Liiga-aiheisten hyväntekeväisyysvetojen ketju

  • 30 887
  • 204

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Alkaa yksittäinen veto saada turhan suurta roolia tuolla vedonlyöntiketjussa. Jatkislaiset lähtevät siinä määrin innokkaasti mukaan hyväntekeväisyyteen, että on syytä avata oma ketju hyväntekeväisyys vedoille. Ensinnäkin näin saavat muut vedot sen näkyvyyden minkä ne ansaitsevat vedonlyöntiketjussa. Toisekseen tällä järjestelyllä saadaan ehkä hieman parempi näkyvyys hyväntekeväisyyteen kytketyille vedoille. Ketju on avattu Liiga-osioon nimenomaan näkyvyyden vuoksi. Uskon Liiga-aiheisten hyväntekeväisyysvetojen tavoittavan potentiaalisen osallistujakuntansa parhaiten nimenomaan Liiga-osioon sijoitettuna. Mikäli @Moderaattorit ovat ketjun oikeasta osiosta eri mieltä, on heillä luonnollisesti valta siirtää ketju toisaalle. Lisäksi esitän modeille toiveen, että he voisivat jossain kohtaa perata vedonlyöntiketjun, ja siirtää voimassa olevat hyväntekeväisyysvedot sieltä tähän ketjuun.

Selvyyden vuoksi on syytä todeta, että tämä ketju on tarkoitettu otsikkonsa mukaisesti kaikille Liiga-aiheisille hyväntekeväisyysvedoille. Toivottavasti tämä ketju saadaan pidettyä tasaisesti pinnalla.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kun tämä nyt otti hienosti tuulta purjeisiin, niin pitäisikö tosiaan jotenkin lukita kohde olevan jokaisen joukkueen juniorikiekkoilun tukeminen vai millä ajatuksella tässä mennään? Siirretäänkö rahat @Justice tilille ja tämä kootusti siirtää rahat kauden päätyttyä kohteeseen? Kontaktoidaanko tässä nyt joukkueet, jotta ovat tietoisia mitä tapahtuu?

Edit: Potti taitaa olla jo 550 e. Mahtavaa!

Minä en missään olosuhteissa ryhdy ottamaan tähän vetoon liittyviä rahoja tililleni. Luotan osallistujiin siinä määrin, että oma sana pidetään. Eli siis vedon ratkettua maksetaan se mitä on luvattu sinne minne pitääkin. Itse suhtaudun kriittisesti tuohon kohteen lukitseiseen. Säännöissä on alusta asti ollut maininta, että voittaja päättää kohteen. Se on siitä syystä, että näin saadaan vedolle ominainen jännitys mukaan hyväntekeväisyyteen. Toisaalta onhan siellä joku urpo veikannut Ville Hussoa pistepörssin voittajaksi, joten ei jännitys liene kaikille se ykkös juttu.

Tuo potti, ja kuinka nopeasti se on saatu kasaan, on kyllä jälleen kerran hieno osoitus jatkislaisten voimasta.

Minusta kannattaisi lukita kohde, muuten en usko, että Liiga-joukkueita saadaan mukaan. Vaihtoehtona lienee se, että @Justice miettii kohteen tai sitten pidetään huutoäänestys. Kohtuullista lienee myös, että kukin jo osallistunut voi vielä tässä vaiheesaa irtaantua projektista.

Tietenkin tässä vähän kärsisi se jännitys, kuka voittaa ja mihin potti menee, mutta eipä kai ole pääasia.

Edit. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi jo nyt kysyä kultakin osallistujalta mihin potin kohdistaisi.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että mennään alusta asti voimassa olleilla säännöillä. Minulla on kuitenkin tässä kohtaa vain yksi ääni, ihan kuten kaikilla muillakin vetoon osallistuneilla. Mikäli siis enemmistö osallistuneista on sitä mieltä, että kohde lukitaan jo nyt, niin niin toimitaan. Itse en lähde yksinvaltijaan tavoin viemään mitään valtaa keneltäkään. En kuitenkaan näe oikein mitään perustetta kohteen lukitsemiselle. Vedon ratkeamiseen on vielä pitkä aika, joten meillä on hyvin aikaa kollektiivina miettiä, miten Liiga ja -seurat saataisiin mukaan tekemään hyvää. Minusta vedon ympärille on nyt saatu rakennettua hyvä pöhinä, mistä syystä asioita ei kannata nyt liiemmälti lähteä sörkkimään.

Tässä vaiheessa hyväntekeväisyyskohteita ei mielestäni ole mielekästä kysyä. Esimerkiksi itse, joskin vedon epätodennäköisimpänä voittajana, en osaisi suoraan nimetä omaa kohdettani.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Tähän vetoon mukaan Corey Elkinsillä, panos 20€.

Voittaja päättäköön itse rahojen saajan, eiköhän kyseessä kuitenkin ole jokin voittajan paikallinen seura ja erityisesti junioripuoli.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Taisi tosiaan tohinassa unohtua siirtää vedon säännöt tähän ketjuun, kiitos huomautuksesta @Ferris. Tässä nyt siis vielä pistepörssin voittajaa koskevan vedon säännöt;
  • Panos 1- €, omantunnon ja/tai varallisuuden mukaan
  • Vedossa käytetään Liigan sivuilta löytyvää pistepörssiä
  • Jo valittua pelaajaa ei saa valita
  • Osallistujamäärän rajoituksena toimii liigapelaajien määrä
  • Vedon voittaa pistepörssissä parhaiten sijoittuneen pelaajan valinnut käyttäjä
  • Vedon ratkettua vedon voittaja ilmoittaa valitsemansa hyväntekeväisyyskohteen, johon osallistujat lahjoittavat panoksensa mukaisen summan.
Ohessa päivitetty osallistujalista ja varatut pelaajat. Lista ryhmitelty joukkuettain, minkä toivon helpottavan vapaiden pelaajien valitsemista. Mahdolliset virheet eivät ole vinoilua vaan ihan puhtaasti tietämättömyyttä ja/tai huolimattomuutta.

Blues
Kim Hirschovits, Marchand63 10€

HIFK
Ville Husso, Justice 10€
Tomas Zaborsky, Ikävänkantaja 67€
Teemu Ramstedt, Beagle Boy 10€
Joonas Rask, @Pika1 20€
Juuso Puustinen, @Anssi #5 20€
Jasse Ikonen, @Liikkuva Maski 10€
Arttu Lukkinen, @Ishmael 20€
Corey Elkins, @Ardbeg 20€

HPK
Antti Miettinen, puuha-pete 10€
Vojtech Polak, @Naalinpaska 10€
Patrick Holland, @SouthernSun76 10€

Ilves

JYP
Tuomas Pihlman, DrMultihunter 10€

KalPa
Jonne Tammela, Spud410 10€

KooKoo
Josh Green, Minor 20€
Matt Watkins, @Bertil Snöre 10€

Kärpät
Atte Pentikäinen, Ziggy 10€
Jesse Puljujärvi, McTorso 10€
Miro Aaltonen, Gemondo 5€
Mika Niemi, madeOFspade 10€

Lukko
Aaron Gagnon, @bluefox 10€

Pelicans
Antti Erkinjuntti, @Voltti 20€
Ryan Potulny, @bay22 16€
Anrei Hakulinen, @Ikaros 5€

SaiPa
Ville Hämäläinen, Hepitus 20€
Ville Järveläinen, @Trimmer 10€
Matti Järvinen, @Bigg_Doggy 20€

Sport
Mikko Pukka, HeroForSale 5€
Charles Bertrand, @Vaihtorotta 10€

Tappara

Stephen Dixon, Raimoton 5€
Patrik Laine, Raymo 10€
Henrik Haapala, Hirvonen 10€

TPS
Eric Perrin, FutureHockey 10€
Tadas Kumeliauskas, xAnZax 17€
Tomi Kallio, @Knutsen, 10€
Dave Spina, @Jack's wasted life, 10€
Jerry Ahtola, @Hauntti 10€ + 1€ jokaisesta 10 maalin ylittävästä maalista
Petteri Nummelin, @Meiken 10€

Ässät
Toni Kallela, Heimonjohtaja 10€
Aleksi Saarela, @1stApril 10€
Pat Mullane, @kalma 40€ + 1€ jokaisesta 40 pisteen ylittävästä pisteestä
Josh Gratton, @Śmierć 20€ + 2€ jokaisesta 20 pisteen ylittävästä pisteestä

Kokonaispotti
590€
+1€ Jerry Ahtolan maalit nro 11 -
+1€ Pat Mullanen pisteet nro 41 -
+2€ Josh Grattonin pisteet nro 20 -


EIkö koko tuon "vedon" pointti ollut se, että voittaja saa sen kohteen päättää? Eihän tossa sitten mitään pelaajia tarvi veikkailla, jos kohde on ennalta valittu, kunhan keräätte rahat ja lahjoitatte.

Minä olen kanssasi samoilla linjoilla. Demokratiassa en kuitenkaan edusta ainoata oikeata mielipidettä, ja siksi saatankin jäädä näkemykseni kanssa oppositioon. Toki voit sitten irtautua vedosta, jos säännöt tuolta osin muuttuvat. Siltä osin sanani on verrattavissa Ukko Ylijumalan sanaan. Toivottavasti lähdet mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Selventäis ummikoita (kuten minä), jos tähän ketjun alkuun sais vähän infoa, että minkälaisesta vedosta on kyse?

Jaahas, sillä aikaa jo jotakin tulikin. :)
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voittaja päättäköön itse rahojen saajan, eiköhän kyseessä kuitenkin ole jokin voittajan paikallinen seura ja erityisesti junioripuoli.

En ole (ainakaan vielä) osallistunut, mutta eihän tuo nyt mikään selvä asia ole. Ainakin minä näen hyväntekeväisyydessä huomattavasti tärkeämpiä kohteita, kuin paikallinen junioritoiminta. Jos siis päättäisin osallistua, kohde ei todennäköisesti liittyisi millään tapaa jääkiekkoon. Sehän tässä vedossa huolettaakin (ja toisaalta tuo jännitystä), jos joutuu maksamaan rahansa johonkin, mitä ei itse koe mielekkääksi tai tärkeäksi kohteeksi.
 

Gemondo

Jäsen
EIkö koko tuon "vedon" pointti ollut se, että voittaja saa sen kohteen päättää? Eihän tossa sitten mitään pelaajia tarvi veikkailla, jos kohde on ennalta valittu, kunhan keräätte rahat ja lahjoitatte.

Näin mäkin asian olen käsittänyt, ja nyt kun potti alkaa olemaan jo melko huomattava niin tulee olemaan oikeasti jännää miettiä mihin tuollaisen summan ohjaisi, mikäli alkaa näyttää siltä että sen saisi maahdollisesti päättää kauden lopuksi itse.

En ole (ainakaan vielä) osallistunut, mutta eihän tuo nyt mikään selvä asia ole. Ainakin minä näen hyväntekeväisyydessä huomattavasti tärkeämpiä kohteita, kuin paikallinen junioritoiminta.

Jep, minä voin ainakin ilmoittaa jo nyt että todennäköisesti minun valitsemani kohde ei tulisi liittymään jääkiekkoon mitenkään.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Osallistutaan tähän pelaajalla Patrick Holland, HPK ja panoksena 10euroa
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mitenkäs sitten, jos voittaja ei ole yksikään veikatuista? Järjestetäänkö esimerkiksi lähimmäksi osuneiden kesken äänestys kohteesta tänne Jatkoaikaan vai onko lähimmäksi veikannut vedon voittaja, vaikka veikkaus menisi yhtä paljon oikein kuin Aku Ankka?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mitenkäs sitten, jos voittaja ei ole yksikään veikatuista? Järjestetäänkö esimerkiksi lähimmäksi osuneiden kesken äänestys kohteesta tänne Jatkoaikaan vai onko lähimmäksi veikannut vedon voittaja, vaikka veikkaus menisi yhtä paljon oikein kuin Aku Ankka?
  • Vedon voittaa pistepörssissä parhaiten sijoittuneen pelaajan valinnut käyttäjä
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mielummin nämä alkuperäiset säännöt. Eikä sitä kohdetta tarvitse mitenkään kirkossa kuuluttaa, itselle on ainakin ihan sama meneekö lahjoitus vaikka kehitysvammaisille tai kissojen katastrofiyhdistyselle. Kunhan nyt ei naapurin Kalevin kaljoihin mene.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Osallistutaan tähän uhkapeliin! Sebastian Aho 10€
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Mielummin nämä alkuperäiset säännöt. Eikä sitä kohdetta tarvitse mitenkään kirkossa kuuluttaa, itselle on ainakin ihan sama meneekö lahjoitus vaikka kehitysvammaisille tai kissojen katastrofiyhdistyselle. Kunhan nyt ei naapurin Kalevin kaljoihin mene.
Eihän sitä kirkossa kuuluttamalla tarvitse kuuluttaa ei, mutta olisi se minusta ainakin ihan mielenkiintoista, että ennen kauden alkua jokainen päättäisi minne lahjoitus menee jos hänen veikkaamansa pelaaja voittaa. Toisi roimasti lisää mielenkiintoa kaudenaikaiseen liveseuraamiseen vedonlyönnin suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lähetään nyt vaikka Jussi Makkosella. 5 egee.

Lisäksi lupaan laittaa hyväntekeväisyyskohteeseen 100 euroa jos Blues voittaa mestaruuden. Saa ottaa talteen.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Pavlovin Koira :n innoittamana lupaan heittää ylimääräisen 50 euroa pottiin, jos KooKoo pääsee säälipleijareihin.

Minunkin puolesta voittaja saa itse päättää kohteen, eiköhän jokaisella ole sen verran tolkkua päässä, että osaa valita hyvän kohteen.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Oman kylän pojalle Petteri Nokelaiselle 10€ kiinni. Jokaisesta Nokelaisen playoff-pisteestä euro lisää.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Sami Sandell 5€ kiinni.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Lähetään nyt sitten vaikka Savinaisella mukaan ja köyhän lompakosta tähän sijoitetaan 10 euroa. Lisäksi 20e jos Ässät voittaa suomen mestaruuden ja 2,5 euroa jokaisesta maalista jonka Savinainen tekee finaaleissa.

Perun kuitenkin osallistumiseni mikäli säännöt muuttuu niin, että joku liiga tai Lukon tj päättää kohteen. Eli olen mukana vain, jos "vedon" voittaja saa kohteen valita ja se ei ole kyseisen henkilön oma tai kaverin virkistyskassa, vaan oikeasti järkevä kohde.

Asiahan ei kymppiä enempää minulle kuulu, mutta kommentoidaan nyt myös tuota innostusta lähteä tekemään tästä (kuitenkin melko pienen luokan) hyväntekeväisyydestä itseään isompaa juttua. En näe tässä vaiheessa suurta järkeä olla yhteydessä "liigajoukkueisiin". Tuleva hyväntekeväisyyssumma on kuitenkin iso kysymysmerkki, kuten kohdekin. Nimimerkkien takaa tulevat "lupaukset" maksuista on aina jossain määrin epäluotettavia, vaikka en hetkeäkään usko etteikö jokainen nimimerkkinsä tänne ilmoittanut aio maksua aikanaan suorittaa.

Eli jos jotain "yhteistyötä" on halu tehdä seurojen tai pelaajien kanssa, niin ehkä olisi parempi vasta vedon ratkettua ja maksujen kolahdellessa tilille olla yhteyksissä noihin tahoihin. Voi sitten vaikka yhteistyössä pelaajan/seuran kanssa tuon summan kohteelleen luovuttaa, mikäli sieltä suunnalta kiinnostusta semmoiseen löytyy. Tai sitten tarttis keksiä keino kerätä rahat osanottajilta jo etukäteen.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielummin nämä alkuperäiset säännöt. Eikä sitä kohdetta tarvitse mitenkään kirkossa kuuluttaa, itselle on ainakin ihan sama meneekö lahjoitus vaikka kehitysvammaisille tai kissojen katastrofiyhdistyselle. Kunhan nyt ei naapurin Kalevin kaljoihin mene.

Olettaisin, että lahjoituksen kohde tulee olla ry?
Samaa mieltä ketjun avaajan kanssa, että voittaja päättäkööt kohteen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ottakaa rohkeasti yhteyttä liigaseuroihin. (Ässät harkitsee lähtöä tähän mukaan)

Tehdään yhdessä hyvää, hemmetin hienoa jos jotkut liigaseuratkin lähtisivät tähän oikeasti.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liiga-joukkueethan voisi haastaa lahjoittamaan joukkueensa jokaisesta tehopisteestä aina euron hyväntekeväisyyteen. Tai vaikka jokaisesta syötöstä euron maalista kaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös