Liigajoukkueiden kuuluttajat

  • 4 529
  • 33

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Niin se Ässien kuuluttaja on Simo Koskinen.[addsig]
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi hauskimpia kuulemiani kuuluttajajuttuja sattui Jyväskylässä, kun Pekka Haajanen oli tuomaroimassa JYPin peliä. Kuten valitettavan usein on käynyt, Haajanen tuomitsi aivan miten sattui. Jollakin pelikatkolla tuli sitten kuulutus: \"Kuuluttamoon on tuotu silmälasit, omistaja saa noutaa tuntomerkkejä vastaan.\" Sattuneesta syystä yleisöllä oli hauskaa...
<BR>
<BR>Toinen tapaus sattui viime kaudella, jälleen kuulutus pelikatkolla: \"Auto xxx-xxx (rekisterinumero), takaovi auki.\" Mietimme porukassa millainen ihminen jättää autonsa takaoven auki lähtiessään peliä katsomaan, myös kuuluttaja meinasi revetä huomatessaan epätavallisen tiedotuksen.
 

Vesku

Jäsen
Ilveksen Sami Hintsasen parhaimpiin kuuluu joulutauolla 1997 Continental Cupin peli Eisbären-Ufa. Pelissä tuli kolmannessa erässä joukkotappelu ja jäähyt suomeksi kuuluteltuaan oli englanniksi kuuluttamisen aika, mutta äijä tokaisi vaan: \"Jäähyt englanniksi voitte lukea huomisen New York Timesista\".
<BR>
<BR>Tällä kaudella muistuu marraskuun alun hävityn Lukko-matsin jälkeen palkittujen pelaajien jälkeen tullut kuulutus: \"Nyt Ilves menee maajoukkuetauolle, ja minä Henry\'s Pubiin repimään pitkävetolappujani.\"
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi aika hauska juttu tuli mieleen parin vuoden takaisesta muistaakseni EHL-matsista, kun yhtäkkiä kuulutettiin: <i>(En muista nimeä, mutta se oli joku oikein perushurrinimi, Gunnar, Runar, kenties)</i> traktorikorttisi on löytynyt, tule noutamaan kuuluttamosta.
<BR>
<BR>Ei välttämättä ollut kovin hauskaa näin kirjoitettuna, mutta juttu hykerrytti vielä pari päivää jälkeenpäin. Tuntui se vain niin hupaisalta kesken unettavan ehl-pelin.[addsig]
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Ei todellakaan kannata hukata traktorikorttia HIFK:n kotiottelussa, voi saada juntin leiman loppuiäksi.
<BR>
<BR>Hupaisaksi asian teki vielä se, että kyseinen traktorikortin hukkaaja sattui istumaan samalla rivillä muutaman penkin päässä itsestäni keskellä IFK:n fanikatsomoa. Voitte vain kuvitella mikä riemu tuosta kuulutuksesta sikisi B2:ssa.
<BR>Aina silloin tällöin joku jaksaa vieläkin muistuttaa kyseisestä hauskasta sattumuksesta. IFK-fani ei unohda...
<BR>
<BR>Ulkomaalaispelaajien nimien lausuminen on oma taiteenlajinsa, mutta tuottavat suomalaiset nimetkin joskus ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
<BR>
<BR>Aikoinaan Pekka Kangasalustan joutuessa Nordenskjöldinkadun hallissa jäähylle (taisi olla ensimmäisellä liigakaudellaan), hauskutti silloinen kuuluttaja yleisöä omaperäisella ääntämyksellään. Kaikki meni hyvin alussa, Pekka Kangas -vaiheeseen asti. Tämän jälkeen kuuluttaja piti miettimistauon ja päätti lausua loppuosan sukunimestä aitoon tshekkityylin: ALUUSHTA (vrt. Kapusta). On se suomi vaikea kieli.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parahin TM,
<BR>
<BR>miksi helkkarissa renkutukseksi rienaamasi Dirlandaan soittaminen pitäisi Turkuhallissa lopettaa? Siksikö, ettei se miellytä vakaumuksellista Tapparan tai muun vierasjoukkueen kannattajaa, joka käy Turkuhallissa - allekirjoittaneen tavoin, totta - muutaman kerran kaudessa?
<BR>
<BR>Uskoisin valtaosan kotiyleisöstä olevan minun laillani vain ja ainoastaan mielissään Dirlandaan soittamisesta. Merkittävin syy tähän lienee se, että monien turkulaiskatsojien mielessä tuo kappale herättää mukavia (lue:kultaisia) muistoja. Muiden joukkueiden katsojille ei tällaisia mielleyhtymiä synny (itse asiassa läheskään kaikilla ei ole minkäänlaisia suosikkijoukkueeseensa liittyviä kultaisia muistoja), joten Turun ulkopuolisessa Suomessa mainittu renkutus tuskin keräisi ainakaan vastaavanlaista suosiota.
<BR>
<BR>Kun asia nyt kerran tuli puheeksi, niin en henkilökohtaisesti ole valmis luopumaan myöskään Pyhästä Maalilaulustamme, yleisön äänijänteet kiitettävästi avaavasta Tepsi tekee kohta maalin -rallatuksesta tai edes Aulis Virtasesta, sillä eihän kotiottelu tuntuisi enää samalta ilman hänen venytyksiään ja legendaarista, ulkosuomalaisten alati parjaamaa \"joukkueet tasalukuiset\" -kuulutustaan. Tepsiä on viimeiset pari kautta haukuttu tylsäksi ja värittömäksi joukkueeksi, joten on yksinomaan positiivista, että muutamat Turkuhallin ottelutapahtumien olennaisista piirteistä herättävät muiden joukkueiden kannattajissa yksipuolisen vahvoja tuntemuksia.
<BR>
<BR>Ai niin, Brewer, meinasi unohtua. Ainut turkulaisvitsi, johon olen viime vuosina oikeasti sekä vittuuntunut että kyllästynyt, on tuo kertomasi \"Suomen tyhmin koirarotu\" -versio. Paitsi että se on kaikessa yksinkertaisuudessaan puhtaasti typerä, on se myös yleisyytensä takia ainakin minun korvissani täydellisen kulunut. Jopa niinkin kulunut, että nykyään jokainen mukahauska tyyppi, joka tuolla jutulla yrittää turun murteen tyhmyyttä todistella, saa minut huomattavasti vakuuttuneemmaksi omasta tyhmyydestään. Viimeiset kaksi vuotta suunnilleen kaikki tutut ja puolitutut, joille jostain satunnaisesta syystä (tavallisimmin jääkiekkoon liittyen) on tullut tarve kuittailla minulle turkulaistaustoistani ovat ensimmäisenä kertoneet tuon koirarotu-vitsin. Useimpien huumoristiset resurssit ovatkin tämän jälkeen osoittautuneet kovin rajallisiksi, sillä mainittu vitsi näyttäisi nykyisin olevan paitsi yleisin myös lähestulkoon ainoa liikkeellä oleva turkulaisiin kohdistuvan huumorin edustaja. Aina silloin tällöin tekisi mieleni huutaa (kovaan) ääneen: minä muistan [kirosana] monia oikeasti hauskoja turkulaisvitsejä. Ettekö te [rumempi kirosana] todella pysty parempaan?
<BR>
<BR>Näkemystäni ei kannata panna nurkkapatrioottisuuden piikkiin, sillä en asu Turussa enkä osaa edes puhua turun murretta, jonka yleinen arvostus on minulle aivan yksi hailee. Ei ole myöskään tarpeellista mainita, että liikun tässä kirjoituksessa palstan ominaisimmassa aihepiirissä...
<BR>
 

besch

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauskoja juttuja kun tuossa kerrottiin... Olin pari vuotta sitten Turussa Viking Cupissa, ja ottelut pelattiin tynkinä, olisiko ollut 2 kertaa 20min. Joka ottelun parhaan pelaajan valitsi Hannu Aravirta. Nooh, turnaus kesti koko päivän, joten jossain vaiheessa alkoi nälkä kurnia, joten menin jonottamaan ruokaa, ja kas kummaa kuka on edessäni jonossa, Aravirta itse. Muillakin ihmisillä taisi tulla nälkä samaan aikaan koska jono oli suht pitkä, ja ainakin tuntui että yhden erän ajan siinä seisottiin Aravirran kanssa. Ja ottelun päätteeksi taas kuulutettiin ottelun pelaaja, Ara varmaan juoksi sinapit rinnuksilla kuuluttamoon ja nimesi nimekkäimmän miehen mvp:ksi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Power: Makuasioista on taas kyse. Musiikki jota pelien aikana soitetaan, pitää sopia tunnelmaan eli olla mahdollisimman vauhdikasta. Rock and Roll ja Heavy biisit sopii hyvin pelin tunnelmaan. Dirlandaa ja vastaavanlaiset suomalaisten kestosuosikit ovat ihan hyviä biisejä kuunneltavaksi ja laulettavaksi mutta ei jäähallissa vaan karaokebaarissa. Maalilaulu on asia erikseen ja se on TPS:llä ja monella muullakin joukkueella vuodesta toiseen sama ja tuttua biisiä ei kannata muuttaa. Avataankos uusi otsikko ja jatketaan keskustelua vai riittikö tämä selitykseksi?
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: TM 2001-02-06 21:04 ]</font>
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lappeenrannan Kisapuistossa kuuluttajana toimii useimmiten Olavi Pekurinen.
<BR>Toisinaan melko epäselvästi mumiseva Heikki Kettunen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös