Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024

  • 236 427
  • 1 190

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Mikkelissä tänään VV:n toimesta:





Jiähallin valaistuksessa runsaasti toivomisen varaa niin näkyisi tekeleet kunnolla.

Hyvännäköinen teos! Hyvä valokuvaaja ja valot ovat kyllä yksi tärkeimmistä asioista tifoillessa jäähallissa. Oulussakin useamman kerran valaistus on asettanut paljon haasteita. Esimerkiksi Kukkosen paidanjäädytystifo ei päässyt kuvissa ikinä oikeuksiinsa, kun tifoon suunnattiin jäältä jotkin erikoistehokkaat spottivalot, jotka heijastuivat muovista niin ettei kuvasta oikeen saa kunnolla selvää.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukavia tifovirittelyitä saatu Oulussa ja Mikkelissä aikaiseksi.

Siellä oli näköjään Tapparan puolella vähän kannattajakatsomoakin laajenneltu. Onko naapurissa vielä ollut samanlaista näköpiirissä? Kuvaa liitteenä. (©Tapparaofficial)

Porissa on nyt näemmä vieraskannattajille tehty B5:n yläosaan jonkinlainen seisomakatsomoviritys. Ajatuksena nyt sitten varmasti, että saataisiin jotain sijaintia vakiinnutettua. Tarvittaessa sitten taas löytynee laajenemisvaraa ympärille paikkamäärien suhteen, mikäli isompaa invaasioita sattuisi olemaan saapuvilla.
 

Liitteet

  • Tapparan kannattajakatsomo.JPG
    Tapparan kannattajakatsomo.JPG
    101,3 KB · kertaa luettu: 354

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei saatu tälle kaudelle, koska Ilveksen sektion yläpuolelle on sijoitettu pyörätuolipaikat ja niitä ei ainakaan vielä saada siirrettyä muualle. Nokia on paska halli.
Mut varmaan hirtetään tän jälkeen, mutta mun mielestä vähiten huono kompromissi olisi että luovuttaisiin omista päädyistä. Molemmat pelaisivat siis kotipelinsä hyökäten 10-päätyä kohti ja kotifanit olisi siellä. Paikallispeleissä vierasfanit joutuisi evakkoon, mutta se ongelma olisi vain muutamassa matsissa per kausi. Joo, omat päädyt oli tosi hieno juttu aikanaan, mutta kun tää halli on suunniteltu näin niin sen kanssa joudutaan elämään. Nykytilanne on paskempi niin Osastolle kuin pyörätuolikatsojille. Sitäpaitsi ei toi halli muutenkaan ole niinkuin Hakametsä, jossa se kahtiajako meni zambonin kohdalta halkaisten koko hallin.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste




Empäs osannu saada oikeaa kuvaa tuohon ensimmäiseksi....

Mutta kolmas kuva noista, Porissa tehtiin perinteinen kauden avaus. Ainakin tuon logon ja toisen punaisen lakanan muistaisin nähneeni, mutta toi mustalla "ko seisot tääl, ni voit seist mis vaa" on vissiin uusi(?). Ei mikää ihmeellinen, mutta sentään jotain oli. (Joo kuvalaatu on ihan kuraa)

Tekstillä on tietty merkitys seisomakatsomolle, jos jollekin ei avautunut.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Siellä oli näköjään Tapparan puolella vähän kannattajakatsomoakin laajenneltu. Onko naapurissa vielä ollut samanlaista näköpiirissä? Kuvaa liitteenä. (©Tapparaofficial)

Niinhän ne teki. Laajennuksen alta "pakko siirretyt" saivat etsiä itselleen uuden paikan.
Hieno ele oli, että sai valita myös kalliimmasta kategoriasta paikan. Paska juttu siten, että annettiin ristiriitaista tietoa rivikorkeudesta...
Siinä vähän niinkuin kustiin silmään. Ei näin.

Laajennettuun katsomoon myytiin korttia 199 hintaan. Kortteja myytiin vielä 12.9, vaikka tarjouksen piti loppua jo kauan sitten...
 

Kyle

Jäsen
Mut varmaan hirtetään tän jälkeen, mutta mun mielestä vähiten huono kompromissi olisi että luovuttaisiin omista päädyistä. Molemmat pelaisivat siis kotipelinsä hyökäten 10-päätyä kohti ja kotifanit olisi siellä. Paikallispeleissä vierasfanit joutuisi evakkoon, mutta se ongelma olisi vain muutamassa matsissa per kausi. Joo, omat päädyt oli tosi hieno juttu aikanaan, mutta kun tää halli on suunniteltu näin niin sen kanssa joudutaan elämään. Nykytilanne on paskempi niin Osastolle kuin pyörätuolikatsojille. Sitäpaitsi ei toi halli muutenkaan ole niinkuin Hakametsä, jossa se kahtiajako meni zambonin kohdalta halkaisten koko hallin.

En hirtä koska olen itse miettinyt joskus ihan samaa. Sen sijaan ensiksi haluaisin ihan puhtaaseen faktaan perustuvan kyselyn pyörätuolipaikoilla istuvilta:
A) Ilveksen kotipeleissä seisomokatsomon takana pyörätuolissa istuvalta Ilves-fanilta, istuisiko mielummin vieraspäädyssä kuin Ilveksen fanikatsomon takana näköesteestä huolimatta.

B) Tapparan kotipelissä pyörätuolissa istuvalta Tappara-fanilta, istuisiko mielummin Tapparan fanipäädyssä vaikka siellä olisi mahdollinen näköeste kuin vieraspäädyssä.

Jotenkin ainakin Ilveksen peleissä asiasta nousee iso kohu oikeastaan kaikkien muiden kuin pyörätuolissa istuvien kesken. Voisin kuvitella, että monelle pelissä käynnissä se juttu on se tunnelma eikä se, että kentälle on mahdollisen hyvät näkymät. Eikä nämä oletukset poista sitä tosia-asiaa, että pyörätuolipaikkojen suunnittelut eivät ole onnistuneet.

Onpa Liigassa halleja joissa pyörätuolipaikat ovat kentän reunalla ja ne on niin matalalla, että se on automaattisesti näkörajoitteinen paikka. Esim Jyväskylä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@-One- ja @Kyle tätä katsomokeissiä jauhettiin jo viime kaudella, taisi olla Nokia Arenan ketjussa.

Fanikatsomohan piti olla molemmilla sama, mutta tästä aikanaan luovuttiin.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät


Ihan raikkaan kuulonen tämä uudemmasta päästä oleva chäntti ko. kohdassa, joka pisti korvaan illan ottelulähetyksessä kolmannen erän loppupuolella.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@-One- ja @Kyle tätä katsomokeissiä jauhettiin jo viime kaudella, taisi olla Nokia Arenan ketjussa.

Fanikatsomohan piti olla molemmilla sama, mutta tästä aikanaan luovuttiin.
Juu, tiedän historian. Minusta oli virhe vaatia omia päätyjä, kun tuossa vaiheessa koko halli oli jo suunniteltu siten, että tuo 10-pääty on kotipäätynä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Osasto 41 tehnyt hyvän noston, "keskity kannattamiseen- älä kuvaamiseen!"

Sitä luuria ehtii kyllä käyttämään vaikka erätauolla.
Kyllä. Varsinkin jos tuollakin on täydempiä otteluita, jolloin kaikki halukkaat eivät edes pääse kannattajakatsomoon osallistumaan toimintaan. Mikäli on vähän passiivisempi fiilis, niin valtaosa hallin kapasiteetista antaa loistavan mahdollisuuden rauhalliseen pojottamiseen, vaikka luuri olisi kädessä koko ottelun niin halutessaan.
 
Viimeksi muokattu:

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Ihan peruskamaa muualla euroopassa, että kuvaaminen pois kannattajakatsomoista.

En ota kantaa miten sen täällä pitäisi olla, mutta onhan tuossa perää.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Itse ainakin olen ollut kannattajakatsomossa ja siellä ollessani katsonut tuloksia samaa aikaa käynnissä olevista matseista. Aion tehdä myös näin jatkossa.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Sveitsiläiset ja saksalaiset fanit ovat ihan eri sfääreissä verrattuna suomalaisiin. Siellä jokainen huutaa täysillä eikä kattele muita tuloksia tai väittelee jatkoajassa kuinka ruma töppösen taklaus löttöseen oli pelin ollessa käynnissä. Hyvä Osasto 41!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse ainakin olen ollut kannattajakatsomossa ja siellä ollessani katsonut tuloksia samaa aikaa käynnissä olevista matseista. Aion tehdä myös näin jatkossa.

Just näin. Mun mielestä jokainen saa käyttää puhelintaan just niin paljonkuin haluaa. Ei se tee yhtään huonompaa kannattajaa. Itse käytän myös, jopa kesken pelin. Tosin, olen nykyään suoralla sivulla, en seisomakatsomossa

Oon luullut et pieniä lapsia kehoitetaan laittamaan puhelin pois. Otaksun, että tässä Osaston tapauksessa ei ole pikku lapsista.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun kaksi senttiä asiaan on, että viestissä on ehdottomasti perää. Odottaen joukkueelta täyttä panosta kentällä on hyvää esimerkkiä antaa oma täysi panos katsomossa. Toiveeni on, että ne puhelimet pidettäisi matsin ollessa käynnissä poissa ja keskitytään siihen mitä tultiin otteluun tekemään.

Mutta samalla ymmärrän, ettei katsomossa olla töissä. Katsomoon ajaa vapaaehtoisuus ja tämän vapaaehtoisuuden nojalla voi tai voi olla tekemättä oman vapaan tahdon mukaan. Voi olla, että kun näitä vapaaehtoisia alkaa käskyttää rivit hupenevat sen sijaan, että käsky menee perille.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Itse ainakin olen ollut kannattajakatsomossa ja siellä ollessani katsonut tuloksia samaa aikaa käynnissä olevista matseista. Aion tehdä myös näin jatkossa.
Jos itse johonkin kannattajakatsomoon osuisin, katsoisin tuloksia, kirjoittaisin keskustelupalstalle ja ehkä jopa seuraisin jonkun tilanteen lähetyksestä.

Kerran jopa katselin samalla futista kännykästä, enkä kokenut itseäni yhtään huonommaksi faniksi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni hyvä kannanotto Osastolta, kyseessä kuitenkin kannattajakatsomo johon mennään ensisijaisesti kannattamaan. Ihan noin jyrkästi en itse asiaa olisi ilmaissut, kyllä noita ottelun jälkeen otettuja ”huonolaatuisia ja täriseviä katsomovideoita” on ihan hauska fiilistellä, mutta Osastolla on tunnetusti aika kärkäs ote viestinnässä.

Kännykän käyttö nyt ei niin mustavalkoista ole mitä ylläolevasta keskustelusta voisi olettaa. Jos tuonne kannattajakatsomoon mennään ensisijaisesti pyörimään etukameran kanssa ”kontentin” toivossa niin kyllä ollaan vähän väärässä paikassa. Livetuloksista jos kattoo miten päin helvettiä pitkävedot menevät niin se nyt tuskin kiinnostaa ketään. Mutta todellakin, kannattajakatsomoon mennään ensisijaisesti kannattamaan ja mielestäni on ihan ymmärrettävää että toivotaan jengin siellä keskittyvän siihen. Itse nyt olen sen verran kova määkymään täällä ja Twitterissä pelin aikana että oma paikkani ei kyllä tuolla ole.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hyvä kannanotto Ilvekseltä. Onhan noista aikaisemmin Suomessa muistuteltu. Jossain päin kun heilut kameran kanssa kannattajakatsomossa, niin puhelin lentää vierustoverin toimesta kentälle. Silti Suomessa ei nuo ole ehdottomia ja aina joku järki puoleen ja toiseen on hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös