En jaksa heitellä kaikkia joukkueita riviin koska iso osa menisi ihan hatusta vetämällä kun ei ole kaikkia siirtoja tajunnut, mutta laitan parista (omasta mielestäni mielenkiintoisesta/paljon muuttuneesta) jengistä kommentit.
Ensinnä liigan kärkipäätä:
Jokerit
Markkasen signauksen jälkeen vahvin ennakkosuosikki. Hyviä vahvistuksia jo viime kaudelta vahvaan porukkaan (varsinkin HPK-pelurit luulisi tietävän SM-liigan kuviot jo valmiiksi), toki Jokereilla muutama paha menetyskin on tullut mutta niitähän on jokaisessa joukkueessa.
IFK
Itse niputan HIFKin tuonne kärkinelikkoon kuten aika moni muukin. Syyt tähän löytyy mun mielestä siitä että porukka on uusiutunut juuri sopivasti. Pakkipuolelle pari pahaa menetystä, mutta muuten jengin tärkeät palaset pysyneet kasassa ja pari kovaa vahvistusta ( Pesonen, Pikkarainen ) niin hyvä pitäisi tulla. Lundelliin mä en edelleenkään luota mestaruuden arvoisesti, mutta paljon on otteet parantuneet Oulun visiitiltä!
---
Keskikastia:
Blues
Ylempää keskikastia.
Kovia nimiä tullut joukkueeseen, takuuvarmoja suorittajia liigassa. Oliko näin että Bruckler jatkaa varmuudella? Silloin luulisin että korkealla tullaan olemaan. Uusista tulijoista O.Osala kiinnostaa.
Kärpät
En tällä hetkellä pistä ihan piikkiin Kärppiä. Niin pahoja oli avainmiesten poistumiset ja mestaruus-krapula vaikuttaa ettei mitään jakoja ihan kärkeen. Homma parantui jo Lehtosella paljon, ja jos vielä yksi kovan luokan pakki tulee niin silloin Kärpät voisi olla kärkikolmikkoa materiaaliltaan, ennen sitä ei ole. Lisäksi jos vielä huhuissa ollut sentteri tulee jossain vaiheessa kautta niin silloin voi ruveta veikkailemaan menestystä keväälläkin.
---
Häntäpäästä:
TPS
Jaa-a. Itseä oikein pelottaa kuinka huonolta TPS tällä hetkellä vaikuttaa. Todella pahoja menetyksiä (mm. Hurme, Vahalahti, Ulmer ) ja tilalle on tullut pääasiassa junnuja tai muuten suht pieniä nimiä. Montako yli 25v peluria on joukkueessa? Itse mieltänyt esim K.Nurmisen iki-tepsiläiseksi mutta niin vaan äijä lähti. No,toki uusista tulijoista esim Erkinjuntti kiinnostaa, kuten myös Teemu Laine (jollain tapaa oma suosikkini jo pitkään). Mutta tällä hetkellä mun silmissä perinteisen kova TPS vaikuttaa todella, todella heikolta.