Muuten melko sama mutta vaihtaisin kuitenkin HIFK:n ja KalPan paikat. Myös Pelicanssin nostaisin kolmoseksi, Suikkanen kun löytää pleijarivaihteen niin silloin alkaa yleensä tapahtua.
Nämä mielikuvat ovat ilmeisesti edelleen vallassa, kiitos kiekkokontrollin ja takavuosien nimettömän puolustuksen. KalPa ei kuitenkaan ole tällä hetkellä sarjataulukon piikkipaikalla ylivertaisella hyökkäämisellä vaan kurinalaisella viisikkopuolustamisella, jonka seurauksena se on päästänyt yhdessä JYPin kanssa vähiten maaleja.Pelkällä ylivertaisella hyökkäämisellä ei pääse mihinkään. Kalpa on tähän mennessä ollut ihan kiva, symppis ja lupsakka joukkuve, mutta ei tyly voittaja.
Kieltämättä Sami Kapanen sai aivotärähdyksen Kolehmaisen erittäin myöhäisen taklauksen takia ja Kiiskinenkin loukkaantui edellisessä sarjassa Mäntylän selkääntaklauksesta, mutta herrojen housuja en ole päässyt haistelemaan. Kuitenkin väittäisin että HPK-sarjan ratkaisi pakkien tulivoima viivalta ja heikko maalivahtipeli. Sattumoisin nuo ovat kaksi asiaa, johon on sen jälkeen panostettu.Kevään 2010 välierissä olivat kyllä Sami Kapanen ja kumppanit ajoittain paskat housussa kun HPK:n pelaajat taklasivat miestä nurin.
Keväällä nousevat eteen seuraavat aivan asiat:
1.Tasainen peluutus = Laaja rosteri
3.Valmennuksen osaaminen
5.Erikoistilannepelaaminen
Olen yhä sitä meltä, miltei kaikki KalPan kotipelit viimeisen 3 kauden aikana nähneenä, ettei mikään joukkue ole fyysisyydellään horjuttanut KalPaa.
Tässä on tiivistettynä ne syyt, miksi ilman mitään suuria mullistuksia valmennuksen pään sisällä, Ässät ei tule nostamaan kauden päätteeksi kannua.
Mielestäni hyvä liike ja fyysisyys ovat eri asioita. Sitä oikeastaan kuvaa hyvin sekin, että Hirvonen ja Kukkonen ovat joukkueen fyysisimpiä pakkeja, mutta kiekollisesti heikompia. Kiire heille on tullut prässin alla, ei kyse pelosta ole ollut.Kröhöm... JYP. Aikaisempina vuosina KalPan pakeilla ollut paskat housussa ja hätäisiä ratkaisuja tullut, kun JYP on prässännyt ja taklannut. Ei tietenkään jokaisessa pelissä, mutta pari muistan, missä toimi varsin mainiosti. Hirvoset ja Kukkoset aivan paniikissa. Olihan se hienoa...
Mielestäni hyvä liike ja fyysisyys ovat eri asioita. Sitä oikeastaan kuvaa hyvin sekin, että Hirvonen ja Kukkonen ovat joukkueen fyysisimpiä pakkeja, mutta kiekollisesti heikompia. Kiire heille on tullut prässin alla, ei kyse pelosta ole ollut.
Eihän Jyp mikään liigan fyysisin joukkue ole ollut, mutta ehkä parhaiten liikkuva ja toimivan karvaussysteemin avulla tuota liikettä on hyvin päästy hyödyntämään.
En edelleenkään näe mitään syytä korjata näkemystäni. Itseasiassa muistan useita pelejä, jolloin mikkihiirip-Kalpa on itse päässyt hyvällä liikkeellään vastustan iholle ja tällä karvauksella saanut vastapuolen pasmat sekoamaan. Kuitenkaan kyse ei mistään fyysisyydestä ole ollut.
Kokoajan alkaa entistä enemmän, peli peliltä tuntumaan siltä että pelicans tulee olee toooosi kova keväällä.. Sit ku katotaa viel kuka on penkin takana nii..
Itsekin löisin roposeni pussinokkien puolesta. Vahvoja esityksiä illasta toiseen. Sieltä kun vielä Pikkarainen ja Seikola kuntoutuu...
Kokoajan alkaa entistä enemmän, peli peliltä tuntumaan siltä että pelicans tulee olee toooosi kova keväällä.. Sit ku katotaa viel kuka on penkin takana nii..
Kyllähän noiden lisäksi Wärniä itse odotan erittäin paljon palaavaksi..mitalin kun ottaisivat jätkät, niin ai että..
Jokerit voivat vielä kyllä nousta viimeisen reilun kymmenen pelin aikana ennakkosuosikiksi, kun nähdään että miten uudet pelurit sopeutuu yms yms.
Jokerit voi huoletta yliviivata kevään mestaruustaistosta. Ennakkosuosikki se ei ole missään vaiheessa kautta ollut ja nyt näyttäisi siltä, ettei se kykene edes haastajan rooliin.
Nälkä kasvaa syödessä... Itse haluan että Lahdessa nostellaan kannua. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta kaikki muut sijat ovat itselleni jonkinasteisia pettymyksiä. Siihen on kuitenkin vielä helvetin pitkä matka, että edes finaalissa pelattaisiin. Semifinaaleissakaan ei olla vielä... Reilut kymmenen vuotta oon kaikennäköistä räpellystä seurannut Lahdessa ja kertaakaan ei olla oltu edes neljän joukossa. Nyt on kuitenkin ensimmäistä kertaa sellainen tunne, että tossa joukkueessa on jotain erityistä mitä en ole täällä ennen nähnyt.Kyllähän noiden lisäksi Wärniä itse odotan erittäin paljon palaavaksi..mitalin kun ottaisivat jätkät, niin ai että..
Nälkä kasvaa syödessä... Itse haluan että Lahdessa nostellaan kannua.
Kun on katsonut yli 20 vuotta näitä eri nimisiä Reippaita kaikkine taloussotkuineen sekä Pelsujen alennusta velkasaneerauksineen ja siihen kaiken maailman petterisihvosia, mikatoivoloita ja jamikauppeja sohlaamassa liigajoukkueen peräsimessä niin en perkele uskalla vielä ajatella pyttyä Lahden torille.