Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2023–2024

  • 948 636
  • 4 501

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
HPK on ainoa jengi, jonka hyökkäystä voi jollain lailla pitää vertailussa SaiPan kanssa.
Jukurit ehkä sitten vielä sinne samaan koriin.

Mutta muuten sitten…

SaiPan penkin takaa löytyy lisäksi TET-harjoittelija, pakisto jos haluaa suomen kielellä arvioida niin sana paska kuvaisi sitä parhaiten mielestäni.
Veskariosasto sitten on Ärrältä raaputusarpoja.

Jumbosijan välttäminen on SaiPan Eurojaska.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kerho on äärimmäisen tasapaksu, mutta se ei aina ole huono ja voivat vetää samanlaisen runin kuin Ässät viime kaudella. Ehkä, hieman huolissani kuitenkin olisin jos hyökkäyksen suurimmat toiveet on Tuulola ja Rautiainen.
Jos Rajaniemi-Markkanen on HPKn maalivahtiosasto niin ei vedä.

Ässien pelejä seuranneet tietää miten iso merkitys Rubinilla oli Ässien sijoituksen kanssa.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Älkää nyt triggeröitykö taas yhden (tai kahden) keltamustan kirjoittajan hetkellisestä haipista. Touko-heinäkuu on joka vuosi SaiPan kannattajan parasta aikaa, kun ollaan mahdollisimman kaukana ensimmäisenkään pelin pelaamisesta. Edellä @Sinkilä sen tärkeimmän jo totesikin; Ville "Ville Hämäläinen" Hämäläinen on edelleen joukkueen päävalmentaja. Uskaltaisin väittää kausikorttimyynnin olevan aallonpohjassa jo pelkästään tällä perusteella. Hankinnat eivät ole muutoin mitenkään olennaisia, paitsi sitten kun lokakuussa poffijunan karatessa aletaan äijiä myymään ulos. Nautitaan nyt kesästä ja auringosta, kyllä ne syksyn lehdet pudotessaan tiputtaa samalla Monkeyn keulan takaisin kiinni tiehen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Onhan SaiPan hyökkäys selkeästi parempi kuin esimerkiksi Ässillä, HPK:lla, KooKoolla, Jukureilla tai Sportilla.
Maalivahti-osasto on täysi kysymysmerkki ja puolustuksessa luotetaan tasonnousuihin.
SaiPa ei tule olemaan jumbo alkavalla kaudella.

Ei teillä huono hyökkäys ole missään tapauksessa ja muutenkin lupaava rosteri, mutta en mä nyt selkeästi paremmaksi hyökkäystä mainostaisi - Sportin hyökkäyksen kärki on todella kova, meilläkin sentterikolmikko Ilomäki-Ottosson-Paajanen kestää vertailun kepeästi, laitureita puuttuu vielä pari.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan SaiPan hyökkäys selkeästi parempi kuin esimerkiksi Ässillä, HPK:lla, KooKoolla, Jukureilla tai Sportilla.
Maalivahti-osasto on täysi kysymysmerkki ja puolustuksessa luotetaan tasonnousuihin.
SaiPa ei tule olemaan jumbo alkavalla kaudella.
Hmm. Millähänv..ulla.

Tammela oli hyvä kiinnitys. Helpot massit Markkaselle helmikuussa myydä Tapparaan, Ilvekseen, Kärppiin, Hifkiin tai Lukkoon. Saipan rosteri vaikuttaa toistaiseksi siltä, että olisiko edes Mestiksessä 4 joukossa.
 
Viimeksi muokattu:

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan SaiPan hyökkäys selkeästi parempi kuin esimerkiksi Ässillä, HPK:lla, KooKoolla, Jukureilla tai Sportilla.
Maalivahti-osasto on täysi kysymysmerkki ja puolustuksessa luotetaan tasonnousuihin.
SaiPa ei tule olemaan jumbo alkavalla kaudella.
Pakko olla eri mieltä. Saipan hyökkäys ei ole selkeästi parempi yhtäkään noista. Tasoissa voi ehkä olla, mutta Saipalla joukkue näyttääkin valmiimmalta kun monella muulla. En liikaa odottaisi jos ykköshyökkääjäksi(Sashan mukaan) hankittiin pelaaja joka ei mahdu Pelicansin kokoonpanoon playoffeissa.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Saipan rosteri vaikuttaa toistaiseksi siltä, että olisiko edes Mestiksessä 4 joukossa.
Vaikka joku 18 viestin fanipoika laittaakin värilasit päässä viikonloppuyönä hieman keulivan viestin, niin olettaisi että vastauksilla olisi edes joku taso. SaiPan joukkue karkeasti tällä hetkellä:

Tammela - Helewka - Ojantakanen
Kivenmäki - Kalapudas - Oden
Vainikainen - Morand - Karvinen
Appelgren - Siikonen - Lipiäinen
Hokkanen - Metsävainio

Anttalainen - Viitasalo
Rikkilä - Moro
Rajaniemi - Airola
Laakso - Hietala

Lukas - Piiroinen

Puolustukseen on kaiketi tulossa vielä kärkiukkoa Maalahden ja Irvingin poistuttua ykkösparista.

Enemmän itse olen huolissani valmennuksesta kuin itse joukkueesta.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Vaikka joku 18 viestin fanipoika laittaakin värilasit päässä viikonloppuyönä hieman keulivan viestin, niin olettaisi että vastauksilla olisi edes joku taso. SaiPan joukkue karkeasti tällä hetkellä:

Tammela - Helewka - Ojantakanen
Kivenmäki - Kalapudas - Oden
Vainikainen - Morand - Karvinen
Appelgren - Siikonen - Lipiäinen
Hokkanen - Metsävainio

Anttalainen - Viitasalo
Rikkilä - Moro
Rajaniemi - Airola
Laakso - Hietala

Lukas - Piiroinen

Puolustukseen on kaiketi tulossa vielä kärkiukkoa Maalahden ja Irvingin poistuttua ykkösparista.

Enemmän itse olen huolissani valmennuksesta kuin itse joukkueesta.
Voimasuhdearvioissa paikka löytyy näidenkin hankintojen jälkeen sijoilta 13-15. Meillä ei ole esim. yhtään jo tasonsa todistanutta rantaruotsalaista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: GNR

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vaikka joku 18 viestin fanipoika laittaakin värilasit päässä viikonloppuyönä hieman keulivan viestin, niin olettaisi että vastauksilla olisi edes joku taso. SaiPan joukkue karkeasti tällä hetkellä:

Tammela - Helewka - Ojantakanen
Kivenmäki - Kalapudas - Oden
Vainikainen - Morand - Karvinen
Appelgren - Siikonen - Lipiäinen
Hokkanen - Metsävainio

Anttalainen - Viitasalo
Rikkilä - Moro
Rajaniemi - Airola
Laakso - Hietala

Lukas - Piiroinen

Puolustukseen on kaiketi tulossa vielä kärkiukkoa Maalahden ja Irvingin poistuttua ykkösparista.

Enemmän itse olen huolissani valmennuksesta kuin itse joukkueesta.
Hyvältähän tuo rosteri vaikuttaa, minulla on jäänyt Ville Hämäläisestä positiivinen kuva.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
En tiedä onko vaan mun päässä, mut semmosen huomion oon tehnyt vuosien varrella, että tätä voimasuhteiden arviointia vähän sumentaa meidän kaikkien taipumus kattella sen oman kylän porukan touhuja jonkinlaisten värilasien läpi.

Tuntuu olevan aika itsestäänselvyys, että edellisellä kaudella hyvän kauden pelanneet pelaajathan vetää aina automaattisesti samanlaisen kauden ihan rutiinilla ensi kaudellakin. Näistä yleensä jokainen alle 38-vuotias omaa vielä myös selvää kehittymispotentiaalia, joten selvä tasonnosto tai ns. läpimurtokausikin on aika todennäköinen. Tämähän koskee omassa joukkueessa jatkavien lisäksi myös toisista liigaseuroista hankittuja pelaajia.

Selvä päättelyketju on sekin, että heikon kauden pelanneet pelaajathan pystyvät aina palaamaan sille "omalle tasollensa", mikä tarkoittanee yleensä henkilökohtaisen uran parasta kautta. Eikä sillä nyt ole niin merkitystä, että onko se huippukausi kahden vai kymmenen vuoden takaa, ja onko se yksittäinen piikki muuten tasaisessa sarjassa. Tämäkin koskee joukkueessa jatkavia pelaajia, mutta erityisesti niitä muualta hankittuja toisten hylkiöitä.

No sitten tulee ne ulkomaan arvat, joiden osumistahan puoltaa parhaiten se, että joskus ennenkin on osunut. Tällä nyt hankitulla on muuten coolein nimi, komein parta/takatukka tai se kaiken oleellisen kertova yks NHL-peli eliteprospectsin tilastoissa. YouTubesta muuten löytyy myös yks tappeluvideo tältä, jossa se on kahdessa sekunnissa katollaan, mutta luonnetta löytyy hei, respect.

Mestishankinnoilla voidaan lopuksi täyttää rosterin aukkopaikat hyvällä luotolla, koska hankitut pelaajat ovat joskus pelanneet meidän valmentajan alaisuudessa Mestistä tai B-junnuissa, ja koutsi muuten tietää näistä saletisti jotain, mitä muut ei tiedä.

Ja sit löytyy vielä niitä täysillä logolle pelaavia omia junnuja, jotka riittää kyllä tasokkaaksi nelosketjuksi liigaan, eikä niille ees tarvi palkaksi kuin erkkaa ja lounasseteleitä, niin jää muuten rahaakin vielä pyydystää marraskuussa se maailmanluokan ykkössentteri tähän kruunuksi.

Vastustajan pelaajiahan nyt harva tuntee paremmin, mut Eliteprospectista voi kattoo, et ei toikaan ukko oo ku 9/10 vetänyt yli 30 pinnaa liigassa, niin on kyl vähän kysymysmerkki teidän tulosyksikössä.

No mutta, oli miten oli. Syyskuuhun asti ollaan kaikki jaetulla kärkipaikalla!
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin rosteri tällä päivämäärällä sekä vielä vahvistamattomat tulijat ketjuiksi ja puolustajapareiksi kasattuna:


Jens Lööke - Axel Holmström - Simon Hjalmarsson
Sebastian Stålberg - Johan Sundström - (Carl Mattsson)
Viljami Nieminen - (Kalle Miketinac) - Jure Povse
Erik Riska - Anton Stråka - Lari Heikkinen
Miro Nalli

(Hankinta) - CJ Lerby
Aatu Aarnio - Atro Leppänen
Bine Masic - Valtteri Hietanen
Theodor Johnsson - Juho Tommila
Juuso Vesala

Miroslav Svoboda
Rasmus Reijola
Juho Helander

Tulijoista Mattsson ja Miketinac on jo uutisoitu ajat sitten mm. Ruotsin medioissa ja sopimukset odottavat vain julkaisua. Lisäksi utj Herkko Koski on ilmoittanut, että puolustukseen haetaan vielä ns. kiekollista ykköspakkia, joka kykenee ottamaan vastuuta ylivoiman pyörittämisestä. Tulee siis ottamaan mitä todennäköisimmin paikan Lerbyn viereltä ensimmäisestä parista.

Valmennuksesta kantaa (valitettavasti) edelleen päävastuun Risto Dufva, jonka itse pelkään olevan jälleen se suurin kanto kaskessa Sportin menestyksen tiellä.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka joku 18 viestin fanipoika laittaakin värilasit päässä viikonloppuyönä hieman keulivan viestin, niin olettaisi että vastauksilla olisi edes joku taso. SaiPan joukkue karkeasti tällä hetkellä:

Tammela - Helewka - Ojantakanen
Kivenmäki - Kalapudas - Oden
Vainikainen - Morand - Karvinen
Appelgren - Siikonen - Lipiäinen
Hokkanen - Metsävainio

Anttalainen - Viitasalo
Rikkilä - Moro
Rajaniemi - Airola
Laakso - Hietala

Lukas - Piiroinen

Puolustukseen on kaiketi tulossa vielä kärkiukkoa Maalahden ja Irvingin poistuttua ykkösparista.

Enemmän itse olen huolissani valmennuksesta kuin itse joukkueesta.
Syvästi pyydän anteeksi omaa näkemystäni, mutta esim. Ässät on tällä hetkellä rajusti edellä. Tammela on loistava palanen mestaruutta hakevan joukkueeseen ja aina tervetullut Lukkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
SaiPan hyökkäyshän näyttää tällä hetkellä paljon paremmalta kuin ainakaan itse osasin kuvitella vielä pari viikkoa sitten. Siinä kun olisi päävalmentajana esimerkiksi Karri Kivi, niin SaiPan voisi hyvillä mielin nostaa mukaan kymppisijataisteluun. Nyt päävalmentajana on Ville Hämäläinen ja ainakin itse pidän hyvänä tavoitteena jumbosijan välttämisen.
 

Barney

Jäsen
Syvästi pyydän anteeksi omaa näkemystäni, mutta esim. Ässät on tällä hetkellä rajusti edellä.
Pelaako Ässät Mestiksessä? Mites ne Mestiksen top-4 joukkueet? Onko Kiekko-Espoo, Ketterä, RoKi ja JoKP edellä?
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
SaiPan hyökkäyshän näyttää tällä hetkellä paljon paremmalta kuin ainakaan itse osasin kuvitella vielä pari viikkoa sitten. Siinä kun olisi päävalmentajana esimerkiksi Karri Kivi, niin SaiPan voisi hyvillä mielin nostaa mukaan kymppisijataisteluun. Nyt päävalmentajana on Ville Hämäläinen ja ainakin itse pidän hyvänä tavoitteena jumbosijan välttämisen.
SaiPan hyökkäyshän näyttää ihan oikeasti siltä, että sillä voidaan kymppisijasta taistella. Vaikka sieltä puuttuukin ihan kovin syömähammas, niin tuolta löytyy runsaasti pelaajia joille täydellä kaudella 30pistettä on ihan saavutettavissa. Myös alaketjuissa on aitoja liigapelaajia, eli lähtökohtaisesti nekään eivät vuoda.

Puolustus SaiPalla on sitten ihan hämmentävän heikko. Viitasalon lisäksi tuolta ei kovin moneen liigapuolustukseen mahtuisi top 4 osastolle ketään. Ykkösparilla on alla isot loukkaantumiset, ja lopuilla on todistettavaa siinä, että ovat ylipäätään liigatasolla kun pelataan oikeasti voitoista koko kauden ajan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Entrosantier Mielestäni teidän kokoonpano näyttää todella hyvältä, löytyy varmoja tuloshevosia ja toisaalta viime kauden puutteita on korjattu. Toki aikamoinen määrä ulkkareita, mutta ei sekään mitään este ole saada hyvää meininkiä ja tulostasoa päälle. Uskon että ensi kausi tulee olemaan vahva Sportille, menee itsellä kyllä tällä erää 10 joukkoon vahvasti voimasuhteissa.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
SaiPan hyökkäyshän näyttää ihan oikeasti siltä, että sillä voidaan kymppisijasta taistella. Vaikka sieltä puuttuukin ihan kovin syömähammas, niin tuolta löytyy runsaasti pelaajia joille täydellä kaudella 30pistettä on ihan saavutettavissa. Myös alaketjuissa on aitoja liigapelaajia, eli lähtökohtaisesti nekään eivät vuoda.
SaiPan kovin syömähammas voi hyvinkin olla melko hyvin monien tutkan alla viilettänyt Valtteri Ojantakanen. 22-vuotias pelaaja, joka teki viime kaudella Liigassa 20 maalia ja toissa kaudella 13 maalia. Tuntui ainakin minusta että 21 maalin Meskanen sai huomiota medialta ja keskusteluissa, mutta Ojantakanen ei niinkään.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Pitääkö isoimpien pudjettien joukkueiden kannattajien nyt suuttua ja urputtaa kun täällä puhutaan vain mahdollisesta häntäpäästä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitääkö isoimpien pudjettien joukkueiden kannattajien nyt suuttua ja urputtaa kun täällä puhutaan vain mahdollisesta häntäpäästä?

