Mut varmaan hirtetään tän jälkeen, mutta mun mielestä vähiten huono kompromissi olisi että luovuttaisiin omista päädyistä. Molemmat pelaisivat siis kotipelinsä hyökäten 10-päätyä kohti ja kotifanit olisi siellä. Paikallispeleissä vierasfanit joutuisi evakkoon, mutta se ongelma olisi vain muutamassa matsissa per kausi. Joo, omat päädyt oli tosi hieno juttu aikanaan, mutta kun tää halli on suunniteltu näin niin sen kanssa joudutaan elämään. Nykytilanne on paskempi niin Osastolle kuin pyörätuolikatsojille. Sitäpaitsi ei toi halli muutenkaan ole niinkuin Hakametsä, jossa se kahtiajako meni zambonin kohdalta halkaisten koko hallin.
En hirtä koska olen itse miettinyt joskus ihan samaa. Sen sijaan ensiksi haluaisin ihan puhtaaseen faktaan perustuvan kyselyn pyörätuolipaikoilla istuvilta:
A) Ilveksen kotipeleissä seisomokatsomon takana pyörätuolissa istuvalta Ilves-fanilta, istuisiko mielummin vieraspäädyssä kuin Ilveksen fanikatsomon takana näköesteestä huolimatta.
B) Tapparan kotipelissä pyörätuolissa istuvalta Tappara-fanilta, istuisiko mielummin Tapparan fanipäädyssä vaikka siellä olisi mahdollinen näköeste kuin vieraspäädyssä.
Jotenkin ainakin Ilveksen peleissä asiasta nousee iso kohu oikeastaan kaikkien muiden kuin pyörätuolissa istuvien kesken. Voisin kuvitella, että monelle pelissä käynnissä se juttu on se tunnelma eikä se, että kentälle on mahdollisen hyvät näkymät. Eikä nämä oletukset poista sitä tosia-asiaa, että pyörätuolipaikkojen suunnittelut eivät ole onnistuneet.
Onpa Liigassa halleja joissa pyörätuolipaikat ovat kentän reunalla ja ne on niin matalalla, että se on automaattisesti näkörajoitteinen paikka. Esim Jyväskylä.