Parahin TM,
<BR>
<BR>miksi helkkarissa renkutukseksi rienaamasi Dirlandaan soittaminen pitäisi Turkuhallissa lopettaa? Siksikö, ettei se miellytä vakaumuksellista Tapparan tai muun vierasjoukkueen kannattajaa, joka käy Turkuhallissa - allekirjoittaneen tavoin, totta - muutaman kerran kaudessa?
<BR>
<BR>Uskoisin valtaosan kotiyleisöstä olevan minun laillani vain ja ainoastaan mielissään Dirlandaan soittamisesta. Merkittävin syy tähän lienee se, että monien turkulaiskatsojien mielessä tuo kappale herättää mukavia (lue:kultaisia) muistoja. Muiden joukkueiden katsojille ei tällaisia mielleyhtymiä synny (itse asiassa läheskään kaikilla ei ole minkäänlaisia suosikkijoukkueeseensa liittyviä kultaisia muistoja), joten Turun ulkopuolisessa Suomessa mainittu renkutus tuskin keräisi ainakaan vastaavanlaista suosiota.
<BR>
<BR>Kun asia nyt kerran tuli puheeksi, niin en henkilökohtaisesti ole valmis luopumaan myöskään Pyhästä Maalilaulustamme, yleisön äänijänteet kiitettävästi avaavasta Tepsi tekee kohta maalin -rallatuksesta tai edes Aulis Virtasesta, sillä eihän kotiottelu tuntuisi enää samalta ilman hänen venytyksiään ja legendaarista, ulkosuomalaisten alati parjaamaa \"joukkueet tasalukuiset\" -kuulutustaan. Tepsiä on viimeiset pari kautta haukuttu tylsäksi ja värittömäksi joukkueeksi, joten on yksinomaan positiivista, että muutamat Turkuhallin ottelutapahtumien olennaisista piirteistä herättävät muiden joukkueiden kannattajissa yksipuolisen vahvoja tuntemuksia.
<BR>
<BR>Ai niin, Brewer, meinasi unohtua. Ainut turkulaisvitsi, johon olen viime vuosina oikeasti sekä vittuuntunut että kyllästynyt, on tuo kertomasi \"Suomen tyhmin koirarotu\" -versio. Paitsi että se on kaikessa yksinkertaisuudessaan puhtaasti typerä, on se myös yleisyytensä takia ainakin minun korvissani täydellisen kulunut. Jopa niinkin kulunut, että nykyään jokainen mukahauska tyyppi, joka tuolla jutulla yrittää turun murteen tyhmyyttä todistella, saa minut huomattavasti vakuuttuneemmaksi omasta tyhmyydestään. Viimeiset kaksi vuotta suunnilleen kaikki tutut ja puolitutut, joille jostain satunnaisesta syystä (tavallisimmin jääkiekkoon liittyen) on tullut tarve kuittailla minulle turkulaistaustoistani ovat ensimmäisenä kertoneet tuon koirarotu-vitsin. Useimpien huumoristiset resurssit ovatkin tämän jälkeen osoittautuneet kovin rajallisiksi, sillä mainittu vitsi näyttäisi nykyisin olevan paitsi yleisin myös lähestulkoon ainoa liikkeellä oleva turkulaisiin kohdistuvan huumorin edustaja. Aina silloin tällöin tekisi mieleni huutaa (kovaan) ääneen: minä muistan [kirosana] monia oikeasti hauskoja turkulaisvitsejä. Ettekö te [rumempi kirosana] todella pysty parempaan?
<BR>
<BR>Näkemystäni ei kannata panna nurkkapatrioottisuuden piikkiin, sillä en asu Turussa enkä osaa edes puhua turun murretta, jonka yleinen arvostus on minulle aivan yksi hailee. Ei ole myöskään tarpeellista mainita, että liikun tässä kirjoituksessa palstan ominaisimmassa aihepiirissä...
<BR>