Niin sanoinkin nimenomaan, että kohtuu hyvällä tahdilla siihen nähden, että tuo rosteri on näyttänyt viimeisen kymmenen ottelun otannalla lähinnä alemman keskikastin nipulta. Ja olen itsekin samaa mieltä, että paljonhan IFK nojasi alkukaudesta tuohon supertehokkaaseen ykköskenttään ja kyllä se sen nyt ainakin vaatii sen,että se koko troikka pysyisi kasassa jatkossa, mutta kyllä sieltä taustatukeakin on ihan hyvin saatavilla ilman näitä pöljäilyjä Kodytekin muodossa ja mielestäni Somppi myöskin ihan hyvä leveyttä tuova hankinta secondary scoring osastolle terveenä ollessaan, mutta ainakin yhtä profiilihankintaa tuo rosteri myös hyökkäysosastolle huutaa.Onko niitä pisteitä sitten tullut hyvällä tahdilla? Jos katsoo 20, 15, 10 ja 5 ottelun kuntopuntareita, niin HIFK:n sijoitukset ovat 12., 14., 15. ja 15. No, toki tuolla jaksolla ne pahimmat loukkaantumiset ovat sattuneetkin, mutta kyllä koko kauden kuvaa katsoessa omaan silmään näyttää siltä että HIFK ja erityisesti sen ykkösketju yksinkertaisesti oli alkukaudella käsittämättömän tehokas. Olen itse aika skeptinen, että löytyykö vastaavaa tehokkuutta enää, kun se vastustajienkin peli on tiivistynyt aika tavalla. Omissa papereissa edelleen sarjan kolme kovinta joukkuetta ovat tamperelaiset ja KalPa, neljännelle sijalle on sitten useampiakin tunkemassa.
En todellakaan ole oikein ikinä Sihvosta pitänyt minään kovinkaan kummoisena jääkiekko asiantuntijana, mutta se täytyy kyllä ostaa, ku jonkin verran on tullut tänä syksynä kuunneltua heidän kiuas-podcastia, että termi rospuutto-kausi saattaa tähän kauteen sopia aika mallikaastikin ja lopulta voi käydä niin, että mestaruuden vaade tänä keväänä voi olla kohtalaisen halpakin verrattuna aiempiin vuosiin.