Kesä on parasta aikaa pienten joukkueiden kannattajille. Kevään korvilla voi sitten vääntää tamperelaiset, oululaiset ja muut mestarisuosikit keskenään paremmuuksistaan.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitäs palasia joukkueilla on vielä hakusessa? Tämän päivän julkaisujen jälkeen Lukon ryhmä näyttää hyvältä, kaiketi max 1-2 täsmähakua vaille valmista? Tapparaan ilmeisesti ainakin pari sentteriä ja muutakin varmaan haussa? Ilvekseen 1-2 hyökkääjää joista toinen sentteri, lisäksi 1-2 pakkia tarvitaan ihan lukumäärällisesti vaikka top 6 on oikein mainio. HIFKin hyökkäys näyttää suht koht valmiilta, pakistoon varmasti kärkiukkoa tulossa ja toinen maalivahti? Kärppien pakka onkin aikalailla auki, ketäs sinne huhuiltu?

Edit. Sportin ja SaiPan hyökkäyskalusto näyttää tässä vaiheessa paremmalta kuin viime kaudella, mutta molempien pakistoon lienee tulossa vahvistusta?

Edit2. Tuli tarkastettua Kärppien kotisivuilta sopparitilanne kun eliteprospectissa näkyi vain 9 sopimusta ja alkoi epäilyttämään että voiko muka pitää paikkansa! Eihän siellä siis sittenkään pakka leväällään ole, mutta varmaankin jotain vahvistuksia pohjoisenkin suunnille kiikarissa?
 
Viimeksi muokattu:

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Mitäs palasia joukkueilla on vielä hakusessa? Tämän päivän julkaisujen jälkeen Lukon ryhmä näyttää hyvältä, kaiketi max 1-2 täsmähakua vaille valmista? Tapparaan ilmeisesti ainakin pari sentteriä ja muutakin varmaan haussa? Ilvekseen 1-2 hyökkääjää joista toinen sentteri, lisäksi 1-2 pakkia tarvitaan ihan lukumäärällisesti vaikka top 6 on oikein mainio. HIFKin hyökkäys näyttää suht koht valmiilta, pakistoon varmasti kärkiukkoa tulossa ja toinen maalivahti? Kärppien pakka onkin aikalailla auki, ketäs sinne huhuiltu?
Lukko taitaa olla yhtä hyökkääjää vaille valmis kauden aloitukseen.
Tämän hyökkääjään toivotaan Sahlstedtin sulla olevan Anrei Hakulinen.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lukko taitaa olla yhtä hyökkääjää vaille valmis kauden aloitukseen.
Tämän hyökkääjään toivotaan Sahlstedtin sulla olevan Anrei Hakulinen.

Riippumatta muiden tekemisistä, niin kyllä Lukkoa voi paperilla maalailla vähintään top-5 kastiin voimasuhteissa. HIFK, Ilves, Kärpät ja Tappara tulevat todennäköisesti antamaan vastusta, mutta muuten ei näillä näkymin löydy tuohon porukkaan tulijaa (paperilla).
 
Viimeksi muokattu:

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Riippumatta muiden tekemisistä, niin kyllä Lukkoa voi paperilla maalailla vähintään top-5 kastiin voimasuhteissa. HIFK, Ilves, Kärpät ja Tappara tulevat todennäköisesti antamaan vastusta, mutta muuten ei näillä näkymin löydy vastusta (paperilla).
Kyllä juu.
Lukko on yksi jengeistä, jolla rosteri sellainen millä voi Kannusta pelata.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Lämsä kyllä siellä se suurin kysymysmerkki.
Toki Lämsällä on paljon todistettavaa, mutta vaikka penkin takana olisi Kaj Matalamäki, rosteri on kilpailukykyinen päätyyn asti.
Valmennus sitten on ehkä se kysymysmerkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös