Jaa että tällaiseksi menee tämäkin ketju, en jaksa ymmärtää, miksi pitää meidän Jypinkin kannattajien ruveta Kalpaa mollaamaan. Siellä tilanne on kuitenkin tällä hetkellä aika sama kun meillä parin viime kauden ajan, erona edelliskausiin vain se, että heillä sentään on tällä hetkellä yksi kentällinen pelaajia, joilta voi odottaa jo melko koviakin pisteitä.
Itse tulee seurattua Kalpan tekemisiä mielenkiinnolla, joten hieman on tullut silmäiltyä myös heidän tilannettaan. Mikäli KAIKKI tulleet vahvistukset osuvat kohdalleen, niin paikka jopa sääläreissä olisi mahdollisuuksien rajoissa, mutta todennäköisesti ei kuitenkaan, sillä aina joku/jotkut hankinnoista osoittautuvat flopeiksi. Kalpalla kuitenkin on jo nämä puhutut Tuppurainen ja Kiiskinen sekä kaksi pätevän oloista ulkomaan elävää höystettynä Kuusistolla. Tässä siis yksi pätevä kentällinen kasassa, jolla on mahdollisuuksia olla yllättävänkin kova tekijä tässä liigassa. Todennäköisesti muista miehistä muutama nousee jälleen asteen kovemmaksi tekijäksi, tätä odotan lähinnä Laineelta, Jalasvaaralta, Kauvolta, Ville Hämäläiseltä sekä ehkä myös Virtalan veljeksen toiselta painokselta. Tilanne siis muistuttaa epäilyttävästi Jypin viime kausien tilannetta, jossa n. 7-8 pelaajaa kaikki voivat olla kovia miehiä, mutta joista todellisuudessa ehkä puolet sitä ovat... Näin ollen kun muu materiaali on heikko, niin ei sieltä paljon yli jumbosijan voi olettaa nousua tapahtuvan, mutta mikäli päteviä pelaajia nousee odotettua enemmän, en näe mahdottomaksi säälipaikkaa. Itse vaan olen niin skeptiseksi oppinut Jypin kannattajana, että en usko Kalpan menestykseen(säälit), vaikka sitä kyllä suuresti toivon. 12.-14 on ne realistiset sijat, todennäköisesti kuitenkin tappelevat Saipan kanssa tulevalla kaudella kahdesta viimeisestä paikasta. Ikävä kyllä.
Saa esittää edelleen vastaväittämiä tähänkin pohdintaan, mutta minun mielestäni tilanne on tämä. Todennäköisesti Kalpan fanien mielestä tilanne näyttää paremmalta, sillä aina oman joukkueen tilanne meistä pikkuseurojen kannattajista tuntuu paljon paremmalta, mitä se oikeasti on. Tämäkin johtunee siitä, että pelaajien kehittymisen varaan lasketaan liian paljon lähes poikkeuksetta!