johti lopulta Uiton ulosajoon. Katselin videolta tuon uusiksi, ja ihan suoraan jäälle heittää Ässäpelaaja rähmälleen rangaistuksen toivossa. Noustessaan tolpille Uitto pistää miehen laitaan, toki ihan jäähyn arvoisesti.
Tuossa pätkässä näkyy ihan hyvin, n.30sek kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=6HkbeuGuQxg

Mestiksessä on ainakin kohtuudella uskallettu antaa näitä sukelluskymppejä, mutta jos liigassa tuomareiden munakkuus niiden puuttumiseen on eilistä tasoa niin erittäin huolestunut olen suomalaisen kiekkokultturin tulevaisuudesta.

Summa liirumlaarum: Ässät, hametta päälle.
 

kääppis

Jäsen
Joo. Sportilta ihan hyvää painamista. Ei Ässien taitotasokaan ole niin kova, että se tuolla viisikkopelaamisella pystyisi jotain 4-0 voittoja ottamaan. Sportin kulmapeli toimi ajoittain ihan hyvin, ja yllättävän helposti Ässä-maalille pääsi kiekon kanssa nousemaan. Kilpeläinen otti ne mitä pystyi ja vähän enemmänkin. Sportilla oli omien laskujen mukaan kaksi tolppaa. Ässistä kyllä näki että henkilökohtaista taitoa on jonkin verran enemmän, mutta aika nöyryytetyiltä miehiltä näyttivät. Suomalainen on parhaimmillaan silloin kun me pelataan altavastaajina, ja olihan Jaska eilen hyvä.

Yksittäisessä ottelussa tätä ns.helvetin suurta tasoeroa ei paljoakaan ollut. Tiistaina tiedetään pystyykö Sport voittamaan jopa kaksi matsia tässä sarjassa, ja voidaanko me voittaa nousuun vaadittavat neljä matsia.

Porilaiset olivat sitten ihan yhtä ylimielisiä livenä kuin tällä palstalla. Aina, kun käveltiin ohi niin sentterit pystyyn. Ok, jatkakaa vain mutta turha ihmetellä jos katsomosta sataa räkää ja muuta niskaan.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti ainakin loppuu se sukeltaminen. Itse näin neljä selkeää hyppyä, parista tuli jäähy, ja yksi johti lopulta Uiton ulosajoon. Katselin videolta tuon uusiksi, ja ihan suoraan jäälle heittää Ässäpelaaja rähmälleen rangaistuksen toivossa. Noustessaan tolpille Uitto pistää miehen laitaan, toki ihan jäähyn arvoisesti.
Tuossa pätkässä näkyy ihan hyvin, n.30sek kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=6HkbeuGuQxg

Mestiksessä on ainakin kohtuudella uskallettu antaa näitä sukelluskymppejä, mutta jos liigassa tuomareiden munakkuus niiden puuttumiseen on eilistä tasoa niin erittäin huolestunut olen suomalaisen kiekkokultturin tulevaisuudesta.

Summa liirumlaarum: Ässät, hametta päälle.

Sen verran täytyy tähän kommentoida, että esimerkiksi Rasmussenin puhtaista taklauksista kolme (?) johti siihen että ukko istuskeli jäähypenkillä. Tuomarilinja oli todella erikoinen ottelussa ja omiin silmiini tuo Uiton ulosajokin vaikutti typerältä hyvitykseltä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Mestiksessä on ainakin kohtuudella uskallettu antaa näitä sukelluskymppejä, mutta jos liigassa tuomareiden munakkuus niiden puuttumiseen on eilistä tasoa niin erittäin huolestunut olen suomalaisen kiekkokultturin tulevaisuudesta.

Summa liirumlaarum: Ässät, hametta päälle.

Olen kanssasi kaikesta samaa mieltä paitsi viimeisestä lauseesta. Tähän hamekangasta sinne ja tänne ja kaikkialle kaivoon on ihan turha sukeltaa, sillä siellä ei ole pohjaa olemassakaan. Yhtä lailla voin vastata tähän puolellakymmenellä Sport-aiheisella vastineella, mutten vastaa.

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että liigassa tuomarit ovat niin käsittämättömän pihalla siitä, mitä heidän tulisi otteluiden aikana tehdä, että totta kai jokainen hereillä oleva pelaaja kaatuu aina kun vastustaja käy lähellä ihoa, koska seurauksena on aina 2 min ja jos kaatuu laidan lähellä, niin kaveri lähtee ulos.

Vastuu muutokseen ei ole pelaajilla vaan tuomareilla. Niin kauan, kun pelejä vihelletään linjalla, jonka tarkoituksena on tappaa kaikki tunne pelistä, vaikka jokainen tilanne josta käsi nousee olisikin täysin puhdas ja sääntöjenmukainen, niin kotimainen kiekkoilu on matkalla pohjalle.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Toivottavasti ainakin loppuu se sukeltaminen. Itse näin neljä selkeää hyppyä, parista tuli jäähy, ja yksi johti lopulta Uiton ulosajoon. Katselin videolta tuon uusiksi, ja ihan suoraan jäälle heittää Ässäpelaaja rähmälleen rangaistuksen toivossa. Noustessaan tolpille Uitto pistää miehen laitaan, toki ihan jäähyn arvoisesti.
Tuossa pätkässä näkyy ihan hyvin, n.30sek kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=6HkbeuGuQxg

Mestiksessä on ainakin kohtuudella uskallettu antaa näitä sukelluskymppejä, mutta jos liigassa tuomareiden munakkuus niiden puuttumiseen on eilistä tasoa niin erittäin huolestunut olen suomalaisen kiekkokultturin tulevaisuudesta.

Summa liirumlaarum: Ässät, hametta päälle.

Selvä ulosajon paikka. Ei tuota voi puolustella! Sitä ennen tapahtui tämä "sukellus", oliko tahallinen vai kompurointi, vaikea sanoa. Rasmussen sukelsi myös, tosin sen jälkeen kun oppi tuomareiden "linjan". Puhtaista kovista taklauksista penalttia, mutta makoilemalla saa edun joukkueelle. Erikoista tuomarointia.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Porilaiset olivat sitten ihan yhtä ylimielisiä livenä kuin tällä palstalla. Aina, kun käveltiin ohi niin sentterit pystyyn. Ok, jatkakaa vain mutta turha ihmetellä jos katsomosta sataa räkää ja muuta niskaan.
Itse saavuin hallille n klo 16:40 ja kävellessäni Sportin katsomon ohi oli jo koko porukalla keskisormet pystyssä. Ja tätä jatkui koko ottelun ajan. Räkiminen sentään taisi loppua toisen erän aikana. Joten katsellaan sitä omien touhua ennen kuin haukutaan muita.

Unohdin muuten haukkua vielä järjestelyt. Mikä helvetin idea oli antaa sport-faneille katsomonurkkaus sellaisesta paikasta. Toinen pää on ennenkin ollut vierasfanien paikka, ja soveltuu siihen paremmin. Nyt se haittasi koko seisomakatsomon liikkumista, ja varmasti myös aika isoa osaa piippuhyllyn katsojista. Ekalla tauolla sentään pääsi kulkemaan edes istumakatsomon edestä, toisella tauolla pitikin jo kiertää koko halli. Ja ne järkkärit. Eikö sinne voi hankkia ammattimaista porukkaa edes parin pelin ajaksi jos kerran on tiedossa että yhteenottoja tulee normaalia ottelua helpommin.
 

Vousku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Soprt
Nyt vaan sattuu olemaan niin, että liigassa tuomarit ovat niin käsittämättömän pihalla siitä, mitä heidän tulisi otteluiden aikana tehdä, että totta kai jokainen hereillä oleva pelaaja kaatuu aina kun vastustaja käy lähellä ihoa, koska seurauksena on aina 2 min ja jos kaatuu laidan lähellä, niin kaveri lähtee ulos.

Vastuu muutokseen ei ole pelaajilla vaan tuomareilla..

Omiin urheiluarvoihini ei ainakaan kuulu filmaamisen hyväksyminen missään muodossa. Tuomitsen myös mahdolliset kannattamieni seurojen/pelaajien tällaiset toimet. Eittämättä joskus käy mielessä, että "olisipa kaatunut tuosta koukusta niin vuori jäähy", mutta samalla nousee arvostus pelaajaa kohtaan joka pelaa rehdisti. Vastuu on mielestäni ihan yhtälailla myös pelaajilla.

Selvä ulosajon paikka. Ei tuota voi puolustella! Sitä ennen tapahtui tämä "sukellus", oliko tahallinen vai kompurointi, vaikea sanoa. Rasmussen sukelsi myös, tosin sen jälkeen kun oppi tuomareiden "linjan". Puhtaista kovista taklauksista penalttia, mutta makoilemalla saa edun joukkueelle. Erikoista tuomarointia.

En puolustellut millään lailla Uiton jäähyä, josset sattunut huomaamaan. Ihan oikein meni vihellys. Omin silmin ei ole vaikea sanoa oliko tahallinen vai kompurointi. Aivan selkeä hyppy.
Rasmussen sai ryntäysjäähyn vain, koska Sportin kaveria teki kipeää, kova pommihan se oli. Täytyy myöntää etten nähnyt vauhdin määrää siinä tilanteessa, mutta mitä nyt olen sivukorvalla lukenu, niin liu'ulla tuli. Pahkalalla iso nippu näitä liiankovapommiannetaanjäähykuntekikipeää jäähyjä plakkarissa.
Pitäisi tulla tällaisissa tilanteissa aina teosta, eikä seurauksesta. Tätä olen jo Kalpan mestis-ajoilta peräänkuuluttanut
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Itse saavuin hallille n klo 16:40 ja kävellessäni Sportin katsomon ohi oli jo koko porukalla keskisormet pystyssä. Ja tätä jatkui koko ottelun ajan. Räkiminen sentään taisi loppua toisen erän aikana. Joten katsellaan sitä omien touhua ennen kuin haukutaan muita.

Kuka paremmin vaasalaisen tuntee kuin vaasalainen. Aikoinaan jo vaasan oma yhtye Klamydia lauloi kappaleessaan totuuden: "vaasalaiset on homeperseitä!"
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jotenkin tuntuu, että tämä on suuri mentaalinen kipsi Ässien pelaajille koko playout ja karsinta, koska se on täydellisen uusi tilanne, jota ei nyt sitten osata käsitellä.

Vääränlainen ylpeys on se ammattilaisuuden vaara. Nyt siellä tähtiset, kivenmäet ja kumppanit ovat huuli pyöreänä, kun eivät ehkä vaan osaa suhteuttaa kokemusta ja taitojaan tähän uuteen tilanteeseen. Tässä kun on liigapelaajat kymmenessä vuodessa tuudittautuneet varmaan liigapaikkaan ja kaikenlaiseen glitteriin. Kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä, kuuluuko Ässät ja sen pelaajisto (tai joku muu) liigaan. On ehkä muodostunut vuosien saatossa valheeseen perustuva maailmankuva, että hei, me ollaan liigapelaajia vaikka ei aina niin kovasti yritettäiskään. Kaikki on niinkuin nhl:ssä, jipii.

Nyt on todellisuus iskenyt puskista. Puoliammattilaisjengi Mestiksestä tuli kylään ja ryösti pelin. Liigastatus ei korvannutkaan taistelua ja joukkuepelaamista. Se oli petosta!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Itse saavuin hallille n klo 16:40 ja kävellessäni Sportin katsomon ohi oli jo koko porukalla keskisormet pystyssä.
Joo no tulit liian myöhään, että tietäisit mistä se keskisormen heilutus johtui.

Sitä saa mitä tilaa.


Ja tätä jatkui koko ottelun ajan. Räkiminen sentään taisi loppua toisen erän aikana. Joten katsellaan sitä omien touhua ennen kuin haukutaan muita.
Viimeinen lause totta. Jos olisit ollut katselemassa omien touhuja ja tullut jo aiemmin hallille niin et olisi tässä haukkumassa Sport-kannattajia. Enkä mä nyt yritä sanoa, että Sportin kannattajat olisivat olleet jotain siveyden enkeleitä, mutta ihan yhtälailla syytä oli kyllä Ässien kannattajissakin. Joskus pitäisi ymmärtää, että sieltä saattaa tulla jotain vastaankin. Itse näin lähes kaikki eturivin tapahtumat hyvästä näkökulmasta parinkymmenen penkkirivin päästä.

Unohdin muuten haukkua vielä järjestelyt. Mikä helvetin idea oli antaa sport-faneille katsomonurkkaus sellaisesta paikasta. Toinen pää on ennenkin ollut vierasfanien paikka, ja soveltuu siihen paremmin. Nyt se haittasi koko seisomakatsomon liikkumista, ja varmasti myös aika isoa osaa piippuhyllyn katsojista. Ekalla tauolla sentään pääsi kulkemaan edes istumakatsomon edestä, toisella tauolla pitikin jo kiertää koko halli. Ja ne järkkärit. Eikö sinne voi hankkia ammattimaista porukkaa edes parin pelin ajaksi jos kerran on tiedossa että yhteenottoja tulee normaalia ottelua helpommin.

Ässien järjestelyt ja varautuminen lauantain otteluun oli suoraan sanottuna luokkaa "amatöörien puuhastelua". Sportin kannattajille ja bussivastaaville oli annettu seuran toimesta selkeät toimintaohjeet joita meidän puolelta noudatettiin täsmällisesti.

Kun ne 8 ensimmäistä bussia sitten pamahti hallin pihalle oli systeemit aivan hukassa. Kukaan ei tiennyt mitään, sisäänkäynnin edessä oli bajamajoja lumen keskellä, kaikki portit ja ovet olivat lukossa. Varattujen lippujen noutoon ei oltu viitsitty ilmoittaa, että Sport-kannattajat oli käsketty keräämään bussikohtaisesti ottelulippurahat vaan siellä oli yksi nippu ja yksi kuitti odottamassa.

Kun porukka sitten oli vihdoin saanut liput, kävellyt aivan liian pitkän matkan halliin ja päässyt jotenkin sisälle niin siellähän meitä oli vartioimassa parinkymmenen "ei-porilaisen" järjestysmiehen sijasta kolme fabua ennenkuin siellä oikeasti ymmärrettiin todellinen tilanne ja muualta hallista saatiin revittyä muutama järkkäri lisää siihen edustalle ja ympärille. Katsomossa sai kulkea ihan vapaasti eikä kukaan ollut valvomassa esim. katsomoonpääsyä.

Ässien tapa sulkea katsomo oli aivan äärettömän nolo. Sehän se onkin ratkaisu, että takakäytävä suljetaan, mutta edestä päästetään porilaiset vapaasti kulkemaan katsomoon.

Matsin jälkeen sääntöjen mukaan pitäisi vieraskannattajat päästää hallista ulos ja ohjata välittömästi busseihin kun kotijoukkueen kannattajat ovat poistuneet hallista. No ihan putkeen ei sekään mennyt vaan porukka päästettiin pihalle lähes samaan aikaan, bussit olivat jumissa jossain neljänsadan metrin päässä hallista mikä ei todellakaan täytä turvallisuusvaatimuksia.

Ja kaljakin loppui kesken. Porin järjestyksenvalvonnalle iso miinus. Onneksi molempien seurojen kannattajilla pysyi sen verran hyvin homma hanskassa ettei mitään myllyjä tullut. Mutta helposti sellaiset olisi saanut aikaiseksi mikäli jommalta kummalta osapuolelta olisi pokka pettänyt. Aivan älyttömän surkea näytös. Poliiseille kuitenkin plussaa kolmesta porilaisesta jotka lähtivät tutustumaan paikallisen putkan puitteisiin. Nämäkin oli käännetty Porin järjestysesimiehen puheissa vaasalaisiksi, mutta eihän se nyt niinkään ollut. Yksi vaasalainen oli saanut nekkuun, mutta hän kyllä sen taisi omalla käytöksellään ansaitakin.
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠

Viestisi sisällöstä voi päätellä sen, että oli itse yksi niistä räkijöistä.

Kaljan loppuminen oli tosiaan iso miinus. Sama juttu kioskin valikoimissa.

Tiistaina jatketaan tätä koitosta. Valitettavasti Vaasaan en pääse, mutta toivottavasti ehdin ostaa tunnukset ja voin katsoa pelin netistä. Tästä mahdollisuudesta todella suuri peukku Vaasan suuntaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Viestisi sisällöstä voi päätellä sen, että oli itse yksi niistä räkijöistä.

Joo, samaa mieltä tästä. Kyseinen nimimerkki uhosi jo viikolla, että mennään seisomakatsomoon ja ajetaan hitsarit vittuun sieltä. Sitten kun joku sanoi, että eipä taida onnistua, niin sitten oltiin jo soittamassa tyyliin (oman kylän poika) tasa-arvoministeri Wallinille. Itse seurasin (selvinpäin) teidän sijoittamista ja olen siitä samaa mieltä, että sijoituspaikka oli täysin perseestä. Mutta silti sisäänmarssi onnistui hyvin, kuten muutenkin teidän asettelua nähden, yllättävän hyvin kaikki onnistui. Kyllä minuakin vitutti Turussa, kun oltiin risteilyreissulla, kun joku +70 vuotias järkkäri kävi yhtäkkiä raiveleihin kiinni lihapiirakkajonossa ja uhkasi putkareissulla. Meille oli kuulemma järkätty toiselta puolelta hallia joku soppi, mistä sitten myytiin elintarvikkeita Ässäfaneille. Olin siinä, että que? Järkkäri vastasi, että Ässien pelipaidan kanssa ei saa siinä jonossa seisoa:) No, menihän siinä sitten hermot meikäläiselläkin, mutta onneksi paikalle saapui ihan virallinen naispuolinen järjestysvastaava, jonka kanssa asiat saatiin sovittua at no time. Edelleen kiitos tälle uskomattoman ihanalle naisvirkailijalle, taisinpa pyytää häntä vielä reissulle mukaan:)

Mutta näin jälkikäteen ihan hyvin oli sekin järkätty. Tuollainen massa, kun saapuu paikalle, niin on aivan päivänselvä juttu, että joka ainoa tilanne ei voi mennä asiakkaan kohdalta oikeudenmukaisesti. Varsinkaan, kun on otettu tarpeeksi robottilimsaa.

Juttelin itse Sport-fanien kanssa ennen peliä/tauoilla ja antoivat suurta kiitosta järjestelyistä ja ymmärsivät sen, että ei ole ihan helppo homma noin järjettömästä määrästä kännisiä Sport-faneja. Muutenkin mukavaa porukkaa olivat, ei ole linjassa Castillon, eikä varsinkaan hänen juttujensa perusteella. Jos lähtee tuolla asenteella lähtee liikkeelle, niin ei mielestäni kannata mitään ilmaista lounasta odottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestisi sisällöstä voi päätellä sen, että oli itse yksi niistä räkijöistä.
Vedä ihan rauhassa mitä tahansa johtopäätöksiä mutta itse katselen pääasiassa ottelua eikä juurikaan tule eritettyä räkää muiden päälle. Ja kuten kirjoitin, seurasin ottelua vähän korkeammalta mistä tuskin olisi saanut mitään lentämään omaa katsomoa pidemmälle.

Eli itse ette tiedä asiasta mitään, mutta voitte ihan huoletta syyttää meikäläistä räkijäksi kun tulen haukkumaan teidän turvallisuusjärjestelyjä jotka olivat todellakin syvältä jostain.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vähän OT:na, mutta oikeasti tämä vierasfanien siirtely ja kohtelu on ongelmallista. Liigalla pitäisi olla yhtenäiset sääntöä ja toimintatavat, miten nämä menee. Joka paikkakunnalle samat. Julkisesti esillä Liigan sivuilla, .pdf:n josta sekä kotijoukkueen toimijat sekä vierasmatkalaiset voivat tsekata, miten asioiden kuuluu mennä.

Kuitenkin nämä vierasfanit ovat tärkeä suola lätkämatseissa. Ja sitten kun ensimmäinen katsomokähy tapahtuu, on myöhäistä. Siihen ei ole julkisuusvaraa jääkiekolla
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eroa on kyllä reippaasti. Sportin hyökkäykset ei oikein vakuuttaneet, ja puolustuksen pääsi kiertämään puolivaloillakin. Tosin tämä riittää Ässiä vastaan, ei tarvi pelata kunnolla jos ei haluu...

Tuohon tiivistyy kaikki olennainen. Ymmärrän, että Sport-kannattaja ei hyväksy tämän kaltaista mielipidettä, vaan pitää sitä aliarvioivana tai väheksyvänä. Heiltä (suurimmalta osalta heistä) kuitenkin puuttuu se perspektiivi, mikä liigaa aktiivisesti seuraavalla on. Fakta on se, että Sport oli luokkaa heikompi joukkue, kuin mitä Porissa on totuttu näkemään. Tämä valitettavasti ei näkynyt tulostaululla, koska Pata pelasi hävettävän ylimielisesti ja laiskasti.

Kaikki rispekti vaasalaisille, teillä on meneillään hieno buumi ja nostan hattua sinne suuntaan. Ymmärtänette kuitenkin, että kohdistan kritiikin omaa joukkuettani kohtaan, en vähättele yhtään Sportin panosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös