Lihotuskuuri!

• 13 386
  • 54

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pieniä ongelmia painon suhteen, eli paino pitäisi saada nostettu 65 kg:sta +70 kiloon. Harrastan aktiivisesti 2-3 kertaa viikossa kamppailulajeja.

Nykyinen ruokavalio:

Aamu: jogurtti, myslin kanssa
Päivä: "normaali" ravintolalounas(pihvi-/kana-/kala-ateria)
Ilta: jogurtti+mysli ja erinäinen määrä suklaata

Koska en päivällä ehti, enkä illalla jaksa vääntää itselleni mitään ruokia, niin mitä lisäravinteita kannattaisi alkaa syömään ja kuinka paljon niitä pitäisi päivässä syödä, että alkaisi vaa'an viisari heilumaan?

Jonkinlaiset laskuesimerkit olisi tervetulleita, joista kävisi selville, kuinka paljon jotain nimeltä mainittua ainetta pitäisi päivässä nauttia.

Kiitos!

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Ohmi
Nykyinen ruokavalio:

No tuostahan puuttuu selvästi päivittäinen B-vitamiiniannos! Paino lisääntyy takuuvarmasti, kun alat käyttää Karhu-merkkisiä "urheiluvälineitä." Seurauksena saattaa olla myös varjonyrkkeilyn liittäminen noihin kamppailulajeihin. ;)

Voittaja

Jäsen
Re: Re: Lihotuskuuri!

Viestin lähetti Oloneuvos
No tuostahan puuttuu selvästi päivittäinen B-vitamiiniannos! Paino lisääntyy takuuvarmasti, kun alat käyttää Karhu-merkkisiä "urheiluvälineitä." Seurauksena saattaa olla myös varjonyrkkeilyn liittäminen noihin kamppailulajeihin. ;)

Myöskin pizza pari kertaa päivässä auttaa asiaan. Jos pizza välillä kyllästyttää, niin kebabbia ranskalaisilla pari kertaa päivässä ja avot että paino nousee....valitettavasti tämä tiputtaminen on hieman ongelmallista näillä ruokavalioilla...

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oletko saanut kenties tämän "vaikka syön mitä en liho" kirouksen omaksesi vai oletko aina ollut noin vähäruokainen vain?

Täällä menee viikossa pari pizzaa, siihen kebab-annoksia ja pihviaterioita ja painoa on 184cm/67kg ja liikkuminen rajoittuu satunnaisiin aivastuksiin.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karhu merkkisiä "urheiluluvälineitä" on tullut käytettyä viikonloppuisin lähes yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1991 - painoon sillä ei ole kuitenkaan minkäänlaista vaikutusta. Myös tuon pizza-dietin olen käynyt läpi yrittäjätaipaleeni alkuvuosina - ei vaikutusta.

Jossain välissä on käynyt mielessä käydä lääkäriltä kysymässä mahdollisuutta päästä varjoainekuvaukseen, koska tässä vaiheessa olisi jo sangen mukava tietää omistaako sitä ihminen laisinkaan mahalaukkua vai onko ns. läpipasko.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Ohmi
Karhu merkkisiä "urheiluluvälineitä" on tullut käytettyä viikonloppuisin lähes yhtäjaksoisesti jo vuodesta 1991 - painoon sillä ei ole kuitenkaan minkäänlaista vaikutusta. Myös tuon pizza-dietin olen käynyt läpi yrittäjätaipaleeni alkuvuosina - ei vaikutusta.
Itse sain painon nousemaan kahden ja puolen vuoden yrittämisellä 78 kg asti parhaimmillaan. Kolmesti viikossa salilla, kahden tunnin välein täysi ateria (se alkaa maittamaan yllättävän nopeasti, muutama ensimmäinen päivä tuntu lähinnä pakkoahtamiselta). Sitten meni selkä, tuli vuodelepoa ja neljässä kuukaudessa tippui paino 13 kg. Ei tätä elimistöä ole rakennettu ylläpitämään lihaksia ilman jumalatonta duunia.

Eli luultavasti ainoa tapa kasvattaa painoa on lihasmassan kautta.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Taitaa olla parasta että liityt hyvin naispitoiseen Painonvartijat-nimiset järjestöön, jossa painon vahtaamisesta on tehty omituisen hankalaa kaikkine indekseineen ja suunnitelmineen. Menet jonkun naisihmisen luokse, kysyt millä ruokavaliolla hän laihduttaa niin pitäisi alkaa tuloksia syntyä! Myös naistenlehtien lukeminen auttaa tässä kummasti - muista erityisesti kohdat "kuinka selvitä joulun muutamista ylikiloista", "rantakuntoon kesäksi" sekä "hoikaksi oikealla ruokavaliolla ja liikkumista lisäämällä".

Siis lyhyesti: yritä laihduttaa (kuin naiset), vahtaa painoasi, tunne syyllisyyttä ylipainosta ja ennen kaikkea - syö tähän murheeseen. Mutta muista: "eihän se haittaa jos ottaa vaan vähän. Liikun sitten huomenna 6 km:n lenkin tosi lujaa. Ja näissähän ei oo enää kaloreitakaan niin paljoa kuin aiemmin...". Turha tulla valittamaan, jos paino nousee kuin valtion velka...

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Ohmi
Pieniä ongelmia painon suhteen, eli paino pitäisi saada nostettu 65 kg:sta +70 kiloon.

Nyt pitää ensimmäisen sanoa että Haista !¤%"#%.
Miksi retostelet täällä, etkä "Tee muut kateelliseksi" ketjussa ? Nimimerkillä: Paino nouse, kun naapuri tilaa pitsan. (tähän katkera hymiö)

Mutta testaa tämä, jonka joskus kirjoitin toiseen ketjuu. Toi ainakin minulla 15 kg vuodessa...

Viestin lähetti Kaiser Soze

Niin, jos joku haluaa painon nostovinkkejä niin täältä löytyy rautaista ammattiataitoa. Tämä massakausi ei sitten ole lihaksen hankintaan.

1. Sääntö. Syö aina kun ruokaa on saatavilla.
2. Sääntö. Syö silloinkin kun ei ole tippaakaan nälkä.
3. Sääntö. Muista aina tankata niin paljon, että kylkeä kääntäessäsi napa pysyy paikallaan.
4. Sääntö. Muista välipalat. mm 600g irtokarkkeja, pussi sipsejä ja six päkki olutta auttavat.
5. Sääntö. Kulje joka paikkaan autolla.
6. Sääntö. Dokaa joka viikonlopppu pe ja la.
7. Sääntö. darrapäivänä syö koko ajan. Pizzaa, jäätelöä, namuja, limpparia, kebabia..
8. Sääntö. Unohda aamupalat. Juo mustaa kahvia puoleenpäivään asti ja sitten lataat masusi täyteen raskaimman rahtaribaarin annoksesta. Pari extrakäristettä lisäksi.
9. Sääntö. Parhaimmat salaatit ovat niitä joissa vihanneksia ei erota.
10. Sääntö. Ruokaa laittaessasi muista syödä koko ajan kaikkea sivusta. Tämän jälkeen saat kuitenkin luvallisesti ahtaa itsesi täyteen valmistamaaasi ruokaa.

Näillä opeilla pelkän jääkaapin näkeminen saa painon nousemaan pari kiloa kerrallaan.

K

eiköhän tuolla lähde..

K

Voittaja

Jäsen
Tuohan on kuin suoraan meikäläisen keittokirjasta. Ja painoa on kyllä kerääntynyt ihan "riittävästi"...

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noh, noh.
Hiljaa nyt siellä. Eihän kukaan jotain harrastava halua sitä painoa
kaljan ja pullan kanssa kasvattaa!
Ei varmaan ole tarkoitus saada läskiä ympärille että vastustajilla
on paremmat mahdollisuudet ottaa otteita ruhosta, samalla kun
itse ei liiku sitäkään mitä ennen.

Itse ehdottaisin että koittaisit vaikka lisätä yhden aterian lisää päivärytmiisi.
Voisit vaikka lukaista läpi Tony Halmeen treeni-kirjan, vaikkakin
tällä palstalla miestä onkin mollattu hiukan. (jätetään se nyt asian viereen)
Mielestäni ihan mukavia neuvoja mm. ruokailusta ja lisäravinteista.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Suurinosa ihmisen painosta tulee lihaksista. Joten yksi varsin suositeltava tapa on ryhtyä intohimoiseksi kehonrakentajaksi.

Ja mitä lisäravinteita sitä nyt kannataisi tankata? Pöh, esimerkiksi Venäläiset ovat kehitelleet ihan oman "lisäravinteen". Muutama levyllinen näitä "ravinteita" päivässä ja ohoi riisitautisuus. Ovat pillereinä ei tarvitse tankata. Lihakset kasvaa, paino nousee, rauta liikkuu ja mulkku on 24h pystyssä. Kylä lähtee.

lokki

Jäsen
Painon nousu tai lasku ei ole mitään erityisen yksilöllistä, vaikka näin kuulee usein väitettävän. Yleensä väittäjä on läski, joka vetää samaan aikaan jostain hemmetin triplakelmutetusta valmispaketista suklaassa kelluvaa rasvalihaa.

Ei ole ihme, jos on kukkakeppi, jos syö kolme kertaa päivässä ja kaksi aterioista on jotain nypräämistä muroilla.

No niin, leikki sikseen.

Tuon painoisena kulutat noin 2200kcal päivässä. Sen päälle kulutat sen, minkä liikunnalla kulutat. Esim. tuolla painolla 60min lenkki 9km/h on noin 650kcal.

Jos syöt vähemmän kuin peruskulutus+liikunnan kulutus, laihdut. Jos enemmän, lihoat. Keho mukaantuu pieniin muutoksiin, joten ne eivät yleensä vaikuta. Pitää lähteä selkeästi toiseen suuntaan, että vaikutusta on. Esim. jos ympärillä on selvästi läskiä niin noin 3500kcal vaje viikossa pudottaa painoa noin 500g.

Tuolla painolla sulla ei todennäköisesti ole suuremmin lihaksia. Sen parempi jos haluat lihoa, koska lihakset kuluttavat pirusti. Et varmaan kuitenkaan halua lihoa läskiä, joten tarvitset lihaksia. Ne syntyvät treenin ja oikean ravinnon sekä levon tuloksena. Lähde salille ja treenaa esim. 4x viikossa 60min. Sen lisäksi syöt usein ja hyvin. Nyrkkisääntönä on, että se mitä luulet hyväksi ruuaksi, se on sitä. Eli tavallinen kotiruoka ja asenne "vittu mä mitään valkoista pullamössöleipää puputa!". Kcalit tulevat sulle oikeastaan hiilihydraateista, proteiinista ja rasvasta. Niillä kaikilla on oma tehtävänsä. Hiilih. on energiaa, proteiini korjaa ja kasvattaa lihaksia... Jos haluat lihasta, tarvitset siis proteiinia. Jos treenaat salilla, sun pitäisi saada sitä 2g/painokilo eli tapauksessasi vähintään 130g päivässä. Näin turvaat sen, että treenin aiheuttama rasitus muovaantuu lihaksiksi. Ne tuovat suuremman ruokahalun ja kierre on valmis. Kasvat.

Kaikkien ruokapurkkien kyljessä lukee mitä ne sisältävät. Opettelet perusteet parissa päivässä, netti on asiaa pullollaan. Esim. proteiinia on hyvin arkisissa ruoissa tonnikalassa, raejuustossa ja rahkassa. Mun mielestä sä et tarvitse mitään proteiinivalmisteita tms. Syöt kunnon ruokaa ja treenaat. Netistä löydät tietoa treenimetodeista, jotka kasvattavat nimenomaan lihasta.

Kaikkea ei voi käydä läpi yhdessä kirjoituksessa tässä, eikä se ole järkevää, koska netti on suomeksikin asiaa pullollaan. Jos asia sua oikeasti vaivaa niin kulutat selvittämiseen pari iltaa ja siitä se lähtee.

Tsemppiä, kyllä susta massakeisari saadaan! ;)

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti lokki
Jos syöt vähemmän kuin peruskulutus+liikunnan kulutus, laihdut. Jos enemmän, lihoat.
Paskat. Tunnen parikin kaveria, jotka ei liho vaikka mitä söisivät.

Itse olin tosiaan neljä kuukautta puhtaassa levossa (sängyssä maaten) ainoastaan nousten kuselle. Söin viitisen kertaa päivässä (oli koneen ja leffojen lisäksi ainoa hupi) ja lähes aina roskaruokaa. Maha oli täynnä jotain kokoajan - ruokaa, karkkia, sipsejä...

Ja miten kävi? Laihduin sen 13 kg. Ja en liho, vaikka miten söisin.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Ohmi
Pieniä ongelmia painon suhteen, eli paino pitäisi saada nostettu 65 kg:sta +70 kiloon. Harrastan aktiivisesti 2-3 kertaa viikossa kamppailulajeja.

Nykyinen ruokavalio:

Siis toihan on ihan naurettava ruokamäärä. Suosittelen vähintään kolminkertaista määrää ja paljon proteiinipitoisempaa ruokaa. Tällä tavalla ei pitäisi painonnousun yhteydessä tulla liikaa turhaa rasvaa. Lisäravinteet voit unohtaa, normaaliruoka riittää noilla urheilumäärillä kunhan sitä saa tarpeeksi.

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Veli Alex puhuu vähän mutta, asiaa. Aamupala on tärkein. Onneksi aamulla ei mahdu paljoa ruokaa, joten syö vaikka puuroa ja ruisleipää, lasi maitoa ja vitamiint huuleen. Puurosta en itsekään välitä, mutta se täyttää nopeasti. Muista ettei tarvitse aina syödä itseään ähkykuntoon sillä ylimääräineen tulee kohta ulos kuitenkin. Tarvitsee nimenomaan syödä usein. Monet ovat tyytyneet näihin vippaskonsteihin kuten erilaisiin painonlisääjiin. Ne ovat muuten kyllä tehokkaita mutta ainakin eräs tuttuni laihtui niiden käytön lopettamisen jälkeen n. 90 kilosta alle 70 kiloiseksi. Ei ole kovin terveellistä, mutta saa kaveri kuulemma piparia helpommin ;)

Tuon jugurtin voit kaataa suoraa vessanpyttyyn ja etsiä niitä ruokia ja aamu/iltapaloja, jotka sisältävät proteiiniä. Myös riisin olen itse ja thaimaalaisen tytön kanssa asuva työkaverini todennut hyväksi. Kaverikin on lihonnut vuoden aikana 6 kiloa. Ei kuulosta paljola, mutta se heinäseiväs on painanut aina 60 kiloa.

Loppuun vielä ehdottoman hyvä konsti nälän lisäämiseen. Päätellen vähistä ruokatottumuksista et ole sellainen ahmija joka syö aina kun on mahdollisuus vaikka juuri se on tärkeintä. Apteekista saa "Remeron" nimistä masennuslääkettä jota jopa Anna Lindihin puukottanut pakolainen on tunnustanut käyttävänsä. Joka tapauksessa lääkkeen "haittavaikutuksena" on näläntunteen valtava lisääntyminen. Nälkä on kokoajan ja syöt vaikka sormesi jos ei muuta ole tarjolla. Itse olen käyttänyt kyseistä troppia puolenvuoden ajan "unilääkkeenä" ja paino on noussut samalla kohisten. Plussana saat varmasti nukuttua sillä se otetaan illalla ja uni tulee hetkessä. Aamulla heräät pirteänä ja nälkäisenä päivän uusiin haasteisiin. Suosittelen !

ps. strategiset mittani 162 cm, 69kg

lokki

Jäsen
Ruutiveijari: makaamalla ja syömällä epäterveellisesti ei välttämättä tule kaikille lisää kiloja. Takuuvarmaa on puolestaan se, että lähtee lihakset ja kunto ja tilalle tulee läskiä. Kilot voi olla vaikka +-0, tulos ---. Lihakset on raskasta kamaa.

Maailma on täynnä urbaanilegendoja ihmisistä, joilla on luonnonlakienvastainen aineenvaihdunta yms. Tiede tosin osoittelee pääsääntöisesti muuta.

Jos Ruutiveijari epäilet, että sulla on suurempi peruskulutus niin sehän selviää muutaman viikon tarkkailulla. Silloin em. kaava pätee sulle, eli lähdet liikkeelle tästä laskemastasi peruskulutuksesta. Jokaiselle löytyy peruskulutus, luonnollisesti.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti lokki
Jos Ruutiveijari epäilet, että sulla on suurempi peruskulutus niin sehän selviää muutaman viikon tarkkailulla. Silloin em. kaava pätee sulle, eli lähdet liikkeelle tästä laskemastasi peruskulutuksesta. Jokaiselle löytyy peruskulutus, luonnollisesti.
Tarkkailua on tehty jo pidempään ja erilaisilla lääkäreilläkin käyty.

"Joo, kyllä näillä ruokamäärillä sun pitäis lihoa..." on kuultu jo aika moneen kertaan. Yllättävin oli eräs lääkäri, jonka ainoa vinkki jo "Maapähkinöitä!". Niitä pitäisi syödä. Kokoajan.

Syön ja paljon. En liho. Peruspaino on 67 kg ja siinä pysynyt kaksi vuotta vaikka kaavioiden mukaan pitäisi lihota niin perkuleesti.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen tismalleen samalla linjalla lokin kanssa, en vain osannut pukea sitä yhtä hyvin sanoiksi. Joka tapauksessa noilla ruokatottumuksilla jopa minä laihtuisin kroonisesti. Itse kuulun nimittäin valitettavasti myös siihen ihmisryhmään, joka lihoo kaksi kiloa, kun naapuri tilaa pitsan, kuten joku osuvasti totesi. Silti yksi lämmin ateria ja kolme itua päivässä kuulostaa enemmän Miss Suomi -kandidaatin ruokavaliolta kuin treenaavan ihmisen massakuurilta. Luonnon omia proteiineja napaan mään, eikä mitään semi-dopingia!

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Suht varmoja keinoja painon nousuun:

1 Käytä aina kahviin, teehen ym muihin juomiin Hermesetasta, Canderel tai muita keino makeita. Varmasti lihottaa, perusteluina, oletko nähnyt kenenkään laihan käyttävän noita sotkuja.

2 Lounaalla syö vain salaattia ei mitään muuta ja juot vettä, mieluusti Eviania tai muuta tosi kallista vettä. Ja taas lihotaan. perusteluina mm. työpaikallani on useita naisia ja mitä lihavampi nainen sitä isompi salaattiannos eli päätelmänä salaatin on pakko olla lihottavaa.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ellei jossain kamppailulajissa ole hyötyä jättimäisestä löysästä perseestä ja narukäsistä, niin Lokkia peesaten..Salille siitä!. Itse aloin liikkumaan ja syömään kunnolla n. vuosi sitten. Silloin olin 180cm/79kg löysä selkävaivainen läski. Nyt 88kg ja huomattavasti kireämmässä kunnossa.

Suosittelen tutustumaan Pakkotoiston foorumeihin. Siellä on ravintoasiaa enemmän kuin jaksaa lukea. Juttuihin pitää tietty suhtautua pienellä varauksella, koska monet siellä luulevat tietävänsä ravintoasioista yhtä paljon kuin me täällä luulemme tietävämme kiekosta :)

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti lokki
Jos treenaat salilla, sun pitäisi saada sitä 2g/painokilo eli tapauksessasi vähintään 130g päivässä. Näin turvaat sen, että treenin aiheuttama rasitus muovaantuu lihaksiksi. Ne tuovat suuremman ruokahalun ja kierre on valmis. Kasvat.

Kiitokset varsin tervetulleista neuvoista! Niiden ainoana ongelmana on se kun työt haittaa harrastuksia, eli syöntiä, eikä ehdi tekemään itselleen kahden tunnin välein päivällistä, joten lihominen jää sangen heikonlaiseksi. 130 grammaan proteiinia päivässä tarvitaan jo sellainen määrä normaali ruokaa, ettei sen nauttiminen onnistu kiireisen aamupalan, kiireisen lounaan ja laiskan iltapalan aikana. Näin ollen olen jonkinlaisessa pattitilanteessa ja ainoaksi vaihtoehdoksi lihasmassan nostoon taitaa jäädä erinäisten lisäravinteiden popsiminen.

Viestin lähetti lokki

Lähde salille ja treenaa esim. 4x viikossa 60min.

Kiitos ei. Choy Lee Futissa on oltava nopea, mikäli aikoo pysyä hengissä ja kaverin nujertamiseksi takakierrepotkun on lähdettävä yhtä nopeasti kuin etukäden lyönnin. Massan kasvatuksen perustana ei ole ns. lihaksikkaan ulkomuodon hankkiminen, vaan elopainon nosto nopeudesta tinkimättä. Sen verran sitä kai on punttiakin käytävä nostamassa, että jaksaa oman painonsa nostaa penkistä sen 10 kertaa, mutta eiköhän tuohon 5 kilon parannukseen riitä yksi kerta viikossa...

Painon suhteen ongelmallisia on sitten myös nämä ns. leiripäivät, joilla reenataan 6-7 tuntia putkeen muutamalla viiden minuutin tauolla ja yhdellä puolen tunnin tauolla - siinä sitä kuihtuu isompikin mies ilman lisäravinteita...

Viestin lähetti E3
Ellei jossain kamppailulajissa ole hyötyä jättimäisestä löysästä perseestä ja narukäsistä, niin Lokkia peesaten..Salille siitä!.

Tässä tapauksessa ei ole kysymys löysästä perseestä, eikä välttämättä edes narukäsistä - kaikki on tietenkin suhteellista - vaan pikemminkin melko timmistä vartalosta, johon muutama lisäkilo toisi hieman tukevuutta. Pieni kaljamaha tekisi enemmän katu-uskottavuutta drunkenissa;)

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Ohmi
Sen verran sitä kai on punttiakin käytävä nostamassa, että jaksaa oman painonsa nostaa penkistä sen 10 kertaa, mutta eiköhän tuohon 5 kilon parannukseen riitä yksi kerta viikossa...

Ihan sivuhuomautuksena. Tuolla määrällä salikäynneistä on yhtä paljon hyötyä kuin, viikonlopun oluiden kantamisesta lähimarketista..

Unohda proteiinisotkut. Sinulla ne keräävät vain nestettä ja saavat sinut haisemaan uskomattoman pahalta. Sama ominaishaju, mikä tulee kun proteiinijauhetta ja vettä sekoittaessa.

Syö oikeata ruokaa ja riittävästi.. Nykyisellä ruokamäärälläsi, ei saa edes naimissa olevaaa 3 lapsen äitiä lihomaan.

K

lokki

Jäsen
Ruutiveijari:

Sinun tapauksessasi on ilmeisesti kyse sairaudesta tms., kun kerran lääkäreilläkin käyt. Yleisesti ottaen yllä kirjoitettu on kuitenkin tiedettä, eikä mitään mustatuntuu-meininkiä. Varmaankin 99% "mulla on poikkeuksellinen aineenvaihdunta" ihmisistä on juuri niitä, joilla ei ole asiasta mitään tietoa. Sinä olet nyt sitten se äärimmäisen harvinainen poikkeus.

Jokainen voi todeta valitusvirret vaikka siellä työpaikan kahvipöydässä ja on varmaan todennutkin ja joskus voi olla vaikea pitää suu kiinni sen rasva- ja hiilarimätön välistä tulevasta valitusvirrestä.

Ja mun puolesta jokainen siis tehköön mitä huvittaa. Itse olen hyvässä kunnossa ja se perustuu ennenkaikkea siihen, että luotan tutkimustietoon ja treenaan&syön sen mukaan kuin siihen, että luulen asioita. Aiemmin tein paljon väärin ja paljon turhaa työtä. Nyt olo on todella hyvä, treenaan kohtuullisen määrän, saan syödä paljon ja mieli on virkeä. Keho on jotenkin tasapainossa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy