Kauden puolivälissä pitää itsekin osallistua ennustuksiin runkosarjan loppusijoituksista.
Sijat 1-3
Runkosarjan voittajaehdokkaisiin lasken IFK:n ja tamperelaiset. IFK on pelannut pääosin hyvää jääkiekkoa koko kauden, joskin alkukierroksilla pistesaalista verotti mm. tehoton ylivoima. Sen parantuminen oli ajan kysymys, ja nyt varmaan aletaan olla aika lähellä totuutta yv%:n suhteen. Samaa ilmiötä odottelen Garteigin voittoprosentin suhteen. Ilveksellä on myös varaa parantaa ylivoimaansa. Muuten joukkueen katto on minulle kyllä mysteeri, mutta mitään pelimerkkejä ei mulla ole tiputtaa Ipaa alemmaskaan. Tappara on näkemäni perusteella myös pelannut tuloksiaan paremmin, ja eiköhän se kirves perinteiseen tapaan ole vahva kevätpuoliskolla.
Sijat 4-6
Sen jälkeen onkin enemmän sumua ja kysymysmerkkejä. Tepsillä vaikuttaisi olevan kivijalka kunnossa, mutta hyökkäyspelin tehokkuus on aika pienen porukan harteilla; ei riitä runkosarjan voittotaisteluun, mutta kuuden sakkiin kyllä. Lopuista paikoista sitten taistelee Kärpät, KooKoo, Pelicans ja HPK, ja tässä kohtaa voisi kolikolla heittää näiden järjestyksen. Pakko jos on veikata, niin Kärpät ja HPK ottaa suoran pudotuspelipaikan.
Sijat 7-10
Nousua odotan myös Lukolta ja KalPalta, jotka molemmat on vasta tullut nähtyä ja joiden pelin odotan kantavan kympin sakkiin. Lukolta olen nähnyt aika monta epäonnista pistemenetystä, ja KalPan IFK:lle aina niin vaikea tapa pelata vakuutti viimeksi keskiviikkona. Näiden kavereiksi sääleihin yllämainitut KooKoo ja Pelicans. Näin ollen Jukurit jäisi ulos, mikä kieltämättä tässä kohtaa on aika kova veikkaus. Ehkä todennäköisempää kuitenkin, että lyö joko KalPan tai Lukon, tai molemmat, tässä kisassa, mutta mennään näillä.
Sijat 11-15
Ässät, SaiPa, JYP ja Sport ovat papereissani jo parempi onni ensi kaudella -kategoriassa, vaikka toki jälkimmäinen varsinkin vielä paperilla taistelee säälipaikasta. En millään näe, että Sport olisi lopulta KalPan tai Lukon edellä, ja näin ollen latu on kiinni.