Ei kukaan muu paitsi Pelicans fanit ja osa heistäkään ei uskonu playoffs mahdollisuuksiin.Ja 10 pelin pisteputkessa oleva Pelicans on nyt pisteen päässä Tepsistä ja kutossijasta. Moniko uskoi tällaiseen muutama viikko sitten? En mäkään. On kyllä yksi kaikkien aikojen runkosarjoista mun kirjoissa.
Mitenkäs se Pelicans-Kärpät -finaali mahdetaan sitten ollenkaan ratkaista, kun molemmat on ihan lyömättömiä, jos vaan tästä jatkoon pääsevät. Ei niitä ainakaan pelaamalla voi ratkaista, kun kumpikaan ei häviä. Sitä ekaa finaalipeliäkin pelataan muuten vielä syksylläkin, kun pitäisi uusi kausi jo alkaa.Se on semmonen homma, että jos Pelicans jatkoon selviytyy niin kukaan ei halua tätä Joukkuetta vastaan ! Uskokaa poies.
Kaksi sekuntia aikaa, kaksi sekuntia aikaa ja lyömätön on lyöty!Mitenkäs se Pelicans-Kärpät -finaali mahdetaan sitten ollenkaan ratkaista, kun molemmat on ihan lyömättömiä, jos vaan tästä jatkoon pääsevät. Ei niitä ainakaan pelaamalla voi pelata, kun kumpikaan ei häviä. Sitä ekaa finaalipeliäkin pelataan muuten vielä syksylläkin, kun pitäisi uusi kausi jo alkaa.
Mitenkäs se Pelicans-Kärpät -finaali mahdetaan sitten ollenkaan ratkaista, kun molemmat on ihan lyömättömiä, jos vaan tästä jatkoon pääsevät. Ei niitä ainakaan pelaamalla voi ratkaista, kun kumpikaan ei häviä. Sitä ekaa finaalipeliäkin pelataan muuten vielä syksylläkin, kun pitäisi uusi kausi jo alkaa.
Näinpä, liigakaudelle yllättävä ja odottamaton päätös: molemmille finalisteille hopeaa, koska molemmat peloissaan luovuttivat ja pelit jäi pelaamatta.Ehkä ne ei edes pelaa kun molemmat on joukkueita joita kukaan ei halua vastaan?
Tässä melkeen toivoo että olis 11 playoff-paikkaa.
Kärppien osalta ehtona on, että Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov ovat terveenä. Eli kunhan Pelicans tuossa finaalisarjassa teloo jonkun noista takaisin sairastuvalle, niin Kärpät ei ole enää lyömätön ja Pelicans on mestari.Mitenkäs se Pelicans-Kärpät -finaali mahdetaan sitten ollenkaan ratkaista, kun molemmat on ihan lyömättömiä, jos vaan tästä jatkoon pääsevät.
Itse sanoisin Galimovin osalta, että meillä on vielä hänen lisäksi kaksi yhtä pätevää molaria heittää askiin.Kärppien osalta ehtona on, että Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov ovat terveenä. Eli kunhan Pelicans tuossa finaalisarjassa teloo jonkun noista takaisin sairastuvalle, niin Kärpät ei ole enää lyömätön ja Pelicans on mestari.
Itse sanoisin Galimovin osalta, että meillä on vielä hänen lisäksi kaksi yhtä pätevää molaria heittää askiin.
Okei, tuosta Kasikista ei ole kuin yhden pelin otanta, mutta vaikutti pätevältä otteissaan Lahessa. Blomqvistista varmaan ei tarvitse sanoa muuta kuin 9 starttia ja viisi nollapeliä (94,55%). Tänään nollasi Nordiksella IFK:n.
Se on semmonen homma, että jos Pelicans jatkoon selviytyy niin kukaan ei halua tätä Joukkuetta vastaan ! Uskokaa poies.
Vitsailu keventää tunnelmaa ja helpottaa pelon kanssa elämistä, eli ymmärrän hyvin viestisi tarkoituksen. Kärpät on pelannut Marjamäen kanssa viisi ottelua ja napsinut kymmenen pistettä maalierolla 12-7. Pahoja pelejä ja silti pistepussi on karttunut jokaisessa. Galimovia ei ole ollut lopulta edes niin suuri ikävä, kun Liigan parhailla statseilla operoiva Blomqvist on osoittautunut aikamoiseksi muuriksi. Ohtamaa palaa ensi viikolla jääharjoituksiin. Se alkaa muualla alahuuli väpäjämään entistä enemmän. Mitä Pelicanseihin tulee, niin kova joukkue siinäkin.Kärppien osalta ehtona on, että Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov ovat terveenä. Eli kunhan Pelicans tuossa finaalisarjassa teloo jonkun noista takaisin sairastuvalle, niin Kärpät ei ole enää lyömätön ja Pelicans on mestari.
No ei todellakaan halua!
"Siinä on hyvä ja kunnollinen paikka Bjöönisellä, niinkuin pitääkin olla..."
Mikä minua pitäisi pelottaa? Minulla ei riitä usko, että HPK pystyy pudotuspelissä haastamaan ketään, joten minua ei haittaa vaikka Kärpät saisi McDavidin ja Draisaitlin pudotuspeleihin. Ei pelota Kärpät, ei Tappara, ei HIFK, eikä kukaan muukaan.Vitsailu keventää tunnelmaa ja helpottaa pelon kanssa elämistä, eli ymmärrän hyvin viestisi tarkoituksen.
Kyllähän tuo pelko on vienyt jo yöunet. Ukrainan sota ei sitä ole tehnyt, mut nyt joka yö heräilen hiestä märkänä kärppäpelkoon. On se niin kova.Vitsailu keventää tunnelmaa ja helpottaa pelon kanssa elämistä, eli ymmärrän hyvin viestisi tarkoituksen.
Ymmärrän. Marjamäen vierailu Mikkelissä oli sen verran kliininen, että helposti pelko ja epätoivo iskee. Tämä on kuitenkin vain urheilua. Älä anna sen tulla uniin. Koeta rajata pelko pelipäiviin. Siitä olen iloinen, että sinä ja muutkin mikkeliläiset pääsette vihdoin kokemaan Liigassa pudotuspelien hekuman ja jännityksen.Kyllähän tuo pelko on vienyt jo yöunet. Ukrainan sota ei sitä ole tehnyt, mut nyt joka yö heräilen hiestä märkänä kärppäpelkoon. On se niin kova.
Tätäkään en ymmärrä. Sinä olet toitottanut näppäimet punaisena, että Jukurit ei kuulu liigaan ja olen luottanut palstan ylivertaisen asiantuntijan mielipiteeseen varuksetta. Enää ei tiedä mihin uskoo.Siitä olen iloinen, että sinä ja muutkin mikkeliläiset pääsette vihdoin kokemaan Liigassa pudotuspelien hekuman ja jännityksen.
Kyllä kehuja on syytä antaa silloin, kun niiden paikka on. Jukurtit on ollut tähän kauteen asti surkea ja lähinnä riippakivi. Tällä kaudella Jukurit on ollut iloinen yllätys ja ensimmäisen kerran tuottanut lisäarvoa tälle sarjalle. Ja kyllä, se on hyvä se!Tätäkään en ymmärrä. Sinä olet toitottanut näppäimet punaisena, että Jukurit ei kuulu liigaan ja olen luottanut palstan ylivertaisen asiantuntijan mielipiteeseen varuksetta. Enää ei tiedä mihin uskoo.
Vaikka omalla joukkueella kausi oli (taas) millainen oli, niin tosiaan hieno pleijarikevät on kyllä tällä menolla tulossa. Ihan ensimmäinen kihelmöivä asia on se, mihin järjestykseen runkosarjassa päädytäänNyt on kyllä sellainen tilanne et ketä vaan voi top 11:stä voittaa.
Toivoivotaan et korona ei enää sotke, saadaan huippu hienot pleijarit.
Varmoja kymppisakissa ovat nyt Ilves, Tappara ja Jukurit, illalla joukkoon tullee muitakin.Vaikka omalla joukkueella kausi oli (taas) millainen oli, niin tosiaan hieno pleijarikevät on kyllä tällä menolla tulossa. Ihan ensimmäinen kihelmöivä asia on se, mihin järjestykseen runkosarjassa päädytään
Ehkä nyt kenties voi ajatella, että TOP-5 joukkueet ovat varmasti turvassa (eivät putoa enää kympinsakista pois). Mutta sitten sijoilla 6-11 olevalla kuusikolla TPS, Kärpät, Pelicans, Lukko, KooKoo ja KalPa tulee olemaan käsittämättömän jännittävä tuolileikki tässä viimeisillä kierroksilla. Yksi näistä joukkueista tulee jäämään jatkopeleistä kokonaan ulos, ja se tulee kyllä varmasti olemaan katkera pala sille tässä tilanteessa..
No joo, tappio kuin tappio tekee joukkueelle kuin joukkueelle hallaa. Jukurit oli keskinäisissä selkeästi parempi ja ansaitsivat pisteensä, joten sinällään KalPakin on saanut tähän mennessä sen mitä on ansainnut. Huomattavasti kirvelempiä pistemenetyksiä on tapahtunut puhtaasti huonon tuomaroinnin (viimeisimmät Tappara ja SaiPa -pelit) tuloksena.Varmoja kymppisakissa ovat nyt Ilves, Tappara ja Jukurit, illalla joukkoon tullee muitakin.
Kyllähän tuo kymppiviiva on mielenkiintoinen. Kalpa on parannellut otteitaan huikeasti, nuille nuo jukuripelit tekivät tällä kaudella todella hallaa. Toivottavasti nousevat kymppisakkiin.